מוקד מידרג: 1-700-707-233

אישור כיבוי אש לעסק

אישור כיבוי אש לעסק הוא בגדר חובה לעסקים רבים בישראל כמו קניונים, מסעדות או מגרשי ספורט. בעמוד הבא ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת על אישור כיבוי אש לעסק, כולל איך להנפיק אותו בקלות וכמה זה יעלה לכם (עד 500 ש''ח לאישור לעסק אם לא נדרשים תיקונים). בלי לשרוף שום דבר, אנחנו מתחילים


אישור כיבוי אש לעסק

חוזה שכירות לעסק לפני שתתחילו לקרוא על כל התנאים והדרישות, שימו לב שלפי החוק החדש עסקים שנחשבים בטוחים מבחינת אש (חנויות בגדים קטנות לדוגמא) לא זקוקים לאישור ממומחה, וצריכים רק למלא תצהיר ולאשרר את החתימה עם עורך דין. כדי לראות את העסק שלכם נופל בקטגוריה הזו, בדקו באתר של כיבוי והצלה

אם אתם לא משתייכים לקטגוריה זו, וברשותכם עסק גדול ובו סיכון בטיחותי (כמו בר, מסעדה או עסק גדול מ-50 מ''ר לרוב) תצטרכו להעביר לרשות לכיבוי והצלה טופס אישור ממומחה שיאשר שהעסק שלכם עומד בכל כללי הבטיחות, ורק אז תוכלו להנפיק אישור לרישוי העסק שלכם. את האישור תצטרכו לחדש כל חצי שנה עד 5 שנים, בהתאם לדרישות לעסק שלכם (אם לא תחדשו את האישור, רישוי העסק שלכם בסכנה). 

 

אישור כיבוי אש לעסק

תהליך קבלת אישור כיבוי אש לעסק

תהליך קבלת האישור תלוי בסוג העסק שברשותכם והגודל שלו. לדוגמא, אם ברשותכם חנות קוסמטיקה בגודל 50 מ''ר, דרישות בטיחות האש יהיו מינימליות. לעומת זאת למסעדת גריל בגודל 100 מ''ר יהיו דרישות משמעותיות יותר. בכל זאת, הנה כמה קווים מנחים שיעזרו לכם להבין מה נדרש מכם כדי לקבל אישור כיבוי אש לעסק:

אחד תכנון שטח העסק על פי כללי הבטיחות – עוד בשלב תכנון חלל העסק, חשוב להתייעץ עם יועץ אש כדי לוודא שתעמדו בכל התנאים. במסעדות לדוגמא נדרשת התקנה של מערכות גילוי אש וספרינקלרים, דבר שיהיה מסובך ויקר להוסיף לאחר שהמבנה מוכן סופית. 

שתיים מומחה לאישור – לאחר שהעסק שלכם מותאם לדרישות של כיבוי והצלה, תדרשו להזמין מומחה שמוכר על ידי הרשות. מומחה בטיחות האש יעבור על כל אמצעי הבטיחות בעסק, ידווח עליהם בצורה מסודרת ובסוף ינפיק לכם אישור לכיבוי אש. הבדיקה תיקח כמה שעות עד יום שלם, תלוי בגודל המבנה. תוך יום עד יומיים עבודה תקבלו את האישור המיוחל מהמומחה (הוא מתאים גם לביטוח). בשלב הזה מומחה בטיחות האש גם יסדר, יחדש ויתקן את כל הכלים שזקוקים לכך (מילוי אבקות במטפים, החלפת צינורות פגי תוקף וכו'). 

שלוש ביקורת כיבוי אש – כדי לשמור על האישור עדכני תדרשו לערוך ביקורת כיבוי אש חוזרת (כל חצי שנה עד חמש שנים, תלוי בעסק שלכם).

 

בדיקה לאישור לכיבוי אש

דרישות לאישור כיבוי אש לעסק

כמו שבטח כבר הבנתם, עסקים שונים זקוקים למערכות בטיחות אש שונות כדי לקבל אישור כיבוי אש לעסק. כאן נחלק את הדרישות לפי גודל העסק, אך דעו שלכל כלל יש יוצא מן הכלל וייתכן שגם במבנה קטן בו יש סיכון בטיחותי, יהיו דרישות מחמירות מהמפורט.

 

דרישות כיבוי אש לעסק עד 100 מ''ר 

אש שריפה להבה חיבור נגיש למקור מים בעת שריפה או חירום (גלגלון וזרנוק)

אש שריפה להבה סימון והפרדה של חומרים דליקים ומסוכנים בעסק

אש שריפה להבה ווידוא דרכי גישה פנויות במקרה של חירום

 

דרישות כיבוי אש לעסק עד 1,000 מ''ר

אש שריפה להבה עמדת כיבוי אש שתתן מענה לכיבוי כל השטח (עמדה עם גלגלון וזרנוק)

אש שריפה להבה ווידוא דרכי גישה פנויות במקרה של חירום

אש שריפה להבה מטפי כיבוי כל 15 מטרים בתוך חלל העסק

אש שריפה להבה מערכת גילוי אש בעסקים בתחום המזון

 

דרישות כיבוי אש לעסק גדול מ-1,000 מ''ר

אש שריפה להבהעמדות כיבוי אש שיתנו מענה לכיבוי כל השטח (עמדות עם גלגלונים וזרנוקים)

אש שריפה להבה שילוט ומערכת כריזה 

אש שריפה להבה מטפי כיבוי אש כל 15 מטרים בתוך חלל העסק

אש שריפה להבה מערכת גילוי אש בהתאם לאופי העסק

 

דרישות כיבוי אש לעסק גדול מ-2,000 מ''ר

ברגע שהעסק גדול מ- 2,000 מ''ר (או עסק בו יותר מ-750 מ''ר שטח בנוי) לרוב תדרשו להגיש תיק שטח לכיבוי והצלה באופן פרטני לעסק שלכם. לצורך כך תדרשו לתכנון של בטיחות האש בחלל העסק על ידי יועץ כיבוי אש. 

 

ארון כיבוי אש

מחיר אישור כיבוי אש לעסק

כמה יעלה לכם להנפיק אישור כיבוי אש לעסק? תשמחו לשמוע שהדבר יסתכם בכמה מאות שקלים בלבד.

מחיר הנפקת אישור כיבוי אש לעסק נע בין 350 -500 ש''ח. סכום זה רלוונטי במידה ולא נדרשו תיקונים או רכישות של ציוד כיבוי אש לטובת האישור.

אש שריפה להבה אם תדרשו לתיקונים, תצטרכו להוסיף תשלום על כל ציוד שהוחלף או תוקן, ואז המחיר יכול להגיע גם לכמה אלפי שקלים.

המחיר כולל מע''מ, את בדיקת המומחה והנפקת אישור מתאים לכיבוי אש ולגורמים אחרים שדורשים מסמך זה. 

 

בדיקת ציוד כיבוי אש

יועצי אש מומלצים

כדי להימנע מלשחק באש, ריכזנו עבורכם רשימה של יועצי אש מומלצים. כל היועצים דורגו על ידי לקוחות קודמים, ואם תעזרו באחד מהם, ניצור אתכם קשר כדי לבקש משוב. כך נשמור יחד על הדירוגים מועדכנים. שיהיה בהצלחה בעסק החדש!

 


רוצים לפגוש עוד לקוחות? כאן מצטרפים למידרג


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה אישור כיבוי אש לעסק?

עלות אישור כיבוי אש לעסק נעה בין 350- 500 שקלים. 

מי יכול להנפיק אישור כיבוי אש?

מומחה כיבוי אש שמוכר על ידי רשות כיבוי והצלה או יועץ בטיחות אש יוכלו להנפיק לכם את האישור המתאים לעסק. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק