עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שערים חשמליים לבתים פרטיים

יש לכם שטח פרטי בכניסה לבית, ותשמחו שהוא גם יישאר פרטי? כנראה שאתם מחפשים שערים חשמליים לבתים פרטיים. לא כל השערים מתאימים לבתים פרטיים (שער כנפיים, למשל, אסור בחלק מהעיריות) ובנוסף, חשוב לבדוק את גובה השער ולוודא שהרכב שלכם באמת נכנס בו. במאמר הבא נסביר על התהליך של התקנת שערים חשמליים לבתים פרטיים, ניתן מחירים וכמובן גם המלצות על מתקינים.


שערים חשמליים לבתים פרטיים

שערים חשמליים לבתים פרטיים הם משפחה גרעינית בתוך המשפחה המורחבת של שערים חשמליים. בעצם, מדובר בדיוק על אותם סוגי שערים: שער כנפיים, שער נגרר, שער גלילה, שער הרמה והבן דוד - שער הרמה מתקפל. ההבדל הוא בגודל (לרוב שער לבית פרטי קטן יותר משערים לבתי עסק), ובהתאמות שנדרשות לבתים פרטיים, מתוקף תפקידם. בואו נבחן את היתרונות והחסרונות של כל סוג שער:

 

שער גלילה

שער גלילה דומה מאוד לרעיון של תריס: הוא עשוי משלבים, שאפשר לגלגל למעלה וכך לפתוח את המעבר. שער גלילה מתאים גם לבתי עסק אבל גם לבתים פרטיים, כשחשוב לוודא מראש את גובה הפתח הרצוי בזמן הצעת המחיר. שער הגלילה נתמך במסגרת, ולכן מתאים רק למבנה קיים.

 

וי היתרון המרכזי של שער גלילה לבית פרטי הוא שהשער מתאים לכל גובה. בנוסף, הוא חוסך מקום ועומד בתקנות עירוניות.

איקס החיסרון הוא ששער גלילה מותקן רק במבנה סגור קיים, ולא מתאים להתקנה בשטח פתוח.

 

שער גלילה חשמלי לבית פרטי

 

שער כנפיים

שער כנפיים היה אחד מהשערים הפופולריים בעולם השערים החשמליים, אבל עם השנים הביקוש שלו כשער לבית פרטי יורד, ותכף נסביר למה. בגדול, שער כנף חשמלי עם כנף אחת נפתח לצד אחד, ושער כנף חשמלי דו כנפי נפתח לשני הצדדים במקביל. בנוסף, השער יכול להיפתח פנימה או החוצה, תלוי בצורת ההתקנה.

 

וי מדובר על שער נוח ללא מגבלת גודל.

איקס כיום, התקנות העירוניות ברוב המקומות מאפשרות שער כנפיים רק אם הוא נפתח פנימה, או אם הדלתות נפתחות החוצה אבל לא חודרות למרחב ציבורי, למדרכה או לכביש. מהסיבה הזו, בהרבה מאזורי המגורים שער כנפיים לא יתאים בגזרת השערים לבתים פרטיים.

 

שער חשמלי מתקפל

שער חשמלי מתקפל הוא בעצם שער כנף, שכל אחת מההכנפיים שלו מתקפלות לחצי תוך כדי הסגירה. בצורה הזו כל כנף חורגת החוצה רק בחצי מהאורך שלה, ומפריעה פחות לשטח הציבורי.

 

וי בזכות הכנף המתקפלת, השער כן ייחשב תקין בחניות עם שטח בינוני, ולכן מתאים כשער חשמלי לבתים פרטיים.

איקס ללרקוד על שתי חתונות יש מחיר... השער המתקפל יקר יותר ביחס לשער כנפיים רגיל.

 

שער כנף חשמלי דו כנפי לבית פרטי

 

שער נגרר 

שער נגרר, או בשמו השני שער הזזה, נחשב לאמין ביותר מבין השערים. זה שער פשוט, שסובל ממינימום תקלות ובעיות. שער נגרר נפתח על ידי הזזה של כל השער על מסילה, הצידה. אם האזור לא אחיד ותנאי הקרקע לא מתאימים למסילה, שער קונזולי, שהוא סוג של שער נגרר 'מרחף', יתאים בדיוק.

 

וי שער אמין מאוד, מתאים לתנאי שטח רבים, ולגדלים שונים.

איקס בדומה לשער הכנפיים, החיסרון שלו קלאסי: "אין מקום בבית הזה!". לא תמיד יש לאיפה לפתוח את השער, ולפעמים זה ממש בגדר התפרצות לבית של השכן. גם השער הנגרר לא תמיד מתאים כשער חשמלי לבתים פרטיים.

 

שער נגרר חשמלי לבית פרטי

 

שער הרמה 

שער הרמה, או שער מתרומם, הוא שער שבמקום להיפתח כלפי חוץ נפתח כלפי מעלה. כל הלוח נפתח כלפי מעלה בזווית של 90 מעלות, ולא דורש מקום או מרחב - לכן הוא המצטיין בקבוצת השערים החשמליים לבתים פרטיים. מכיוון שהמנוע של שער ההרמה מרים את כל הלוח בבת אחת, השער עשוי מאלומיניום - שהיא מתכת קלה במיוחד.

בתוך משפחת שערי ההרמה יש גם שער הרמה מתקפל, או בשם המדויק יותר - דלת פאנלים. שער כזה נפתח בצורה דומה, אבל במקום להתרומם כלוח יחיד - כמה חלקים מתקפלים זה על זה במקביל לתקרה.

 

וי בגלל החומר ממנו הוא עשוי מדובר על שער קל משקל. הוא גם עומד בתקנות עירוניות ולא נפתח לשטח ציבורי.

איקס החיסרון המרכזי שלו הוא שיש לשער מגבלת גובה, ככה שאם יש לכם וואן טיולים או רכב עבודה גבוה זו עלולה להיות בעיה.

 

שער מתרומם חשמלי לבית פרטי

 

 

שער מחסום חשמלי

האמת היא שזה לא ממש שער, אלא יותר אח חורג לשער החשמלי. מדובר על מחסום חנייה חשמלי (או מחסום זרוע חשמלי), ומכיוון שהוא דומה מאוד לאחיו השער, רבים מבלבלים ביניהם. נזכיר בקצרה שהמחסום נראה כמו מוט ארוך שמתרומם למעלה בזמן הפתיחה, ותוכלו לקרוא עליו עוד במאמר מחסום זרוע חשמלי.

 

מחסום חניה חשמלי

התקנת שערים חשמליים - Step by Step

שלבי ההזמנה וההתקנה של שער חשמלי לבית פרטי דומים מאוד לכל עבודת מסגרות אחרת:

 

אחד הצעת מחיר: לאחר טלפון ראשוני והסבר בסיסי של תנאי השטח, יגיע בעל המקצוע למדידות ולהצעת מחיר של מגוון שערים חשמליים שמתאימים לבתים פרטיים. הצעת המחיר צריכה לכלול מראש את גובה השער, את החומר ממנו הוא עשוי, סוג הדוגמה שתופיע עליו (דוגמאות המתכת מגוונות: פרופילים, מילוי עץ, פאנלים ועוד. הבחירה היא לפי טעם, לפי מחיר ופונקציונאליות), וכמובן כלל התוספים השונים - עיניות, יציקת בסיס בטון ועוד. כל אלו בהתאם לצורך האישי שלכם, ובהתאם לצורך של השטח.

נורה 2 טיפ שלנו: הצעת מחיר היא דרך טובה להבדיל בין בעל מקצוע למישהו מקצועי פחות. ספק מקצועי ייתן לכם הצעה כתובה מפורטת, שכוללת מחיר לכל סעיף בצורה שקופה, הסבר על גובה השער הצפוי, כמה בדיוק השער יבלוט ובכמה יתרומם ללמעלה, וכן את פירוט התוספים שביקשתם. מי שלא מקצועי ינסה להתחמק מכל אלו.

 

התקנת שער חשמלי לבית פרטי

 

שתיים המתנה לייצור: לאחר ההזמנה המסגר ייצר את השער בבית המלאכה. זמן האספקה של שער חשמלי לבית פרטי ייקח בממוצע כ-20 ימי עבודה.

שלוש התקנת השער: בעל המקצוע יגיע אליכם עם חלקי ההתקנה וירכיב את השער. באופן מפתיע, הרכבת השער עצמו אורכת מספר שעות בודדות, משעתיים-שלוש לשער פשוט ועד לחמש שעות בשערים חשמליים מורכבים.

ארבע חיבור המנוע: השלב האחרון הוא חיבור המנוע לשער החשמלי. לא תמיד מדובר בשלב נפרד, וחלק מטכנאי השערים מורשים בזמן התקנת השער להתקין גם את המנוע בעצמם. אבל, מכיוון שלא כולם מורשים להתקין גם מנועים, חשוב לוודא את העניין כבר בהתחלה - כדי שתדעו אם אתם צריכים להזמין בנפרד חשמלאי שיגרום לכל העסק לזוז.

חמש זהו, השער מותקן. כבשנו שער! 🥅

 

התקנת מנוע לשער חשמלי בבית פרטי

טיפים של מבינים

שער חשמלי זה פרוייקט גדול. לא כדאי להתחיל, להתקין, ואז לגלות שהשער החשמלי של השכן ירוק יותר, ואולי יכולנו לקבל תוצאה מדהימה אם רק…

שער חשמלי בחרו בחומר איכותי: לפעמים אלומיניום מומלץ יותר מאשר מתכת כחומר הבסיס לשער. כמו בפרגולות, האלומיניום הוא חומר שהולך וצובר תאוצה בגלל העמידות הגבוהה שלו. עם זאת, אלומיניום לא מתאים לשער גלילה.

שער חשמלי צפו את השער: מתכות הן חומר עמיד, אבל לא הכי עמיד בעולם. כדי לשמור על החומר מחלודה ופגעים, בקשו ברזל שעבר גלוון לשער שעשוי מברזל, וצביעה בתנור לשער שעובר צביעה. לרוב לא תשלמו על כך תוספת מחיר, וכך השער יישמר לכם איכותי וחתיך לזמן ארוך יותר.

שער חשמלי הקפידו על מידות מדויקות: לא פעם אנשים מזמינים ומתקינים שער ולאחר מכן מגלים שהוא נמוך יותר מהמידות המתאימות - מה שמאלץ אותם לפרק ולהזמין הכל מחדש. כאב לב. איך תמנעו את זה? לכל שער יש מידות מקסימליות ומגבלות משלו - משאית למשל לא תיכנס בשער מתרומם, שהגובה המקסימלי שלו הוא  2.30 מטר. לכן, חשבו מראש אם תצטרכו גישה של משאית או אם לרכב העבודה שלכם יש סולמות מוגבהים, והתאימו את גובה ורוחב השער במדויק.

שער חשמלי שמרו על תחזוקה: חשוב לדאוג לביקורת של טכנאי בכל שלוש - ארבע שנים, כדי שיבדוק את השער, ישמן אותו וידאג שיאריך חיים.

שער חשמלי אל תתפשרו על סוג המנוע: התרחקו ממנועים המיוצרים בסין, והעדיפו ייצור אירופאי, ובייחוד ייצור איטליה. גם בתוך ייצור איטלקי יש מנועים טובים יותר או פחות, ולכן מומלץ להתייעץ עם המסגר.

 

שער מתרומם חשלי בכניסה של בית פרטי

מה משפיע על מחיר שערים חשמליים

המחיר של שערים חשמליים דומה לעוגה: יש הרבה מרכיבים, ולפי הטעם והצורך כל מתכון יוצא קצת אחרת. או במילים אחרות, המחיר מושפע ומשתנה לפי הצעת המחיר הספציפית שתרכיבו:

מספר אחד סוג השער החשמלי. שער גלילה שונה משער הרמה, ושניהם פשוטים יותר משער נגרר.

מספר שתיים סוג החומר. כפי שאמרנו, ישנם שערים מברזל ושערים מאלומיניום.

מספר שלוש סוג הדוגמא. אחרי שבחרתם שער ספציפי, תוכלו לבקש את הברזל בדוגמאות שונות. פרופילים? לוחות? מילוי עץ? לכל אחד מחיר שונה.

מספר ארבע תוספות. לכל שער חשמלי מגיעים 2 שָלַטים בילד-אין. אבל אם תבחרו פיקוד סלולארי, או בשמו השני קו תקשורת, תצטרכו לשלם עליו בנפרד. גם חיישני עינית (שמונעים סגירה של השער אם מישהו עובר), התקנת נקודת חשמל או יציקת בסיס בטון יעלו את המחיר.

 

שלט לפתיחת שערים חשמלים לבתים פרטיים

מחיר שערים חשמליים לבתים פרטיים

שימו לב: בגלל התמחור המורכב נשתמש במקרה בסיס ספציפי כדוגמא, כשהמחיר לפני מע"מ וכולל מ"ר רבוע של ברזל מגלוון (בדוגמת לוחות פסים רחבים) + התקנה: 

כסף מחיר שער גלילה נע בין 750-900 ש"ח למ"ר בממוצע.

מנוע מחיר מנוע: 2,600-3,000 ש"ח.

 

כסף מחיר שער כנף חשמלי נע בין 1,000-1,500 ש"ח למ"ר בממוצע.

מנוע מחיר זוג מנועים: 3,500 ש"ח, ומעלה.

 

כסף מחיר שער נגרר נע בין 1,000-1,500 ש"ח למ"ר בממוצע.

מנוע מחיר מנוע: 2,500-4,500 ש"ח.

 

כסף מחיר שער מתרומם (אלומיניום) נע בין 800-1,200 ש"ח למ"ר בממוצע.

מנוע מחיר מנוע: 2,500-3,200 ש"ח.

 

כסף מחיר שער פאנלים נע בין 1,100 -900 ש"ח למ"ר בממוצע.

מנוע מחיר מנוע: 3,200 - 2,500 ש"ח.

 

כסף מחיר מחסום זרוע חשמלי באורך של עד 6 מטרים הוא 4,500 ש"ח בממוצע, כולל מנוע.

 

מחירי תוספות לשערים חשמליים

כוכבית אדומה מחיר זוג עיניות לשער חשמלי לבית פרטי נע בין 400-800 ש"ח בממוצע. שימו לב - מנוע שער הרמה מגיע עם חיישן מותקן, ולא דורש עיניות.

כוכבית אדומה מחיר קו תקשורת (פיקוד סלולארי) לשער חשמלי בבית פרטי נע בטווח של 700-1,300 ש"ח בממוצע (כתלות בכמות המשתמשים בקו).

כוכבית אדומה מחיר יציקת בטון נע בטווח של 800-1,500 ש"ח בממוצע, כתלות בבסיס הקיים.

כוכבית אדומה מחיר נקודת חשמל: במקרה ויש צורך למשוך או להתקין נקודת חשמל לפני התקנת השער, תצטרכו להיעזר בחשמלאי, ורק הוא יוכל לתת הצעת מחיר מתאימה. כלומר, כדאי לברר אם השער שלכם מצריך את זה מראש ולהוסיף לתקציב שתכננתם.

 

הצעת מחיר לדוגמא:

הצעות מחיר אמיתיות תמיד עוזרות לתת קצת יותר מושג:

 

שער כנף חשמלי, דו כנף, 2X4 מטר

+ דוגמת פרופיל ברזל 60X60

+ צביעה בתנור

+ זוג מנועים תוצרת איטליה

+ זוג עיניות

+ לוח פיקוד סלולארי - קו תקשורת של 15 מטר

סה"כ 18,000 ש"ח, לפני מע"מ.


המלצות על מתקיני שערים חשמליים לבתים פרטיים

לכל הדעות, כשמדובר בעבודות גדולות יש זול שהוא יקר ויקר שהוא זול. בדרך כלל מי שמציע מחירים מפתים בהחלט לא משתלם בסוף, בעיקר אם מגלים שכל תוספת קטנה מנפחת את המחיר הראשוני. לכן, אספנו לכם רשימה של מתקיני שערים מומלצים, שמתקינים גם שערים חשמליים לבתים פרטיים. לכל אחד מצורפות כל חוות הדעת, כך שתוכלו להיכנס, לקרוא ולבחור בעצמכם. יאללה, לכו לבשל שער 😉

 

שער גלילה בכניסה שלטח של בית פרטי

;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה שער חשמלי לבית פרטי?

המחיר הכולל של שערים חשמליים לבתים פרטיים מושפע מהרבה מרכיבים: סוג השער, סוג החומר ממנו עשוי השער, הדוגמה שלו, גודלו וגם תוספות - כמו יציקת בטון או קו תקשורת. 

המחיר של מ"ר ברזל מגלוון נע בין 750-1,500 ש"ח בממוצע, כתלות בדוגמא ובסוג השער (שער נגרר, שער גלילה...). מחיר המנועים נע בין 2,500-4,500 ש"ח בממוצע.

איך מתקינים שער חשמלי לבית פרטי?

התקנת שערים חשמליים לבתים פרטיים מתבצעת בארבעה שלבים עיקריים: מדידות בשטח והצעת מחיר, ייצור השער, התקנה שלו והתקנת המנוע (שלעיתים מותקן ביחד עם השער, ולעיתים בנפרד). את ההתקנה עושה טכנאי שערים חשמליים, כשלפעמים לשם התקנת המנוע יידרש חשמלאי מוסמך (במקרה בו לטכנאי השערים יש הכשרה של מסגר בלבד, ללא הכשרה לחשמל).

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק