מוקד מידרג: 1-700-707-233

מידרג קופות החולים – הדירוג המלא של קופת חולים לאומית

הגיע הזמן לדרג גם את קופות החולים. ביקשנו מחברי אתר מידרג, המבוטחים בקופת חולים לאומית, לדאג את שירותי הקופה. תוצאות הדירוג מראות כי קופת חולים לאומית נהנית מדירוג יחסית גבוה בפרמטרים רבים, אך מפריסת מרפאות לוקה בחסר, מה שגורם לשירותיה להיות לא רלוונטיים עבור רבים מאזרחי ישראל. 

לא פחות מ-3,500 מחברי אתר מידרג דירגו את 4 קופות החולים בישראל – כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, אשר משפיעות על כל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום-יום. לכל הדירוגים של מידרג קופות החולים לחצו כאן

 

 

איך דירגנו?

קופות החולים דורגו בשלל פרמטרים משמעותיים: איכות הטיפול הרפואי, המענה מחוץ לשעות הפעילות, זמינות התורים בקופה, איכות המענה הטלפוני והבירוקרטיה, המחירים ושירותי האונליין. בנוסף, פרק נפרד הוקדש לדירוג טיפולי השיניים לילדים. טווח הציונים הכללי מגוון, אך פרמטרים מעטים מאוד קיבלו את הציון 4 ומעלה, ואף אחת מהקופות לא הצליחה להגיע לציון 4 בדירוג הכללי.

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, את נסיוננו בעולם הדירוג, כדי לאפשר לתושבים להתבטא. המטרה היא ליצור שקיפות קבועה ודירוג של קופות החולים בישראל כדי להוציא לאור את האמת של המדרגים – מה דעתם על תפקוד קופת החולים שלהם.

 

דירוג קופות החולים שלנו פורסם גם בדה-מרקר. תוכלו לקרוא את הכתבה כאן.


ציון כללי לקופת חולים לאומית

ביקשנו מחברי אתר מידרג לדרג את קופות החולים שלהם בסולם שבין 1 ל-5. לאומית דורגה בציון כללי של 3.85, שמציב אותה במקום השני מבין קופות החולים, נמוך רק במעט ממכבי שבמקום הראשון.

 

 

תרשים: ציון כללי של קופות החולים

 ציון כללי במידרג קופות החולים

 

 


דירוג זמינות השירותים בלאומית

אחד הדברים שחשובים לנו במיוחד בקופת חולים הוא זמינות התורים בקופה, ולמזלכם אם אתם מבוטחים בלאומית אתם במקום טוב יחסית. לאומית הגיעה לציון 3.35, שהוא אמנם הגבוה ביותר מבין קופות החולים, אבל אין ספק שיש עוד מקום רב לשיפור. 

 

 

תרשים: זמינות תורים

 זמינות התורים בלאומית

 

קטגוריה נוספת אשר דורגה היא שביעות רצון של המבוטחים מפריסת המרפאות ברחבי הארץ. כאן הגיעה לאומית למקום האחרון מבין קופות החולים, משמע, אם אתם לא מתגוררים באזור מרכזי במיוחד, כנראה תתקשו למצוא מרפאת לאומית בקרבתכם. מדובר בשאלה אחת מתוך רבות בדירוג, אך זו נקודה משמעותית וכואבת - תושבים רבים אשר ירצו לקבל שירותים מקופת חולים לאומית פשוט לא יכולים מכיוון שפריסת המרפאות של הקופה דלה יחסית לשאר הקופות. כך שגם אם מקומה בדירוג הכללי גבוה, הרלוונטיות שלה לאחוזים גבוהים מאוד מהציבור נמוכה. 

ניתן לשים לב שהפערים בדירוג בין לאומית לבין מכבי וכללית, שהגיעו למקומות הראשונים, הינם משמעותיים ביותר, וכפי שכתבה לנו אחת המדרגות: "יש חוסר משווע במרפאות, אני נאלצת לסוע מחוץ לעיר בכל פעם שאני נדרשת לבדיקה שקשורה להריון.. קשה מאוד לעשות את זה, במיוחד עם ילדים קטנים" 

 

 

תרשים: דירוג פריסת מרפאות

 דירוג פריסת מרפאות

 

 

תרשים: זמינות השירותים בקופת חולים לאומית

 דירוג שירותים נלווים לאומית

 

 


קביעת תור לרופא מומחה

באופן כללי, ממש לא פשוט לקבוע תור לרופא מומחה, ולאיזה רופא כנראה תצטרכו לחכות הרבה זמן? כמו ברוב קופות החולים, כנראה שתתקשו למצוא תורים למרפאות עור ואורתופדיה, כאשר כ-28% ממבוטחי לאומית ציינו שהתקשו בכך במיוחד.

 

 

טבלה: לאיזה תחום התקשיתם לקבוע תור?

 קביעת תור לרופא מומחה לאומית

 

 


דירוג איכות הטיפול ומחירים

פרמטרים נוספים שדורגו הם איכות הטיפול ושביעות הרצון מהמחירים בקופת החולים. בשתי הקטגוריות האלו נראה שלקוחות לאומית מרוצית יחסית, ובשתיהן הגיעה לאומית למקומות הראשונים.

 

 

תרשים: שביעות רצון מהמחירים

 שביעות רצון מהמחירים

 

 

 

תרשים: שביעות רצון מהטיפול

 שביעות רצון מהטיפול

 

 


דירוג השירותים הנלווים בלאומית

אחד הדברים שחשובים לנו במיוחד היום הוא היכולת ליצור קשר עם המרפאה גם שלא בשעות הפעילות – באמצעות רופא און ליין, מוקד טלפוני או אפליקציה. האם תוכלו למצוא בלאומית פתרונות כאלו?

בדירוג השירותים הנלווים לאומית הגיעה לציונים יפים יחסית, והגיעה למקומות השניים גם בקטגוריית מענה מחוץ לשעות הפעילות, וגם בקטגוריית שירותי האונליין. יחד עם זאת, רבים מהמדרגים הביעו תרעומת על כך שבמענה הטלפוני של הקופה, אין התקדמות טכנולוגית והם נדרשים עדיין להשתמש באמצעים מיושנים. למשל כתב לנו אחד המדרגים את קופת חולים לאומית: "פקס! למה בקופת חולים לאומית עדיין יש פקס? ואם כבר יש להם פקס, למה אי אפשר להשתמש גם במייל?" 

תרשים: מענה מחוץ לשעות הפעילות

 דירוג מענה מחוץ לשעות הפעילות בלאומית

 

תרשים: שירותי און ליין

 דירוג שירותי האונליין בלאומית

 


שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג קופות החולים?

אתר מידרג קיים כבר 16 שנים והשפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנחנו רואים כל יום את השיפור באמינות, במקצועיות ובשירות.

בשנים האחרונות אמרנו לעצמנו – מה יקרה אם נדרג גופים נוספים? בשנת 2016 התחלנו את "מידרג העיריות", התגובות, התמיכה והרלוונטיות הגבירו בנו את ההכרה שהדירוג מוביל לשקיפות, שמובילה לשיפור של נותני השירותים. מי שנהנה מזה בסוף זה אנחנו, כולנו, התושבים בישראל.

לדעתנו – כל גוף צריך להיות מדורג. מכיוון שאף אחד אחר לא מדרג את קופות החולים, אנחנו נעשה את זה!

איפה אפשר לראות פרויקטים נוספים שעשינו?  את מידרג העיריות שפורסם בשנים קודמות, את מידרג הסופרים אונליין, סקר הנדל"ן ועוד ניתן לראות כאן.

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לקופות החולים ולחוקרים. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק