עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חידוש רובה באמבטיה

מצאתם כתמים או קילופים על הקירות או הרצפה באמבטיה? אולי אתם צריכים חידוש רובה באמבטיה. רובה היא החומר שאוטם את הרווח שבין האריחים והבלטות. ניתן לחדש חלק משטח הרצפה או הקיר או את השטח כולו. בהתאם, טווח המחירים נע בין 250 ₪ לבין למעלה מ-1,000 ₪. אז כדי שהכל יזרום בכיף, ריכזנו עבורכם את כל המידע על חידוש רובה באמבטיה


מהי רובה, ולמה דווקא באמבטיה

רובה היא חומר לאיטום החריצים שבין הבלטות או האריחים, מורחים אותה כדי למנוע חדירה של נוזלים לקיר או לקרקע שמתחת לאריחים או לרצפות. מי עושה את זה? בבניית דירות חדשות או כאשר עושים שיפוץ בבית, מריחת הרובה היא באחריות הקבלן, אבל כאשר יש צורך בחידוש רובה באמבטיה או בכל חדר אחר, העבודה נעשית רובה ככולה על ידי הנדימן. למה דווקא באמבטיה, אתם שואלים? כמובן שיש רובה בכל רחבי הבית - בין כל המרצפות והאריחים, אך באמבטיה יש הרבה יותר מים, ולכן גם יותר סיכון לרטיבות ולשחיקה של הרובה.

רובה באמבטיה

סיבות לחידוש רובה באמבטיה

חידוש רובה באמבטיה יכול להיות בגלל שלל סיבות, כאשר המרכזיות הן: 

1. רטיבות - אם יש סימנים של רטיבות על הרובה, יתכן שהרובה לא אטומה מספיק והמים עלולים לחלחל אל בין המרצפות או האריחים. כדי לאטום את החריצים, כדאי לחדש את הרובה. ישנם מספר סימנים לזיהוי רטיבות:

נקודה כתמים - לא כל כתם ברובה מעיד על רטיבות וחלקם בסך הכל דורשים ניקיון. איך נדע? נפשיל שרוולים וננקה את הכתמים של הרובה בקיר או על הרצפה. אם לאחר כמה פעמים כאלה הכתמים חוזרים, יתכן כי מדובר על נזילה.   

נקודה סימני רטיבות על הרצפה או בצד השני של קיר האמבטיה - כאשר אתם רואים סימנים של רטיבות על הצד השני של קיר האמבטיה (בחדר הצמוד או בקיר החיצוני), זה בהחלט יכול להעיד על כך שיש צורך בחידוש הרובה באמבטיה. שימו לב  שלפעמים הרטיבות תופיע קודם כל על הרצפה ואז השכנים בדירה למטה הם אלו שיעדכנו אתכם שיש אצלכם נזילה באמבטיה.

נקודה קילופים - קילופים על הרובה מעלים את החשד שאכן מדובר על רטיבות ויש לחדש את הרובה.

בכל אחד מהמקרים, כדי לוודא שאכן מדובר על רטיבות ולא סתם תעתועי ראייה - יש לפנות למאתר נזילות.

2.  סדקים אם נוצרו סדקים ברובה, ככל הנראה יש לחדש אותה. סדקים נוצרים לרוב כתוצאה ממרווח קטן מדי (פחות מ-2 מ"מ) בין האריחים. שימו לב! במידה ואכן הבעיה היא מרווח קטן בין האריחים רוב הסיכויים שתצטרכו לעשות חידוש רובה כל כמה שנים.

3.  אסתטיקה - אם נמאס לכם לנקות את הרובה, או שממש חשוב לכם להחליף את צבע הרובה שיהיה צבעוני ומעניין יותר, זה הזמן לחידוש רובה באמבטיה!

סימן קריאהשימו לב, שבחידוש רובה באמבטיה (או בכל חדר אחר), לא ניתן ליישם רובה חדשה על גבי הישנה ולכן יהיה צורך לחרוץ בקיר או ברצפה על מנת להוציא את הרובה הקיימת ולהחליף אותה בחדשה. את החריצה ייעשה ההנדימן בסכין או מכשיר המיועד לכך.

רובה בין מרצפות

בחירת רובה

כשאתם בוחרים את הרובה החדשה שלכם, אתם צריכים להתחשב בשני פרמטרים עיקריים: סוג הרובה והצבע שלה.

 

סוג הרובה

בחירת סוג הרובה קשורה לחומר ממנו עשויה הרובה וכן ולחברה שמייצרת את הרובה

כוכביתסוג החומר - רובה אקרילית או רובה אפוקסית: בבתים פרטיים, לרוב ההנדימן ישתמש ברובה אקרילית. בחידוש רובה באמבטיה, יש לא מעט מקרים מקרים של חדירת מים משמעותית אל המרווחים שבין המרצפות או האריחים, ויתכן שיידרש שימוש ברובה אפוקסית שנחשבת חזקה יותר ומשמשת לרוב לאיטום בריכות. שימו לב שרובה אפוקסית יקרה יותר מרובה אקרילית.

כוכביתצבע הרובה - ישנם גוונים שונים לרובה. כדאי לבחור את הגוון המתאים ביותר לרובה הקיימת אך יש לקחת בחשבון שרובה בהירה נוטה להתלכלך ולכן צבעה הופך עם הזמן לכהה יותר. 

כוכביתחברות שונות - ישנן חברות שונות המייצרות רובה ולכל הנדימן יש ההעדפות שלו. אם חשוב לכם שההנדימן ישתמש בחברה או בסוג מסויים, כדאי לבקש זאת מראש.

 

צבע הרובה

בחירת צבע הרובה תלויה בטעם אישי אך גם בשאלה האם תרצו לחדש את כל הרובה של הקיר או הרצפה כולה או רק חלק ממנה

כוכביתהחלפה של חלק מהרובה - אם אתם צריכים חידוש רובה באמבטיה רק בחלק קטן מהרובה ורוצים שהצבע יישאר אחיד, כדאי להתאים את צבע הרובה כדי שלא יהיה הבדל בולט בין הרובה הישנה לחדשה. לכל חברה המייצרת רובה יש את הגוונים המסויימים שלה וסביר שתעדיפו חברה הזהה לחברה בה השתמשתם ברובה המקורית. קחו בחשבון שגם אם תמצאו את החברה והגוון המדויק, יתכן שהצבע של הרובה הישנה דהה קצת עם הזמן, כך שהצבע של הרובה החדשה עדיין ייראה מעט שונה.

כוכביתהחלפה של הרובה כולה - אם אתם מחדשים את הרובה באמבטיה כולה ואתם ממש יצירתיים ורוצים שהרובה שלכם תהיה נוצצת או שחשוב לכם שתהיה באחד מגווני הקשת, אין בעיה! ניתן לעשות זאת ואין לכך השפעה על איכות או מחיר הרובה, רק אל תשכחו לעדכן את ההנדימן שלכם בתכניות המרשימות, כדי שיידע לרכוש עבורכם את הרובה שתגשים לכם את החלום.

כוכבית לא משנה באיזו רובה תבחרו יש לקחת בחשבון את זמן העבודה - חידוש רובה באמבטיה יכול לקחת מספר שעות, תלוי בהיקף העבודה. בכל מקרה תצטרכו לחכות כ-24 שעות מאז סיום העבודה לייבוש מלא של הרובה, כדי שתוכלו להשתמש באמבטיה החדשה והנוצצת.

ניקוי רובה על הרצפה

מחירים לחידוש רובה באמבטיה

טווח המחירים של חידוש רובה באמבטיה הוא רחב ויכול לנוע מ-250 ₪ ועד למעלה מ-1,000 ₪, המחירים לא כוללים מע"מ.

מחיר חידוש רובה באמבטיה תלוי בכמה גורמים:

מחיר גודל השטח אותו צריכים לחדש - ככל שהשטח גדול יותר, המחיר יהיה יקר יותר

מחיר גודל האריחים או המרצפות - ככל שהם גדולים יותר, כך יש פחות שטח למריחת רובה והמחיר יהיה זול יותר.

מחיר האם יש צורך לחרוץ בקיר - כפי שכתבנו, לעיתים קרובות חידוש הרובה הוא בעצם החלפה של הרובה הקיימת וכדי לעשות את זה צריך לחרוץ בקיר או ברצפה במכונה מיוחדת. עבודה כזאת תהיה יקרה יותר לעומת עבודה שאינה דורשת לחרוץ בקיר.


הנדימנים מומלצים לחידוש רובה באמבטיה

כדי שהמים באמבטיה יזרמו מהברז ולא מהקירות, כדאי לבחור את ההנדימן שייעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. כאן תוכלו למצוא רשימה של הנדימנים מומלצים לחידוש רובה באמבטיה, שמדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. לאחר סיום העבודה, נתקשר לשמוע מכם את החדשות ואיך היה השירות שקיבלתם מבעל המקצוע. שיהיה בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה חידוש רובה לאמבטיה?

חידוש רובה באמבטיה תלוי במספר גורמים: גודל השטח שיש לחדש, גודל האריחים או המרצפות והאם יש צורך לחרוץ בקיר. בהתאם לכך, טווח המחירים הוא רחב ויכול לנוע מ-250 ₪ ועד למעלה מ-1,000 ₪, המחירים לא כוללים מע"מ.

מה עדיף, רובה אפוקסית או אקרילית?

בחידוש רובה באמבטיה, ניתן להשתמש ברובה אקרילית, אך במידה ויש צורך באיטום חזק, נעדיף רובה אפוקסית שהיא אמנם יקרה יותר אך האיטום שלה חזק יותר. 

כמה זמן לוקח לרובה להתייבש?

לרוב, לוקח לרובה כ 24 שעות להתייבש. אך יש להתייעץ עם ההנדימן על מנת לוודא שלא מדובר על סוג רובה שדורש זמן רב יותר. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק