עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

משרביה לפי מידה

משרביה לפי מידה, או אלמנט שבכה עיצובי אם תרצו, בונים אצל נגר עם מכונה לכרסום בעץ (כן, נסביר בפנים), ובואו רק נרמוז שזה עסק לא זול (כ-50 ש׳׳ח לדקת חיתוך). פה תוכלו למצוא את כל המידע על משרביה לפי מידה, איך מתחילים ואיפה מוצאים עיצובים – כי למרות שאומרים שהיא מצרית, משרביה לפי מידה היא לא תורה מסיני


משרביה לפי מידה – אלומיניום או עץ

משרביה היא פריט עיצובי מעץ, שלרוב נראה כמו מנדלות חרוטות על עץ, ואפשר לעשות איתן הכל! בדרך כלל משרביות משמשות כמחיצות אבל בהחלט אפשר להתקין אותן גם כדלתות של ארונות, על גבי חלונות, כחיפוי קיר ואפילו כתפאורה למסיבות.

בניית משרביה לפי מידה היא משני חומרים עיקריים – אלומיניום ועץ:

אריח קרמיקה משרביה לפי מידה מאלומיניום – היתרון של משרביה מאלומיניום הוא גמישות החומר והחוזק שלו. ניתן לייצר משרביות אלומיניום דקות יותר ממשרביות עץ, והחיתוך שלהם נעשה במכונה אחרת – לרוב בלייזר. לייצור משרביות מאלומיניום תצטרכו ליצור קשר עם איש אלומיניום בעל סטודיו לחיתוך.

אריח קרמיקה משרביות לפי מידה מעץ - משרביות עץ לרוב יהיו עשויות מעץ בירץ, עץ צפצפה או MDF. כדי לייצר משרביות עץ לפי מידה, חותכים את העץ בעזרת מכונת CNC, וכן, ניתן לחתוך כל עיצוב שתרצו או תעלו בדמיונכם.

פה נרחיב על משרביות עץ 

 

משרביה לפני צביעה

עיצוב משרביה מעץ

עיצוב משרביות עץ הוא עולם ומלואו, בעל מגוון יצירתי ואינסופי של אפשרויות. את העיצוב שלכם תוכלו לבחור מבין שלוש אופציות עיקריות:

אריח קרמיקה עיצוב משרביה מעץ אצל נגר – זו כמובן האפשרות הנוחה ביותר לעיצוב משרביה, שכן הנגר הוא זה שיכין אותה בכל מקרה והוא מודע למגבלות ולדרישות העיצוביות של משרביה מעץ. לרוב לנגרים יהיה קטלוג די מצומצם של עיצובי משרביות שתוכלו לבחור מהם, אבל הם גם יוכלו לסייע לכם למצוא עיצובים אחרים לפי רצונכם.

אריח קרמיקה עיצוב משרביה מהאינטרנט – בפינטרסט וגם בבלוגים שונים לעיצוב הבית תוכלו למצוא עיצובים גרפיים לחיתוך משרביה מעץ. חלקם חינמיים וחלקם בתשלום – אבל יש לא מעט עיצובים מהממים!

אריח קרמיקה עיצוב משרביה עם גרפיקאיאם יש לכם וויז׳ן בראש ואתם לא מוצאים בדיוק את העיצוב שחלמתם עליו, תוכלו לפנות לגרפיקאי לעיצוב משרביה מעץ. הרי מי לא רוצה שיהיה לו פיס אחד מסוגו בסלון?

לב שימו לב: כדי שהמשרביה לא תהיה עדינה מדי ותוכל לעמוד בצורה יציבה, היא חייבת להיות בעובי מינימלי של 8-10 ס׳׳מ לפחות (תלוי בסוג העץ בו בחרתם). חשוב לזכור את זה כשבוחרים עיצובים, ולכן עיצובים עם ריבוי קווים דקים, למשל, פחות מתאימים.

 

משרביה מעץ לעיצוב

התקנת משרביה לפי מידה

אחרי שבחרתם את העיצוב, הנגר יוצא לדרך להכנת משרביה לפי מידה לצורך שלכם, הנה השלבים שהיא תעבור עד שהיא תהפוך לרהיט אצלכם בבית או בעסק:

מספר 1 חיתוך – השלב הראשון (והיקר ביותר) הוא חיתוך העץ לפי העיצוב. החיתוך כפי שהוזכר, נעשה באמצעות מכונת CNC שמכרסמת את העץ וככה חותכת אותו בצורה הנדרשת. המכונה מחוברת למחשב, ולכן ניתן לחתוך בעזרתה כל עיצוב שהוא. מכונת CNC יותר יעילה לחיתוך עץ מאשר לייזר, ונחשבת מדויקת ביותר. תהליך החיתוך יכול לקחת בין כמה דקות לכמה שעות, תלוי במורכבות העיצוב.

מספר 2 ליטוש וצבע – אחרי שהחיתוך נגמר הנגר ישייף חלקים שזקוקים לכך, ויחל במלאכת הצביעה. לרוב צובעים משרביות באמצעות ריסוס, ועוברים לאחר מכן על כל חלק בעיצוב שלא נתפס בשלב הראשוני. אחרי הצבע תגיע הלכה – שתשמר את העץ לאורך זמן.

מספר 3 התקנת משרביה לפי מידה – ועכשיו זה הזמן לקחת את כל העבודה הקשה (שיכולה לקחת בין שבוע לשלושה שבועות, תלוי בעומס בנגריה), ולהתקין אותה אצלכם. המשרביה תחובר באמצעות ברגים ייעודיים סמויים למקום שבחרתם.

וזהו! המשרבייה מוכנה! שימו לב שאם אתם מתקינים את המשרביה מחוץ לבית, תצטרכו לחדש את הצבע שלה אחת לכמה שנים.

 

חיתוך במכונת CNC

מחיר משרביה לפי מידה

משרביה לפי מידה היא עסק לא זול, ומחירה מורכב מכמה גורמים:

מחיר מחיר העץ למשרביה מעץ נע בין 100- 150 ש׳׳ח לשני מטרים (כן, ככה מגיעות הפלטות). מחיר פלטת MDF הוא כ-100 ש׳׳ח, בעוד שפלטת עץ בירץ תעלה כ-130 ש׳׳ח.   

מחיר מחיר חיתוך CNC נע בין 40-60 ש׳׳ח לדקת חיתוך. לפעמים נגרים יתמחרו את החיתוך גלובלית לפי מורכבות העיצוב ולא לפי דקות החיתוך, אבל המחיר יהיה די דומה.

מחיר מחיר צביעת משרביה מעץ נע בין 400-700 ש׳׳ח. המחיר כולל צביעה בריסוס וגימור בלכה.

לסיכום, מחיר משרביה מעץ לפי מידה נע בין 1,500-3,000 ש׳׳ח למטר.

 

מחיצת עץ דקורטיבית

נגרים מומלצים לבניית משרביה לפי מידה

משרביה מעץ היא לא רק מחיצה יפה, היא סממן תרבותי ומייצג של המזרח התיכון. לכן, כשמשקל כה רב מונח על הכתפיים שלכם, ריכזנו לכם נגרים מומלצים לבניית משרביה לפי מידה. כל הנגרים באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ואולי תמצאו באחת התמונות שלהם השראה למשרביה שלכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה משרביה מעץ?

מחיר משרביה מעץ מושפע בעיקר מסוג העץ בו תבחרו ומסובכות העיצוב. לרוב מחיר משרביה נע בין 1,500 לכמה אלפי ש׳׳ח למטר. 

איזה עץ מתאים למשרביה?

נהוג לייצר משרביות מעץ שמתאים לחיתוך במכונת CNC, לדוגמת עץ בירץ׳, צפצפה וMDF.

אנשים שהתעניינו במשרביה לפי מידה התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק