עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

צילום בת מצווה

כשמארגנים בת מצווה צריך לדאוג להרבה דברים: הזמנות, מקום ודי ג'יי שמכיר את כל השירים של נועה קירל. אבל מה כל אלו שווים בלי תיעוד של האירוע? קודם כל, נגיד שעבור צילום בת מצווה תצטרכו בדרך כלל צלם סטילס יחיד וצלם וידאו עם גישה וסבלנות לילדים. אז במה שונה צילום בת מצווה מכל אירוע אחר, איך לבחור צלם, וכמה כל זה אמור לעלות? כל הפרטים על צילום האירוע הכי ורוד שיש, כאן.


במה שונה צילום בת מצווה מצילום אירועים אחרים?

צילום בת מצווה אולי נשמע כמו צילום של עוד אירוע קטן. אבל לבת מצווה יש מאפיינים ייחודיים לה שמשפיעים גם על הצילום.

כוכב גודל האירוע: בת מצווה נחשבת לאירוע בינוני. הוא קטן יותר מחתונה וגדול יותר מאירוע קטן כמו ברית או יום הולדת לסבתא. לכן, לצילום בת מצווה של כ-100 מוזמנים תצטרכו שני צלמים: צלם סטילס וצלם וידאו. רק לשם השוואה: בחתונה בדרך כלל ישנם שני צלמי סטילס וצלם וידאו אחד ובאירוע קטן מסתפקים בדרך כלל בצלם סטילס אחד בלבד.
כמו כן, בת מצווה קצרה באופן משמעותי מחתונה (ככה זה כשכלת השמחה צריכה להיות במיטה כבר ב-11) ובגלל זה יצולמו במהלך האירוע פחות תמונות.

כוכב מרכז האירוע: בבת מצווה יש כוכבת אחת, ילדת בת המצווה, ובה הצלם יתמקד לאורך האירוע. שלא כמו בחתונה, שבה צריך לתפוס את החופה מכמה זוויות והיא מורכבת מהרבה יותר חלקים ומוזמנים כמו החתן, הכלה ובני המשפחה שלהם, מה שמצריך כמה צלמים שיתפסו את הכל. בבת מצווה ההתרחשות תהיה בעיקר איפה שהילדה נמצאת. אל תעלבו אמא ואבא, גם אתכם יצלמו מחייך.

צילום מסיבת בת מצווה

 


צילום סטילס בבת מצווה

 דבר ראשון שחשוב לזכור הוא שעם צלם לבת המצווה כדאי לקבוע כמה שיותר מוקדם. יומנים של צלמי אירועים מלאים לפעמים גם שנה קדימה. לכן, אם מצאתם צלם שאליו התחברתם – שריינו איתו את התאריך. על אחת כמה וכמה אם הבת מצווה מתרחשת בעונת האירועים (כלומר בקיץ), שבה הצלמים עמוסים במיוחד. אחרי שסגרנו את הפינה הזאת בואו נדבר על הצילום בבת המצווה עצמה:


צלם הסטילס יסתובב בין האורחים וידאג לתיעוד של כל אורחי בת המצווה ובעיקר של המשפחה המצומצמת. בהקשר הזה חשוב להגיד שכאשר בנות הכיתה מגיעות יש לכלת בת המצווה נטייה להיבלע בתוך המון החברות וקשה לתפוס אותה לבד. זאת הסיבה שביום המאושר כדאי לקבוע עם הצלם שיגיע כחצי שעה לפני קבלת הפנים כדי לצלם בנחת את הילדה עם המשפחה הקרובה ולתעד את ההכנות, רגע לפני שהחגיגה מתחילה.

צילום מקבלת פנים בבת מצווה

בגלל שאנחנו רוצים שהבת מצווה שלכם תהיה הכי טובה שאפשר, קבלו שני טיפים לצילום בת מצווה:

אחד לפני האירוע, שבו עם הצלם ותסבירו לו מי האנשים החשובים שאסור לו לפספס, מי הסבא והסבתא, הדודים ומי החברים שהזמנתם כי לא נעים ואין צורך ביותר מידי תמונות שלהםמחייך. אם אתם חושבים שתהיו עסוקים מידי במהלך האירוע, תוכלו למנות מטעמכם איש קשר עם הצלם שתפקידו יהיה להכווין את הצלם במהלך בת המצווה.

מספר שתיים כדי להפוך את התמונות באירוע לטיפה יותר מעניינות תוכלו להכין בעצמכם עמדה עם כל מיני אביזרים ושלטים נחמדים שהחברות יוכלו להצטלם איתם ולהעלות לאינסטגרם, לטיקטוק או לרשת החברתית שבאופנה כרגע (באמת שהפסקנו לעקובמחייך)

צילום מהכנות לבת מצווה

מה קורה לאחר שהבת מצווה נגמרת? 

בבת מצווה ממוצעת מצלמים בדרך כלל 500 - 600 תמונות. התמונות עוברות עריכה מקצועית של הצלם. מדובר בעריכה שגרתית של תיקונים, חיתוכים, תאורה, חדות וצבע (אל תדאגו, לא עושים לסבתא מתיחת פנים בפוטושופ או משהו כזה מחייך). בדרך כלל תקבלו את התמונות המוכנות תוך שבועיים לשלושה, זה תלוי בצלם. יש צלמים שמשחררים מספר מצומצם של תמונות כמה ימים אחרי הבת מצווה למי שכבר לא יכולים לחכות.
 

צילום מהכנות לבת מצווה

 


צילום וידאו לבת מצווה

לרוב נהוג לשלב גם צילומי סטילס וגם צילומי ויבאו בבת מצווה, כדי שיהיו גם סרטונים שינציחו את המאורע. אם החלטתם לוותר על ציומי הוידאו, מוזמנים לדלג על החלק הזה להתקדם לפסקה הבאה.

בכל מקרה, צלם הוידאו בבת מצווה יסתובב בין האורחים ויתעד את החיבוקים והנישוקים. כמו כן, הוא יתעד את ברכות המשפחה, דרשת בת המצווה ואת התוכנית האומנותית, אם יש. את הוידאו תוכלו לקבל בצורת קליפ ערוך שיהיה בדרך כלל באורך של שיר שתבחרו ובו תראו לקט של כל הרגעים הגדולים והחשובים ביותר בבת המצווה. תוכלו גם לקבל את החומר הגולמי של צילומי הוידאו לאחר עריכה בסיסית בלבד כסרט בת מצווה של חצי שעה בערך, כאשר לרוב תקבלו את הסרטונים הערוכים כחודש לאחר הבת מצווה.

לבשימולב: לפני שסוגרים עם צלם וידאו לבת מצווה, חשוב לראות קליפים קודמים שלו מבת מצוות כדי להבין את אופי הסרטונים שלו ולוודא שאתם מתחברים אליהם.

צילום וידאו לבת מצווה


 


תוספות לצילום בת מצווה

וידאו וסטילס זה טוב ויפה, אבל אם תורצו תמיד תוכלו להוסיף עוד כמה אלמנטים לצילום הבת מצווה:

נקודה צלם מגנטים לבת מצווה: צלמים רבים עובדים בשיתוף פעולה עם צלמי מגנטים ואם אתם מעוניינים, שווה לתאם עם הצלם מראש לגבי הזמנת צלם מגנטים בנוסף לצילומי הסטילס והוידאו. יש גם צלמים שעושים בעצמם צילומי מגנטים בנוסף על הצילומים הרגילים בבת מצווה ועל כך שווה להתייעץ עם הצלם. אם בכל זאת תאלצו לחפש צלם מגנטים בעצמכם, תוכלו למצוא צלמי מגנטים מומלצים ממש כאן.

נקודה אלבומי בת מצווה: אלבום בת מצווה הוא פריט חובה כדי לעשות לילדה פאדיחות עוד כמה שנים כשהיא תביא את החבר הביתה בפעם הראשונה. האלבומים מגיעים בגדלים ועיצובים שונים ומגוונים, שתלויים בצלם ובסגנון העיצוב שלו ומשפיעים כמובן גם על המחיר. אנחנו ממליצים לכם לבדוק את סוגי האלבומים השונים והמחירים שלהם עוד לפני שאתם סוגרים עם הצלם כדי שלא יהיו הפתעות אחרי האירוע.

נקודה צילום בוק בת מצווה: בוק בת מצווה כבר הפך מזמן לפריט חובה בכל אירוע. אז רגע, אם אתם כבר מזמינים צילום לבת מצווה, למה לא לשלב את צילום בת המצווה עם הבוק?
צלמים רבים מציעים חבילה משולבת של צילום בוק בת מצווה בנוסף על הצילומים ביום האירוע עצמו, כך שהמחיר יוצא משתלם יותר מהזמנת שני השירותים האלה בנפרד, ושווה לבדוק את זה עם הצלם מראש. את בוק בת המצווה שווה לצלם לפחות שבועיים לפני בת המצווה ורצוי אפילו כמה שבועות לפני, כדי שהצלם יוכל להדפיס את התמונות בזמן לאירוע. בבת המצווה עצמה תוכלו להציג לראווה את הבוק בצורה של אלבום תמונות, פוסטר של כלת השמחה או אלבום ברכות שבו יוכלו כל החברות והחברים לכתוב ברכות.
 

צילום מתוך בוק בת מצווה

 


בחירת צלם לבת מצווה

אחרי שדיברנו כל כך הרבה על צילום בת מצווה, הגיע הזמן לבחור צלם שיהפוך את הבת מצווה שלכם לאירוע מושלם ואת הילדה לכוכבת של ממש. מעבד לכימיה ראשונית עם הצלם (שזה תמיד חשוב!) כדאי לברר עוד כמה דברים לפני שאתם סוגרים:

אחד  בחרו צלם עם גישה למתבגרים. מתן תשומת לב לבנות 12 זו לא משימה לכל אחד, ויש צלמים שפשוט לא יתאימו למשימה. מהסיבה הזאת חשוב שלצלם שלכם לא יהיה רק ידע טכני בצילום, אלא גם סבלנות וגישה לילדים. את זה כדאי לוודא גם בשיחה עם הצלם, ואפילו לדבר עם לקוחות קודמים שלו ולהתרשם מהאווירה שהייתה באירוע שלהם.


מספר שתיים  זה אולי קצת מובן מאליו אבל נגיד את זה בכל זאת. הסתכלו על עבודות קודמות של צילומי בת מצווה של הצלם ובדקו האם אתם מתחברים לסגנון שלו. כמובן שאפשר להסתכל על תמונות מכל מיני אירועים שהצלם צילם, אבל אנחנו ממליצים להסתכל על תמונות קודמות שלו מבת מצוות קודמות, שכן לכל אירוע יש את האופי שלו וסגנון הצילום יכול להשתנות מאוד ביניהם.
 

תמונה מצילום בת מצווה

 


תיאום ציפיות לקראת צילומי בת מצווה

אחרי שבחרתם את הצלם הנכון בשבילכם חשוב לתאם איתו ציפיות. כשמדברים על צילום אירוע קטן כמו בת מצווה זה אולי נשמע מיותר, אבל המלצה שלנו - אל תוותרו על השלב הזה, ואם מתאפשר אפילו מומלץ לעשות את זה בפגישה מסודרת. פגישת תיאום ציפיות כזו מאפשרת לכם לסגור בנחת את כל הפרטים לקראת צילום הבת מצווה, ולעגן את הכל בכתב כדי שלא יתגלו הפתעות בסוף התהליך. כדי שהכל ילך הכי חלק שאפשר, הנה הדברים המרכזיים שכדי שיכללו בחוזה צילום בת מצווה:


אחד מחירים: מכירים את זה שקבעתם מחיר ואז לאט לאט מתווספים עוד דברים ואתם מוצאים את עצמכם מופתעים מהמחיר הסופי? אז כדי שזה לא יקרה, תוודאו שכל מה שהזמנתם לצילום הבת מצווה (כולל הצילום, הוידאו, אלבומים, מגנטים, הגדלת תמונות וכו') מפורטים במרוכז בכתב עם המחירים שלהם. כמו כן דאגו שיופיעו בחוזה גם דרכי התשלום וזמני התשלום. אף אחד מהצדדים לא מעוניין בהפתעות בתחום הזה.


מספר שתיים לוח זמנים: מתי מקבלים את התמונות והסרטונים אחרי עריכה ותיקונים.


שלוש אורך האירוע: חשוב לתאם עם הצלם מראש מתי בדיוק הוא מגיע ועד איזה שלב הוא נשאר לצלם את הבת מצווה, כדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים באמצע האירוע כשהוא יתחיל לקפל את הכלים.

יש גם צלמים שלא מחתימים על חוזה ומסתפקים בסיכום כתוב בהודעות וואטסאפ או אי מייל. כמו שאמרנו, אנחנו ממליצים שכל ההסכם שלכם עם הצלם יהיה כתוב במרוכז כך שלא יהיו הפתעות לא נעימות, אבל זה לגמרי נתון לשיקולכם.

צילום דרשת בת מצווה

 


מחיר צילום בת מצווה

מחיר צילום בת מצווה תלוי במספר גורמים, ועלול להשתנות בהתאם לכמות האורחים בבת מצווה, תאריך ומיקום האירוע. אבל באופן כללי, טווח המחירים יהיה:

כסף צילום בת מצווה הכולל צלם סטילס אחד וצלם וידאו אחד יעלו 3,000 - 4,000 ש"ח.
כסף צילום בת מצווה עם צלם סטילס בלבד יעלה 1,200- 3,000 ₪
כסף כל צלם סטילס נוסף יעלה עוד 800 - 1,300 ₪
כסף צילום מגנטים לבת מצווה יעלה 800 - 1,200 ₪
כסף צילום בת מצווה משולב עם בוק בת מצווה יעלה  3,000 - 1,500 ₪, תלוי בלוקיישנים, באביזרים ובסוג הבוק (עם משפחה, עם חברים או לבד).


צלמי בת מצווה מומלצים

עכשיו כשאתם כבר מומחים לכל דבר שקשור בצילום בת מצווה. הגיע הזמן למצוא את הצלם המתאים ביותר לצלם את האירוע של הנסיכה שלכם. כמובן שלא השארנו אתכם לבד עם ההחלטה הגורלית והכנו לכם רשימת צלמים מומלצים המתמחים בצילום בת מצוות. והעיקר, שיהיה במזל טוב!


;

שאלות נפוצות לדף זה

במה שונה צילום בת מצווה מצילום אירועים אחרים?

בת מצווה היא אירוע קטן יותר מחתונה אך גדול יותר מאירוע משפחתי רגיל. כמו כן, בבת מצווה המרכז הוא סביב כלת השמחה והפוקוס של הצילום יתמקד בה.

כמה צלמים צריך לבת מצווה?

לבת מצווה מומלצים שני צלמים: צלם סטילס וצלם וידאו.

כמה תמונות מצלמים בבת מצווה?

בבת מצווה מצלמים לרוב 500 - 600 תמונות.

מה המחיר של צילום בת מצווה?

צילום בת מצווה הכולל צלם סטילס אחד וצלם וידאו אחד יעלו 3,000 - 4,000 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק