מוקד מידרג: 1-700-707-233

יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש יכול להנפיק לכם לא מעט אישורים, ובין היתר גם אישור רישוי לעסק. אם אתם מתכננים לבנות עסק חדש או קיבלתם דו׳׳ח מכיבוי אש שמצריך התקנת ציוד כיבוי בעסק שלכם – תוכלו למצוא פה את כל מה שצריך לדעת על העבודה מול יועץ בטיחות אש, כולל מחירים (250 ש''ח להנפקת אישורים וכמה אלפים לתכנון תיק שטח) וטיפים לדרך צלחה

 


דו׳׳ח בטיחות אש

תפקידו העיקרי של יועץ בטיחות אש הוא לעבוד עם עסקים, מפעלים ומבנים גדולים שזקוקים לתחזוקה קבועה של ציוד כיבוי אש. אם אתם עסק הרשום בעירייה וקיבלתם דו׳׳ח מרשות כיבוי והצלה של מה אתם צריכים להתקין בעסק על מנת לקבל רישוי עסק – זה הזמן לפנות ליועץ בטיחות אש.


תפקידיו של יועץ בטיחות אש

יש הרבה מאוד דרישות שצריך לעמוד בהן בתור בעלים של עסק. כדי לא להתבלבל מכל הדרישות שיש בפתיחת עסק, הנה התחומים שעליהם אחראי יועץ בטיחות אש:

יועץ בטיחות אש לתכנן וליישם מערכות גילוי וכיבוי אש בהתאם לדרישות כיבוי והצלה והרשות המקומית. פה חשוב להדגיש שהעבודה משתנה מאוד מעסק לעסק. תכנון מערכת כיבוי במסעדה לא יהיה דומה למערכת כיבוי בחנות בגדים – בגלל שבעסק עם פחות סיכון לשריפה יהיו פחות מערכות כיבוי וגילוי וגם מחיר העבודה ישתנה בהתאם (מפורט בהמשך). את הדרישות שלכם תקבלו בדו''ח בטיחות אש מרשות כיבוי והצלה (אם לא קיבלתם, תוכלו לבדוק באתר שלהם).

יועץ בטיחות אש אישור כיבוי אש לעסק. עסקים רבים זקוקים לאישור מכיבוי אש כדי לקבל אישור לעבוד מהמועצה המקומית. אם אתם זקוקים לאישור כזה – רק גורם מומחה שעבר הסמכה יכול להנפיק לכיבוי אש אישור כזה.

יועץ בטיחות אש ביקורת כיבוי אש. כדי לוודא שהמטפים או הספרינקלרים (מתזים) בחנות שלכם לא יהיו פגי תוקף ולא תשימו לב ברגע האמת, רשות כיבוי והצלה דורשת ביצוע ביקורת כיבוי אש כדי לחדש את אישור רישיון העסק. תדירות ביצוע הביקורת משתנה בין עסק לעסק ובדרך כלל נדרשת החל מפעם בחצי שנה ועד לפעם בחמש שנים, בהתאם לציוד כיבוי האש בעסק. מסעדות לדוגמא דורשות ביקורת אחת לחצי שנה וחנויות בגדים קטנות יוכלו לעשות ביקורת אחת ל-5 שנים.

 

ציוד כיבוי אש

יועץ בטיחות אש - לאיזה עסק

חשוב להבחין בין סוגי עסקים שונים והדרישות של רשות כיבוי והצלה, לשם כך נחלק בגסות את כל העסקים ל- 3 קטגוריות:

צלחת וכוס אוכל ומסעדנות - בקטגוריה זו הדרישות מחמירות מאוד, בעיקר כי בתחום המסעדנות באמת משתמשים באש. במסעדות לרוב ידרשו גם מערכות כיבוי אש וגם מערכות גילוי אש, בהתאם לגודל העסק. בין הדרישות תמצאו ארונות כיבוי אש, ספרינקלרים, מערכות כיבוי בגז ומנדפים. בתחום האוכל הרבה פעמים תצטרכו להגיש תיק שטח לרשות המקומית לפני הקמת מערכות האש.  

ערימת בגדים מסודרת טקסטיל ומסחר - קטגוריה זו היא המקלה ביותר. לרוב בטקסטיל לא עובדים עם חומרים מסוכנים או מול מקורות אש חיים ולכן הדרישות של כיבוי והצלה יהיו מצומצמות יותר. לרוב תידרשו במערכות גילוי וכיבוי אש פשוטות יחסית, כמו גלאי עשן ומטפים, בהתאם לגודל המבנה.

בנייןנופש ומלונאות - בשל גודל המבנים והעיסוק עם כמות גדולה של אנשים, גם כאן תידרשו למערכות כיבוי וגילוי אש מתוחכמות ורבות. מעבר למערכות כיבוי וגילוי, תידרשו גם לתכנון נתיבי מילוט, מערכות כריזה וציוד להתמודדות עם נפגעים רבים בשעת הצורך. 

יועץ בטיחות אש יועץ בטיחות אש יעבוד מול העסק בהתאם לדרישות הספציפיות שלו מהמועצה המקומית וכבאות והצלה, כתלות בחומרים שמשתמשים בהם בעסק ובגודל המבנה.

 

התאמת ציוד בטיחות אש

עבודה מול יועץ בטיחות אש

אם אתם זקוקים להתאמה של העסק שלכם לדרישות כיבוי והצלה, תוכלו לפנות ליועץ בטיחות בכל שלב. עם זאת, רצוי מאוד לפנות אליו במקביל לעבודה עם שיפוצניק או אדריכל כבר בתחילת תכנון המבנה לעסק, כדי לחסוך עבודה יקרה של קידוח (שנדרשת לספרינקלרים בעיקר) אחרי שהמבנה כבר מוכן. הנה השלבים אותם תעברו מול יועץ בטיחות האש עד להנפקת רישוי לעסק: 

יועץ בטיחות אש תיק שטח – תכנון. יועץ הבטיחות יבנה תיק שטח (שלפעמים צריך להגיש גם אותו לכיבוי והצלה) ויתאים מערכות גילוי וכיבוי בהתאם לעסק ודרישותיו שקיבל מכיבוי אש והצלה. ציוד הכיבוי שיידרש יתחיל ממטפים, גלאי עשן וארונות כיבוי אש ויכול גם להגיע עד למערכות כיבוי אש אוטומטיות. 

יועץ בטיחות אש ליווי – יישום. אותו יועץ גם יבחר עבורכם ואתכם מערכות גילוי וכיבוי אש מתאימות. שוב, בהתאם לדרישות העסק וגם לתקציב של העסק. שימו לב שמערכות כיבוי למכשירי חשמל למשל (שעובדות על גז) הן יותר יקרות באופן משמעותי ממערכות הפועלות על מים שכן הן מתוכחמות יותר ומסובכות יותר להתקנה. 

יועץ בטיחות אש התקנה – ביצוע. יועץ הבטיחות יתקין את כל המערכות הנדרשות ויוודא שהן פועלות כראוי. לאחר ההתקנה יועץ הבטיחות יפנה לכיבוי אש ויוודא שקיבלתם אישור לעסק והכל עובד כשורה. במקרה של ציוד שלא עבר את הביקורת, יועץ הבטיחות ידאג להחליף אותו וגם לכל הפינג- פונג עם רשות הכיבוי אם יידרש. 

יועץ בטיחות אש ביקורת חוזרת. יועץ הבטיחות יגיע לביקורת חוזרת לפי דרישות כיבוי והצלה. כדאי לעבוד עם אותו יועץ בטיחות כדי שהאחריות על המוצרים תפעל במקרה הצורך (לרוב המתקין הוא שיתן את האחריות, בין אם הוא יועץ בטיחות אש או טכנאי). 

 

אישור ביקורת כיבוי אש

איך לבחור יועץ בטיחות אש

קודם כל, אנחנו ממש לא מתערבים לכם בבחירות. אבל! יש לנו כמה נקודות שחשוב שתשימו אליהן לב לפני בחירת יועץ בטיחות אש:

יועץ בטיחות אש רשת. אם אתם רשת (יש לכם עסקים פרוסים ברחבי הארץ) כדאי לכם לעבוד עם חברות לייעוץ כיבוי אש. ככה כל האחריות שתקבלו על המוצרים תישמר ותוכלו לקבל שירות מאותה חברה בכל אזור בארץ בו אתם עובדים. לאורך זמן זה פתרון זול יותר, בכך תוכלו להימנע מתשלום על מרחק ונסיעות. 

יועץ בטיחות אש מרחק. אם אתם לא רשת, בחרו יועץ בטיחות אש בסביבת מגוריכם. ככה תוכלו לפנות אליו בכל תקלה וגם לעבוד איתו לאורך זמן.

יועץ בטיחות אש הסמכה. לא כל יועצי הבטיחות מתעסקים באותו סוג של מבנים. למרות שההכשרה אולי דומה, כדאי לפנות ליועץ בטיחות אש שהתעסק עם עסקים דומים לשלכם בעבר. זה אומר שאם אתם מסעדה או עסק בתחום המזון – חפשו יועץ שעבד בתחום בעבר, כנ׳׳ל על מפעלים או חנויות בגדים. אלו ידעו לעבוד בצורה יעילה מול גורמי האכיפה בתחום שלכם וידעו את כל הדרישות.

 

יועץ כיבוי אש לעסק

מחיר יועץ בטיחות אש

לתחום את מחירי יועצי בטיחות אש זה קצת כמו לתחום מחירי רכבים - הטווח מאוד רחב. בכל זאת, ניסינו לעזור לכם להבין כמה תעלה העבודה מול יועץ בטיחות אש:

טווח המחירים לעבודה מול יועץ בטיחות אש נע בין 350 ל20,000 ש''ח. 

מחיר מחיר הנפקת אישור כיבוי אש לעסק נע בין 350 -500 ש׳׳ח.

מחיר מחיר ביקורת כיבוי אש שנתית נע בין 350 -700 ש׳׳ח. 

מחיר מחיר בניית תיק שטח נע בין 3,300- 20,000 שקלים, כתלות בעיקר בגודל העסק ואם הוא עוסק בחומרים מסוכנים או בישול (מסעדנות).

 

והנה קצת דוגמאות למחירים של יועצי בטיחות אש:

מחיר מחיר שירות יועץ בטיחות אש בחנות בגדים בקניון על ידי יועץ כיבוי אש נע בין 2,000- 4,000 ש׳׳ח.

מחיר מחיר יועץ בטיחות אש בבניין מגורים בן 7 קומות על ידי יועץ כיבוי אש נע בין 2,000 -3,000 ש׳׳ח.

מחיר מחיר יועץ בטיחות אש במסעדה על ידי יועץ כיבוי אש נע בין 7,000 -15,000 ש׳׳ח, כתלות בגודל המסעדה (אם המבנה גדול מ-1,000 מ''ר המחירים יהיו קרובים יותר לטווח הגבוה). 


יועצי בטיחות אש מומלצים

אין משהו שעסקים שונאים יותר מבירוקרטיה. כדי שתוכלו לחמוק ממנה בתחום כיבוי האש בעסק, ריכזנו עבורכם רשימה של יועצי בטיחות אש מומלצים שדורגו כולם על ידי לקוחות קודמים. יועצי הבטיחות יוכלו להנפיק לכם כל אישור, ואתם תוכלו לדרג אותם על כך לאחר מכן ☺


;

שאלות נפוצות לדף זה

מי צריך יועץ כיבוי אש לעסק?

עסקים גדולים (מעל 100 מ''ר בדרך כלל) שקיבלו דו''ח מהרשות המקומית או מהרשות לכיבוי והצלה, זקוקים ליועץ בטיחות אש לצורך הסדרת בטיחות האש בעסק. 

באיזה שלב לפנות ליועץ בטיחות אש?

מומלץ להיעזר ביועץ בטיחוץ אש כבר בשלבי תכנון העסק, אך תוכלו להתקין את כל מערכות האש גם לאחר מכן - פשוט יתכן שזה יהיה יקר יותר. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק