עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ריתוך ברזל

ריתוך ברזל הוא שלב בתהליך הכנת מוצרי ברזל שנועד פשוט כדי לחבר בין חלקי הברזל השונים. לפעמים יש צורך בתיקוני ברזל, בהם המסגר יגיע עד אליכם עם כל הציוד הנדרש. תהליך הריתוך נמשך כשעה לתיקון, אבל יכול לקחת גם יום שלם. מה הן השיטות לריתוך ברזל, ממה צריך להיזהר ומה כולל תהליך הריתוך? הכנו בברזל בעודו חם וריכזנו את כל המידע במאמר הבא.


מתי ריתוך ברזל מתאים

נתחיל מהבסיס - כל חלקי ברזל שונים שמחוברים זה לזה כמו שערים, סורגים ומעקות – עוברים תהליך של ריתוך ברזל בדרך כלל. זו חלק מעבודתו של המסגר עוד כשהוא והמוצר במסגרייה, שם נמצא הציוד של הריתוך. אבל במקרים של בניית קונסטרוקציה לגלריה מברזל, בתיקון סורגים או מעקות שהתנתקו – המסגר יבצע את עבודת הריתוך בשטח, בעזרת הרתכת שלו (כן, זה שם החיבה למכונת הריתוך, עכשיו אתם כבר לגמרי בעניינים).

 

ריתוך ברזל במסגרייה

ארבעה כללי ברזל בריתוך

ריתוך ברזל הוא שלב חשוב בהכנת מוצרים שדורשים רמת בטיחות גבוהה. למשל מדרגות, סורגים, מעקות, ואפילו גלריות מברזל, ולכן חשוב שיבצע אותו רק רתך מקצועי.

 איך מתבצע ריתוך מקצועי? הנה הדגשים שחשוב לדעת:

נקודה ממתכת  ריתוך לפני גילוון – זה נשמע לכם סינית? הגלוון נועד כדי למנוע חלודה, את הריתוך מבצע המסגר עוד לפני שלב הגלוון ורק אז ירתך, לאחר מכן הברזל יעבור תהליכי גלוון וצביעה בתנור.

כמו לכל כלל,  גם כאן יש יוצאים מהכלל- יש מקרים שבהם אפשר לבצע גלוון בדרך אחרת: למשל, בהכנת סורגים, אפשר לרתך ברזל שכבר עבר גלוון קר, ורק לאחר מכן המסגר יבצע גלוון נוסף בנקודות שעברו ריתוך.

נקודה ממתכת  לא מוותרים על בטיחות – בזמן הריתוך חשוב מאוד להיזהר, במיוחד על העיניים, לכן המסגר  צריך לעבוד עם ציוד בטיחות שיגן עליו בזמן הריתוך. הציוד כולל כפפות וסינר ריתוך מעור, ומסכת ריתוך מקצועית שמגינה על הפנים והעיניים.

נקודה ממתכת   בוחרים ברתך שעבר הסמכה –  כדי להיות רתך מקצועי או כדי לפתוח מסגרייה, המסגר צריך לעבור קורס מקצועי שמכשיר אותו לעבודות ריתוך, רק אז הוא יקבל תעודת הסמכה של רתך מקצועי מטעם לשכת המהנדסים.

כוכבית מסגר מוסמך הוא זה שמורשה לבצע עבודות ריתוך קטנות וגדולות, החל מריתוך סורגים ועד לבניית קונסטרוקציות לגלריות מברזל.

נקודה ממתכת   בודקים איכות ומקצועיות - כדי לוודא שהמסגר שלכם מספיק מקצועי, אנחנו מציעים שתבקשו ממנו שני דברים:

אחד  שיראה לכם את תעודת ההסמכה שלו.

שתיים  בקשו ממנו לראות עבודות ריתוך קודמות כדי שתוכלו לראות את איכות גימור המסגר והמיומנות שלו בריתוך ברזל.

 

נורה חשוב לדעת: משך הזמן של עבודות ריתוך לצורך תיקון גופי ברזל שהתנתק משתנה בהתאם לסוג הברזל אותו מרתך המסגר. למשל, עבודת ריתוך קטנה של סורגים או מעקות היא מהירה ותיקח כשעה עד שעתיים בערך, לעומת משך הריתוך של שער ברזל גדול או קונסטרוקציית ברזל לגלריה, שיכול לקחת אפילו יום עבודה שלם.

 

רתך ברזל במסגרייה

כל השיטות לריתוך ברזל

יש שלוש שיטות שונות לריתוך ברזל. מתוכן, המסגר יבחר את שיטת הריתוך שמתאימה ביותר לסוג הברזל.

אלו שלושת השיטות:

אחד ריתוך מסוג מיג – ריתוך מיג הוא ריתוך שמתבצע בשילוב של גז Co2 וסליל ברזל. ריתוך מסוג מיג הוא ריתוך מהיר והוא מומלץ לעבודות ריתוך עדינות, כמו ריתוך סורגים ומעקות.

שתיים ריתוך מסוג אלקטרודה – ריתוך אלקטרודה זה ריתוך באמצעות אלקטרודה, ואם זה נשמע לכם מסובך, אלקטרודה זה בסך הכל שם של מוט ברזל רציף שמצופה במתכת, והוא מגיע בעוביים שונים. ריתוך אלקטרודה מומלץ לריתוך של ברזל חזק במיוחד, כמו ברזל להכנת שערים, קונסטרוקציות ברזל לגלריות ועוד.

תמרור הזהרה ריתוך אלקטרודה שומר על הברזל מפני החלדה, ולעומת ריתוך מיג הוא דורש יותר משאבים, ציוד וזמן. בדיוק מהסיבה הזו, עלות ריתוך אלקטרודה תהיה גבוהה יותר.

שלוש ריתוך מסוג טיג – ריתוך טיג הוא ריתוך שמתבצע בשילוב של גז ארגון. מעבר לשמה החמוד, טכניקת הריתוך של טיג מספקת תוצאות אסתטיות יותר כי הוא ריתוך מאוד עדין, שדורש רתך עם ידיים מיומנות ומקצועיות מאוד.

שימו לב שימו לב: ריתוך טיג לוקח זמן רב לעומת ריתוך מסוג מיג, ומבין השיטות, הוא פחות נפוץ לריתוך ברזל. טיג מתאים בעיקר לריתוך של נירוסטה ואלומיניום, אבל הוא גם מתאים לריתוך של פחי ברזל דקים.

 

ריתוך ברזל

מחיר ריתוך ברזל

כשאתם מזמינים מוצר ממסגרייה, כמו מעקה ברזל או סורגים -  כל עבודות ריתוך הברזל יכללו בתוך המחיר הסופי של מוצרי הברזל. לעומת זאת, במקרים בהם נדרש תיקון של מוצר ברזל שהתנתק והאחריות עליו פגה, תצטרכו לשלם למסגר על הביקור והתיקון של המסגר.

שקל מחיר ריתוך ברזל לתיקוני ברזל נע בין 450-600 ₪ לשעת עבודה.

כוכבית המחיר משתנה בהתאם למשך העבודה, לחומרים ולשיטת הריתוך.

טווח המחירים משתנה בגלל שריתוך שער ברזל למשל נעשה בשיטה בה החומרים והציוד יקרים יותר, לעומת השיטה בה מרתכים סורגים.

בשביל לעשות קצת סדר, ריכזנו כאן שתי הצעות מחיר לריתוך ברזל:

 

הצעת מחיר לריתוך סורגים

נקודה תיקון סורג שהתנתק

נקודה משך התיקון: שעה עד שעתיים

נקודה שיטת הריתוך: ריתוך מיג

שקל סך הכל מחיר ריתוך סורג: 450 ₪ ללא מע"מ.

 

הצעת מחיר לריתוך שער ברזל

נקודה ריתוך שער ברזל

נקודה משך התיקון כיום עבודה

נקודה שיטת הריתוך: ריתוך אלקטרודה

שקל סך הכל מחיר ריתוך שער ברזל: 1,200 ₪ ללא מע"מ.

 

ריתוך שער ברזל

מסגרים מומלצים לריתוך ברזל

עכשיו כשגיליתם מה זה ריתוך ברזל ומה הן השיטות שאפשר לרתך איתן, נשאר רק למצוא את המסגר המקצועי ביותר לביצוע עבודות ברזל. בדיוק בשביל זה ריכזנו כאן רשימה של מסגרים מומלצים לריתוך ברזל, תוכלו פשוט לבחור מתוכה, את המסגר המתאים עבורכם. לאחר כל עבודה של ריתוך ברזל אנחנו מתקשרים לשמוע איך היה ומעדכנים חוות דעת וציון באתר, כי אצלנו חוות הדעת הן נכס צאן ברזל. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה השיטות של ריתוך ברזל?

יש שלוש שיטות לריתו: ריתוך מסוג מיג, טיג ואלקטורדה. כל שיטת ריתוך מתאימה לחומרים שונים ודורשת טכניקה אחרת. שיטת מיג למשל, תתאים לריתוך של סורגים, לעומת ריתוך אלקטרודה שיתאים לריתוך ברזל בעבודות גדולות כמו שערים וקונסטרוקציות. שיטת טיג, היא פחות נפוצה לריתוך ברזל ותתאים לריתוך נירוסטה ואלומיניום

האם צריך הסמכה כדי לבצע ריתוך בברזל?

כן. כדי לרתך ברזל בצורה מקצועית, מסגרים נדרשים לעבור הדרכה שבסופה הם מוסמכים לרתך ברזל בעבודות גדולות של קונסטרוקציות ברזל.

מה המחיר של ריתוך ברזל?

המחיר של ריתוך ברזל נכלל בעבודות ברזל או במסגרת האחריות. אם נדרש תיקון של ברזל שהריתוך שלו התנתק, על מחיר התיקון תשלמו כ -600-450  לשעת עבודה

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק