עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

משאבת סחרור לדוד שמש

משאבת סחרור לדוד שמש מותקנת במערכות סולאריות או בבתים פרטיים בהם דוד השמש ממוקם בתוך הבית ולא על הגג. ולפני שנערוך לכם היכרות מקיפה איתה, תדעו שאם נגמרו לכם המים החמים במערכת הסולארית בבניין כנראה שמשאבת הסחרור היא האשמה. מה התקלות הנפוצות במשאבת סחרור לדוד שמש, איך היא עובדת וכמה זה הולך לעלות לכם? הצטרפו אלינו למסע מסחרר בעקבות משאבת הסחרור.


משאבת סחרור לדוד שמש

כדי להבין מה זאת משאבת סחרור לדוד שמש והיכן מתקינים אותה, חשוב שנבין תחילה שמשאבת סחרור היא אומנם מצב מצוי בחלק מהמקרים, אבל לא בהכרח מצב רצוי ולכן היא גם מכונה מערכת מאולצת. אז מה המצב הרצוי? במערכת דודי שמש רגילה, דוד השמש והקולט מותקנים על הגג, כאשר הדוד ממוקם גבוה יותר מהקולט. זה לא מקרי, הכול מחושב לפי חוק הטבע שאומר - מים חמים עולים למעלה ומים קרים יורדים למטה. וכך גם פועל דוד שמש – הקולט מתחמם באמצעות קרני אור ומזרים מים חמים אל הצינור המקשר בין הדוד לקולט. המים עולים באופן טבעי אל מיכל הדוד וממלאים אותו במים חמים.

במצב פחות רצוי בו הדוד ממוקם נמוך יותר מהקולט (ותכף נדבר מתי בדיוק זה קורה) המים לא מסוגלים לעבור באופן חופשי אל הדוד, משום שהם צריכים לרדת במקום לעלות. במצב כזה משתמשים במשאבת סחרור שדוחפת את המים החמים מהקולטים אל הדוד, ואת המים הקרים מהדודים אל הקולטים כדי שיוכלו להתחמם בשנית. המשאבה עובדת באמצעות חיישנים שמזהים את התחממות הקולטים ומתחילים את פעולת הסחרור– העברת המים.

 

משאבת סחרור במערכת סולארית מרכזית

איפה מתקינים משאבת סחרור לדוד שמש?

דוד שמשמערכות סולאריות: משאבת סחרור היא אורחת קבועה במערכות סולאריות (דוד מחליף חום) שמותקנות בבניינים (לרוב מעל 4-5 קומות). בבניינים כאלה לרוב אין מספיק מקום להכיל את הדוודים הרבים לכן נהוג למקם אותם בתוך הבית – במסתורי כביסה, בחדרי מדרגות או בכל מקום יצירתי אחר. מכיוון שהקולטים מותקנים על הגג ואילו הדוודים בתוך הבית, יש לדאוג למשאבת סחרור גדולה, או שתי משאבות שיובלו את המים מהקולטים לדוד.

דוד שמשבתים פרטיים: זה אומנם פחות שכיח, אבל יש מקרים בהם משאבת הסחרור מתארחת גם בבתים פרטיים. זה קורה בעיקר בבתים עם גגות רעפים בהם הקולט מותקן על שיפוע הגג ואילו הדוד בתוך הדירה, מטעמי גישה או אסתטיקה. במצב כזה מתקינים משאבת סחרור ביתית וקטנה יותר מזאת שמותקנת במערכות סולאריות.

 

מערכת סולארית לחימום מים

משאבת סחרור לדוד שמש – לא ברירת המחדל

כבר זרקנו על זה חצי משפט מקודם, אבל עכשיו נאמר את זה באופן ברור – משאבת סחרור לדוד שמש היא מערכת מאולצת שמומלץ להתקין רק כשאין אפשרות אחרת. אם אתם גרים בבניין שיש בו מערכת סולארית לצערנו זה לא תמיד נתון לבחירתכם, אבל אם אתם גרים בבית פרטי ורוצים להתקין את הדוד נמוך יותר מהקולט כדי לא להרוס את האווירה הכפרית של הרעפים – כדאי לחשב מסלול מחדש. מעבר למחיר הגבוה של משאבת סחרור (שעליו נפרט בהמשך) היא נוטה לתקלות בחיישנים או במשאבה עצמה.


תקלות נפוצות במשאבת סחרור לדוד שמש

משאבת סחרור היא חלק ממערכת סולארית - מערכת מורכבת שכוללת אלמנטים רבים שכל אחד מהם יכול להיות חשוד פוטנציאלי כשמתעוררת בעיה במערכת. אחת התקלות הנפוצות היא מחסור במים חמים במערכת סולארית. כדי לאתר את מוקד הבעיה יש צורך בבדיקה של טכנאי בשטח, אבל אם מדובר בתקלה כללית שקיימת בכל הבניין ולא רק בדירה שלכם, יש יותר מספק סביר להניח שהמשאבה שלכם הלכה.

אלו הסיבות הנפוצות לתקלות במשאבת סחרור לדוד שמש:

 

קולט שמש בלאי טבעי: בהנחה שיש לכם משאבת סחרור מדגם אירופאי, ואתם דואגים לתחזק את המערכת הסולארית שלכם אחת לתקופה, משאבת סחרור יכולה להחזיק גם עשר שנים ומעלה. אבל כמו לכל מוצר, גם למשאבת הסחרור יש תאריך תפוגה. אם שמתם לב שהמשאבה לא דוחפת את המים באופן תקין, כנראה שהיא נמצאת בימיה האחרונים ויש להחליף אותה.

קולט שמש משאבת סחרור שרופה: משאבת סחרור זקוקה למים כמו שבן אל צריך את סטטיק. למעשה, כשלא נכנסים מים למערכת הסולארית מקו ההזנה באופן רציף, המשאבה מתחממת ולבסוף נשרפת. לרוב, התקלה המצערת הזאת נובעת מסתימות בצנרת שמזרימה מים למערכת הסולארית, שנוצרות בגלל אבנית או חלודה. החדשות הטובות הן שאם תדאגו לתחזוקה של המערכת הסולארית כל שנתיים-שלוש שנים, לרוב תצליחו להימנע מתקלות כאלה.

משאבת סחרור יכולה להישרף גם כשסוגרים את הברזים שמזרימים מים למערכת הסולארית. זה יכול לקרות אם למשל הזמנתם בעל מקצוע לאחרונה והוא שכח לפתוח את הברז לאחר התיקון או שאחד הדיירים סגר את ברז הדוד שלו.

קולט שמש משאבת סחרור מקצרת: מכיוון שמשאבת הסחרור פועלת באמצעות חשמל היא רגישה לקצרים שיכולים להיווצר כאשר המשאבה או לוח הפיקוד חשופים באופן ישיר למים. לרוב, אפשר להימנע מתקלות כאלה אם מכסים את המשאבה באמצעות כיסוי פלסטיק ייעודי.

 

משאבת סחרור לדוד שמש

 


החלפת משאבת סחרור לדוד שמש

חושדים שהמשאבה החזירה את נשמתה לבורא? מכיוון שמערכת סולארית היא לא מערכת מאוד פשוטה, מומלץ להזמין טכנאי דודים שמתמחה במערכות סולאריות כדי שידע לאבחן אם הבעיה נובעת מהמשאבה, מלוח הפיקוד או בכלל מהקולטים.

לצורך החלפת המשאבה, הטכנאי ירוקן את הדוד ולאחר מכן ינתק את לוח הפיקוד מהחשמל. לאחר שהמשאבה מנותקת מהזנת החשמל, הטכנאי יוציא אותה מתוך הדוד, יתקין במקומה משאבה חדשה ויחבר חזרה את החשמל ואת המשאבה ללוח הפיקוד.

שימו לב טכנאי הדודים הוא זה שאחראי לספק לכם משאבת סחרור חדשה. כאן זה המקום שלכם לפקוח עין ולוודא שהוא מביא איתו משאבה איכותית מתוצרת אירופאית כמו DAB  או GRUNDFOS האיטלקיות. המשאבות האירופאיות הן המומלצות ביותר בשוק מכיוון שהן אמינות וצפויות להחזיק מעמד לאורך זמן, בניגוד למשאבות הסיניות או הקוריאניות שנוטות להתקלקל בקלות.

 

משאבת סחרור חדשה לדוד שמש

 


מחירים של משאבת סחרור לדוד שמש

מחיר משאבת סחרור לדוד שמש נע בין 1,000-5,000 ₪. הסיבה לפער במחיר נובעת מהיצרן אבל בראש ובראשונה מגודל המשאבה.

במערכות סולאריות שמותקנות בבניינים נהוג להתקין משאבה גדולה ולעיתים גם 2 או 3 משאבות, בהתאם לכמות הדיירים והדודים. לעומת זאת, אם אתם מתקינים משאבת סחרור בבית פרטי, תצטרכו משאבה אחת קטנה בהרבה.

מרגישים מסוחררים מכל המידע? צירפנו מחירים של משאבת סחרור לדוד שמש כדי לעשות קצת סדר:

כסף מחיר משאבת סחרור לבית פרטי נע בין 1,100-1,800 ₪.

כסף מחיר משאבת סחרור לבניין עם 15 עד 32 דיירים נע בין 1,900-2,400 ₪

כסף מחיר משאבת סחרור לבניין עד 44 דיירים (2 משאבות) נע בין 3,300-4,000 ₪ 

 

כוכביתהמחיר כולל את המשאבה החדשה ואת עלות ההתקנה.


טכנאים דודים להתקנת משאבת סחרור לדוד שמש

אחרי ששאבנו אתכם לעולמה של משאבת הסחרור, נשאר לכם רק לבחור טכנאי דודים שיטפל במשאבה שלכם כראוי. אנחנו יודעים שאחת הסיבות הנפוצות ביותר לסחרחורת היא חיפוש מייגע אחר בעל מקצוע אמין, אז כדי שהמשאבה תהיה היחידה שתסתחרר אספנו עבורכם רשימה של טכנאים דודים מומלצים להחלפת משאבת סחרור לדוד שמש לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. שתזכו תמיד למקלחת חמה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

למה אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית? המומחים עונים!

שאלנו 24 טכנאי דודי שמש מומלצים במידרג, מה הסיבה הנפוצה לכך שאין מים חמים במערכת סולארית מרכזית. לפי 70% מהטכנאים החשודה המיידית היא משאבת הסחרור תקולה. את התשובות המלאות של הטכנאים תוכלו לקרוא בקישור הבא.

משאבת סחרור לא עובדת, מה הסיבה?

בדרך כלל משאבת הסחרור מתקלקלת כתוצאה מבלאי, מקצר במערכת או משריפת המשאבה בשל מחסור במים במערכת הסולארית. 

מה המחיר של משאבת סחרור לדוד שמש?

מחיר משאבת סחרור לדוד שמש נע בין 1,000-5,000 ₪. על התקנת משאבת סחרור קטנה לבית פרטי תשלמו לרוב כ-1,100-1,800 ₪, ואילו על התקנת משאבת סחרור גדולה יותר, שמותקנת בבניינים תשלמו 2,000-5,000 ₪, בהתאם למספר הדיירים והמשאבות הנדרשות.

מערכת סולארית לחימום מים – כל כמה זמן לנקות? המומחים עונים!

שאלנו 23 טכנאי דודים שמדורגים באתר מידרג, כל כמה זמן צריך לנקות מערכת סולארית לחימום מים. כ-43% מהטכנאים המליצו לנקות את המערכת הסולארית כל שנתיים-שלוש שנים.

אנשים שהתעניינו במשאבת סחרור לדוד שמש התעניינו גם בזה...

פלאנג
מה זה פלאנג'?
מחיר תיקון דוד שמש
דוד שמש עומד
מחירי החלפת דוד שמש
החלפת גוף חימום בדוד שמש
דוד שמש - מחירים של תקלות נפוצות
דוד שמש וקולט
דודי שמש - מדריך
דוד חשמל עומד
דוד חשמל מומלץ
דוודי שמש
תיקון דודי חשמל
איך להתכונן לסופת שלג?
קולטי שמש | מדריך
קולטים - תיקון קולטי שמש
דוד שמש על גג רעפים
דודי שמש - תיקון דוד שמש
הצעת מחיר לדוגמא להתקנת דוד שמש
דוד שמש על גג רעפים
מה ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמל?
פרויקט החלפת דוד חשמל לדוד שמש
התקנת דודי שמש
החלפת דוד שמש
החלפת דודי שמש
דוד מחליף חום במערכת סולארית
איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף?
תרמוסטט
מה זה תרמוסטט?
דוד חשמלי
איך עובד דוד חשמל?
ניקוי קולטי שמש
איך לנקות קולטי שמש?
קולטי שמש
איך עובד קולט שמש?
דוד שמש
איך עובד דוד שמש?
גוף חימום עם אבנית
החלפת גוף חימום בדוד
אינטרפוץ
מה זה ברז ערבול לדוד?
החלפת פלאנג
החלפת פלאנג' בדוד
ניתוק התרמוסטט מהחיבורים החשמליים
החלפת תרמוסטט בדוד
חיווט בדוד חשמל
דוד מקצר
מאיץ לדוד
מאיץ לדוד
תיקון דוד חשמל
דוד חשמל לא מחמם
התקנת דוד שמש
התקנת דוד שמש – מחיר
תיקון דוד שמש שלא מחמם
דוד שמש לא מחמם
קולט שמש של חברת אור הטבע
קולטי שמש - מחיר
דודי חשמל 80 ליטר של נימרוד
התקנת דוד חשמל 80 ליטר - מחיר
התקנת דוד חשמל
התקנת דוד חשמל
פורק לחץ בדוד
פורק לחץ בדוד
דוד מחליף חום
דוד מחליף חום
דוד חשמל תלוי
דוד חשמל - מחיר
דוד חשמל 120 ליטר של אמישראגז
דוד חשמל 120 ליטר - מחיר
דוד שמש על גג רעפים
דוד שמש מחיר
החלפת גוף חימום מצופה באבנית
החלפת גוף חימום בדוד - מחיר
החלפת צינור בדוד שמש בגלל מחבר מלא בקורוזיה
החלפת צינור דוד שמש - מחיר
דוד שמש
איך בודקים טרמוסטט של דוד?
נזילה בדוד שמש
נזילה בדוד שמש
החלפת דוד חשמל שוכב
החלפת דוד חשמל
מאיץ חום חדש ליד מאיץ חום מלא באבנית
החלפת מאיץ לדוד
צינור בין דוד שמש לקולטים
איך יודעים שגוף חימום נשרף?
דוד חשמל
מה זה משאבת סחרור?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק