מוקד מידרג: 1-700-707-233

פיצול נקודת גז

פיצול נקודת גז נחשבת לעבודה פשוטה יחסית בהשוואה להתקנת נקודת גז, והיא ועדיפה כאשר המקור ממנו מובילים את הגז רחוק או בלתי נגיש. מחיר פיצול נקודת גז עומד בממוצע על כ-450 ₪, אבל שימו לב שהוא לא כולל את צינור הגז שמוביל מהמקור לנקודה הרצויה. מתי בדיוק נבחר לבצע פיצול נקודת גז, מה האלטרנטיבות הקיימות, מה משפיע על המחיר ומה חשוב לוודא כאשר מזמינים טכנאי גז? אל תגזגזו, כי התשובות לפניכם!


מתי מבצעים פיצול נקודת גז

אש | דליפת גז פיצול נקודת גז מבצעים כאשר רוצים להשתמש בשני מכשירי גז דרך אותה נקודה.

בימינו, גז לשימוש ביתי משמש לבישול, חימום מים בגז (יונקרס), ייבוש כביסה (למייבש לא חשמלי), חימום הסלון וכמובן לחיבור גריל גז בגינה! כל אחד מהמכשירים האלה מצריך חיבור לנקודת גז ולכן בבית פרטי מומלץ שיהיו נקודות גז במרפסת או בגינה, בסלון, בחדר השירות וכמובן במטבח.

אבל גם אם אין לכם את כל הנקודות הנדרשות, זה לא נורא. פיצול נקודת גז זו עבודה פשוטה יחסית להתקנת נקודת גז חדשה וגם זולה ממנה.

 

פיצול נקודת גז בבית

פיצול או התקנת נקודת גז חדשה

כדי ליצור נקודת גז חדשה, יש להוביל אליה גז באמצעות צינור ממקור גז קיים. לצורך כך יש 3 אפשרויות:

אחד להתקין נקודת גז חדשה שהגז אליה מגיע ממיכל גז או מארון המונים.

שתיים להזיז נקודת גז קיימת שאינה בשימוש.

שלוש לפצל נקודת גז קיימת שקרובה למיקום המכשיר החדש.

יתרון פיצול נקודת גז זו אופציה עדיפה כאשר המקור ממנו "לוקחים" את הגז רחוק או בלתי נגיש. בנוסף, מדובר בעבודה פשוטה וזולה יחסית לאפשרות של התקנת נקודת גז חדשה. 

חסרון עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהנקודות המפוצלות יהיו תלויות זו בזו, כך שאם תצוץ בעיה בנקודה אחת, זה ישפיע גם על האחרת.

 


מי רשאי לפצל נקודת גז

למדינת ישראל תקנות בטיחות מחמירות בעבודות גז, ובצדק - התקלה הכי קטנה יכולה להפוך לסכנת חיים.

קסדה לכן פיצול נקודת גז יש לבצע אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך - שעובר ריענון אחת לשנתיים, מחדש את הרישיון אחת לשלוש שנים ומחזיק בביטוח אחריות מקצועית. כשאתם מזמינים טכנאי גז בקשו לראות רישיון וודאו שהוא בתוקף!

נסח טאבו בסיום העבודה הטכנאי חותם על "טופס נורמטיבי" שמאשר שהעבודה נעשתה על ידי טכנאי גז מוסמך. מדובר על טופס חובה מטעם המדינה, בו הטכנאי מפרט את השינוי שעשה בתשתית הגז בבית, ומאשר שביצע בדיקות לחצים ואטימות לפי התקן.

 עבודות גז במקומות בהם הלחץ הוא מעל 100 מיליבר דורשות טכנאי ברמה 2. את לחץ הגז בבית שלכם תוכלו לראות בארון המונים.

 

הארכת צינור גז עם מחבר בתוך ארון

מחיר פיצול נקודת גז

שקל מחיר פיצול נקודת גז נע בין 450-500 ₪.

שקל מחיר למטר צנרת גז נע בין 45-60 ₪, בהתאם לקוטר הצינור הדרוש.

שימו לב פיצול מורכב הדורש חציבה או חפירה לצורך שמירה על הנראות יעלה את המחיר.


טכנאי גז מומלצים לפיצול נקודת גז

טכנאי גז מורשה זה חובה וטכנאי גז מורשה מומלץ זה אפילו עדיף! אז כדי שלא תבזבזו זמן בחיפוש טכנאי בעל רישיון בתוקף, עשינו לכם את העבודה וריכזנו עבורכם רשימת טכנאי גז מומלצים לפיצול נקודת גז, המדורגים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי כל עבודה של טכנאי הגז, אנו מבקשים לשמוע על החוויה שלכם, כך שהדירוג תמיד אמין ועדכני. 


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם ניתן לפצל נקודת גז?

התשובה היא כן! כדי ליצור נקודת גז חדשה, יש להוביל אליה גז באמצעות צינור ממקור גז קיים וניתן לעשות זאת באמצעות פיצול נקודת גז קיימת שקרובה למיקום המכשיר החדש. פיצול נקודת גז זו אופציה עדיפה כאשר המקור ממנו "לוקחים" את הגז רחוק או בלתי נגיש. בנוסף, מדובר בעבודה פשוטה וזולה יחסית לאפשרות של התקנת נקודת גז חדשה.

מי רשאי לחבר גז?

פיצול נקודת גז יש לבצע אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך - שעובר ריענון אחת לשנתיים, מחדש את הרישיון אחת לשלוש שנים ומחזיק בביטוח אחריות מקצועית. כשאתם מזמינים טכנאי גז, בקשו לראות את הרישיון שלו וודאו שהוא בתוקף! וכאשר מדובר בעבודות גז במקומות בהם הלחץ הוא מעל 100 מיליבר, יש לקרוא לטכנאי ברמה 2.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק