עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין המכון הרפואי

אם קיבלתם זימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בהחלט ייתכן שרישיון הנהיגה שלכם בסכנה. מי שיוכל להנחות אתכם בתהליך ולעזור לכם לשמור עליו הוא עורך דין שעובד מול המכון הרפואי. מה תפקידו של עורך דין המכון הרפואי, מה שלבי התהליך והאם ניתן לערער על שלילת רישיון - בואו נעשה קצת סדר


המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים - או בשמו הקליט יותר, המרב"ד - הוא גוף שפועל מטעם משרד הבריאות. תפקידו הוא לבדוק אם המצב הבריאותי והנפשי שלכם מאפשר לכם להחזיק רישיון ולנהוג בבטיחות.

כך, אם משרד הרישוי קיבל מידע על בעיה שיכולה להשפיע על הנהיגה שלכם, במקום לבדוק את העניין בעצמו הוא ישלח אתכם למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. המכון יזמן אתכם לבדיקה שבסופה החלטה – האם אתם רשאים להחזיק ברישיון, ובאילו תנאים.

 

מי מקבל את הזימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

לא כל מי שרוצה להוציא רישיון נהיגה מוזמן למרב"ד. מי כן? אופציה ראשונה, מי שרוצה להרחיב רישיון לנהיגה ברכב ציבורי או רכב משא. אופציה שנייה, מי שיש סיבה טובה לבדוק שהוא כשיר בריאותית לנהיגה. 

הסיבות המרכזיות לקבלת זימון:

  • דיווח ממשרד התחבורה או מהמשטרה על התנהלות מסוכנת בכביש: שימוש בסמים או באלכוהול, צבירת כמות נקודות גבוהה תוך מספר שנים, מעורבות בתאונה ועוד.
  • דיווח על מצב בריאותי שיכול להשפיע על הנהיגה. 'מצב בריאותי' מתחלק לשניים: בריאות הגוף, כמו אפילפסיה, קשיי ראייה משמעותיים, הפרעות בתחושה ועוד, ובריאות הנפש, כמו אשפוז על רקע נפשי.
    הדיווח יכול להגיע מרופא, מרישומי אשפוז או מהביטוח הלאומי.
  • אם הגעתם לגיל מבוגר, צפו לזימון אוטומטי מהמכון (זימון בגיל 70 לנהגי רכב פרטי ובגיל 60 לנהגי רכב ציבורי).

 

 שימו לב: תאריך הזימון שתקבלו יכול להיות בשבוע-שבועיים הקרובים, אך לעיתים גם במרחק חודש ומעלה.

 

טופס כשירות לנהיגה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

תפקידו של עורך דין המכון הרפואי

אז מה בעצם תפקידו של עורך דין המכון הרפואי? טוב ששאלתם. עורך דין המכון הרפואי מלווה ומגשר בהתנהלות מול המרכז הרפואי לבטיחות בדרכים. מבחינת ההכשרה עורך דין המכון הרפואי הוא עורך דין תעבורה, אבל יש לו ניסיון וידע בעבודה מול המרכז הרפואי ולכן הוא יכול להציע ליווי מקצועי גם בנושא הזה. הוא אחראי לתת לכם רקע וטיפים ולדאוג שהתהליך מתרחש כמו שצריך כדי שתוצאתו אכן תהיה נכונה ואמיתית למצבכם.

 

התהליך בו ילווה אתכם עורך דין המכון הרפואי

סקירה קצרה וכללית של התהליך בו ילווה אתכם עורך דין המכון הרפואי (שימו לב, הפרטים משתנים בהתאם למקרה):

אחד קבלת זימון של משרד הרישוי להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, לצורך בדיקת כשירות להחזקת רישיון. הזימון מגיע בצורת מכתב בדואר, ומכיל את כל המידע החשוב. מה מחיר האגרה על הבדיקה וכיצד משלמים אותה (את אישור התשלום הביאו איתכם), שעה, כתובת – הכל שם. 

בנוסף, המכתב מפרט עם אילו מסמכים אתם צריכים להגיע מהבית (כמו תיעוד רפואי, תוצאות בדיקת עיניים או בדיקת רופא משפחה. ניתן להביא גם חוות דעת רפואית בנושא הספציפי שהוביל לזימון). שימו לב - יש גם בדיקות שאינן באמת נדרשות, ועלולות רק לסבך אתכם בבקשת הרישיון. עורך הדין יאמר לכם אילו בדיקות כדאי להביא, ואילו לא כדאי. 

סימן קריאה חשוב לזכור: אל תתעלמו ממכתב הזימון! פספוס התאריך עלול להביא לפסילה אוטומטית של הרישיון, מה שרק יסבך את העניינים.

 

שתיים בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בשלב הזה, המרב"ד יבחן את המקרה שלכם. בתחילה, כל המזומנים עוברים מבחן ממוחשב של כמה מאות שאלות, שמורכב ממבחני ערנות, קואורדינציה ואישיות.  

המשך התהליך תלוי בסיבה בגללה זומנתם: לפעמים תתבקשו להיבדק במקום (על ידי איש מקצוע כגון רופא כללי, פסיכיאטר או נרקולוג), לפעמים הבדיקות שהבאתם איתכם יספיקו. במקרים שבהם יש צורך בבדיקה ייחודית, יכול להיות שהמרב"ד ישלח אתכם לבדיקת המשך אצל רופא חיצוני.

בזימון על בסיס אישיותי (כמו התנהלות מסוכנת בכביש/אשפוז על רקע נפשי), ולעיתים גם בשאר הזימונים, תועברו להערכה אצל פסיכולוג. הפסיכולוג מקיים ראיון של כמה דקות להערכת שיקול דעת ומצב כשירות וחותם את ההמלצה. לפסיכולוג יש גישה לרקע הרפואי והתעבורתי שלכם, והוא יכול לשאול אתכם עליהם ישירות במהלך הראיון.

   שימו לב: למרות שהראיון אצל הפסיכולוג נמשך מספר דקות בלבד, יש לו משקל גדול בהחלטה הסופית של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. זה המקום להיות שקולים ורציניים, להניח את הבדיחות וחוסר הסבלנות בצד ולענות לעניין.

 

גם כאן, הכנה מראש יכולה להיות מה שישפיע על התוצאה. עורך דין המכון הרפואי מכין אתכם לראיון, עובד איתכם על מה שכדאי לומר ויוציא אתכם באור הטוב ביותר, ומהצד השני יזהיר מה יזיק לכם וכדאי שלא לומר. 

 

בדיקת עיניים

רעיון טיפ שלנו 1: הקפידו להגיע בלבוש מתאים: אין צורך לבחור בחליפה, אבל וודאו כי לא הגעתם בבגדי הספונג'ה שלכם.

רעיון טיפ שלנו 2: יום הבחינה כולל מבחנים ובדיקות ארוכים, בירוקרטיה, וכל זה בלי להביא בחשבון המתנה ותורים. פנו לעצמכם יום חופשי ביום הזימון, ואל תבנו על שלוש-שעות-מקס'-וזזתי. הביאו גם נשנושים :)

 

שלוש תשובת המכון הרפואי. החלק שבודק את הסבלנות שלכם - ההמתנה. למכון הרפואי יש חודש להגיש את ההמלצה לשירות הרישוי, שימסור את ההחלטה. בפועל הזמנים נמתחים והתשובה יכולה להגיע אליכם גם אחרי שלושה חודשים. אם הרישיון לא אצלכם עוד מלפני התהליך, התסכול במקרים כאלה גדול אפילו יותר.

גם כאן לעורך דין המכון הרפואי תפקיד חשוב. הוא זה שירוץ בשבילכם לבדוק איפה נתקעו מסמכים, ומה אפשר לעשות כדי לקדם מקרים דחופים. יש לו גם קשרים והיכרות שבהם יוכל להיעזר במקרי הצורך.


ועדת ערער למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

החלטת משרד הרישוי יכולה להיות מספר דברים – מאישור לרישיון רגיל, דרך רישיון עם הגבלות (כמו נהיגה בשעות היום בלבד) ועד שלילת רישיון. מה יכול לעשות עורך הדין למכון הרפואי אם לא תהיו מרוצים?

 

ערעור ראשון

עורך דין המכון הרפואי יכול להגיש ערעור לוועדת ערער של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ועדת הערער מורכבת משלושה רופאים ויושבת בביה"ח תל השומר. היא לא קשורה למכון הרפואי, ולכן הוגנת עד כמה שאפשר.

את הערעור ניתן להגיש עד 30 יום מרגע קבלת התשובה, ולכן צריך לפעול במהירות. אם אתם נעזרים בעורך דין המכון הרפואי, הוא יצטרך להספיק לקרוא את התיק התעבורתי והרפואי שלכם ולהכין את הערעור. אל תחכו!

בדיקה רפואית

 

ערעור שני

במידה וגם הערעור לא הלך כמצופה, עורך דין המכון הרפואי יוכל לערער לבית המשפט המחוזי. שם, ההסתכלות היא לא בעיניים רפואיות אלא בהיגיון בריא – האם ההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הגיונית ביחס למצב הרפואי הנתון? 

ניתן לעשות את התהליך גם לבד, ללא עורך דין המכון הרפואי, אבל חשוב לדעת שיש בתהליך סיכון ונדרשת הפקדת ערבות להוצאות משפט בסך של 10,000 שקלים, ולכן חשוב לעשות אותו היטב.

אופציה נוספת היא לבקש בדיקה חוזרת. גם אם ההחלטה של המרב"ד היא שלילת רישיון מוחלטת ולא רק הגבלות, לרוב לאחר שנה ניתן לבקש זימון לניסיון חוזר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.


האם חייבים ליווי של עורך דין המכון הרפואי?

לא. חידוש רישיון בגיל מבוגר ובבריאות טובה, לדוגמא, הוא פחות מורכב ואינו מחייב עורך דין המכון הרפואי. אבל במקרים פחות שגרתיים עורך דין המכון הרפואי יכול להועיל מאוד. איך להועיל?  אם הוא עובד נכון, יוכלו להיחסך לכם גם חודשים שלמים בתהליך.

אף אחד לא נהנה מבירוקרטיה, ועוד פחות כשהרישיון שלכם הוא מה שמונח על המאזניים. עורך דין המכון הרפואי לא נקרא כך לחינם; הוא מכיר את הבירוקרטיות וגם מבקר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים פעם בשבוע-שבועיים. ככה, הוא יכול לדאוג להתקדמות של תיקים ושומע ממקור ראשון על בעיות. כי התהליך, לצערנו, לא תמיד תותים.

חוויות של לקוחות קודמים הן יתרון נוסף אותו יכול לחלוק עורך דין המכון הרפואי. כבר יצא לו לשמוע מה הצליח והיה שימושי, ומה התברר כטעות שבעקבותיה פנו אליו. כך, הוא יוכל להסביר על מה שתידרשו לעשות, למנוע טעויות ולהסביר איך הכי נכון להיערך. 

במילים פשוטות, עורך דין המכון הרפואי יכול לדאוג שהכל יעבור חלק עד כמה שאפשר. לכן, גם בבקשה שגרתית של הרחבת רישיון, מומלץ לקבוע לפחות פגישת ייעוץ עם עורך דין למכון הרפואי לפני תחילת התהליך.


עורך דין המכון הרפואי - מחיר

כמה עולה ליווי של עורך דין המכון הרפואי? העלות מבוססת על כמה חלקים נפרדים.

כסף פגישת ייעוץ והכנה: מחיר פגישת ייעוץ עם עורך דין המכון הרפואי תעלה כמה מאות שקלים.

כסף שכר טרחה עורך דין המכון הרפואי : שכר הטרחה משתנה לפי רמת המורכבות של התיק. בתיקים ממוצעים-בינוניים, מחיר עבודתו של עורך דין המכון הרפואי תהיה סביב ה-10,000-15,000 שקלים לליווי התהליך כולו. 

בתיק מסובך, או במקרה וזו אינה הפעם הראשונה בהתנהלות מול המכון הרפואי, שכר הטרחה יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

* חשוב לציין - המחירים המובאים כאן הם טווח מחירים ממוצע, אך הם אינם מחייבים ולכל עורך דין הזכות לגבות לפי שיקול דעתו.

 שימו לב: מלבד שכר הטרחה של עורך הדין הרפואי, יש עוד הוצאות שצריך להביא בחשבון. הזימון, הבדיקות והערעור מחייבים כל אחד באגרה של כמה מאות שקלים. הוצאות נוספות יכולות להיות גם בדיקות פרטיות או התייעצויות רפואיות, שלפעמים עורך הדין ימליץ גם עליהן.


עורך דין המכון הרפואי מומלץ

ברוב המקרים זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא לא משמח, והתהליך יכול להיות ארוך ומתסכל. ליווי של אדם מיומן עם היכרות בתחום יכול לעשות את ההבדל גם בתחושה, וגם ברמה הפרקטית. לכן, אספנו רשימה של עורכי דין המכון הרפואי מומלצים שמייצגים מול המרב"ד. שיהיה בהצלחה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק