מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין תאונות תלמידים

כל תלמיד בישראל עד לגיל 18, מבוטח בביטוח תאונות תלמידים, לכן במקרה שתלמיד נפגע תוכלו לתבוע את ביטוח התאונות ולקבל פיצוי. עורך דין שמתמחה בתאונות תלמידים יעזור לכם לקבל את מלוא הזכויות שלכם בעקבות התאונה. פה תוכלו למצוא את כל המידע על עורך דין תאונות תלמידים, אילו מסמכים צריך לתביעה, ואיזו מקרים מוגדרים כתאונות תלימידים, מוכנים?

מה נחשב תאונת תלמיד?

לכל ילד בישראל שלומד במוסד הכפוף למשרד החינוך מגיל 3 ועד גיל 18, יש ביטוח תאונות תלמידים.

ביטוח תאונות תלמידים נועד לבטח ילדים במקרה של נזק בלתי הפיך כמו נכות או פגיעה קשה, וניתן להשתמש בו גם אם התאונה קרתה מחוץ לכותלי בית הספר, מחוץ לשעות בית הספר ואפילו מחוץ למדינה.

בעצם, כל פגיעה בילד בגיל המתאים יכולה להיחשב כתאונת תלמיד, חוץ מתאונות דרכים ופעולות איבה (בהם תוכלו לתבוע את ביטוח לאומי ולא את ביטוח התלמידים).


תאונת תלמיד – מה עושים?

הילד או הילדה שלכם עברו חלילה תאונה? כדאי לפעול על פי השלבים הבאים:

אחד איסוף מסמכי הטיפול הרפואי – אחרי שהתלמיד קיבל טיפול רפואי מתאים, חשוב לתעד את כל המסמכים הרלוונטים לטיפול (כולל קבלות, חוות דעת של רופאים והפניות לבדיקות).

שתיים פנייה למזכירות המסגרת החינוכית – לאחר קבלת הטיפול הרפואי, יש לדווח לבית הספר או הגן על התאונה ולקבל מסמכים מתאימים למלא לביטוח תאונות תלמידים. המוסד החינוכי מחויב לספק לכם את המסמכים הנ''ל.

שלוש פנייה לעורך דין תאונות תלמידים – ברגע שיש לכם את המידע הרפואי ואת הטפסים המתאימים לביטוח, תוכלו לפנות לעורך דין שמתמחה בתאונות תלמידים, ולהכין בעזרתו את תיק התביעה לביטוח. אפשר להגיש את התביעה גם באופן עצמאי ישירות לביטוח.

 

שיקום מתאונת תלמידים

מתי ניתן לתבוע ביטוח תאונות תלמידים?

אם הילד שלכם עבר פגיעה, אבל לא בטוחים אם אתם יכולים להפעיל את ביטוח תאונות התלמידים, הנה כמה כללי אצבע שיוכלו לעזור לכם להחליט אם יש עילה לתביעה:

חותמת אפוסטיל פגיעה חמורה – כדי לקבל פיצוי דרך ביטוח תאונות תלמידים יש להוכיח נזק בלתי הפיך שנגרם לתלמיד, או פגיעה חמורה שמשביתה אותו (מונעת ממנו להגיע לבית הספר) למשך 90 ימים לפחות. 

חותמת אפוסטיל התיישנות – תביעות ביטוח תאונות תלמידים ניתן לתבוע עד 3 שנים לאחר שהמקרה אירע, או עד שהילד הגיע לגיל 21 (הראשון מביניהם). שימו לב שרצוי מאוד לפעול עד שנה מרגע שקרה המקרה, כדי להספיק להכין את התביעה בזמן.

חותמת אפוסטיל רשלנות – פעמים רבות תאונות תלמידים מערבות גם רשלנות של גורמים שונים, בין אם זה בית הספר, העירייה או איש צוות במוסד החינוכי. במקרה של תאונת תלמיד שנגרמה בעקבות רשלנות, תוכלו לתבוע במקביל לתאונות תלמידים גם את הגורם הרשלני (בתביעה פרטית) – מה שמפשר את הסיכויי שתזכו באחת התביעות.

כוכבית קטנה אם אתם עדיין לא בטוחים אם יש לכם עילה לתביעת ביטוח תאונות תלמידים, כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות תלמידים שבקיא בתחום – הוא יוכל לבחון את המקרה שלכם בצורה פרטנית ולהחליט אם שווה ללכת לתביעה.

 

תאונת תלמיד

תהליך תביעה תאונות תלמידים

תהליך תביעת ביטוח תאונות תלמידים לרוב נמשך כמה חודשים ועד שנה.

הנה השלבים שאתם צפויים לעבור בדרך:

אחד איסוף מסמכים ובניית תיק – השלב הראשון יהיה לאסוף את כל המסמכים והעדויות לתאונה. בשלב זה עורך דין תאונות תלמידים יכווין אתכם איזה מסמכים רלוונטים לאסוף, לאיזה בדיקות רפואיות כדאי ללכת וגם אם כדאי לזמן עדים שיוכלו לדווח על התאונה. אחרי שיש בידי העורך דין את כל החומר הדרוש, הוא יבנה תיק תביעה.

שתיים הגשת תביעה לחברת הביטוח – את תיק התביעה עורך הדין יגיש לחברת הביטוח, שתבחן את התיק ותחליט אם מגיעים לכם פיצויים.

לב שימו לב: לפעמים הביטוח ידרוש מהתלמיד להגיע לבדיקה רפואית מטעם הביטוח, כדי שהם יוכלו לקבל החלטה מדויקת. גם בבדיקות אלו עורך הדין יוכל ללוות אתכם.

שלוש סיימתם! – אם אתם מרוצים מהפיצויים שחברת הביטוח הציעה לתלמיד בעקבות התאונה, אז סיימתם את התביעה בהצלחה.

ארבע לא מרוצים? אם אתם לא מרוצים, תוכלו לערער על החלטת הביטוח, ולהגיע עם התביעה לבית המשפט. ניתן גם לערער על ההחלטה ישירות לחברת הביטוח, אך סיכוי ההצלחה הם נמוכים יותר, ונהוג לפנות לבית משפט כדי לשנות את החלטת הביטוח. בית המשפט יבחן בדומה לביטוח את כל החומרים והמסמכים, ויחליט אם אתם זכאים לפיצויים או לא. שימו לב שהחלטת בית המשפט תהיה הסופית ביותר.

 

אשפוז ארוך אחרי תאונת תלמידים

תביעת תאונות תלמידים – מה מקבלים?

ניצחון בתביעת ביטוח תאונות תלמידים יזכה אתכם בפיצויים מחברת הביטוח.

לב שימו לב: בשונה מתביעות ביטוח סיעודי או נכות, הפיצוי שיתקבל מביטוח תאונות תלמידים יהיה חד פעמי, וגובהו תלוי באופן ישיר בחומרת הפגיעה בילד, ואם נשארה לו נכות לצמיתות או לא.

כוכבית קטנה במקרה של פגיעת תלמיד חוזרת, תוכלו לתבוע שוב את ביטוח תאונות תלמידים, ללא תלות בסכום שקיבלתם בתביעה הראשונה.


עורך דין תאונות תלמידים - מחיר

התשלום לעורך דין לתביעת ביטוח תאונות תלמידים, לרוב נקבע באחוזים - בהתאם לגובה הפיצויים שתקלו.

מחיר לרוב, מחיר שכר טרחה עורך דין תאונות תלמידים נע בין 10-30 אחוזים מגובה הפיצויים שתקבלו.

אם תבחרו להפסיק את התביעה לפני ההכרעה, תדרשו לשלם לעורך דין תשלום יחסי עבור השעות אותן עבד והתביעות אותן הגיש. 

מחיר מחיר פגישת ייעוץ עם עורך דין תאונות תלמידים היא לרוב חינמית ולא מחייבת.

שימו לב המחירים המצוינים לעיל הם הערכה בלבד של שכר הטרחה, ולא מחייבים את עורכי הדין באתר.

 

תלמיד בכיסא גלגלים

עורך דין תאונות תלמידים מומלץ

תאונת תלמידים יכולה לזכות את התלמיד והוריו בפיצויים לא קטנים, וזה ללא הוכחת רשלנות. כדי למקסם את סיכוי הזכייה שלכם, ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין תאונות תלמידים מומלצים. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים ואם תעזרו באחד מהם נבקש שתדרגו אותם גם אתם 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה עלות שכר טרחה עורך דין תאונות תלמידים?

לרוב נהוג לשלם לעורכי דין תאונות תלמידים באחוזים מסכום הזכייה בתביעה. צפו לשלם בין 10- 30 אחוזים מהסכום לעורך הדין. 

מתי פונים לעורך דין תאונות תלמידים?

הכי נכון לפנות לעורך דין תאונות תלמידים לאחר שקיבלתם טיפול רפואי ראשוני אחרי התאונה ואתם מגלים שיש נזק מהפציעה. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק