מוקד מידרג: 1-700-707-233

מידרג קופות החולים – הדירוג המלא של קופת חולים מאוחדת

הגיע הזמן לדירוג גם את קופות החולים. ביקשנו מחברי אתר מידרג, המבוטחים בקופת חולים מאוחדת, לדרג את הקופה ושירותיה. מאוחדת הגיעה למקום השלישי מבין 4 קופות החולים, קצת מעל קופת חולים כללית. 

לא פחות מ-3,500 מחברי אתר מידרג דירגו את 4 קופות החולים בישראל – כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, אשר משפיעות על כל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום-יום.

 

 

איך דירגנו?

המדרגים הביעו את דעתם על קופות החולים בשלל פרמטרים משמעותיים: איכות הטיפול הרפואי, המענה מחוץ לשעות הפעילות, זמינות התורים בקופה, איכות המענה הטלפוני והבירוקרטיה, המחירים ושירותי האונליין. בנוסף, פרק נפרד הוקדש לדירוג טיפולי השיניים לילדים. לדירוג המלא של מידרג קופות החולים לחצו כאן

טווח הציונים הכללי מגוון, אך פרמטרים מעטים מאוד קיבלו את הציון 4 ומעלה, ואף אחת מהקופות לא הצליחה להגיע לציון 4 בדירוג הכללי.

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, את נסיוננו בעולם הדירוג, כדי לאפשר לתושבים להתבטא. המטרה היא ליצור שקיפות קבועה ודירוג של קופות החולים בישראל כדי להוציא לאור את האמת של המדרגים – מה דעתם על תפקוד קופת החולים שלהם.

 

דירוג קופות החולים שלנו פורסם גם בדה-מרקר. תוכלו לקרוא את הכתבה כאן.


ציון כללי לקופת חולים מאוחדת

ביקשנו מחברי אתר מידרג לדרג את קופות החולים שלהם בסולם שבין 1 ל-5. מאוחדת דורגה בציון 3.58, שמציב אותה במקום השלישי, גבוה רק במעט מכללית שדורגה במקום האחרון.

 

 

תרשים: דירוג כללי של קופות החולים

 ציון כללי במידרג קופות החולים

 

 

 


דירוג זמינות השירותים במאוחדת

אין ספק שאחת הנקודות הכואבות בכל קופת חולים היא זמינות התורים, ואם אתם חברים במאוחדת כנראה שאתם סובלים גם כן מהתופעה הזו. מאוחדת הגיעה בקטגוריה זו למקום השני, עם ציון לא גבוה - 3.27, שדומה לקופות החולים מכבי ולאומית. קופת חולים כללית בקטגוריה זו נמצאת הרבה מאחור. 

נושא זמינות התורים עלה רבות גם בטקסט הפתוח, שם עודדנו את המדרגים לכתוב על הנקודות המכאיבות להם ביותר. "זמינות הרופאים המקצועיים גרועה במיוחד, צריך לחכות חצי שנה בממוצע כדי לקבוע תור", כתב לנו אחד המדרגים. אחר כתב: "ישנם סוגי רופאים ובדיקות שמשך ההמתנה אליהם פשוט לא הגיוני, כך שכדי לעשות צילום MRI נאלצתי לנסוע עד באר שבע, כי בכל אזור ירושלים לא ניתן היה לעשות בזמן סביר".

 

 

תרשים: דירוג זמינות התורים

 זמינות התורים

 

החדשות הטובות הן שנראה שחברי מאוחדת מרוצים מפריסת המרפאות ודירגו את הקופה בציון גבוה יחסית בפרמטר זה.

אבל, אם קביעת התורים לא פשוטה, זה עוד כלום לעומת הבירוקרטיה והמענה הטלפוני במאוחדת, שדורגו בציון הנמוך 3.14 בלבד.  "לא ברור מה המכונים או השירותים המקצועיים שעובדים עם הקופה. למשל, הזמנת תור ל-MRI זה סיוט, כי זה דורש להתקשר לעשות מוקדים, לנסות לתאם וגם אז לא ברור האם הקופה מכסה חלק מהעלויות או לא", תיאר אחד המדרגים. "באופן כללי, הטיפול בהחזרים כספיים מסורבל ודורש הגעה פיזית לקופה". 

 

 

תרשים: זמינות שירותים במאוחדת

 מאוחדת שירותים נוספים

 

 


קביעת תור לרופא מומחה

אז נכון שדי קשה לקבוע תורים במרפאה, אבל מה המצב לגבי רופאים מומחים? בדקנו עם חברי מאוחדת וגילינו שקביעת תור לאורתופדיה היא המאתגרת ביותר – כאשר לא פחות מ-30% מחברי הקופה ציינו שהתקשו בכך במיוחד.

לעומת זאת, אם תרצו לקבוע תור לרופא אף-אוזן-גרון, כנראה שעדיף לכם לעשות את זה במאוחדת מאשר בשאר קופות החולים. רק 10.58% מחברי מאוחדת ציינו שהתקשו לקבוע תור, לעומת 18.81% בכללית. 

 

 

טבלה: עד כמה התקשית לקבוע תור לרופא מומחה - במאוחדת

 זמינות מומחים - מידרג קופות החולים

 

 

 


איכות הטיפול ומחירים במאוחדת

פרמטר נוסף שבדקנו הוא איכות הטיפול, וגם כאן מאוחדת הגיעה למקום השלישי ודורגה בציון 3.9 בלבד. "אין רופא משפחה טוב שמרכז את כל הטיפול המשפחתי, לוקח אחריות, אכפת לו וזמין כשצריך", ציין אחד המדרגים.

ומה מבחינת המחירים שתשלמו? לצערנו נראה שכאן אין כל כך חדשות טובות, שכן מאוחדת דורגה בציון הנמוך ביותר מבין קופות החולים והגיעה לציון 3.42.

 

 

תרשים: שביעות רצון מהמחירים

 שביעות רצון מהמחירים

 

 


דירוג השירותים הנלווים

כיום זה כמעט מובן מאליו שנצפה לסיוע רפואי מחוץ לשעות הפעילות של הקופה – כמו תקשורת און ליין עם רופא, מוקד טלפוני וקביעת תורים באמצעות האפליקציה. אבל, גם מבחינת מענה מחוץ לשעות הפעילות וגם מבחינת שירותי האון ליין, מאוחדת הגיעה למקומות האחרונים מבין קופות החולים – כאשר במענה מחוץ לשעות הפעילות דורגה מאוחדת בציון 2.82, נמוך בהרבה משאר קופות החולים. איך אמר אחד המדרגים? "צריך להיות חולים רק בשעות שהם פתוחים". 

 

 

תרשים: שירותי און ליין

 שירותי און ליין

 

תרשים: מענה מחוץ לשעות הפעילות

 מענה מחוץ לשעות הפעילות

 

 


דירוג טיפולי השיניים לילדים במאוחדת

ומה לגבי טיפולי השיניים לילדים? כאן נראה שחברי מאוחדת מרוצים יחסים מהסבסוד של הקופה, ודירגו את המחירים בציון 3.9, הגבוה ביותר בקטגוריה זו. לעומת זאת, זמינות התורים היא הבעיה העיקרית, ומבחינה זו קיבלה מאוחדת את הדירוג 2.9 בלבד.

"במרפאת השיניים יש בלאגן רציני ואין תורים. הילד היה אצל אורתודנטית והיה סיפור לקבוע תורים למעקב – כמה פעמים קבעו לרופא הלא נכון", סיפר אחד המדרגים.

 

 

תרשים: טיפולי שיניים לילדים במאוחדת

 טיפולי שיניים לילדים מאוחדת

 

 


שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג קופות החולים?

אתר מידרג קיים כבר 16 שנים והשפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנחנו רואים כל יום את השיפור באמינות, במקצועיות ובשירות.

בשנים האחרונות אמרנו לעצמנו – מה יקרה אם נדרג גופים נוספים? בשנת 2016 התחלנו את "מידרג העיריות", התגובות, התמיכה והרלוונטיות הגבירו בנו את ההכרה שהדירוג מוביל לשקיפות, שמובילה לשיפור של נותני השירותים. מי שנהנה מזה בסוף זה אנחנו, כולנו, התושבים בישראל.

לדעתנו – כל גוף צריך להיות מדורג. מכיוון שאף אחד אחר לא מדרג את קופות החולים, אנחנו נעשה את זה!

איפה אפשר לראות פרויקטים נוספים שעשינו?  את מידרג העיריות שפורסם בשנים קודמות, את מידרג הסופרים אונליין, סקר הנדל"ן ועוד ניתן לראות כאן.

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לקופות החולים ולחוקרים. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק