מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף רועה בלגי

כשמאלפים רועה בלגי חייבים לזכור שמדובר בכלב אנרגטי וחכם שצריך לפרוק אנרגיה לעיתים קרובות. באילוף רועה בלגי, המאלף יוכל לאבחן את הכלב ולתת כלים לעבודה נכונה איתו. מה המחיר של אילוף רועה בלגי, מה הדגשים לאילוף גור רועה בלגי מלינואה וגם כמה טיפים של מאלפים לגידול רועה בלגי, ממש כאן


רועה בלגי

בדיוק כמו השם שלו, כלב רועה בלגי מגיע מבלגיה ושם הוא עבד כרועה צאן. סוג הרועה הבלגי הנפוץ ביותר בארץ הוא רועה בלגי מלינואה שמקורו בעיר בלגית באותו השם.

רועה בלגי נחשב לכלב חזק, חכם ואנרגטי. בגלל ההיסטוריה שלו ככלב עבודה, לפני שמצרפים אותו למשפחה, חשוב לקחת בחשבון שהוא דורש פריקת אנרגיה רבה, פיזית ומנטלית.

 

לפני אילוף רועה בלגי

בדיקה לפני אילוף רועה בלגי (וכל סוג כלב אחר) חשוב לשלול בעיות רפואיות. במיוחד אם אתם שמים לב לשינוי התנהגותי אצל הכלב, חשוב לקחת אותו לווטרינר כדי לוודא שאין לו בעיה בריאותית. לפעמים הכלב מתחיל להתנהג בתוקפנות כי כואב לו ואין לו דרך אחרת להגיד שהוא סובל.

אחרי ששללתם בעיות בריאותיות, הבעיות ההתנהגותיות יכולות להגיע מעודף מרץ. הנה כמה דברים שאתם יכולים לנסות לבד לפני שאתם פונים למאלף כדי לוודא שהכלב מוציא מספיק אנרגיה:

כלב משחק פריקת אנרגיה פיזית – כמו שציינו, רועה בלגי הוא כלב נמרץ ולכן כדי שהוא יהיה רגוע ושמח חשוב להוציא אותו לטיולים ארוכים ואפילו לשלב אותו בשגרת האימונים שלכם. לדוגמה, לצאת איתו לריצה.

יד וכפה של כלבפריקת אנרגיה מנטלית – חוץ מהכוח הרב, רועה בלגי הוא גם כלב חכם מאוד ולכן צריך לאתגר אותו על ידי "משחקי חשיבה". לדוגמה, תוכלו לקנות צעצועי חידות לכלבים שמיועדים להחבאת חטיפים כך שהכלב ימצא אותם.

תוכלו גם להכין משחקים כאלה בעצמכם כמו בדוגמה הבאה:

מספר 1 קחו מגבת ושימו עליה חטיפים.

מספר 2 לפפו את המגבת סביב עצמה בתנועת סחיטה ככה שהחטיפים יהיו בתוך המגבת.

מספר 3 עשו כמה קשרים בכמה מקומות במגבת ותנו לכלב את המגבת הסחוטה. הוא יתאמץ למצוא את החטיפים ולפחות את הקשרים.

 

כלב שימו לב, אם הכלב לא מקבל את התנאים הדרושים לרווחה הפיזית והנפשית שלו יכולות להתעורר בעיות התנהגות כמו חרדת נטישה, תוקפנות, נבחנות ועוד.

רועה בלגי מאולף

אילוף רועה בלגי

אם אתם חוששים שהכלב מבוגר מידי לאילוף, תשמחו לדעת שמאלפי הכלבים מעידים שלאילוף אין גיל וניתן לאלף גם כלב מבוגר.

יש כמה מצבים בעייתים שיכולים להתפתח לבעיות התנהגות אצל רועה בלגי אם הוא לא מוציא מספיק מרץ  וניתן לפתור – בעזרת אילוף רועה בלגי:

 

טיפול בחרדת נטישה אצל רועה בלגי

רועה בלגי שלא מקבל יחס שמתאים לגזע שלו יכול לפתח תלות בבעלים שלו ובהמשך גם חרדת נטישה.

הנה כמה טיפים להתמודדות עם חדרת נטישה אצל רועה בלגי:

כף של כלב דאגו לכלב לפריקת אנרגיה.

כף של כלב למדו את הכלב להעסיק את עצמו עם צעצועים, משטחי ליקוק ועוד.

כף של כלב תרגלו עם הכלב עזיבה, כלומר עשו את הפעולות שאתם עושים לפני שאתם יוצאים מהבית אבל בלי לצאת בסוף.

 

 

טיפול בתוקפנות אצל רועה בלגי

רועה בלגי שלא מוציא מספיק אנרגיה פיזית ומנטלית יכול לכוון את האנרגיה הרבה שיש לו לכיוונים שליליים כמו לדוגמה גילוי תוקפנות כלפי כלבים אחרים או אורחים.

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לרועה הבלגי לראות שיש פתרון לתוקפנות:

כף של כלב למדו לזהות את סימני המצוקה של הכלב כדי לזהות מתי הוא יגיב בתוקפנות.

כף של כלב צרו מקום לרגיעה בבית בו הכלב יכול להוציא את עצמו מהסיטואציה המלחיצה שגורמת לו להגיב בתוקפנות.

כף של כלב אם הרועה הבלגי תוקפני לכלבים אחרים, תזמנו את הטיולים לזמנים בהם יש פחות כלבים בחוץ.

 


אילוף גור רועה בלגי

כמו באילוף גורי כלבים אחרים גם באילוף גורי רועה בלגי, או גורי מילנואה (הסוג הנפוץ של רועה בלגי) המרכז הוא חשיפה של הגור לעולם. למה הכוונה בחשיפה? יצירת חוויות חיובית לכלב במפגש עם אנשים, כלבים ומקומות.

לוח שנה כל מפגש חיובי שיהיה לכלב עד גיל ארבעה חודשים יצור אצלו התניה חיובית לדבר ויהפוך אותו לחלק מהעולם שלו. חשיפה נכונה יכולה לעזור למנוע בעיות התנהגות, גילויי חרדה ותוקפנות אצל הכלב.

סימן שאלה גיל ארבעה חודשים נשמע מוקדם? אתם לא טועים, רוב הווטרינרים ממליצים להשאיר את הגור בבית עד סוף מתן החיסונים כדי שלא ייחשף למחלות שהוא עוד לא מחוסן נגדן.

אז מה עושים עד גיל ארבעה חודשים? איך חושפים גור רועה בלגי לעולם בלי לסכן אותו? תוכלו לעשות את זה בצורה מאוזנת והדרגתית כך:

נקודה לצאת מהבית לזמן קצר ולהגדיל את משך השהות לאט לאט.

נקודה להקפיד לצאת למקומות נקיים כמו בתים אחרים.

נקודה להרחיק את הכלב מכלבים לא מחוסנים וגם מצואה של כלבים וחתולים.

 


מחיר אילוף רועה בלגי

בניגוד לדעה הרווחת, על אילוף כלב לא משלמים לפי הגזע שלו. מחיר אילוף כלבים נקבע לפי הדברים שאתם רוצים לחזק או לעדן אצלו, וכמה זמן זה צפוי לקחת. עוד דבר שמשפיע על מחיר אילוף כלב הוא מיקום האילוף, הבבית או בפנסיון.

מטבע של שקל מחיר פגישת בבית אילוף רועה בלגי נע בין 250-300 ₪ לשעה בבית הלקוח. לכן, ככל שיש צורך בכמות פגישות גבוהה יותר, המחיר הכללי של האילוף - יעלה.

בית לב אילוף בפנסיון זה כבר סיפור יקר יותר וכדאי לדעת שרוב מאלפי הכלבים לא ממליצים על אילוף בפנסיון אלא על אילוף ביתי. בסופו של דבר אילוף הוא תהליך שהבעלים עוברים יחד עם הכלב ולכן אילוף שמשתף את הבעלים ונותן להם כלים לעבודה ממושכת הוא אפקטיבי יותר.

מטבע של שקל מחיר ממוצע לאילוף רועה בלגי בתנאי פנסיון הוא 4,500 ₪ לחודש והוא יכול להגיע גם ל-8,000 ₪ ויותר לחודש. מחיר אילוף רועה בלגי בפנסיון תלוי במשך האילוף ובמטרת האילוף ולכן מדובר בטווח מחירים רחב מאוד שמשתנה בהתאם למקרה ולפנסיון.


מאלפי כלבים מומלצים לאילוף רועה בלגי

כמו שאתם רואים, רועה בלגי הוא כלב שדורש השקעה רבה. לכן, אם החלטתם שרועה בלגי הוא בדיוק מה שהיה חסר לכם במשפחה כדאי שתשקלו להיעזר במאלף כלבים לאילוף רועה בלגי כדי שהכניסה שלו למשפחה תהיה קלה כמו כשכוש בזנב. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה לעשות לפני אילוף רועה בלגי?

לפני אילוף רועה בלגי חשוב לוודא שלכלב אין בעיה בריאותית שגורמת לשינוי לרעה בהתנהגות. אחרי שווידאתם שאין בעיות התנהגותיות וודאו שאתם מאפשרים לכלב לפרוק אנרגיה פיזית ומנטלית באמצעות טיולים ארוכים, פעילות גופנית, משחקי חשיבה ועוד.

איך לאלף רועה בלגי?

אילוף רועה בלגי תלוי בסוג הבעיה שיש לו. לדוגמה, בחרדת נטישה האילוף יתמקד בלתת לכלב כלים להעסיק את עצמו ולתרגל עזיבה שלכם. בבעיות של תוקפנות כלפי כלבים או אנשים האילוף יתמקד ביצירת מקום לרגיעה לכלב, זיהוי סימני מצוקה שלו ועוד.

איך לאלף גור רועה בלגי?

אילוף גור רועה בלגי ובעצם גורי כלבים בכלל מתמחקד בחשיפה שלהם לעולם. כל דבר שהכלב יחשף אליו עד גיל 4 חודשים יחשב בעיניו כחלק טבעי מחייו וכך הסיכוי שהוא יסבול מחרדות ופחדים שונים פוחת.

מה מחיר אילוף רועה בלגי?

מחיר אילוף רועה בלגי בבית נע בין 250-300 ₪ לשעה.

מחיר אילוף רועה בלגי בתנאי פנסיון הוא בממוצע 4,500 ₪ לאילוף הנמשך חודש אך טווח המחירים רחב ותלוי במשך האילוף ובמטרתו.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק