מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג רפואת שיניים לילדים בקופות החולים

הגיע הזמן לדירוג קופות החולים. לא פחות מ-3,500 מחברי אתר מידרג דירגו את 4 קופות החולים בישראל – כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, אשר משפיעות על כל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום-יום.

ביקשנו מחברי אתר מידרג לדרג ולהשוות בין קופות החולים בשלל פרמטרים משמעותיים ופרק נפרד הקדשנו לדירוג טיפולי השיניים לילדים. רפואת שיניים לילדים היא מקום שנוגע לכל הורה. המון מטיפולי השיניים לילדים בארץ נמצאים בסל הבריאות, כך שכמובן שהורים רבים ישמחו לקחת את הילדים לרופאי השיניים של הקופה. אבל האם יש תורים ורופאים טובים? זה כנראה מה שיכריע את ההחלטה. דירוג חברי מידרג מצביע כי יש בהחלט מה להשתפר בנושא - בכל אחת מקופות החולים.

חשוב לציין – לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, את ניסיוננו בעולם הדירוג, כדי לאפשר לתושבים להתבטא. המטרה היא ליצור שקיפות קבועה ודירוג של קופות החולים בישראל כדי להוציא לאור את האמת של המדרגים – מה דעתם על תפקוד קופת החולים שלהם. למידע המלא בנושא מידרג קופות החולים לחצו כאן

*קופת חולים לאומית לא נכללה במידרג זה בגלל כמות מדרגים נמוכה מדי.

 

 

דירוג רפואת השיניים לילדים - דירוג כללי

2,215 מדרגים שנעזרו בטיפולי שיניים לילדים דרך הקופה דירגו את שירותי רפואת השיניים לילדים בקופתם. הציונים הכלליים? לא מזהירים. בהשוואה בין הקופות -  מאוחדת במקום הראשון עם 3.56 מתוך חמש, ציון כמעט זהה לציון שנתנו לה חבריה באופן כללי לכל השירותים. חוץ ממנה, מכבי והכללית מקבלות ציונים נמוכים יותר מציונן הכללי: מכבי במקום השני עם 3.45, ירידה לא קטנה של כמעט חצי נקודה מציונה הכללי, והכללית עם 3.32, ירידה של 0.24 מציונה הכללי.

ניתן לומר שבעוד שהציונים הכללים של קופות החולים (תוכלו לקרוא כאן את הדירוג הכללי של קופות החולים) לא גבוהים, כשמגיעים לרפואת השיניים לילדים בקופות, ההורים עוד יותר לא מרוצים.

 

 

 ציון כללי - מידרג קופות החולים

 

 


איכות הטיפול

אז ממה בדיוק לא מרוצים ההורים? נראה שמאיכות הטיפול הם יחסית, ואנחנו חוזרים – יחסית, מרוצים. הציונים בפרמטר זה לא נמוכים במיוחד, אבל עדיין לא גבוהים. יחד עם זאת, באופן עקבי כל קופות החולים מקבלות ציונים נמוכים יותר על איכות טיפולי השיניים לילדים מאשר על איכות הטיפולים באופן כללי בכל קופה, למעט  קופת חולים כללית. מכבי למשל קיבלה מחבריה לא פחות מ4.03 על איכות הטיפול באופן כללי בקופה, ועל איכות טיפולי השיניים לילדים ציונה יורד ל3.86. 

 

תרשים: איכות טיפולי שיניים לילדים, השוואה בין קופות החולים  

 
 איכות טיפולי השיניים לילדים

 

 


זמינות התורים

או! מצאנו את מקור האכזבה הגדול – זמינות התורים. אם קראתם את מאמר התוצאות הכלליות של מידרג קופות החולים בוודאי לא פספסתם את התסכול הרב שחשים חברי כל הקופות מזמינות התורים בתחומים השונים. ברפואת השיניים לילדים המצב לצערנו אינו שונה, והציונים נמוכים מאוד.

מאוחדת במקום הראשון בקטגוריה זו עם הציון הנמוך 2.91 בלבד. במקרה הזה אפילו המקום הראשון לא מכובד.

 

תרשים: זמינות התורים - רפואת שיניים לילדים, השוואה בין קופות החולים   

 זמינות התורים לילדים

 

 


מחירי הטיפולים

במדינתנו הקטנטונת ישנו מימון רב לטיפולי שיניים לילדים. הרבה מהבדיקות והצילומים הם חינם והטיפולים השגרתיים כמו סתימות, טיפולי שורש ואפילו עקירות הן בעלות אחידה של 24 ₪ לכלל הטיפול. את הרשימה המלאה של הטיפולים הכלולים בסל תוכלו לקרוא באתר משרד הבריאות.

מה לא כלול בסל הבריאות? טיפולים אורתודונטים, שעולים לא מעט, וטיפולים שאפשר לומר שהם יוצאי דופן במיוחד. כמו כן לא ניתן ללכת לרופאי שיניים פרטיים לילדים ולקבל החזר מהקופה, כך אם אתם רוצים את ההטבות של משרד הבריאות צריך ללכת למרפאות הקופה (רק שיהיו תורים זמינים בבקשה). במצב בו הן נמצאות כרגע אין הרבה הפתעה שלא מעט הורים מעדיפים ללכת לרופאים פרטיים. כשלילד כואב בשיניים, אין המון זמן לחכות לתור הבא שיתפנה רק בחודש הבא.

בדירוג המחירים השל הקופות מאוחדת קיבלה את הציון הגבוה ביותר עם 3.91 ובמקום האחרון שוב הכללית עם 3.59.

 

 

תרשים: מחירי טיפולי רפואת שיניים לילדים לילדים, השוואה בין קופות החולים   

 מחירי טיפולי שיניים לילדים

 


למה אנחנו משקיעים בדירוג קופות החולים?

אתר מידרג קיים כבר 16 שנים והשפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנחנו רואים כל יום את השיפור באמינות, במקצועיות ובשירות.

בשנים האחרונות אמרנו לעצמנו – מה יקרה אם נדרג גופים נוספים? בשנת 2016 התחלנו את "מידרג העיריות", התגובות, התמיכה והרלוונטיות הגבירו בנו את ההכרה שהדירוג מוביל לשקיפות, שמובילה לשיפור של נותני השירותים. מי שנהנה מזה בסוף זה אנחנו, כולנו, התושבים בישראל.

לדעתנו – כל גוף צריך להיות מדורג. מכיוון שאף אחד אחר לא מדרג את קופות החולים, אנחנו נעשה את זה!

איפה אפשר לראות פרויקטים נוספים שעשינו?  את מידרג העיריות שפורסם בשנים קודמות, את מידרג הסופרים אונליין, סקר הנדל"ן ועוד ניתן לראות כאן.

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לקופות החולים ולחוקרים. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק