מוקד מידרג: 1-700-707-233

סיפורים של מתנדבים בפרויקט שעה טובה

פרוייקט שעה טובה קם במטרה להפוך כל שעה לשעה טובה!

במסגרת הפרויקט בעלי מקצוע ממידרג נותנים מזמנם וכישוריהם בהתנדבות למען אוכלוסיות במצוקה.

אנחנו מזמינים אתכם לקרוא כמה מהסיפורים המרגשים שבהם אנחנו נתקלים מידי יום בפרויקט שעה טובה שעה טובה

סיפורים משעה טובה


"מה שווה היום שלי אם לא אמצא זמן לדברים האלו"

שעה טובה אלימלך, מתקן התריסים, הגיע לבית מוזנח של קשיש לתקן את החלון שהיה כולו שבור ומפורק. העבודה הייתה מסובכת ממה שחשב בהתחלה, אבל הוא אמר: "אני מחליף הכל ושם לו מנוע חשמלי, כי ממש קשה לו להשתמש בכח פיזי כדי לפתוח את התריס, אני לא משאיר אותו ככה דקה אחת נוספת".

שעה טובה אם חד הורית עם ילדיה הקטנים, חיה במצוקה כלכלית ולא יכלה להרשות לעצמה להזמין חשמלאי. איתן, חשמלאי במידרג שמתנדב בפרויקט: "הגעתי לדירה שתנאי המחיה בה קשים מאוד. החלפתי שקעים ומפסקים ותיקנתי גופי תאורה. היא התרגשה מאוד, מחאה כפיים כשהיה אור! היא חיה תקופה ארוכה בלי תנאים בסיסיים בבית, בלי אור, בלי שקעים לחבר אליהם מכשירי חשמל, וכל זה כשיש לה ילדים קטנים. הייתה לי זכות גדולה לעזור, התרגשתי מאוד."

שעה טובה ברוך, אדם מבוגר חסר אמצעים, לא היה יכול לראות מה יש לו בצלחת ואפילו להתקשר לילדיו - כי הוא לא ראה את המספרים בטלפון. במשך שנים הוא חי כמעט כמו עיוור וכל מה שהיה צריך זה זוג משקפיים. שרית, אופטימטריסטית שמתנדבת בפרויקט שעה טובה: "נרשמתי לפרויקט מתוך רצון לתרום לאלו שאין להם, וחיכיתי לטלפון שיגיע. כשיוחאי מעמותת אלון ואלה התקשר וסיפר לי על המקרה כמובן פיניתי לברוך זמן מיד. ביצענו מספר בדיקות והתאמתי לו משקפיים, זה היה מרגש ומספק מאוד".

שעה טובה מד"א נאלצו לפרוץ את הדלת של קשישה שגרה בדיור קהילתי כשהיא לא הרגישה טוב. הם טיפלו בה ומצבה השתפר, אבל הדלת נשארה הרוסה ולא היה אפשר לנעול אותהבזמן שהייתה מאושפזת בבית החולים רומן המנעולן הגיע לביתה ותיקן את המנעול בהתנדבותכשהיא חזרה הביתה חיכתה לה הפתעה אמיתית.

שעה טובה רמי האינסטלטור ביצע תיקונים בחדר אמבטיה של קשישה על מנת להפוך את המקלחת לבטוחה לשימוש עבורה. נציגת העמותה: "רמי קיבל את הפנייה באהבה רבה, ועל אף שמצא שהעבודה מאתגרת יותר ממה שהתבקש, הוא הקדיש לה מספר ימים בהתנדבות, עד שהקשישה יכולה סוף סוף להתקלח במים חמים ובבטחה. אנחנו מודים לו מקרב לב. כן ירבו אנשים כמותו!"

שעה טובה ענת, נציגת עמותה סיפרה לנו על חשמלאי שהחליף גופי תאורה לניצולת שואה: "התקשרה אליי הקשישה, נרגשת כולה, וסיפרה כי הגיע אליה בעל מקצוע מיומן, אדם משכמו ומעלה, שתיקן את הדרוש תיקון. כבר שישה חודשים שהקשישה הייתה ללא אור בחדר השינה, באמבטיה ובמטבח". הקשישה אמרה: "הייתי מתקלחת עם נרות שבת שהדלקתי, סוף סוף יש לי אור! אני לא מאמינה. אני נכנסת למטבח ורואה מה קורה שם. כמה שאני מברכת אתכם!".

שעה טובה הדוד בביתו של קשיש בחיפה התקלקל. מכיוון שלא יכל לשלם לאיש מקצוע, הוא התקלח במשך חודשיים במים קרים. ביאנקה מעמותת "כן לזקן" חיפשה נואשות מישהו שיסייע לקשיש, עד שהגיעה אל בצלאל, מתקין הדודים, שהגיע עוד באותו יום ותיקן את הדוד. "בצלאל וחבורתו הגיעו אליו דקות ספורות אחרי שתארתי להם את המקרה. סופסוף הוא יוכל להתקלח במים חמיםהם פשוט אנשים צדיקים, אין לי מילים."

 

בנק לאומי חלקי החילוף בהם נעשה שימוש במסגרת הפרויקט לסיוע לקשישים במצוקה, ממומנים על ידי בנק לאומי.


מתנדבי שעה טובה בפעולה

עבודה בפרויקט שעה טובה
תיקונים בחדר אמבטיה בהתנדבות במסגרת פרויקט שעה טובה
חשמלאי מתנדב בפרויקט שעה טובה

עבודת התנדבות במסגרת פרויקט שעה טובה
עבודת התנדבות במסגרת פרויקט שעה טובה
אזרחית ותיקה ובעל המקצוע שהתנדב אצלה

 


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק