מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון פח ברכב

מכירים את הרעש הנוראי הזה של מתכת נמעכת? קחחחח אימתני שאומר שהרכב שלכם קיבל מכה וצריך לתקן את הפח. רגע לפני שאתם מתקשרים לביטוח או לפחח רכב, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת - מתי מתקנים מכות פח ברכב, איך עושים את זה, האם אפשר לתקן פח רכב לבד, כמה תיקון הפח יעלה לכם, ומתי שווה לערב את הביטוח. מתחילים


מתי צריך לתקן את הפח ברכב

רכב תיקון מכה בפח שגרמה לצבע להתקלף: אם המכה שהרכב קיבל הייתה בפח והתקלף מהרכב צבע, חשוב לתקן את הפח במהירות כדי שלא תצטבר חלודה. אם המכה הייתה קלה בלבד ולא התקלף בכלל צבע, לא דחוף בכלל שתגיעו למוסך ואתם יכולים לעשות את זה בזמנכם החופשי, או לא להגיע בכלל.

רכב תיקון מכה בפגוש שגרמה לו להתנתק: אם המכה בסך הכל השאירה שקע קטן בפגוש הקדמי או האחורי, לא מדובר בתיקון פחחות קריטי ואתם יכולים להגיע בזמנכם החופשי. אם הפגוש התנתק, חשוב לתקן אותו כמה שיותר מהר כי כבר מדובר בעניין בטיחותי.

רכב תיקון מכה בחלק הקדמי של הרכב: אם נסעתם לתוך עמוד או שעברתם תאונה חזיתית, חשוב להגיע למוסך כמה שיותר מהר. הסיבה היא לא בגלל שמדובר בתיקון פח חשוב, אלא כי יכול להיות שנגרם נזק למנוע ומוסכניק צריך לבדוק שהכל תקין.

 

תיקון מכת פח ברכב

תיקון פח ברכב - איך זה עובד

כשתגיעו למוסך, פחח הרכב יעריך את חומרת הנזק. אם מדובר במכה שאפשר לתקן בלי להחליף את החלק, אלו שלבי תיקון הפח:

אחד שיוף הפח - בעזרת דיסק שיוף, פחח הרכב יסיר את שכבת הצבע באזור המכה ויחשוף את הפח שזקוק לתיקון.

שתיים העלאת הפח השקוע - לאחר השיוף מלחימים מכשיר מיוחד שמושך את הפח ששקע ללמעלה. זה נקרא מכשיר פונקטים, אם קריטי לכם לדעת קצת שפה מקצועית. זה לא מיישר את הפח לחלוטין, ולכן מגיע השלב הבא.

שלוש מריחת חומר פחחים - מורחים על השקע בפח חומר גס ומחכים שהוא יתייבש. אחרי שהחומר מתייבש משייפים אותו בנייר זכוכית עבה ומורחים חומר עדין. כשגם החומר הזה מתייבש משייפים אותו בנייר זכוכית עדין עד שהוא מתיישר לאותו קו עם הפח.

ארבע מריחת יסוד וצביעה - מורחים שכבת יסוד שמטרתה להפריד בין חומר הפחחים לצבע, גם אותה משייפים בעדינות ואחרי שהיא מתייבשת, צובעים אותה מחדש. צביעת רכב צריכה להיות צביעה בתנור, אחרת עלול להידבק אבק לרכב ולהרוס את שכבת הצבע.

תיקון פח ברכב שלא כולל החלפה של אף חלק לוקח בין שעה ל-4 שעות, ובדרך כלל תוכלו לקבל את הרכב המתוקן עוד באותו היום. אם מדובר במכת מעיכה שטחית ללא פגיעה בצבע הרכב, תוכלו לשאול את הפחח על תיקון PDR, שהוא מהיר יותר. 

תיקון פח במכסה מנוע ובפגוש

 

תיקון שריטה ברכב

תהליך תיקון שריטה בפח דומה למדי לתיקון מכות בפח, רק שיש בו פחות שלבים - אם השריטה לא עמוקה, מספיק לנקות אותה, לשייף בעדינות, ולמרוח על האזור שכבת פוליש. אם השריטה עמוקה משייפים אותה עם דיסק ולאחר מכן צובעים את המקום.

 

תיקון שריטות ברכב

מתי מתקנים פח ומתי מחליפים

יש שתי סיבות להחליף את הפח שנפגע במקום לתקן מכה בפח הרכב:

רכב מכת פח שאי אפשר לתקן - אם המכה שהרכב ספג השאירה בדלת שקע בעומק של כמה סנטימטרים או עיוותה את אחת הכנפיים ויצרה בה גלים, סיכוי סביר שהפחח לא יוכל לתקן את מכת הפח הזאת, וימליץ לכם להחליף את החלק.

רכב תיקון פח שיעלה יותר מהחלפה - לפעמים דווקא אפשר לתקן את מכת הפח, אבל התיקון הזה ייקח כמה שעות ויעלה בהתאם. אם הרכב שלכם הוא רכב יחסית נפוץ בארץ, הפחח יוכל להשיג לכם חלק חילוף שיעלה פחות מהתיקון.

טיפ כדאי להתייעץ עם הפחח, לבדוק איתו מה האופציות והמחירים של כל אפשרות, ולשאול אותו על איזה תיקון הוא ממליץ במקרה שלכם.

 

החלפת דלת רכב וכנף

תיקון פח ברכב עם מים חמים ושיטות עשה זאת בעצמך נוספות

אם חיפשתם תיקון פח ברכב, בטח נתקלתם ברשימות טיפים שהסבירו לכם איך לתקן את השקעים ברכב לגמרי בעצמכם עם שיטות בדוקות, כמו לשפוך מים חמים או למשוך את השקע באמצעות פומפה. ובכן יש לנו חדשות עגומות - ברוב המקרים זה לא יעבוד לכם ותצטרכו ללכת למוסך פחחות. מתי כן אפשר לנסות להשתמש בערכה לתיקון פח? אם המכה לא עמוקה במיוחד ולא התקלף צבע, תוכלו לנסות להעלות את הפח באמצעות ערכה לתיקון פח עצמי. זה אמנם לא יגיע לתוצאה שתשיגו במוסך פחחות, אבל זה יחסוך לכם את מחיר התיקון והצביעה.

תיקון פח ברכב בעזרת מים חמים רלוונטי לתיקון הפגוש בלבד. המים החמים מרככים את הפלסטיק ואתם יכולים לדחוף אותו החוצה. גם כאן לא מדובר בשיטה שתעבוד תמיד, אבל לא יזיק לנסות. לפעמים מספיק אפילו לחכות שהפגוש יתחמם בשמש כדי שהשקע יקפוץ החוצה.

 

תיקון פגוש אחורי שהתעקם

תיקון פח ברכב - מחירים

אם החלטתם לא לתקן את הפח ברכב לבד, אתם בטח תוהים כמה תשלמו על זה. ובכן, זה תלוי בכמה גורמים.

 

מה משפיע על מחיר תיקון פח ברכב

מחיר תיקון פח ברכב מושפע משלושה גורמים עיקריים:

רכב גודל החלק ברכב - תיקון מכות פח בדלת או בכנף יעלה פחות מתיקון מכות פח במכסה תא המנוע או דלת תא המטען, פשוט כי מדובר בחלק גדול יותר שמצריך יותר צבע וחומר פחחים.

רכב רק צבע או גם פחחות - אם אפשר לפתור את המכה בשיוף קל ובצביעה, המחיר יישאר בטווח הנמוך, בערך 500 ₪ לכל חלק. אם התיקון מצריך גם פחחות מתקדמת יותר כדי להעלות את הפח ששקע, המחיר יעלה בעוד כ-200 ₪.

רכב חומרת המכה - בנוסף למחיר שעולה בעקבות עבודת הפחחות, ככל שהמכה עמוקה יותר, פחח הרכב יצטרך להשקיע יותר שעות עבודה, והמחיר יעלה.

 

מחיר תיקון פח ברכב - כמה תשלמו בתכלס

מחיר מחיר תיקון מכת פח קלה בדלת או בכנף נע בין 400-800 ₪ לכל חלק.

מחיר מחיר תיקון מכת פח חמורה בדלת או בכנף נע בין 600-1,200 ₪ לכל חלק.

מחיר מחיר תיקון מכת פח במכסה מנוע נע בין 600-1,200, תלוי בחומרת הפגיעה.

מחיר מחיר תיקון פח במכסה תא מטען נע בין 800-1,400 ₪.

טווח המחירים של החלפת דלת רכב הוא רחב ביותר ומשתנה בין רכבים.

מחיר אם הרכב שלכם נפוץ בישראל וחלקי החילוף שלו זמינים, תוכלו לצפות לשלם בין 1,000-4,000 ₪ על החלפת דלת או כנף.

מחיר אם הרכב שלכם הוא רכב יוקרה או שמדובר בהחלפה מורכבת, אתם עלולים לשלם בין 10,000-15,000 ₪ על החלפת הדלת. במקרים של החלפת דלת כזאת תאלצו לחכות מספר ימים עד שחלקי החילוף יגיעו, ושווה לערב את הביטוח במידה והוא מכסה מכות כאלו.  

המחירים לא כוללים מע"מ.

 

תיקון פח בכנף רכב קדמית

 

מתי שווה לערב את הביטוח

כל המחירים שכתבנו כאן הם המחירים שניתנים ללקוחות פרטיים שלא באים דרך הביטוח. אם תחליטו לערב את הביטוח, השלב הבא הוא לפנות לשמאי רכב. השמאי יעריך את עלות תיקון הפח, יתעד את התיקון ויעביר את כל הפרטים לחברת הביטוח. תוכלו לבחור כל מוסך פחחות וכל שמאי שתרצו, כל עוד הם יש להם רשיון ממשרד התחבורה. שימו לב - גם אם תיקחו שמאי פרטי ולא דרך חברת הביטוח, חברת הביטוח תחזיר לכם את שכר הטרחה ששילמתם לו.

מתי שווה לערב את הביטוח בתיקון פח לרכב? בכל מקרה שעלות התיקון גבוהה משמעותית ממחיר ההשתתפות העצמית. מחיר השתתפות עצמית משתנה בין פוליסות, אבל הוא בדרך כלל נע בטווח שבין 800-900 ₪, כך שאם הרכב שלכם ספג פגיעות חמורות כדאי להתקשר לביטוח לפני שמתקשרים לפחח.

 

רכב לאחר תיקון פח וצביעה

פחחי רכב מומלצים לתיקוני פח ברכב

נרגעתם מהתאונה, צעקתם על מי שנהג כמו מטורף, התנצלתם בפני העמוד שלא עשה לכם כלום, עכשיו הגיע הזמן להתקשר למוסך פחחות כדי שיתקן את הפח ברכב. כדי שתוכלו לדעת שמי שיעשה את זה הוא אמין ומקצועי ריכזנו לכם רשימה של פחחי רכב מומלצים לתיקון פח ברכב עם המלצות של מאות לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא חוות דעת ולבחור את הפחח שיחזיר לרכב שלכם את נעוריו האבודים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מתקנים פח של רכב?

אם מכת הפח היא קלה, אפשר לנסות להרים אותה עם פומפה ייעודית. אם השקע עמוק או שהתקלף צבע, חשוב ללכת למוסך פחחות. שם ישייפו את המכה, ימשכו את הפח כלפי מעלה, ימלאו את השקע שנשאר ואז יחדשו את הצבע.

כמה עולה תיקון פחחות לרכב?

מחיר תיקון פחחות לרכב משתנה לפי חומרת המכה וגודל החלק שמתקנים. תיקון פחחות בדלת או בכנף נע בין 400-1,000 ₪ לכל חלק, תלוי בחומרת המכה. תיקון פחחות במכסה מנוע או דלת תא מטען נע בין 600-1,400 ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק