עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מדרגות ספירלה

מדרגות ספירלה הן מדרגות מברזל, תוכלו למצוא אותן בכניסה החיצונית לבניינים ואפילו בבתים פרטיים. מדרגות ספירלה, (הנקראות גם מדרגות לולייניות), לא תופסות מקום כמו מדרגות רגילות ולרוב הן בחירה עיצובית. איך מתקינים מדרגות ספירלה, כמה הן עולות ובמה אפשר לחפות אותן? כל התשובות נמצאות ממש כאן, מתחילים.


מדרגות ספירלה – יתרונות וחסרונות

מדרגות ספירלה הן מדרגות שמתאימות לשימוש חיצוני ולשימוש פנימי, בהתאם לצרכי הבית שלכם. מה החסרונות והיתרונות? הנה:

יתרון  הן לא תופסות מקום – היתרון המרכזי של מדרגות ספירלה הוא שהן לא תופסות הרבה מקום כמו מדרגות ברזל רגילות. אם יש לכם עליית גג שהפכה לחדר החדש של המתבגר שלכם באמצע המסדרון, מדרגות ספירלה הן פתרון לא רע בשביל ליצור גישה לקומה העליונה, בלי שיתפסו הרבה מקום משטח הבית.

יתרון  דקורטיביות - צורת המעקה המסולסל של מדרגות הספירלה מעניקה להן מראה ייחודי ויוצא דופן לעומת גרם מדרגות רגיל.

יתרון  עמידות – מדרגות הספירלה העשויות מברזל עוברות תהליך של גילוון, (תהליך כימי שמונע החלדה של הברזל). הגילוון הופך את הברזל לעמיד מפני נזקים של מזג האוויר, ושומר על המדרגות לשנים ארוכות. בנוסף, הברזל הוא חומר עמיד מאוד, כך שמדרגות ספירלה מברזל יכולות לשאת משקל כבד, ולעמוד בפני מכות ופגיעות קשות.

יתרון  התקנה מהירה – התקנת מדרגות ספירלה בקומה אחת היא תהליך די מהיר. בגלל שאת המדרגות מכינים במסגרייה ולא בתוך הבית, ניתן לסיים את שלב ההתקנה בבית בתוך יום עבודה, בשונה מבניית מדרגות מבטון ושיש או מאבן שתימשך תקופה ארוכה יותר.

חסרונות של סוכך למרפסת | איקס  חוסר בטיחות – מדרגות ספירלה הן צרות, והן לא ממש יתאימו לבית עם ילדים קטנים או קשישים, כיוון שהירידה תלולה ולא בטיחותית כמו מדרגות רגילות. בנוסף, מדרגות ספירלה לא מומלצות במצבים של סכנה והתפנות מיידות כי קשה לרדת מהן מהר.

חסרונות של סוכך למרפסת | איקס  מעבר צר – חסרון נוסף של מדרגות הספירלה הוא שהמבנה שלהן צר. אתם צריכים להרים ספה לקומה השנייה? ארון? אם יש לכם מדרגות ספירלה, לא תוכלו להעלות או להוריד ריהוט רחב וכנראה שתצטרכו לעשות את זה בעזרת מנוף.

 

מדרגות ספירלה פנימיות

שלבי התקנת מדרגות ספירלה

התקנת מדרגות ספירלה היא תהליך של יום עבודה, והיא דורשת הכנות מוקדמות מהמסגר שמבצע אותה. הנה השלבים להתקנת מדרגות ספירלה:

אחד  בדיקת השטח – המסגר יגיע לבית שלכם כדי לבדוק את תנאי הבית, הוא יבצע מדידות להתאמת מדרגות הספירלה וייתן לכם הצעת מחיר.

שתיים  ייצור המדרגות – המסגר ייצור את מדרגות הספירלה במסגרייה, יזמין את החומרים הדרושים ויבצע אותן בצורה 'פריקה' כדי שיוכל לשנע אותן לבית שלכם.

שימו לב: בשונה ממדרגות רגילות, מדרגות ספירלה דורשות הכנה של מעקה מיוחד שהצורה שלו בעלת שיפוע מסובב. הכנת המעקה בצורת ספירלה נקראת 'ערגול' והיא דורשת מקצועית וניסיון בתחום. חשוב שתבחרו במסגר מומלץ בתחום, שייצור עבורכם מדרגות ספירלה איכותיות.

שלוש  התקנת המדרגות - לרוב, ההתקנה תתבצע כמו פאזל – המסגר יכין את המדרגות קומפלט, יפרק אותן לשלבים ולאחר מכן יגיע לביתכם וירכיב אותן בשלבים. במידה ויש נגישות לבית או לגינה, המסגר יביא את המדרגות כבר מוכנות קומפלט ויבצע את ההתקנה.

 

עיצוב מדרגות ספירלה

מדרגות ספירלה לא חייבות להיראות אפורות וחסרות חיים, ואפשר לעצב אותן בדרכים שישדרגו את העיצוב של הבית שלכם, בפנים או בחוץ. איך אפשר לשדרג מדרגות ספירלה? הנה:

מדרגות  חיפויים למדרגות – את מדרגות הספירלה מברזל תוכלו לחפות עם כל מיני חיפויים שונים. הברזל ישמש כבסיס המדרגות, וישאיר לכם מקום לעיצוב המדרגות עצמן. תוכלו להוסיף חיפוי זכוכית, חיפוי עץ, חיפוי שיש ועוד, ואפילו לעצב מדרגות צפות שייצרו מראה מודרני עוד יותר.

כתם צביעה – בשלב ייצור מדרגות הספירלה, תוכלו לבקש מהמסגר שיצבע אותן בכל צבע שתרצו. התהליך של הצביעה מתבצע באמצעות התזת צבע ייעודי על הברזל וייבוש החלקים בתנור.

 

מדרגות ספירלה חיצוניות

תקן למדרגות ספירלה

מדרגות ספירלה לא מחויבות בהיתר התקנה, ואם בחרתם להתקין מדרגות מהסוג הזה, חלה עליכם האחריות לדאוג שההתקנה מתבצעת לפי התקנים הדרושים.

אישור מידות – המידות של מדרגות הספירלה הן לפי תקנים קבועים של מידות מדרגות: גובה המדרגה חייב להיות עד 17.5 ס"מ מקסימום, ורוחב מדרגה של 28-30 ס"מ. המעקה מחויב בתקן של מינימום 90 ס"מ.

אישור בטיחות – אם אתם רוצים לבצע עיטורים מיוחדים במעקה הברזל עצמו, שימו לב שזה לא ממש מומלץ. הסכנה הטמונה בעיטורים כאלה היא שהן מאפשרות טיפוס על העיטורים עצמם ועלולות לגרום לנפילות. אם יש ילדים בבית, עדיף שהמעקה יהיה עשוי ממוטות ברזל ישרים כדי למנוע נפילות, ושהמרווח ביניהם יהיה על פי תקן ולא יעלה על 8 ס"מ.  

 

מדרגות ספירלה פנימיות

מדרגות ספירלה – מחיר

מדרגות ספירלה מתומחרות לפי המעקה והמדרגות עצמן:

כסף מחיר מדרגה נע בין 900-1,400 ₪ למדרגה.

כסף מחיר מעקה נע בין 500-600 ₪ למ"ר.  

 

מדרגות ספירלה מחוץ לבניין

מסגרים מומלצים למדרגות ספירלה

 

הכנת מדרגות ספירלה, (בשמם השני מדרגות לולייניות), דורשות ניסיון ומקצועיות בתחום. כדי שתוכלו להנות מעמידות הברזל מבלי לחשוש מכתמי חלודה שיופיעו במעקה או במדרגות, חשוב שתבחרו במסגר מומלץ שייבצע את העבודה בצורה מקצועית. כאן תוכלו למצוא רשימה של מסגרים מומלצים לייצור מדרגות ספירלה. לאחר התקנת מדרגות הספירלה בבית שלכם, נתקשר אליכם לקחת חוות דעת ולשמוע מכם איך היה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להתקין מדרגות ספירלה?

התקנת מדרגות ספירלה מתומחרת לפי מ"ר המעקה ומס' המדרגות. עלות כל מדרגה נעה בין 900-1,400 ₪ ומחיר מעקה נע בין 500-600 ₪ למ"ר.

האם יש תקנים למדרגות ספירלה?

מידות המדרגות לפי התקן:

הגובה המקסימלי שצריך להיות בין מדרגה למדרגה הוא 17 ס"מ, ובאופן כללי הוא נע בין 16.5-19 ס"מ.  

רוחב כל מדרגה צריך לנוע בין 28-30 ס"מ, וגובה המעקה מחויב בתקן של 90 ס"מ מינימום.

האם מדרגות ספירלה עמידות?

מדרגות ספירלה מברזל מגילוון יכולות להישמר לאורך שנים. בנוסף, הן עשויות מברזל שהוא חומר חזק ועמידות מפני מכות ונזקים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק