עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

הזזת ספרינקלרים

הזזת ספרינקלרים היא עבודה די נפוצה בעולם כיבוי האש. אם חפצה נפשכם בעיצוב חדש של החלל שלכם והבנתם שמערכת גילוי האש מפריעה לכם – הזזת הספרינקלרים יכולה להיות פיתרון פשוט לבעיה. כאן תוכלו לקרוא כמה הזזת ספרינקלר תעלה לכם, את מי צריך לעדכן ואיך מוציאים אישור מתאים למכבי אש


הזזת ספרינקלרים

הזזת ספרינקלרים בדרך כלל נדרשת בגלל הנמכת תקרה או מעבר לספרינקלר סמוי. למרות שספרינקלרים הם באמת מערכת די מסובכת, אם אתם רוצים רק להזיז מתזים הפעולה היא הרבה יותר פשוטה (וזולה).

סך הכל די משכנע שזו מערכת חשובה שיכולה להציל חיים. החוק מחייב מקומות בהם נמצאים הרבה אנשים להתקין את המערכת, גם אם לא שוכנעתם. אז אם אתם בעלי בית עסק שצריך אישור כיבוי אש, מפעל חדש, בית מלון או ועד בניין בבניין מגורים מעל ל-8 קומות – אתם מחויבים בהתקנת ספרינקלרים או במערכות גילוי אש כלשהן, לפי רשות הכבאות הארצית.

 

ספרינקלרים סמויים ותלויים

 

בסוף, הזזת נקודת המתז היא בעיקר פעולה ארוכה, אבל אם המתקין שלכם מנוסה, לא אמורות להיות פשלות בדרך – בעיקר כי לא נדרשות הרבה פעולות.

מתז ספרינקלר שימו לב שלאחר הפירוק שלו הספרינקלר כבר לא שמיש, ולכן חייבים להתקין ספרינקלר חדש. העברת מערכת ספרינקלרים ממבנה אחד לאחר זה לא אפשרי.

מתז ספרינקלר המתקין מוכרח לעדכן את מכבי אש שמתקיימת עבודה על הספרינקלרים כדי שלא תקבלו קנס על הזמנת כבאית לשווא.


תהליך הזזת ספרינקלר

החלק המסובך בהזזת המתזים הוא הריקון של המים בצורה בטוחה לפני ההתקנה של מתז חדש. המתקין יצטרך להשתמש במשאבת מים משוכללת כדי שהמים לא יתפשטו בכל המבנה. ריקון המתז יכול לקחת כמה שעות וחייב להעשות על ידי גורם מוסמך כדי למנוע נזקי מים ולא להפיל את כל צנרת המים במבנה.

לאחר הריקון, המתקין יפרק את הצינור הישן שהיה מחובר למתז ויתקין צינור חדש. ההזזה דורשת הארכה או קיצור של הצינור כדי שיגיע למקומו החדש ועדיין יישאר מחובר למערכת הישנה, ואז מתקינים מתז דנדש. החלק הארוך הבא יהיה מילוי של מים במערכת, פעולה שגם תיקח כמה שעות אך לאחריה הספרינקלר הוזז! למרות שהפעולה ארוכה, היא לא תפריע לנוכחים בבניין ותוכלו להמשיך לעבוד בנחת.

ספרינקלר בפעולה

אישור אחרי הזזת הספרינקלרים

כדי לעבור את ביקורת האש אחרי הזזת מתזים במערכת הספרינקלרים, תצטרכו לבקש מהמתקין שלכם להנפיק אישור תקינות. רוב המתקינים יכולו להנפיק לכם אישור כזה לפי דרישה, בתוספת תשלום (פירוט מחירים מופיע בהמשך).

בתחום הספרינקלרים לא נדרשת הסמכה כדי לבצע את ההתקנה, וכל מי שמשלם באופן שנתי למכון התקנים יוכל להנפיק לכם אישור מתאים, רק תדאגו לבקש זאת מראש.

 

נקודת ספרינקלר

 

 


מחיר הזזת ספרינקלרים

אש שריפה להבה מחיר הזזת נקודה של ספרינקלר נע בין 600-800 ש''ח. אם תרצו לשדרג לספרינקלר סמוי המחיר יעלה ב-200 ש''ח לנקודה בערך, והוא כולל את שינוי גודל הצינור והספרינקלר החדש. אבל! אם תזיזו יותר מ-20 נקודות, המתקין כנראה יוזיל לכם את המחיר של כל הזזה וידרוש כ-400 ש''ח לנקודה.

אש שריפה להבה מחיר אישור תקינות נע בין 400-600 ש''ח. הנפקת אישורים ממכון התקנים עולה כסף למתקינים, ולכן גם אתם סופגים חלק מהעלות של הנפקת המסמך.

אש שריפה להבה תוכלו לדרוש אחריות על ההזזה, למרות שמתזים בדרך כלל לא נהרסים אם לא נוגעים בהם.

 

מערכת כיבוי אש וספרינלקר

מתקינים מומלצים להזזת ספרינקלרים

בין אם יש לכם תקרה חדשה או שיש לכם סיבה אחרת להזיז ספרינקלר, אל תנסו להזיז אותו לבד. כדי לשמור על הבטיחות שלכם ריכזנו לכם רשימה של מתקיני ספרינקלרים מומלצים. לאחר הזזת המתז יתקשרו אליכם מצוות המוקד באתר כדי לקבל חוות דעת על המתקין, כדי שהביקורות באתר ישארו תמיד מעודכנות 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מחיר הזזת ספרינקלרים

עלות הזזת כל נקודה של ספרינקלר היא 600 - 800 ש''ח. המחיר כולל גם את הספרינקלר החדש. 

כמה זמן לוקח להזיז ספרינקלר?

הזזת ספרינקלרים יכולה לקחת כמעט יום שלם. החלק של ריקון המים מנקודות הספרינקלרים לוקח כמה שעות וכך גם תהליך החזרת המים. 

מי יכול להנפיק אישור על הזזת ספרינקלר?

מתקיני הספרינקלרים שיוזיזו לכם את הנקודה יכולו להנפיק לכם אישור למכון התקנים ע''פ דרישה ובתוספת תשלום. 

מה זה ספרינקלרים?

ספרינקלרים, או מתזים בעברית צחה, נועדו כדי ששריפות לא יתפשטו ויגרמו לנזקים לחיי אדם (ורכוש). הספרינקלרים הם בעצם הפתחים של מערכת צינורות שמחוברים למקור מים, וכשהמערכת מזהה עלייה חדה בטמפרטורה היא מתחילה לפעול.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק