עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין תאונות אופנוע

עורך דין תאונות אופנוע יוכל לסייע לכם לקבל פיצויים אחרי פגיעת גוף, ללוות אתכם בתהליך הבירוקרטי וגם למקסם את הסיכוי שתזכו בתביעה. איזה מידע צריך לאסוף אחרי תאונת אופנוע, איך מגישים תביעה וכמה תשלמו לעורך הדין? אל תעקפו לשום מקום, כל המידע שצריך לפני שפונים לעורך דין תאונות אופנוע, נמצא  ממש כאן, מתחילים


מה משפיע על תביעת תאונת אופנוע

תביעות של תאונות אופנוע הן שונות ומגוונות, ומושפעות בעיקר משלושה גורמים:

אופנוע היקף התאונה – התביעה תשתנה אם יש או אין נפגעים בתאונה. שימו לב שאם אין נפגעים בגוף בתאונה, הכתובת שלכם לתביעה היא עורך דין תעבורה ולא נזיקין.  

אופנוע סוג התאונה – תביעת תאונת אופנוע מושפעת מאיפה ואיך קרתה התאונה – אם זו הייתה תאונת אופנוע עצמית, תאונת אופנוע בדרך לעבודה או תאונת דרכים. 

אופנוע היקף הפוליסת הביטוח – לפוגע יש ביטוח מקיף? צד ג' או רק חובה? התביעה (ובעיקר את מי תובעים) תושפע מסוג פוליסת הביטוח שיש לנהג (או שחלילה אין לו). 

בהמשך נפרט על כל אחד מסוגי התביעות. אבל לפני זה, נעבור לתהליך התביעה שהוא לרוב נכון לכל המקרים.

 

עורך דין נזיקין

תהליך תביעת תאונות אופנוע

לא נעים לנו לבשר, זה לא יהיה קצר. לרוב, תהליך תביעת תאונת דרכים נמשך כמה חודשים לפחות. הנה כל השלבים מרגע התאונה ועד סיום התביעה:

אחד לתת ולקחת פרטים מזהים – הדבר הראשון שאתם צריכים במקרה של תאונה הוא את הפרטים של המעורבים בתאונה.  אתם צריכים מספר תעודת זהות, שם מלא, מספר נייד וכתובת. כדאי לצלם גם את תעודת הזהות. 

שתיים אישור מהמשטרה – במקרה של תאונה חייבים לדווח על כך למשטרה. המשטרה תנפיק דו''ח ראשוני לתאונה שישמש כתיעוד. 

שלוש תיעוד הטיפול הרפואי – אם הגעתם למוקד רפואי או מיון לאחר התאונה, חשוב שתשמרו על המסכים מהביקור, הם יוכלו לשמש לאחר מכן כתיעוד.

סימן קריאה הפוגע לא ממהר לקחת אחריות? שימו לב שתיעוד הוא משמעותי ביותר אחרי התאונה. במיוחד אם הנהג הפוגע לא ימהר להודות באשמה לאחר התאונה, במקרה כזה תוכלו להיעזר בכל המסמכים והתיעודים שאספתם כדי להוכיח אחרת. 

ארבע פניה לעורך דין – אחרי שהאדרנלין מהתאונה ירד, ואתם כבר אחרי טיפול – כדאי לפנות לעורך דין. עורך דין יוכל לסייע לכם בהכנת תביעה לביטוח ולהוכיח שאתם לא אשמים בתאונה. 

 חמש הגשת תביעה לחברת הביטוח – התביעה תתחיל מחברת הביטוח. יש להוכיח שנפגעתם וחוויתם נזק גופני, וכן שאתם לא אשמים בתאונה. רצוי להגיש את התביעה בעזרת עורך דין, כדי לוודא שכל הפרטים מנוסחים כראוי וכדי להגדיל את הסיכויים שהתביעה תתקבל. במקרה שהתביעה לא מתקבלת, תוכלו להגיש ערעור.

סימן קריאה חברת הביטוח דחתה את התביעה? אם חברת הביטוח לא מקבלת את התביעה (גם אחרי ערעור) וטוענת שלא מגיעים לכם פיצויים, תוכלו לפנות לבית המשפט. בבית המשפט תדרשו להציג הוכחות יותר מוצקות על התאונה, איך היא קרתה, מי אשם בה ומי בדיוק נפגע. לצורך הוכחות אלו עורכי הדין ישתמשו בעדויות שאספתם בעת התאונה – דו''ח המשטרה, ביקור רפואי וגם פרטים על הפוגע. בסוף הדיון בבית המשפט יוחלט האם נגרם לכם נזק והאם אתם זכאים לפיצויים מחברת הביטוח.

 

תאונת אופנוע

תביעת תאונת אופנוע – סוגי תביעות

סוגי תאונות אופנוע שונות יידרשו התערבות שונה בתביעה. פירטנו לכם סוגים שונים של תביעות אופנוע נפוצות ואיך פועלים במקרה של כל אחת מהן:

 

תביעת תאונת אופנוע ללא ביטוח 

במקרה שעברתם תאונת אופנוע בזמן שלא היה לכם ביטוח כלל, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח של האדם שפגע בכם. 

תביעות ללא חברת ביטוח הן מסובכות יותר ופעמים רבות מגיעות לבית משפט כדי להוכיח מי אשם, לכן כדאי במיוחד להיעזר בעורך דין במקרה של תאונת אופנוע ללא ביטוח.

לב שימו לב: אם אתם אשמים בתאונה, ונהגתם ללא ביטוח, לא בטוח שעורך דין יוכל לעזור לכם להתחמק מתשלום, אבל ייתכן שהוא יוכל למזער את סכום הקנס.

 

תאונת אופנוע עצמית

במקרה של תאונת אופנוע עצמית, כמו החלקה בכביש או פגיעה בחפץ (ללא מעורבות אנשים נוספים), תוכלו לקבל פיצויים במידה ויש לכם ביטוח חובה. ברגע שחוויתם פגיעה בגוף – חברת הביטוח צריכה לשלם לכם פיצויים (בהתאם למחיר שקבוע בפוליסה) – גם אם אתם אשמים בתאונה. 

במקרה של תאונת אופנוע עצמית ללא ביטוח, לא תוכלו לקבל פיצויים כלל. 

 

תאונת אופנוע בדרך לעבודה 

במידה ותאונת האופנוע קרתה בדרך לעבודה או ממנה, תוכלו לתבוע את ביטוח לאומי בנוסף לחברת הביטוח – כי תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת כתאונת עבודה. 

למרות שתוכלו לתבוע שני גופים שונים – סכום הפיצויים שתקבלו מתביעת תאונת האופנוע יקוזז אחד מהשני – חברת הביטוח וביטוח לאומי יתאמו ביניהם את התשלום. מצד שני, לא ניתן להסתפק בתביעה של אחד הגופים בלבד אם רוצים פיצוי מלא. 

 

תאונות אופנוע – פיצויי רכוש 

לרוב כשעוברים תאונה, במיוחד אם יש נפגעים בגוף, גם כלי הרכב עצמו יחווה נזק אם יש לכם ביטוח מקיף, תוכלו לקבל פיצויים גם על הפגיעה באופנוע.

 

אופנוע אחרי תאונה

עורך דין תאונות אופנוע – מחיר

לרוב, נהוג לשלם לעורך דין לתביעת תאונות אופנוע, בחישוב אחוזים מגובה הפיצויים שתקבלו. 

מחיר נכון לשנת 2024, מחיר עורך דין תאונות דרכים נע בין 8 אחוזים ל-13  אחוזים מגובה הפיצויים. האחוז נקבע בהתאם לשלבים שעורך דין ליווה אתכם בתביעה, תביעה שהגיעה עד לבית המשפט תזכה את עורך הדין ב-13 אחוזים מגובה הפיצויים.

במקרה שתקבלו פיצוי חודשי ולא חד פעמי, עורך הדין יכול לגבות אחוזים מהפיצוי עד 5 שנים לאחר התביעה.

מחיר מחיר פגישת ייעוץ עם עורך דין נע בין 1,000- 3,000 ש''ח. 


עורכי דין מומלצים לתביעות תאונת אופנוע

לעבור תאונה זה אירוע לא פשוט, ואחריו צריך להתעסק בהמון בירוקרטיה כדי לקבל את מה שמגיע לכם. במקום להתמודד עם הכל לבד, ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים לתאונות אופנוע. כל עורכי הדין במידרג מדורגים על ידי לקוחות קודמים, אם תעזרו באחד מהם נבקש שתדרגו אותו גם – ככה שומרים על הביקורות מעודכנות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עורך דין תאונות אופנוע?

מחיר עורך דין תאונות אופנוע משתנה, והוא נגבה לרוב באחוזים מסכום הפיצוים שמקבל התובע. נכון לשנת 2024, תשלום לעורך דין תאונת דרכים נע בין 8 ל-13 אחוזים מגובה הפיצויים. 

מתי לפנות לעורך דין תאונות אופנוע?

נכון לפנות לעורך דין תאונות אופנוע מיד לאחר קבלת טיפול רפואי אחרי התאונה. כדאי במיוחד לפנות לעורך דין אם התאונה הייתה עצמית, אם היא קרתה כשנסעתם ללא ביטוח או בדרך לעבודה. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק