עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

לוח פיקוד לשער חשמלי

אם השער החשמלי שלכם לא עובד, רוב הסיכויים שאתם צריכים להחליף את לוח הפיקוד של השער. במאמר הבא נדבר על הסוגים השונים של לוחות פיקוד לשערים חשמליים  (לדוגמה, לוח 24V חזק יותר מלוח 230V), ניתן טווחי מחירים, טיפים שימושיים, וכמובן המלצות על טכנאי שערים שמספקים ומתקינים לוח פיקוד לשער חשמלי.


לוח פיקוד לשער חשמלי

לוח הפיקוד של השער החשמלי הוא המוח של המערכת: הוא מקבל ומוסר אינפורמציה למנוע לגבי פתיחה וסגירה, פעילות העיניות, השלט ומה לא (בעצם, פיקוד סלולארי דווקא לא - על זה עוד נרחיב בהמשך). לוח פיקוד לשער חשמלי מורכב בזמן התקנת המנוע, ולכן שומעים עליו רק כשיש צורך בתיקון השער חשמליהסיבה לקצרים זמניים או שער חשמלי שהפסיק לעבוד תהיה לרוב לוח פיקוד תקול.

 

שלוש הסיבות המרכזיות לתקלה בלוח פיקוד לשער חשמלי הן:

כוכבית קטנה חרק שנכנס למערכת וגורם לקצר (תודו שהופתעתם...)

כוכבית קטנה הרס של כבל ההגנה. הכבל מגן על לוח הפיקוד מפולסים גבוהים מדי של חברת החשמל, ושומר שהלוח עצמו לא מקבל את הזרם וייהרס.

כוכבית קטנה רטיבות - אף פעם לא דבר טוב כשמדובר בחשמל.

 

נורה 2 ללא תקלות חיצוניות, לוח פיקוד לשער חשמלי אמור להחזיק בין 10-15 שנים.

 

תיקון לוח פיקוד לשער חשמלי

טכנאי שערים חשמליים יבצע החלפת כרטיס פיקוד לשער חשמלי בחצי שעה עד שעתיים, תלוי במורכבות השער. במרב המקרים הוא גם ידאג לספק אותו.

האם ניתן לתקן לבד לוח פיקוד לשער חשמלי? התשובה היא ממש לא. מלבד הפחד להרוס יותר משכבר הרוס, אסור להתעסק עם מערכות חשמל ללא הכשרה מתאימה, ואפילו ניקוי פשוט של כרטיס הפיקוד הוא מסוכן.

 

לוח פיקוד לשער חשמלי

סוגי לוחות פיקוד לשער חשמלי

אם בחרתם לקנות לבד לוח פיקוד לשער חשמלי ולהזמין את הטכנאי להתקנה בלבד, חשוב שתדעו: לוח פיקוד חשמלי נבחר בהתאמה לשער החשמלי הקיים. חברת הייצור לא בהכרח משנה, אבל כמות הוולטים בשער וסוג השער בהחלט כן. נפרט על סוגי לוחות פיקוד לשערים חשמליים:

 

כמות וולטים בלוח פיקוד

וולט זו יחידת המידה של המתח החשמלי. כמות הוולטים בלוח הפיקוד לשער חשמלי חייבת להתאים לכמות הוולטים במנוע ובשער החשמלי עצמו. יש לוח פיקוד לשער חשמלי של 12-24 וולט, ולוח פיקוד לשער של 220-230 וולט: שניהם מבצעים את אותן הפונקציות, כשההבדל הוא שמנוע ה-24V מתחמם פחות. לכן הוא מסוגל לעשות יותר פתיחות וסגירות מאשר ה-230V, וחזק ממנו קצת יותר. פיקוד ה-24V מתאים לבתים פרטיים, אבל גם לשערים חשמליים של בתי עסק, שפעילים יותר בהשוואה לשערים לצורך פרטי.

 

לוח חד פאזי/ תלת פאזי

לוח פיקוד חד פאזי מתאים לשערים חשמליים של בתים פרטיים בהם השער לא גדול וכבד ומספר הפתיחות ביום לא מטורף, אבל גם לשערים של בתי עסק - קצת יותר רציניים.

אזהרה שימו לב- לוח פיקוד חד פאזי הוא בעצם לוח של 230V.

לוח פיקוד לשער חשמלי מפלצתי של אזור בטחוני (גדול אפילו יותר משל שער כניסה ליישוב) או מפעל גדול, זה כבר עסק בפני עצמו. הלוח צריך לעמוד בכמות תזוזה מרובה ובעיקר בהפעלה של שער גדול ומסיבי - בדרך כלל מ-2 טון ומעלה. במקרה הזה לוח פיקוד תלת פאזי יהיה הלוח הנכון, אבל המקרים האלו נדירים מאוד.

 

התאמת זרם בלוח פיקוד לשער חשמלי

 

לוח פיקוד לפי חברות ייצור

בדיוק כמו בשערים עצמם גם בלוחות הפיקוד יש חברות שנחשבות איכותיות יותר וחברות שפחות, והמחיר בהתאם. ייצור סיני נחשב לזול אבל פשוט (יש חלקים שלחלוטין אפשר לחסוך בהם,  אבל אמרנו שלוח הפיקוד זה המוח של השער - היי, עד כאן), חברות איטלקיות לעומת זאת נחשבות לייצור איכותי. שימו לב - גם הייצור הפורטוגלי נכנס לשוק, והתחיל לתת פייט מבחינת אמינות.

 

לוח פיקוד לפי סוג השער

גם אם כמות הוולטים זהה בין שערים שונים, עדיין יש התאמות שצריכות להתקיים בין שער חשמלי לבין לוח הפיקוד המתאים לו. לוח פיקוד לשער חשמלי מסוג כנפיים צריך לסנכרן בין שני מנועים, לוח פיקוד לשער גלילה מהיר צריך לעשות הכל מהר במיוחד. חשוב להתייעץ עם איש שערים חשמליים ולוודא בזמן הקנייה שסוג הלוח מסוגל לסנכרן את הפקודות לשער המדויק שלכם.

 

פיקוד סלולרי

פיקוד סלולרי הוא זה שמאפשר לשער להיפתח כשאתם מתקשרים אליו או משתמשים באפליקציה - נוח, קל ולא הולך לאיבוד בקלות כמו שלט. הפיקוד הסלולארי הוא יחידת פיקוד עצמאית, ולכן אם הוא קיים אצלכם הטכנאי יצטרך להזיז אותו הצידה, להחליף את לוח הפיקוד של השער החשמלי ואז לחבר חזרה את הפיקוד הסלולארי. אל דאגה, המספרים יישארו שמורים.

 

החלפת לוח פיקוד למנוע של שער חשמלי

לוח פיקוד - טיפים שכדאי לדעת

שני טיפים שימושיים כדי לא לשלם סתם:

 

בולט שער תמיד תעדיפו לוח פיקוד לשער חשמלי חדש מהניילונים, ואל תסכימו למשומש. לוח משומש יכול להיות במצב טוב וגם יעלה לכם פחות, אבל רוב הסיכויים שאחרי תקופה קצרה ייזכר למה הוא בעצם לא בתוך שער, ויפרוש שוב לפנסיה. על לוח פיקוד משומש יש סיכוי טוב שתקבלו אחריות קצרה, או לא תקבלו בכלל. הזול שהוא יקר והיקר שהוא זול...

בולט שער תבדקו היטב מה הבעיה ומה מציעים לכם להחליף: הרבה פעמים לוח הפיקוד לשער חשמלי מתקלקל, אבל המנועים נשארים שלמים וטובים. אל תחליפו בעיוורון את כל מערכת המנועים, ותשאלו את טכנאי השערים מה בדיוק הוא מחליף לכם, ולמה.

 

לוח פיקוד לשער חשמלי

לוח פיקוד לשער חשמלי - מחיר

מחירי לוח פיקוד לשער חשמלי כוללים התקנה, אך בדרך כלל לא כוללים מע"מ. מחיר לוח פיקוד אצל טכנאי או באתר בלעדי הוא כמעט זהה, ולכן אין סיבה אמיתית להפריד כוחות ולא להזמין טכנאי שגם יספק וגם יתקין.

 

כסף מחיר לוח פיקוד לשער חשמלי של 12-24 וולט נע בין 1,000-1,500 ​₪​​​​​​ בממוצע, לפני מע"מ.

כסף מחיר לוח פיקוד לשער חשמלי של 220-230 וולט נע בין 1,200-1,600 ₪ בממוצע, לפני המע"מ.


טכנאים מומלצים להתקנת לוח פיקוד לשער חשמלי

נהרס השער ואתם מחפשים טכנאי? כבר קניתם לוח פיקוד לשער חשמלי, ועכשיו אתם מתלבטים מה הולך לאן? תשאירו לבעל מקצוע את ההחלטות הקשות. במיוחד למצב הזה אספנו רשימה של טכנאי שערים חשמליים מומלצים, שמתמחים גם באספקת והתקנת לוח פיקוד לשער חשמלי. כל אחד מהם מדורג באתר, דירוג שמתעדכן עם כל עבודה. יאללה, תפתחו, אנחנו בשער 😎

 

פתיחת שער חשמלי באמצעות פיקוד שלט

 


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק