עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תליית מזנון צף

לשקר אין רגלים, וגם למזנון צף לא, ומה היתרונות של זה? שתוכלו להעביר סמרטוט בבטחה, בלי לפגוע בעץ וגם לקבל מראה קליל לסלון. תליית מזנון צף תיקח כשעה לא כולל הרכבה ותוכלו לעשות זאת בעצמכם או להיעזר בהנדימן. אז איך תולים מזנון צף? כמה זה אמור לעלות וגם טיפים לתליית מזנון צף. הכל במדריך הבא


סוגים של מזנון צף

מזנון צף יכול להגיע במגוון של גדלים ודגמים ויכול להיות עשוי מסוגי עץ פשוטים כמו עץ סנדוויץ' ועד סוגים יוקרתיים יותר כמו עץ מלא.

רוב המזנונים הצפים מיוצרים מסוגי העץ הפשוטים יותר כמו עץ סיבית, סנדוויץ' ו - MDF ופחות מעץ מלא. עץ מלא הוא אומנם איכותי וחזק יותר, אבל הוא כבד ויקר יחסי לסוגי העץ התעשייתיים ולכן נפוץ פחות כשמדברים על מזנון צף.

את המזנון הצף תוכלו לקבל מפורק במקרה שתזמינו אותו מחברות כמו איקאה לדוגמה או לקבל אותו שלם ומוכן לתלייה בהזמנה מיוחדת מנגר.

אם תחליטו להזמין הנדימן לתליית המזנון הצף הוא יוכל לאסוף בשבילכם את המזנון מהנגר לפני התלייה או להרכיב בשבילכם את המזנון הצף כך שההרכבה תהיה מהירה
ואתם לא תצטרכו להסתבך עם הוראות בשבדית.

מזנון צף לאחר תלייה

לפני תליית מזנון צף

השאלה הראשונה שצריך לשאול כשבאים לתלות מזנון צף היא על איזה קיר אנחנו תולים אותו?

 לכל קיר יש את שיטות הקדיחה, הדיבלים והברגים המתאימים לו. אם תרצו לדוגמה, לקדוח בקיר בטון תצטרכו להשתמש בפטישון ובדיבל 8. לתלייה על קיר גבס לעומת זאת, רצוי להשתמש ברוב המקרים בדיבל רוזטה. בגדול נגיד שאפשר לתלות מזנון צף על כל קיר, אפילו על קיר גבס (נסביר על זה בהמשך).

לפני שמבצעים את התלייה עצמה חשוב לבדוק איפה נמצאים השקעים כדי שלא לפגוע חלילה בשקע או בצינור חשמל ולוודא שאם שמים את הממיר על המזנון הכבלים יהיו מספיק ארוכים כדי להגיע לשקע. אחרי הבדיקה צריך לסמן את הגובה שבו רוצים לתלות את המזנון בהתאם לצרכים של בני הבית.


תליית מזנון צף

אחרי כל הבדיקות והמדידות, הגיע הזמן לתלייה עצמה יכולה להתבצע בשתי דרכים:

אחד תיילת מזנון צף בעזרת תושבת: מזנונים שהוכנו על ידי נגר יגיעו בדרך כלל עם הכנה לתלייה מסוג תושבת. זה בעצם אומר שבאחורי המזנון ישנו קרש עץ בזווית של 45 מעלות. בנוסף, יש עוד קרש שאותו מבריגים במאוזן עם פלס לקיר.

לאחר ההברגה של הקרש לקיר מלבישים את המזנון על הקרש שתלינו בעזרת החיבור שלו, זה אמור להתאים בצורה לקרש ממש כמו לגו. לאחר ההלבשה מחברים את המזנון ואת קרש התושבת עם ברגים.

מספר שתיים תליית מזנון צף בעזרת הברגות צדדיות: מזנונים צפים בייצור המוני מגיעים לעיתים קרובות עם הכנות להברגה בצדדים של גב המזנון ומה שצריך זה פשוט להבריג אותם ישירות לקיר לפי הנקודות המתאימות.

מזנון צף תלוי

תליית מזנון צף על קיר גבס

תלייה על קיר גבס היא לעיתים קרובות עסק מסובך יותר מתלייה רגילה וכך גם תלייה של מזנון צף על קיר גבס. גם זמן העבודה יהיה לרוב ארוך יותר, תלוי באיזו שיטה תולים את המזנון.

ישנן 3 שיטות לתליית מזנון צף על קיר גבס:

אחד השיטה הרווחת והבטוחה ביותר היא פתיחה של קיר הגבס וחיבור המזנון לניצבים שלו. קיר גבס בנוי מלוחות גבס שמחוברים אחד לשני באמצעות ניצבים ממתכת. על הניצבים בונים קונסטרוקציה שתחזק אותם ואליה מחברים את המזנון הצף.

מספר שתיים  שיטה פשוטה יותר היא גילוי ניצבי המתכת של קיר הגבס בעזרת מגנט וחיבור המזנון באופן ישיר לניצבים. החיסרון הוא שלא תמיד המיקום והמרחק של הניצבים תואמים למידות המזנון, ושהשיטה הזו בטוחה פחות ביחס לקודמת שציינו ולא תתאים למזנונים גדולים או כבדים במיוחד.

שלוש  אם המזנון קטן וקל אפשר להתשמש בדיבל גבס מיוחד להחזקת משקל גדול. בשיטה זאת אפשר לחבר את הדיבלים בכל מקום בקיר. זאת השיטה הכי פשוטה אבל היא פחות בטיחותית ופחות מתאימה למשקלים גדולים.

מזנון צף מתחת תלוי מתחת לטלוויזיה

טיפים לתלייה של מזנון צף

מזנון צף גובה: בגדול אין גובה קבוע למזנון צף וזה לגמרי תלוי בשיקול דעתכם. אבל בטח יעניין אתכם לשמוע שהנדימנים ששאלנו באיזה גובה לתלות מזנון תלוי המליצו להשאיר בין 30 ל - 40 ס"מ בין תחתית המזנון לרצפה כדי שתוכלו להנות מגישה נוחה אל מתחת למזנון ושתאפשר לכם לנקות בקלות גם למצוא שם את הצעצוע שהילד איבד לפני חודשיים.
 

מזנון צף דאגו שיש יציאה לכבלים: עוד לפני שאתם קונים את המזנון, שימו לב שהרבה פעמים בוחרים לשים על המזנון הצף את ממיר הטלוויזיה וחשוב שיהיה לכבלים מקום מאחורה כדי לצאת לכיוון השקע.
 כלל האצבע הוא, תכנון מראש של תליית המזנון ימנע בעיות בהמשך.
 

מזנון צף  בטיחות ודיוק: תליית מזנון דורשת הרבה דיוק. תלייה לא חזקה מספיק יכולה לגרום לנפילת המזנון ונזק לקיר, או חלילה נזק לבעלי חיים ולבני אדם בבית.

נוסף על כך, קידוח במקום שיש בו חוט חשמל או צינורות יכול לגרום לקצר חשמלי או פיצוץ של הצנרת ולנזק של הרבה כסף. לכן, אנחנו ממליצים שאם אין לכם את כל הידע והמיומנות שדרושים לתליית מזנון צף, תפנו לבעל מקצוע שיעשה את זה בשבילכם. אל תקחו סיכונים מיותרים.


מחיר תליית מזנון צף

מחיר תליית מזנון צף משתנה בהתאם לגודל המזנון, סוג התלייה, הקיר שעליו תולים ועוד.

כסף מחיר תליית מזנון צף על קיר בטון  נע בין 300 ל – 400 ₪.

כסף מחיר תליית מזנון צף הכוללת את הרכבת המזנון נע בין 500 – 700 ₪.

כסף מחיר תליית מזנון צף על קיר גבס נע בין 1,000 – 1,200 ₪.


הנדימנים לתליית מזנון צף

ראינו שתליית מזנון צף דורשת הרבה דיוק ומיומנית. לשם כך, תוכלו להיעזר בהנדימנים

מומלצים המתמחים בתליית מזנון צף לפי חוות דעת של לקוחות קודמים שכבר נעזרו בהם בעבר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

באיזה גובה לתלות מזנון צף?

מומלץ לתלות מזנון צף בגובה של 30 - 40 ס"מ מרקצפה.

כמה עולה תליית מזנון צף?

מחיר תליית מזנון צף על קיר בטון  נע בין 300 ל – 400 ₪.

האם אפשר לתלות מזנון צף על קיר גבס?

אפשר לתלות מזנון צף על קיר גבר אך מדובר בעבודה מורכבת וארוכה יותר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק