מוקד מידרג: 1-700-707-233

ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

ייבוש חול היא פעולה שדורשת מכונת ייבוש תת רצפתי, ולא, לא חייבים לבצע אותה ביום חול. פה תוכלו למצוא את כל המידע על ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף (שמחירו מתחיל מ-80 ש''ח למ''ר), איך יראה תהליך הייבוש ומתי בכלל צריך להתחיל אותו. ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף הוא חשוב כדי למנוע הרס ונזק לתשתיות המבנה, אז לא נייבש אתכם, מתחילים


מתי צריך ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

מצע חול מתחת לריצוף נוטה לספוג די הרבה מים (חול הוא חומר דחוס שסופח מים) ובמקרה ואחוז הלחות בחול עולה על 6 אחוזים, ניסיון עצמאי לייבוש החול מתחת לריצוף לא יספיק ויש צורך בייבוש מקצועי של מצע החול. 

כדי להיות בטוחים שהחול תחת הריצוף דורש ייבוש תת רצפתי, נדרש לבצע בדיקת לחות מתחת לריצוף, אבל יש גם כמה סימנים אחרים שרומזים על צורך בייבוש חול רטוב מתחת לריצוף:

כוכבית קטנה רטיבות קאפילרית – סימן די מובהק לרטיבות מתחת לריצוף היא הופעתה של רטיבות קאפילרית. רטיבות זו מתפשטת ועולה מהרצפה אל הקיר, ולרוב תוכלו להבחין בסימני רטיבות או לחות בתחתית הקיר, קרוב לאזור הרצפה. 

כוכבית קטנה אבקה לבנה ברובה – סימן נוסף שמעיד על רטיבות מתחת לריצוף זה אבקה דמויית מלח על הרובה. אבקה זו מעידה על רטיבות מתחת לריצוף - מים שכלואים מתחת לריצוף בעצם עולים למעלה - מה שגורם למצע מתחת לריצוף וגם לרובה להתפורר.

כוכבית קטנה חשבון מים מופרז – הרמז האחרון יהיה חשבון מים מופרז מהרגיל. חשבון מים גבוה מדי יכול להעיד על נזילה פעילה, וכיוון שהמים צריכים להתנקז לאנשהו, גם זה יגרום לנו לחשוד שיש רטיבות או לחות מתחת לריצוף.

 

רטיבות בין הפנלים לריצוף

תהליך ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

תהליך ייבוש חול מתחת לריצוף מתחיל מאיתור הנזילה ומסתיים במכונה גדולה ששואבת את המים:

יד 1 איתור וטיפול בנזילה – במקרים מסוימים ניתן לזהות מאיפה מגיע מקור הרטיבות מתחת לריצוף, אבל במקרים אחרים תצטרכו להזמין מאתר נזילות או להיעזר באיש ייבוש תת רצפתי שמבצע את כל ההליך החל משלב האיתור, כדי למצוא את הבעיה. מקור הנזילה חייב להיות מטופל לפני שמתחילים בתהליך ייבוש החול, אחרת פשוט תבצעו עבודה כפולה. 

יד 2  בדיקות – אחרי הטיפול במקור המים, קבלן הייבוש יבצע בדיקות בכמה אזורים ברחבי הדירה (במקומות בהם יש סימנים מקדימים לרטיבות) כדי לוודא את אחוז הלחות וכמות הרטיבות בחלל. שלב זה הוא הכרחי כדי להתאים ציוד ייבוש תואם למידת הרטיבות במקום

יד 3 התקנת יבשן – ברגע שכל מקורות הלחות אותרו, השלב הבא יהיה להתקין מכונת ייבוש כדי לבצע ייבוש של החול מתחת לריצוף. מכונת ייבוש תעשייתית תותקן בבית שלכם ותישאר שם לייבוש בין 3-5 שבועות. שימו לב שהתקנת ייבוש תת רצפתי דורשת קידוח של כמה סנטימטרים במרצפות.

יד 4 בדיקת אמצע – לאחר כמה שבועות של ייבוש, הקבלן יגיע לביקורת כדי לוודא שהמצע הרטוב בחלל הנדרש אכן מתייבש. אם החול מתחת לריצוף לא מתייבש או מתייבש לאט מדי, זה לרוב מעיד שהנזילה עדיין פעילה.

יד 5 שיקום נזקי מים -  בסיום תהליך הייבוש, הקבלן יקח בחזרה את המכונה, ואת הדירה שלכם הוא ישקם מא' ועד ת' – הסרת עובש מהקירות, ניקוי וחיטוי רהיטים ואפילו צביעת החדר מחדש במידת הצורך.

 

נזקי מים

מחיר ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

מחיר ייבוש חול מתחת לריצוף תלוי בעיקר בגודל החלל שדורש ייבוש וכמה הוא רטוב, ושימו לב שלפעמים הקבלן יגבה תשלום לפי מ''ר ולפעמים לפי כמות חדרים. 

מחיר מחיר ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף נע בין 80-130 ש''ח למ''ר.

מחיר מחיר ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף לחדר עד 12 מ''ר נע בין 2,800-3,500 ש''ח.

כוכבית קטנה המחירים מתייחסים למכונת ייבוש אחת (שיכולה לרוב לייבש חללים בגודל עד 60 מ''ר), לרוב מחיר של שתי מכונות או יותר יהיה מעט מוזל. 

כוכבית קטנה חלק מקבלני הייבוש לוקחים סכום מינימום להשכרת יבשן, גם אם החדר קטן. לרוב הסכום נע בין 2,500-3,000 ש׳׳ח.


ייבוש חול מתחת לריצוף – טיפים

תהליך ייבוש תת רצפתי לוקח כמה שבועות ועולה לא מעט, הנה כמה טיפים שיקלו עליכם בתהליך:

בלי הרבה מים מכונה שקטה – מכונות הייבוש הן גדולות ומסורבלות, וגם עושות לא מעט רעש. כדי שתוכלו להישאר בבית בזמן הייבוש (בלי לסבול), מומלץ לבקש מהקבלן מכונת ייבוש עם משתיק קול

בלי הרבה מים פעולה מהירה – במקרה של צורך בייבוש, יש לפעול כמה שיותר מהר להפסקת הנזילה את הייבוש. ככל שעובר יותר זמן המים מזיקים יותר ויכולים אפילו לפגוע בתשתיות המבנה (וגם מחיר התיקון יעלה). 

בלי הרבה מים מרצפות ספייר – כמו שהוזכר, התקנת יבשן תת רצפתי לייבוש חול מתחת לריצוף דורשת קידוח ברצפה. למרות שהקידוח לא גדול, כדאי לוודא שיש לכם מרצפת ספייר כדי להחליף את המרצפת שתהרס. אם אין לכם מרצפת נוספת, כדאי לשקף זאת לקבלן כדי למצוא יחד מקום קידוח שיהיה כמה שיותר מוסתר.

 

ייבוש תת רצפתי

קבלני ייבוש מומלצים לייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

דיבורים כמו חול אבל אין מי שייבש את החול? הגעתם למקום הנכון – ריכזנו עבורכם רשימה של קבלני ייבוש מומלצים לייבוש חול מתחת לריצוף. כל קבלני הייבוש באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ותוכלו לראות בתמונות לא מעט חללים יבשים ולקוחות רגועים.


בעלי מקצוע נוספים לתהליך ייבוש חול מתחת לריצוף


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה ייבוש חול מתחת לריצוף?

עלות ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף היא כ-80-120 ש׳׳ח למ׳׳ר. שימו לב שיש קבלני ייבוש שלוקחים סכום מינמלי עבור השכרת המכונה, גם אם החלל קטן יחסית. 

כמה זמן לוקח ייבוש חול רטוב?

ייבוש חול רטוב לוקח בין 2-5 שבועות בממוצע, אבל לפעמים נדרשים אפילו כמה חודשים לייבש את החלל אם המצב חמור במיוחד. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק