מוקד מידרג: 1-700-707-233

רפלקסולוגיה בהריון

בין אם מדובר בבחילות בלתי פוסקות, הורדת מתח נפשי או זירוז לידה - רפלקסולוגיה בהריון יכולה לסייע במגוון דרכים כל עוד תקפידי לשים את הרגליים שלך בידיים טובות. אז מאיזה שבוע מומלץ לעבור טיפול רפלקסולוגיה בהריון? איזה טיפול ניתן בכל טרימסטר? ואיך תדעי אם המטפלת שבחרת מוסמכת? כל התשובות על טיפול לכף הרגל בהריון, בבייבי סטפס! במאמר שלפנייך.


רפלקסולוגיה בהריון – אופי הטיפול

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול שפועלת על פי ההנחה שכל איברי הגוף משתקפים בכפות הרגליים שלנו. על ידי עיסוי ולחיצות באזורים מסוימים ברגליים, רפלקסולוגיה בהריון עוזרת לטפל במגוון רחב של תופעות שגורמות לחוסר נוחות ואף כאב בזמן ההיריון. תנועת העיסוי משתנה בהתאם לשלבי ההריון ולמטרד אותו חווה האישה ההרה באותו שלב, תוך הימנעות מנגיעה באזור המקושר לאגן ולפריון, על מנת לא לסכן את ההריון.

באיזו תדירות כדאי לעשות רפלקסולוגיה בהריון? מומלץ לבצע טיפול רפלקסולוגיה בהריון בהתאם לצורך ולהרגשה. יש נשים שמגיעות לטיפול שבועי או אחת לחודש ויש מי שמגיעה רק לקראת סוף ההריון.

אישה בהריון

יתרונות רפלקסולוגיה בהריון

לטיפול רפלקסולוגי בזמן ההריון יש יתרונות רבים, הן לאי נוחות וכאבים פיזיים והן למגוון השינויים ההורמונליים והלחצים הנפשיים. הטיפול יכול לסייע במקרים של:

כאב בחילות והקאות.

כאב כאבי ראש ומגרנות.

כאב סחרחורות והפרעות שיווי משקל. 

כאב חולשה ועייפות.

כאב צרבות ושינויים במערכת העיכול (אתן מבינות על מה מדובר..).

כאב כאבי גב, אגן וכאבי מפרקים.

כאב בצקות ונפיחות ברגליים.

כאב קשיי נשימה.

כאב הפרעות שינה.

כאב היפוך עובר, זירוז לקראת סוף ההריון.

כאב סכרת הריון, לחץ דם נמוך או גבוה.

כאב בנוסף, טיפול רפלקסולוגיה בהריון יכול לסייע בהורדת מתח נפשי.

בצקות ברגליים בזמן הריון

אצבע חשוב לציין - כמו בכל תחום של רפואה אלטרנטיבית, יש מי שמאמין שזה עובד, ויש מי שטוען שהכל בראש (או ברגל). בין אם זה יעיל או לא - אם את חווה כאב או חוסר נוחות, שום רע לא יכול לצמוח מטיפול מפנק לכפות הרגליים. ואם לא מתאים לך לצאת מהבית כרגע - רפלקסולוגיה עד הבית היא הפתרון בשבילך.


כל טרימסטר בהריון והרפלקסולוגיה שלו

על מנת להתאים לשלבים השונים של ההריון ולהימנע מסיכון העובר, טיפול רפלקסולוגיה בהריון משתנה ופועל על דגשים שונים בכל טרימסטר, לכן חשוב מאוד לעדכן את המטפלת בשבוע שלך על מנת שתוכל להתאים את הטיפול.

אחד טרימסטר ראשון – שבועות 1-13

מטפלים רבים נמנעים מטיפול בטרימסטר הראשון מחשש לפגיעה בהריון שנמצא בשלב פגיע ועדיין לא התבסס. מטפלות המתמחות ברפלקסולוגיה בהריון מקבלות נשים לטיפול בו הן מבצעות עיסוי עדין ביותר לרגל, שמטרתו היא הרגעת מערכת העצבים.

מספר שתיים טרימסטר שני – שבועות 14-26

טיפול בטרימסטר השני דומה לכל טיפול רפלקסולוגי רגיל, שמטרתו לסייע בכאבים שונים. מטיפול בצרבות, בצקות, עיסוי לימפטי מהקרסול ועד הברך, איזון הגוף והפחתת לחץ. הכל בהתאם לבקשת המטופלת ולמה שמטריד אותה באותו שבוע.

שלוש טרימסטר שלישי – שבועות 27-40

החל משבוע 35 אפשר להתחיל עיסוי לימפטי, הרגעה לקראת לידה, לעבוד על המערכת ההורמונלית ולהכין את הגוף לקראת הלידה. משבוע 39 ניתן לבצע "השראת לידה" או בשמה האחר "זירוז לידה". נטען שטיפולי רפלקסולוגיה בטרימסטר השלישי להריון יכולים לסייע בהקלת תהליך הלידה - הפחתת הכאב בזמן הלידה ואף לקצר את משך זמן הלידה.

לב רפלקסולוגיה בלידה עצמה

אם תבחרי להזמין רפלקסולוגית לחדר לידה היא תיתן לך טיפול שמטרתו הרגעה, הרפיית הגוף ועידוד צירי הלידה, על ידי לחיצה על נקודות שעשויות להשפיע על הפרשת אוקסיטוצין שגורם לצירים.

 


רפלקסולוגיה בהריון – כללי זהירות

לצד היתרונות הרבים של טיפול רפלקסולוגיה בזמן ההריון, אותן נקודות שיכולות לסייע לזירוז לקראת הלידה, עלולות גם לפגוע בתקינות ההריון אם לוחצים עליהן מוקדם מדי. זה לא אומר שאסור לעשות רפלקסולוגיה בהריון, אלא שכדאי לשים לב למספר דגשים:

כך רגל אמנם כל רפלקסולוגית בעלת תעודת מוסמך יכולה לתת טיפול לנשים בהריון ובכל זאת - מומלץ מאוד לבחור רפלקסולוגית בעלת התמחות ספציפית בהריון, לידה ופריון שתדע להעניק לך את הטיפול הטוב והמתאים ביותר (עוד על איך לבחור מטפלת ברפלקסולוגיה)

כך רגל מומלץ לא לנסות לבצע טיפול רפלקסולוגי באופן עצמאי וללא הדרכה מוסמכת (ולא, מאמר שמצאת באינטרנט לא נחשב מדריך מוסמך). לאחר קבלת טיפול מקצועי מרפלקסולוגית מומחית תוכלי לבקש ממנה הדרכה לעיסוי עדין לכפות הרגליים באופן עצמאי.

כך רגל אם הלכת לטיפול רפלקסולוגי שלא למטרת זירוז, מומלץ לשים לב שהמטפלת לא נוגעת באזור העקב, המקושר לאגן ולפריון, כדי להימנע מפגיעה בהתפתחות התקינה של העובר.

מפה רפלקסולוגית להריון

בן או בת הזוג הציע לך עיסוי רגליים מפנק? מצוין!

ניתן לחמם את הרגליים במים נעימים ולעסות אותן בעדינות (ללא לחיצות), מאזור כף הרגל ועד הברך, לכיוון פנים הגוף.


מחיר רפלקסולוגיה בהריון

כסף מחיר טיפול רפלקסולוגיה בהריון נע בין 150-350 ₪ לטיפול של 45-60 דקות, בדומה למחיר טיפול רפלקסולוגיה רגיל.

כסף טיפול רפלקסולוגיה בחדר הלידה (אם בי"ח לא מספק את השירות בעצמו) עולה כ-300 ₪.


רפלקסולוגים מומלצים לטיפול רפלקסולוגיה בהריון

אם החלטת ללכת על טיפול רפלקסולוגיה בהריון הכנו לך רשימה של רפלקסולוגיות מומלצות לרפלקסולוגיה בהריון, המדורגות לפי חוות דעת של לקוחות קודמות, שקבלו טיפול רפלקסולוגי בתקופת ההריון מאחת הרפלקסולוגיות שברשימה. המלצה שלנו - לכי על זה ותהני! שימו לב
 


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם רפלקסולוגיה מסוכנת להריון?

לחיצה על נקודות מסוימות בכף הרגל בשלב מוקדם של ההריון אכן עלולה לפגוע בתקינות ההריון. זה לא אומר שאסור לעשות רפלקסולוגיה בהריון, אלא רק לשים לב למספר דגשים - לבחור ברפלקסולוגית בעלת התמחות ספציפית בהריון, לידה ופריון, לשים לב שהמטפלת לא נוגעת באזור העקב, המקושר לאגן ולפריון ולא לבצע טיפול רפלקסולוגי באופן עצמאי ללא הדרכה מקצועית.

האם רפלקסולוגיה יכולה לזרז לידה?

משבוע 39 ניתן לבצע טיפול רפלקסולוגי לזירוז לידה, או בשמו המקצועי "השראת לידה" - שמטרתו לסייע לגוף להתחיל בצירי לידה. במהלך הלידה עצמה ניתן ללחוץ על נקודות בכף הרגל, שעשויות להשפיע על הפרשת אוקסיטוצין, הגורם לצירים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק