עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שער נגרר

מכירים את השער הזה שבשולי החבורה? הוא בחיים לא ייזום משהו אבל איכשהו תמיד כשיוצאים הוא שם? זה שער נגרר. השער נגרר – או בשמו השני, שער הזזה – הוא שער עמיד וחזק שמתאים לחניות פרטיות ולבניינים. אם אתם שוקלים להתקין כזה, אתם מוזמנים לקרוא בסקירה הבאה על היתרונות והחסרונות של השער הנגרר, על תהליך ההתקנה וכמובן - מחירים.


שער נגרר

שער נגרר חשמלי

אם אתם חושקים בשער חשמלי לחניה שיחסום לגמרי את הכניסה לחניה, ייתכן בהחלט ששער נגרר הוא השער שלכם. שער נגרר עשוי מפרופיל ברזל בצורה מלבנית שנע על מסילה לפתיחה ולסגירה. מעל הפרופיל ניתן להתקין עיצובים שונים כמו כיסוי עץ, סורגים ועוד.

וי היתרונות הבולטים של השער הנגרר (שער הזזה) הם החוזק והעמידות שלו. השער הנגרר אמין לאורך שנים, שורד חבלות, וקשה מאד לפריצה. גלגלי המיסב שבמערכת מפחיתים את השחיקה של השער בעקבות החיכוך המתמיד, ומגיעים כשהם משומנים מראש לשנים קדימה – זה אומר שהשער שלכם אמור להזדקן בכבוד בלי לעשות לכם בעיות.

כוכבית קטנה בגזרת החסרונות של שער נגרר תמצאו את עקב האכילס שלו – הפתיחה האיטית, ואת המחיר היחסית גבוה. עוד על מחירים נפרט ממש כאן בהמשך.

 

שער נגרר

שער הזזה ידני

אם השימוש שלכם בשער יכלול מספר מועט במיוחד של פתיחות ביום, תוכלו לשקול להתקין שער הזזה ידני. שער נגרר כזה נראה בדיוק כמו שער נגרר רגיל, רק שבמקום חיבור למנוע יש בו ידית, בעזרתה תוכלו לפתוח ולסגור בעצמכם.

וי חוסך את עלות המנוע 

וי מאפשר התקנת שער גם במקומות אליהם מסובך למשוך נקודת חשמל אל המיקום הרצוי.

איקס מסורבל – תצטרכו לצאת מהרכב, לפתוח את השער, לחזור אל הרכב, להיכנס לחניה, לסגור את השער.

איקס כבד ודורש כוח פיזי.

בשל המשקל הגבוה של שערים נגררים נמליץ לכם ללכת על שער הזזה ידני רק אם הוא קטן וקל יחסית.


מתי מתקינים שער נגרר?

תמרור הזהרה חשוב לדעת שלא בכל חניה ניתן להתקין שער נגרר. השער נע על מסילה לפתיחה, ולכן הוא דורש שיהיה מקום לשער להיגרר אליו בזמן הפתיחה. אם המקום המיועד לשער נמצא בין שני קירות, גובל בשטח שלא שייך לכם, או כל סיבה שלא תאפשר תנועה של השער – לא יהיה ניתן להתקין שער הזזה.

במקרים כאלה, ניתן להתקין במקום זאת שער כנפיים. שער כנפיים נפתח פנימה או החוצה, כמו שתי דלתות שנעות על ציר. אם החניה מקורה, ניתן להתקין שער גלילה חשמלי. מלבד שני אלו, יש עווד סוגים נוספים של שערים חשמליים לחניה או לבית. 

גם בקרקע חולית, משופעת, או בעלת מהמורות, לעיתים לא תתאפשר התקנת שער נגרר. במקרה כזה מתקינים את אחיו המרחף: שער קונזולי. שער קונזולי הוא שער הזזה ללא מסילה, שמתאים לתנאי שטח קשים יותר.

 

שער נגרר

התקנת שער נגרר

התקנת שער נגרר מתבצעת על ידי מתקין שערים חשמליים, שהיא למעשה התמחות מיוחדת של מסגרים. המתקין שיגיע אליכם דואג גם לייצור ולאספקה של השער עצמו, ולעיתים גם לקידוד ולהתקנה של המערכת החשמלית המתאימה.

אחד בשלב הראשון, המתקין שהזמנתם יגיע אליכם כדי לבצע מדידות. הוא ימדוד את האורך והגובה הדרושים לשער, ואת האורך הדרוש למסילה. בנוסף, בביקור הזה המתקין יבדוק אם יש הכנות להתקנה שצריכות להתבצע: למשל יישור של הקרקע, או משיכת תשתית חשמלית למקום - בשבילה ייתכן שתצטרכו להיעזר גם בחשמלאי.

שתיים השלב השני הוא שלב ייצור השער עצמו. המסגר ייצר את השער על פי ההעדפות העיצוביות שתבחרו ולפי המידות שלקח. כפי שכתבנו למעלה, לרוב פרופיל שער הזזה עשוי מברזל, אבל על גבי הפרופיל תוכלו לבחור חיפוי של עץ, לוחות אלומיניום, סורגים ועוד.

שלוש בשלב השלישי המתקין יחזור אל זירת הפשע – כלומר אליכם הביתה, ויתקין את המסילה והשער במקום. בנוסף לשער עצמו הוא יתקין גם מנוע לשער נגרר, ויקודד אותו בהתאם לסוג הפתיחה שבחרתם: בעזרת שלט או מהנייד באפליקציה.

כל התהליך, מהטלפון הראשון למסגר ועד לפתיחה הראשונה של השער, אורך כשבועיים עד חודש. ההתקנה בפועל של השער במקום לוקחת לרוב יום או יומיים.

תוספת חשובה ומומלצת להתקנת שער נגרר היא עינית פוטואלקטרית – עינית ביטחון. עינית כזו תדאג לזה שהשער יפסיק את פעולת הסגירה כשהוא מזהה עצמים בטווח התנועה שלו. מעבר לזה שעינית כזו יכולה להציל חיים, היא גם שומרת על השער כי היא מונעת ממנו להיתקע ולהיחבל.

 

התקנת מנוע לשער נגרר

שער נגרר – מחיר

עלות שער נגרר מתחלקת לשלוש: מחיר מנוע לשער נגרר, מחיר השער עצמו ומחיר תוספות - כמו תנאי קרקע קשים, עיניות או נקודת חשמל נוספת. בהתקנת שער הזזה ידני תשלמו כמובן את מחיר השער בלבד.

כסף מחיר שער נגרר הוא כ1,300 ₪ למ"ר בממוצע, כולל התקנה. המחיר למ"ר יכול לרדת או לעלות בכמה מאות שקלים לפי המורכבות של השער והאיכות שלו. בשערים קטנים במיוחד ייתכן שהמחיר למ"ר יעלה.
המחיר כולל את המסילה והחלקים הנלווים (גלגלים וכו'), ולא כולל מנוע.

בהתקנת שער נגרר על קרקע לא ישרה יהיה צורך ביציקת תשתית בטון. תשתית כזו תייקר את ההתקנה בכ-1,500 ₪.

כוכבית תוכלו לקבל על השער עצמו אחריות של שנה עד שלוש שנים. אחריות כזו לא כוללת חבלות חמורות – אם משאית תדרוס לכם את השער, זו לא ממש אשמתו של המסגר 😉

 

שער נגרר

 

מחיר מנוע לשער חשמלי נגרר משתנה לפי המשקל שהוא צריך לשאת. מנוע סטנדרטי לשער נגרר, שמתאים לשער הזזה במשקל של עד 500 ק"ג, עולה 3,500-4,500 ₪, כולל מע"מ, התקנה ושני שלטים מתאימים. שערי הזזה גדולים מאד, או שערי הזזה שמיועדים לפתיחות מרובות (נניח, בבניין עם הרבה דיירים), דורשים מנוע חזק יותר. מחיר מנוע לשער נגרר יכול להגיע ל6,000 ₪ כשמדובר במנועים חזקים במיוחד.

מחיר עינית ביטחון לשער נגרר הוא 600-800 ₪, כולל התקנה ומע"מ.

כוכבית מקובל לתת אחריות של שנה עד שלוש שנים על מנוע לשער חשמלי.

 

מנוע לשער חשמלי נגרר

מתקיני שערים חשמליים מומלצים

אז עכשיו כשאתם מצויידים בכל הידע שדרוש לכם, הרשו לנו להזיז אתכם אל השלב הבא בדרך – בחירת המסגר המתאים שידאג לכם לשער נגרר מהחלומות. בשביל זה ריכזנו כאן רשימה של מתקיני שערים חשמליים מומלצים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לבחור את האיש המתאים לכם. בהצלחה 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה מחיר שער נגרר?

עלות שער נגרר משתנה לפי הגודל שלו, העיצוב הרצוי ותנאי השטח של ההתקנה. באופן כללי השער עצמו עולה כ1,300 ש"ח למ"ר, והמנוע עולה כ3,800 ש"ח בנוסף. 

איפה אפשר להתקין שער נגרר?

התקנת שער נגרר אפשרית רק אם יש מקום להמשך מסילה שתאפשר לשער מקום לזוז אליו כשהוא נפתח, וכשהקרקע ישרה ולא חולית. 

האם שער נגרר מתאים לחניה פרטית?

כן! ניתן לבחור מגוון עיצובים שיתאימו לחזית הבית שלכם. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק