מוקד מידרג: 1-700-707-233

שאיבת מים ממרתף

מים במרתף זאת צרה צרורה! לא רק שזה מרטיב את הסרוויס שקיבלתם מדודה עמירה, זה גם אומר שיש לכם בעיה בניקוז או סתימה בביוב. החדשות הטובות הן שבעזרת ביובית אפשר לעשות שאיבת מים מהמרתף וברוב המקרים גם לטפל בגורם לבעיה. כאן תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על שאיבת מים ממרתף וכמה זה עולה. שימו מצופים, אנחנו קופצים למים


מתי צריך לבצע שאיבת מים ממרתף

אם (לא עלינו) ירדתם למרתף וגיליתם שיש בו הצפה עם כמות מים שאי אפשר לייבש ואין להם מקום להתנקז אליו, אין מנוס- צריך להזמין שירותי ביובית שיגיעו וישאבו את המים.

ביובית היא משאית מיוחדת עם מיכל גדול. אל הביובית מחוברים צינורות ומשאבות שבעזרתם היא שואבת את כל המים מהמרתף ומעבירה למיכל.
הצפות במרתפים יכולות לקרות בכל מרתף, בין אם בבנייני מגורים, בתים פרטיים, ובין אם מקומות ציבוריים
וחניונים. איך זה קורה?

אחד בעיות בניקוז מי הגשמים: שיפועים לא נכונים במערכות הניקוז וצינורות ניקוז סתומים עלולים להביא למרתף מוצף במים.

מספר שתיים  סתימות בביוב: בעוד שבביוב שמעל פני הקרקע מי השפכים יורדים לביוב בעזרת כוח הכבידה, במרתף שנמצא מתחת לקרקע המים מוזרמים כלפי מעלה בעזרת משאבה שנקראת מאשבה טבולה.
המשאבה הטבולה מתקלקלת בעקבות חול, מגבונים ושאר לכלוכים שנתקעים בה. כשהמשאבה מפסיקה לעבוד מי השפכים שמפסיקים להיות מוזרמים לביוב, נשפכים חזרה החוצה וגורמים להצפה עם ריח לא נעים במיוחד.

חשוב לציין שלא כל הסתימות בביוב במרתף קורות בגלל תקלה במשאבה, ויכול להיות שמדובר פשוט בשומנים ושאר לכלוכים שנתקעו בצינורות ויצרו סתימה. גם במקרה כזה התוצאה תהיה דומה – הביוב יעלה על גדותיו והריח לא ישאיר מקום לספק.

שלוש  פיצוץ צינור מיםהתפוצצות של צינור מים בקירות המרתף או בקומה שמעליו יכולה לגרום גם היא למרתף מוצף ורטוב.

 

צינור לשאיבת מים ממרתף

שאיבת מים ממרתף

מה עושים כשהמרתף מלא במים ולא בקטע נחמד שמזכיר לכם את הטיול האחרון לוונציה?

כמאמר הקלישאה, בטיחות לפני הכל! קודם כל דאגו לניתוק החשמל במרתף כדי לוודא שהמים לא מגיעים לנקודות החשמל. כמובן שחשוב לעשות את זה כשאתם נועלים נעליים סגורות ולא נוגעים במים בשום דרך.
אחרי שדאגתם לבטיחות והוצאתם מהמרתף פריטים יקרי ערך הגיע הזמן להתקשר לחברת ביובית שתבצע את שאיבת המים מהמרתף שלכם.

מידע מדויק על מצב המרתף יעזור לחברת הביובת להגיע אליכם עם כל הציוד הנדרש, ולכן:

טלפון  חשוב שתציינו בשיחת הטלפון את המרחק שבין החניה למרתף. בגלל שחברת הביובית תעביר צינור שישאב את המים מהמרתף עד למשאית שחונה בחוץ.בדרך כלל צינור של ביובית מגיע עד 50 מטרים. אם המרחק גדול יותרהם יצטרכו להביא צינור ארוך במיוחד שמגיע עד 100 מטרים.

טלפון  אנשי הביובית יבקשו לדעת מה גודל המרתף ואולי גם יבקשו תמונות כדי לדעת מה היקף ההצפה. כמות המים תשפיע על גודל משאית הביובית שתגיע. במקרה של הצפה מאסיבית יכול להיות שיהיה צורך להגיע עם כמה משאיות לצורך שאיבת המים מהמרתף.
 

ביובית לשאיבת מים ממרתף


שאיבת מים ממרתף עם ביובית

אחרי שווידאתם שאין בעיות של בטיחות במרתף ונתתם לבעל המקצוע תמונה מהימנה על מצב המרתף שלכם ועל דרכי הגישה אליו הגיע הזמן לשאיבת המים במרתף. אנשי הביובית יגיעו וישאבו את המים מהמרתף בעזרת צינור שעובד בוואקום.

במקרים של כמות מים גדולה (בסדר גודל של 1,000 קוב לדוגמה) או במקרים של חוסר גישה מהמרתף למשאית, אנשי חברת הביובית יביאו איתם משאבות טבולות משלהם (שהן ממש כמו המשאבות שיש לכם בביוב של המרתף רק גדולות יותר) ועל ידי חיבור שלהן לצינורות שאיבה ידחפו את המים החוצה למשאית הביובית.

אחרי שאיבת המים מהמרתף ממשיכים בעבודה בהתאם לגורם להצפה:

ביובית אם ההצפה נוצרה בגלל סתימות בניקוז מי הגשמים אנשי הביובית יבצעו שטיפה בלחץ מים גבוה של קווי הניקוז כדי לפתוח אותם ולמנוע הצפות עתידיות.

ביובית במידה וההצפה קרתה בגלל סתימה בביוב אנשי הביובית יפתחו את הסתימה בביוב על ידי שאיבה בוואקום של כל השומנים, המגבונים והג'יפה שנתקעו בביוב. לאחר מכן הם ישטפו היטב את קווי הביוב בלחץ מים כדי לוודא שהצינורות ישארו פתוחים.

ביובית אם הסתימה בביוב קרתה בגלל משאבה טבולה תקולה יש צורך בתיקון המשאבה או החלפתה (רוב אנשי הביובית הם גם אינסטלאטורים ויש סיכוי טוב שהם יוכלו לבצע את התיקון בעצמם).
 שימו לב- לפני שמחזירים את המשאבה למקום חייבים לשטוף היטב את הביוב, אחרת היא מועדת לתקלות במהירות.

ביובית אם ההצפה היא תוצאה של התפוצצות צינור צריך לטפל בזה בהקדם האפשרי עוד לפני השאיבה של המים כדי שלא יהיה צורך בשאיבה נוספת.

 


איך למנוע הצפות במרתף

כדי שלא תצטרכו לחוות שוב את התענוג המפוקפק של מרתף מוצף, הנה כמה צעדי מניעה שתוכלו לעשות:

אחד דאגו לנקות את כל המרזבים וצינורות הניקוז עוד לפני שהחורף מגיע!

שתיים המנעו מזריקה של מוצרי היגיינה, מגבונים ושומנים לצנרת. כך תשמרו על המשאבות בביוב לאורך זמן ותמנעו סתימות.

שלוש בצעו שטיפת קווי ביוב אחת לשנה כדי לשמור על הצינורות פתוחים ולמנוע סתימות.


מחיר שאיבת מים ממרתף

מחיר שאיבת מים ממרתף מתחיל מ - 900 ₪ לשאיבה של מעט מים ויכול להגיע גם ל - 20,000 ₪ ואפילו יותר בהצפות גדולות ומורכבות מאוד.

טווח המחירים הרחב נובע מכך שמחיר שאיבת המים מהמרתף מושפע מכמה קוב מים צריך לשאוב, נוחות הגישה למרתף, כמה משאיות דורשת העבודה והאם יש עבודות נוספות כמו פתיחת סתימות ושטיפות קווי ניקוז וביוב שצריך לעשות.

כדי לקבל קצת סדרי גודל, הנה דוגמאות אמיתיות למחירים של שאיבת מים ממרתפים:

כסף מחיר שאיבת מים במרתף בעקבות חסימה בניקוז שכונתי– 1,500 ₪.

כסף מחיר שאיבת מי ביוב במרתף ופתיחת סתימה בבור ביוב בבית משותף –4,100 ₪.

כסף מחיר שאיבת מים במרתף בבניין מגורים של 1,000 קוב (יומיים עבודה) – 20,000 ₪.


חברות ביובית מומלצות לשאיבת מים ממרתף

אחרי שקראתם כל מה שצריך לדעת על שאיבת מים מהמרתף הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהרים את הטלפון. אנחנו יודעים שיש לכם הרבה דאגות עכשיו ובגלל זה הכנו לכם רשימה מסודרת של חברות ביובית המתמחות בשאיבת מים מהמרתף. הנה, עכשיו יש לכם דאגה אחת פחות. שלא תדעו עוד מרתפים רטובים!


;

שאלות נפוצות לדף זה

באיזה מקרים צריך שאיבת מים ממרתף?

מבצעים שאיבת מים ממרתף כשיש הצפה שצריך לייבש במרתף שנגרמת לרוב בגלל ניקוז  לקוי, סתימה בביוב או פיצוץ של צינור מים.

איך להימנע מהצורך בשאיבת מים ממרתף?

תחזוקה נכונה ושוטפת של מערכות הביוב והניקוז ישמרו מפני הצפות בתוך המרתף שיצריכו שאיבת מים מהמרתף.

כמה עולה שאיבת מים ממרתף?

מחיר שאיב מים ממרתף מתחיל מ - 900 ₪ לשאיבה ויכול להגיע גם ל - 20,000 ₪. זה תלוי בנפח המים שצריך לשאוב ובנוחות הגישה למרתף.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק