מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיק שטח

כל גוף שמחזיק בשטח גדול (מעל 750 מ''ר בנוי) מחויב להגיש תיק שטח למערך כיבוי האש והרשויות השונות. תיק שטח מאגד בתוכו את כל המידע הרלוונטי שיאפשר לכוחות ההצלה לפעול בצורה יעילה במקום במקרה חירום, וניתן להכין אותו לבד או להיעזר ביועץ בטיחות אש מומחה. אז אם נדרשתם להגיש תיק שטח לצורך רישוי לעסק שלכם – לא צריך לחפש מתחת לפני השטח, המידע והמחירים כאן

 

סקירת מבנה לתיק שטח

תיק שטח

תיק שטח מאגד בתוכו את כל המידע הרלוונטי על מבנה נתון, על מנת לאפשר לכוחות ההצלה (כיבוי אש, משטרה ומד"א) להיות ערוכים למקרה חירום במקומות הומי אדם.

תיק שטח הוא למעשה קלסר גדול שמאגד תמונות של המבנה, מפות, הסברים על יציאות חירום ופתחי מילוט, מספרי חירום של עובדים, עמדות ומערכות כיבוי אש, תוכנית בטיחות בחירום ובשגרה ובעצם כל מידע שעשוי לסייע בשעת חירום. תיק שטח מאפשר לכוחות ההצלה להבין במהירות איפה נמצא כל דבר שיכול לסייע להם בהתמודדות עם אירוע רב נפגעים, וכך לנהל אותו בצורה אופטימלית.

 

תיק שטח לכיבוי אש

חובת תיק שטח

כוחות הביטחון דורשים לקבל תיק שטח מעסקים ומבנים בהם יש שטח בנוי שגדול מ-750 מ"ר, או ממקום בו ישהו הרבה אנשים בו זמנית - כמו אולמות אירועים, בתי חולים, בתי מלון, פנימיות, אולמות ספורט, קנינונים וכולי. על כל עסק להכין תיק שטח על פי כללים אחידים, כדי ששירותי החירום יוכלו ללמוד את המבנה ולהיערך למקרה חירום. 


תהליך הכנת תיק שטח

הכנת תיק שטח כוללת לא מעט פעולות: 

מסמך  התאמת המבנה לדרישות רשות הכבאות והנגשת האתר לנכים.

מסמך  הכרת המבנה ומערכות כיבוי האש הנמצאות בו  - ספרינקלרים, מטפים וגלגלונים וכן פתחי המילוט השונים.

מסמך  תכנון תכנית פעולה במקרה של חירום.

מסמך  שיבוץ עובדים לתפקידי מפתח בעת חירום והכשרתם לפעול במצבים אלו.

מסמך  סיום ביקורת כיבוי אש בהצלחה.

מסמך  הגשת תיק השטח לרשות הכבאות.

מסמך  חזרה על אותן הפעולות אחת לכמה שנים או במידה ונעשה עדכון במבנה, על פי הדרישה של רשות הכבאות.

שימו לב - תיק השטח צריך להיות מוגש לאחר סיום הבנייה של המבנה. במקרה שאתם שוכרים את המבנה – חובת הכנת תיק השטח היא על בעל העסק.

 

הכנת תיק שטח

הכנת תיק שטח לבד

רשויות הביטחון לא מגבילות את הגשת תיק השטח ליועצי בטיחות אש בלבד, וגם לא נדרשת הסמכה מסוימת כדי לכתוב תיק שטח. אבל, אם רוצים לתפוס שני ציפורים במכה אחת, התייעצות ועזרה של יועץ בטיחות להכנת תיק שטח תכלול גם הדרכות אש והכנת המתחם לביקורת אש - שני פרמטרים חשובים לאישור תיק שטח. 


טיפים לתיק שטח

תיק שטח הוא אמנם עוד אחד מהטפסים הרבים שיש להגיש לרשויות השונות כדי לקבל רישוי עסק – אבל כדאי להשקיע בו, כי הוא באמת יכול להציל חיים. הנה כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם להכין את התיק כמו שצריך:

כוכב וודאו שיש לכם עותק פיזי ועותק דיגיטלי של תיק השטח - תתארו לעצמכם מצב בו רק הזזתם ספרינקלר בודד אבל לא תוכלו לשנות את זה בתיק השטח כי אין לכם את המסמך המקורי שניתן לערוך! עותק נוסף יכול למנוע את זה.

כוכב תיק השטח צריך להיות ברור לכל עובד - במקרה חירום אתם תרצו למצוא את כל המידע בקלות ובנגישות, לכן חשוב לכתוב אותו בשפה ברורה ונגישה. במקרה וחברה חיצונית הכינה אותו - קראו אותו יחד עם העובדים וודאו שכולם מבינים.

כוכב הגשת תיק השטח בזמן - אולי זה נשמע מובן מאליו, אבל אפילו איחור קטן עלול לסכן את רישיון העסק שלכם. בדרך כלל לוקח לפחות שבוע ימים להכנת תיק שטח מלא, כשיש חברות שמתחייבות לחמישה ימי עסקים בלבד.

 

נתיב מילוט להצגה בתיק שטח

מחיר תיק שטח

מחיר של תיק שטח נע בין 5,000-30,000 ש''ח. נכון, מדובר בטווח גדול במיוחד, אבל יש לזה הסבר הגיוני: הטווח הגבוה יותר מאפיין בעיקר מקומות עם סכנת דליקה חמורה בהם מעורבים חומרים מיוחדים – כמו מפעלים לדוגמא. אותם מפעלים דורשים יותר ציוד הגנה, גילוי וכיבוי אש ושאר ירקות, ולכן עלות הכנת התיק גבוהה יותר משמעותית. 

כדי להיות יותר ספציפיים, הנה דוגמאות אמיתיות למחירי תיקי שטח:

מחיר מחיר הכנת תיק שטח למוזיאון בגודל 1,000 מ''ר היה 5,000 ש''ח

 מחיר מחיר הכנת תיק שטח לרחבת בנייני מגורים בגודל 5,000 מ'''ר היה 7,000 ש'''ח.

שימו לב - המחיר יכלול את הנפקת התיק ושליחתו לרשות הכיבוי והצלה, וכן ליווי של העסק עד שתיק השטח יאושר ורישיון העסק יהיה בידכם 😊

 

תכנון תיק שטח

יועצי בטיחות מומלצים להכנת תיק שטח

אם אתם רוצים לוודא שתיק השטח שלכם מוכן באופן יסודי ורשויות הביטחון יאשרו אותו חיש מהר, רצוי שתעזרו ביועץ בטיחות להכנת תיק השטח. ריכזנו עבורכם רשימה על יועצי בטיחות אש מומלצים להכנת תיק שטח מוצלח! כל יועצי הבטיחות באתר מדורגים על ידי לקוחות וקודמים, כך שאם תחליטו להיעזר באחד מהם נתקשר אליכם לאחר מכן כדי לקבל חוות דעת. כך נדרג  שהביקורות באתר יישארו מעודכנות. 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להכין תיק שטח?

מחיר הכנת תיק שטח נע בין 5,000 ל-30,000 ש''ח. אם ברשותכם עסק שלא מוגדר בסכנת שריפה חמורה, מחיר תיק השטח יהיה קרוב יותר לטווח הנמוך. 

מי צריך להגיש תיק שטח?

בישראל כל עסק גדול ששטחו הבנוי עולה על 750 מ''ר, או עסק שעתיד להיות הומה אדם, מחויב בהגשת תיק שטח. 

למי מגישים את תיק השטח?

ניתן להגיש את תיק השטח באתר רשות כיבוי והצלה או ברישוי עסקים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק