עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

דק לבריכה

מתקינים דק לבריכה? סתם נכנס לנו משהו לעין, אנחנו לגמרי מפרגנים. שנייה לפני שאתם ממהרים לבחור דק, חשוב לדעת שלא כל סוגי הדקים מיועדים לבריכות. דק לבריכה חשוף לשמש קופחת ומים, ולכן כשבוחרים דק לבריכה רצוי לבחור בדק מעץ קשה כמו איפאה, במבוק, טיק בורמזי או דק סינטטי. בטיפ הבא תוכלו להתלבט איתנו איזה דק לבריכה לבחור (כולם טובים, באמת!), לשמוע איך מתחזקים דק לבריכה ומה המחירים של דק לבריכה. שנצלול לטיפ?

 

דק לבריכה

 


סוגי דק לבריכה

כנגד ארבעה דקים דיברה בריכה, ארבעתם טובים ועמידים מפני מים וגשם. אבל לכל אחד יש גם יתרונות וחסרונות. אנחנו כאן כדי לספר לכם אותם, כך שתקבלו את ההחלטה הכי טובה עבורכם:

 

דק איפאה לבריכה

כששאלנו בעלי מקצוע מתחום עבודות העץ לגינה איזה דק לבריכה מומלץ, כ-47% מהם בחרו בדק איפאה. וזה לא במקרה – מדובר בעץ חזק ודחוס במיוחד שעמיד למים ולכן מתאים לבריכה כמו כפפה ליד. בנוסף, מכיוון שהוא שומני מטבעו הוא לא דורש תחזוקה גבוהה. כך שגם אם חיפפתם קצת ולא הקפדתם על חידוש דק כל שנה, ונזכרתם לטפל בדק לאחר 3-4 שנים מצבו יהיה עדיין טוב. דק איפאה אומנם יקר יותר בהשוואה לדק אורן, אבל עלותו סבירה ביחס לחלופות אחרות בשוק כמו דק סינטטי או טיק בורמזי, ולכן הוא נחשב פופולרי במיוחד.

מחיר דק איפאה לבריכה נע בין 1,300-1,000 ₪ למ"ר כולל מע"מ.

 

דק איפאה לבריכה

 

דק סינטטי לבריכה

דק סינטטי עשוי משבבי עץ מעורבבים בדבק, בשונה מדק רגיל שמורכב מלוחות עץ מסותתים. בזכות העובדה שהוא מגיע בשלל דוגמאות וצבעים, תתקשו לזהות שמדובר למעשה במתחזה לעץ (טוב, עד שתדרכו עליו  ותרגישו שהמגע יותר דומה לפלסטיק מלעץ). ההתקנה של דק סינטטי היא התקנה נסתרת, שהברגים בה פנימיים ולא נראים על הדק עצמו, מה שמשלים את המראה האסתטי של הדק.

דקים מעץ דורשים תחזוקה שוטפת אחת לשנה, וכשמדובר בדק לבריכה, התחזוקה גבוהה יותר בשל המפגש של הדק עם המים. אבל לא כך אצל ידידינו הסינטטי - היתרון בה"א הידיעה של הדק הסינטטי הוא שהוא לא מצריך תחזוקה כלל. ברגע שהתקנתם אותו אין צורך לגעת בו יותר – לא לשייף ולא שמן. כך שלמרות שמחירו הראשוני גבוה יחסית, הדק הסינטטי משתלם כלכלית לאורך זמן.

מלבד המחיר הגבוה, לדק הסינטטי יש חיסרון נוסף בהתקנה ליד בריכה - מכיוון שהוא נוטה להתחמם בשמש לא יהיה לכם כל כך נעים לדרוך עליו ברגליים יחפות.

מחיר דק סינטטי לבריכה נע בין 700-800 ₪ למ"ר כולל מע"מ.

 

דק סינטטי לבריכה

 

דק במבוק לבריכה

מדובר בדק שעשוי משבבי במבוק דחוסים. לדק הבמבוק יש מספר תכונות שהופכות אותו למושלם בהתקנה ליד בריכה. ראשית, הוא כמעט שלא מצריך תחזוקה, למעט שימון פעם בשנה, וגם זה רק כדי לשמור על המראה ההורס שלו. חוץ מזה, הוא לא סופג חום כמו דקים אחרים ויאפשר לכם ללכת על הדק בלי למלמל "אווץ, אווץ'" אחרי כל פסיעה.

אם זה לא מספיק, לדק הבמבוק יש שני צדדים – האחד חלק והשני מחורץ. אם יש לכם ילדים קטנים בבית שאוהבים לרוץ ליד הבריכה, או שיש בבית בעלי מוגבלויות, תוכלו להתקין את הדק על הצד המחורץ שלו כדי למנוע החלקה.

ומה בנוגע לחסרונות? דק במבוק נמצא בסקאלה הגבוהה יחסית של מחירי דקים, ועולה יותר מדק איפאה.

מחיר דק במבוק לבריכה נע בין 700-800 ₪ למ"ר כולל מע"מ.

 

דק במבוק לבריכה

 

דק טיק בורמזי לבריכה

דק טיק בורמזי הוא היגואר של המכוניות, הרולקס של השעונים, הקרם דה לה קרם.. בקיצור הבנתם. הטיק הבורמזי הוא כנראה הדק האיכותי ביותר, שמגיע עם שמן פנימי ובזכות כך מגן על העץ בצורה מושלמת מפני כניסה של מים וגם מזיקים. בנוסף, לטיק הבורמזי יש מראה אלגנטי ויוקרתי במיוחד, והוא עמיד במיוחד מפני שמש ושינויי מזג אוויר.

נשמע מושלם מדי? אתם צודקים. הטיק הבורמזי הוא דק מאוד אבל מאוד יקר, ולכן לא יתאים לכיס הממוצע.

מחיר דק טיק בורמזי לבריכה נע בין 1,000-1,500 ₪ למ"ר כולל מע"מ.

 

דק טיק בורמזי לבריכה

 


טיפים להתקנת דק לבריכה

התקנת דק לבריכה כוללת תכנון מקדים של הדק, הקמת בסיס לדק, בניית תשתית ולבסוף צביעה של הדק.

בסרטון הבא תוכלו לראות מתקין דקים מסביר על כל שלבי ההתקנה:

 

 

 למרות שהתקנת דק לבריכה יחסית דומה להתקנת דק סטנדרטי, היא דורשת בניית תשתית חזקה עוד יותר, וכן התייחסות לשיקולים שונים כמו חומרים אוטמי מים ואופן התקנת הבריכה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון:

כדור בריכה יש הבדל בין התקנת דק בבריכה שחפורה בתוך הקרקע, לבריכה שמותקנת מעל הקרקע. לרוב, בריכות שמותקנות מעל הקרקע הן בריכות קנויות של אינטקס ((INTEX סביבן מתקינים את הדק. בבריכות כאלה נהוג להתקין דק מוגבה; כלומר שאינו צמוד לרצפה והגישה אליו היא באמצעות מדרגות שמחוברות אל הדק. מכיוון שבריכות כאלה דורשות קונסטרוקציה כפולה מעל פני הקרקע מדובר בהתקנה מורכבת יותר.

כדור בריכה קונסטרוקציה לדק בונים מעץ או ברזל. לרוב משתמשים בקונסטרוקציה מעץ מכיוון שהיא האופציה הזולה יותר, אבל מכיוון שקונסטרוקציה מעץ מותקנת באדמה היא חשופה ללחות שעלולה לגרום לריקבון לעץ. כמובן שהסכנה גבוהה יותר כאשר מדובר בדק לבריכה. לכן, חובה לצפות את קורות העץ בזפת כדי למנוע ריקבון של העץ. כמובן שאם יש לכם תקציב שמאפשר זאת, כדאי לבחור בקונסטרוקציה מברזל שהיא המומלצת יותר.

כדור בריכה על קוצו של בורג - כשמתקין הדקים מקבע את הדק חשוב לוודא שהוא משתמש בברגים מנירוסטה שעמידים למים, בהשוואה לברגים פשוטים מסיבית שנוטים להחליד ולהישבר עם הזמן.

 

התקנת דק לבריכה

 

כדור בריכה תכנון גישה - יש לתכנן את הדק כך שתהיה גישה לחדר המכונות של הבריכה שכולל בתוכו את מסנני המים וצנרת החשמל. חדר המכונות נמצא בתוך האדמה, מתחת לדק, לכן חשוב לדאוג לפתח ייעודי אל חדר המכונות שיאפשר גישה נוחה לצורך תפעול המערכת.

כדור בריכה שמן שיזוף - כמו במקרה של דק רגיל, גם דק לבריכה חשוב לשמן לאחר ההתקנה. בגלל שהדק חשוף לשמש ומים, מומלץ להשתמש בחומרים חזקים יותר וייעודים לאיזורי בריכה כמו השמן של natural deck oil של חברת עץ ועצה או שמן של חברת Flood. כאן תוכלו לקרוא מה ענו נגרי דקים באתר מידרג כששאלנו אותם איזה שמן מומלץ לדק.

 


תחזוקת דק לבריכה

כבר זרקנו מילה או שתיים על המיקום המאתגר של דק לבריכה, שחשוף למים ושמש חזקה. מהסיבה הזאת חשוב לדאוג לחידוש הדק פעם בחצי שנה-שנה (זוכרים שדק סיננטי לא צריך חידוש, נכון?) החידוש כולל קיבוע מחדש של ברגים רופפים, ניקיון הדק בגרניק (מכשיר לחץ מים גבוה) ושיוף ולבסוף שימון של העץ.

ואם אתם רוצים לשמוע עוד על חידוש דק, תוכלו לראות את אשר, מתקין דקים מסביר עוד על התהליך:

 


מתקיני דקים לבריכה מומלצים

מוכנים להתקין את הדק החדש שלכם ולהרגיש כאילו אתם מינימום במלדיבים? קצת לפני נשאר למצוא מתקין דקים שיקפיד על כל הדקויות בהתקנת דקים ויגשים לכם את החלום. כאן תוכלו למצוא רשימה של מתקיני דקים לבריכה, לפי המלצות של לקוחות קודמים. בסיום ההתקנה צוות מידרג יתקשר אליכם כדי לקבל חוות דעת על השירות ויעדכן אותה באתר, כך שחוות הדעת שתראו נשארות תמיד מעודכנות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה דק לבריכה מומלץ? המומחים במידרג עונים!

שאלנו 17 נגרי דקים באתר מידרג איזה דק לבריכה כדאי להתקין. כ-47% ממתקיני הדקים המליצו על דק איפאה כדק המומלץ ביותר, אחריו צועד הטיק הבורמזי ואחריו הסינטטי והבורמזי.

דק במבוק או איפאה? המומחים עונים!

שאלנו 19 נגרי דקים באתר מידרג איזה דק כדאי להתקין - במבוק או איפאה? כ-63% מהמתקינים המליצו על דק איפאה כדק הטוב ביותר. את התשובות המלאות שלהם תוכלו לקרוא בקישור הבא.

מה המחיר של דק לבריכה?

מחיר דק לבריכה תלוי בראש ובראשונה בסוג הדק שתבחרו. מחיר דק לבריכה מתחיל מ-600-700 ש"ח למ"ר כשמדובר בדק איפאה ומטפס עד ל1,000- ואפילו 1,500 ש"ח למ"ר כשמדובר בדק יקר יותר שעשוי מטיק בורמזי.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק