מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית מדרגות לעליית גג

אם אתם רוצים לבנות מדרגות לעליית גג, תשמחו לשמוע שמדובר על עבודה מהירה יחסית, שניתן לסיים תוך פחות משבוע. המדרגות (שבדרך כלל יהיו מברזל) יכולות להיות מעוצבות, חסכוניות במקום ובטיחותיות בזמן הטיפוס. בקיצור, כל מה חשוב לדעת כשבונים מדרגות לעליית גג, מה הם תקני הבטיחות למדרגות וכמה זה עולה - במאמר הבא.


שימושים של מדרגות לעליית גג

השיטה הנפוצה והפשוטה לגישה נוחה לעליית הגג היא בעזרת התקנה של מדרגות מברזל. לעומת מדרגות מבטון, מדרגות ברזל חוסכות במקום ויספקו עבורכם גישה נוחה ובטוחה לעלות למעלה.

לעליית גג אפשר גם להתקין מדרגות בטון בחיפוי קרמיקה או שיש. במקרה כזה, המדרגות יתפסו יותר שטח, ומשך התהליך ייקח לפחות שבוע ימים ואף יותר לעומת מדרגות מברזל.

אבל לפני שבונים מדרגות לעליית גג, הנה משהו שחשוב לברר מראש:

מבריק גודל השטח – בניית מדרגות לעליית גג תלויה כמובן בכניסה לעליית הגג, לכן אם הכניסה לעלייה נמצאת באמצע מסדרון, או בפינה בחדר כלשהו, תבדקו שיש לכם מספיק מקום גם לבנייה של מדרגות וגם למעבר.

שימו לב שימו לב: בניית מדרגות לא מחויבות בהיתר בנייה. לכן, אם כבר בניתם עליית גג ואתם רק צריכים להתקין מדרגות חדשות, אין צורך להגיש היתר בנייה לבניית המדרגות עצמן.

 

מדרגות ברזל לעלייה לגג

שלבי התקנת מדרגות לעליית גג

בשונה ממדרגות בטון, אפשר לבנות מדרגות מברזל לעליית גג בתוך יומיים או שלושה. הנה כל השלבים לבניית מדרגות לעליית גג:

 

סרגל  בדיקת השטח – המסגר יגיע לבית שלכם כדי לבדוק את השטח שבו אתם רוצים לבנות מדרגות לעליית הגג. הוא יבצע מדידות של השטח להתאמת המדרגות הקבועות. לאחר המדידות תקבלו הצעת מחיר (אל דאגה, כל המחירים ממש פה).

מדרגות ברזלבניית המדרגות – המסגר יזמין את החומרים הדרושים, וייצור במסגרייה את מדרגות הברזל לעליית גג, כל חלקי מדרגות הברזל יעברו תהליך גלוון שנועד למנוע החלדה של הברזל, ולאחר מכן המסגר יצבע את מדרגות הברזל וישרוף אותן בתנור. זה הזמן שלכם להיות יצירתיים, אם מתחשק לכם צבע מיוחד למדרגות לעליית הגג שלכם.

רכב הובלה הובלת המדרגות – את ייצור מדרגות הברזל ניתן לסיים תוך 3-4 ימים של עבודה, שבסופה המסגר יתקין את המדרגות אצלכם בבית. אם הגישה אל הבית מורכבת, המסגר ישנע את המדרגות בחלקים ולהרכיב אותן בתוך הבית. לכן, חשוב לפנות ולהכין את המרחב שבו יותקנו המדרגות עבור המסגר.

שימו לב שיש מסגרים שיכללו את ההובלה של המדרגות בהצעת מחיר, ומסגרים שיבקשו תוספת מחיר על ההובלה של המדרגות, שנע בין 1,000-3,000 ₪.

מדרגות  התקנת המדרגות – בהתקנת מדרגות הברזל לעליית הגג המסגר יבצע ריתוך של המדרגות והרכבת הקונסטרוקציה שלהן. בזמן ההתקנה חשוב לשהות רחוק מהמסגר, כיוון שחלקים של המתכת בזמן הריתוך עלולים לעוף ולסכן אתכם, בנוסף, מומלץ גם לכסות את הריהוט כדי שלא יתלכלך.

זהו, תוך שלושה ימים יש לכם מדרגות מוכנות לעלייה לגג 😊

שימו לב שימו לב: אחריות על התקנת מדרגות ברזל נעה בין שנה לשלוש שנים, והיא ניתנת על חלודה או על שבר כתוצאה מהתקנה.

נורה חשוב לדעת: אין צורך לתכנן את המדרגות יחד עם קונסטרוקטור כי המסגר כבר מכיר את התקנים. אבל אם חשוב לכם לוודא כשאתם בונים מדרגות קבועות לעליית גג שהן יעמדו בכל התקנים, תוכלו להתייעץ עם קונסטרוקטור לתכנון המדרגות.

 

מדרגות ברזל לעליית גג

 

טיפים לבניית מדרגות לעליית גג

שלושה טיפים שחשוב לדעת כשאתם מתקינים מדרגות מברזל לעליית גג:

אחד חיסכון במקום - אם אתם מעוניינים לחסוך בכמה שיותר מקום, תוכלו להתקין מדרגות ספירלה, שהן בעצם מדרגות ברזל לולייניות שחוסכות הרבה מקום בגלל הצורה שלהן.

מספר שתיים עיצוב המדרגות - אם פחות מתאים לשמוע את הרעש של הברזל בזמן שאתם עולים במדרגות, תוכלו לשלב את מדרגות הברזל עם חיפויים שונים, כמו עץ, שיש ואפילו פרקט. ככה העלייה במדרגות תהיה שקטה, וגם זכיתם במדרגות מעוצבות.

מספר שלוש ניקוי המדרגות – את המדרגות תוכלו לנקות בעזרת מטלית לחה וחומר מסיר חלודה ואפילו עם אבקת סודה לשתייה. אם הברזל מחליד ואתם לא מצליחים לנקות אותו, תוכלו לבקש מהמסגר שיגיע לנקות את החלודה במסגרת האחריות. המסגר יגרד את החלודה עם מברשת פלדה, ובסיום הניקוי הוא יצבע את המדרגות בצבע נגד חלודה.

 

מדרגות ספירלה פנימיות

תקני בטיחות של מדרגות לעליית גג

בבניית מדרגות קבועות לעליית גג יש כמובן תקנים שדואגים שהמדרגות יהיו מספיק יציבות ובטוחות לשימוש.  

אלו התקנים לבניית מדרגות לעליית גג:

אישור  תקן מדרגות – מידות המדרגות נקבעות לפי רום ושלח, אלו שמות נרדפים לאורך ולרוחב המדרגות. התקן של רוחב מדרגה נע בין 28-30 ס"מ, ותקן אורך מדרגה נע בין 10-17.5 ס"מ.

אישור תקן מעקה – כדי שהמדרגות יהיו בטוחות לשימוש, תהיו חייבים לשלב התקנה של מעקה ברזל במדרגות. התקן קובע את גובה המעקה ואת הרווח בין הפרופילים, אלה העמודים שבין המעקה למדרגות והם מונעים סכנת נפילה. גובה המעקה נע בין 90-110 ס"מ, והרווח המקסימלי בין הפרופילים הוא 10 ס"מ.

אם בניית המדרגות מתבצעת בסמוך לתקרה, ההתקנה של מעקה תתבצע רק בצד אחד.

 

רום ושלח של מדרגות ברזל

מחירי בניית מדרגות לעליית גג

המחיר של בניית מדרגות ברזל לעליית גג נקבע לפי מטר מעקה ומטר מדרגה.

כסף מחיר בניית מדרגות ברזל נע בין 600-900 ₪ למדרגה, ומחיר המעקה נע בין 900-1,200 ₪, בהתאם לעיצוב המעקה.

כסף מחיר בניית מדרגות ספירלה יהיה גבוה יותר ונע בין 900-1,400 ₪ למדרגה.

שימו לב שימו לב: צביעת מעקה היא בתוספת תשלום של 80-100 ₪ למטר.


מסגרים מומלצים להתקנת מדרגות לעליית גג

בין אם עליית הגג שלכם מאובקת או שהיא בתהליך שיפוץ, הדרך אליה היא חשובה. אבל חשוב גם לבחור במסגר מקצועי שיבנה עבורכם מדרגות מברזל לעליית גג שיהיו יציבות ובטוחות. בדיוק בשביל זה ריכזנו כאן רשימה של מסגרים מומלצים שמתמחים בבנייה של מדרגות לעליית גג. לאחר כל עבודה שהמסגר מבצע עבורכם, אנחנו מתקשרים כדי לשמוע איך היה, ומעדכנים את הדירוג שלכם באתר. מקווים שתהיו מרוצים עד הגג, או לפחות, עד לעליית הגג 😉


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של בניית מדרגות לעליית גג?

מחיר בניית מדרגות ברזל נע בין 600-900 ₪ למדרגה, ומחיר המעקה נע בין 900-1,200 ₪, בהתאם לעיצוב המעקה.

בניית מדרגות ספירלה יקרה יותר ונעה בין בין 900-1,400 ₪ למדרגה. בנוסף, צביעת מעקה היא בתוספת תשלום של 80-100 ₪ למטר.

מה התקנים לבניית מדרגות לעליית גג?

תקן רוחב מדרגה נע בין 28-30 ס"מ, ותקן אורך מדרגה נע בין 10-17.5 ס"מ. גובה המעקה נע בין 90-110 ס"מ, והרווח המקסימלי בין הפרופילים הוא 10 ס"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק