עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין לשון הרע

בעמוד הבא נדבר על עורך דין לשון הרע: מה נחשב ללשון הרע, מה גובה הפיצוי (אפשר להגיע עד 140,000 ש"ח ללא הוכחת נזק) ומתי אי אפשר להגיש תביעה. בנוסף, תוכלו להגיש תביעה לבד, אבל עורך דין לשון הרע יכול לוודא שהתביעה בכלל משתלמת כלכלית, וגם לדרוש פיצוי גבוה יותר משאפשר בבית משפט לתביעות קטנות. כמובן שנצרף גם המלצות ומחירים. יאללה, בואו נתחיל


עורך דין לשון הרע

לפני שנרד לעומק העניין, נבהיר שעורך דין לשון הרע יוכל לעזור לכם גם במקרה של תביעת דיבה. מה ההבדל בין השניים? בתביעת דיבה האמירה השלילית שקרית לחלוטין, בעוד שבלשון הרע יש בסיס של אמת.

בסופו של דבר, התהליך המשפטי בשניהם זהה. נתחיל מתשובות לכמה שאלות בוערות, נתייחס בהמשך לשני הצדדים המעורבים בעניין:

 

מה זה לשון הרע?

לשון הרע מוגדר כאמירה שלילית, מעליבה או פוגענית שנועדה לבזות ולהשפיל את הצד השני. תביעת לשון הרע מתאפשרת כשאותה אמירה מפורסמת לשני אנשים לפחות (יכול לכלול את הצד הנפגע).

 

בתוך תביעת לשון הרע יש דרגות חומרה:

אחד לשון הרע לא מכוון: גם אם לא הייתה כוונה רעה, שברת - שילמת. גובה הפיצוי יכול להגיע עד 70,000 ש"ח (בלשון החוק המקורית, לפני הצמדה למדד המחירים בשוק - 50,000 ש"ח).

שתיים לשון הרע מכוון: כאשר הייתה כוונה ישירה לפגוע. זו דרגת חומרה גבוהה יותר, ולכן גובה הפיצוי יכול להגיע ל-140,000 אלף ש"ח (במקור 100,000).

שלוש לשון הרע שגרם לנזק: כאשר האמירה גרמה לנזק ממשי, בין אם במכוון ובין אם לא. במקרה הזה יש לפצות על אי הנעימות עצמה, אבל גם על הנזק שנוצר כפי שיפסוק השופט. נזק יכול להיות פגיעה בפרנסה, בשם הטוב או בנוחות הפיזית, והכל תלוי בהוכחה ובפסיקת השופט.

 

שימו לב שימו לב - יש להוכיח כל אחד מהשלבים. מה נאמר, למי נאמר, היכן ואיך פורסם ומה הנזק שנעשה. בין השאר, עורך דין לשון הרע יוכל לייעץ מה נחשב להוכחות שיהיו תקפות בבית המשפט. מהצד שלכם, מומלץ לתעד כל מה שאפשר.

נורה 2טיפ שלנו - אם נפגעתם מאמירת לשון הרע, אל תגיבו מהבטן. כששומעים אמירה שלילית קל להתרגז ולהעלות את הטורים, אבל אם לא תתאפקו אתם עלולים 'להחליק' גם כן ולומר אמירה פוגענית לא פחות. פגיעה בתגובה מהצד שלכם תוריד מהסיכויים של עורך דין לשון הרע לזכות בעניין הפגיעה המקורית.

 

את מי תובע עורך דין לשון הרע?

אם מי שפגע בי הוא עובד של חברה גדולה יותר, כמו עיתונאי/קופאי בסופר, את מי לתבוע? את העובד או את החברה? התשובה היא שאפשר את שניהם. את העובד באופן פרטי מכיוון שהוא הגורם הישיר לפגיעת הלשון הרע, ואת העיתון או הסופר מתוקף אחריות שילוחית שיש לחברה על העובדים שלה.


כתב התראה ללשון הרע

אם מעדיפים שלא להתחיל בתותחים הגדולים ומעדיפים להסתדר בשקט, אפשר להתחיל במכתב התראה. זהו מכתב שכותב עורך דין לשון הרע לצד הפוגע לפני הפניה הרשמית לבית משפט, ובו מבקש הנפגע למחוק את הפרסום, להתנצל או לפרסם כי האמירה המקורית היא שקרית. במכתב ההתראה יוכל עורך דין לשון הרע גם לפרט את הדרישה לפיצויים. אם לא תהיה היענות - העניין יגיע לבית משפט לתביעה מסודרת.

אם אתם הצד הפוגע וקיבלתם מכתב התראה - העניין עדיין לא הגיע לרמה המשפטית. מצד שני, המכתב מעיד על כוונה של הנפגע לפנות לתביעה משפטית אם תבחרו שלא להגיב.

 

עורך דין לשון הרע כותב מכתב התראה

תהליך התביעה עם עורך דין לשון הרע

אם הצד הנתבע לא הגיב או לא נענה למכתב ההתראה (או אם מראש לא בחרתם באפשרות הזו), עוברים לשלב התביעה עצמה. אם אתם הצד הנתבע וקיבלתם זימון לבית משפט על תביעת דיבה או תביעת לשון הרע, יש לכם 60 יום להגשת כתב הגנה. לאחר מכן מתחיל הליך של מהו"ת = הליך חובה של בית המשפט ובו בודקים פוטנציאל לגישור.

 

גישור בתביעת לשון הרע

בגישור שני הצדדים מגיעים למגשר חיצוני מוסמך מטעם בית המשפט, מתדיינים ומנסים להגיע לפשרה. כ-70% מהתיקים נסגרים בשלב הזה. מה ההבדל בינו לבין מכתב התראה? מכתב ההתראה הוא יותר הודעה לצד הפוגע, ללא מגע בין הצדדים. בגישור שני הצדדים מגיעים יחד להתדיינות והצעות.

 

משפט לשון הרע

אם הגישור לא מצליח, ממשיכים למשפט: אחרי תהליכים מקדמיים של העברת מסמכים רשמיים בין הצדדים (באמצעותכם או באמצעות עורך דין לשון הרע שמייצג אתכם), יש קדם משפט, שבו השופט מנסה שוב להביא את שני הצדדים להסכמות. אם לא הושגה הסכמה, מגישים תצהירים, מציגים הוכחות ונותנים עדויות עד לפסק דין של השופט.

אורך התהליך המלא בתיק ממוצע של לשון הרע או תביעת דיבה הוא כ-4-3 שנים.

 

תביעת דיבה למילוי עם עורך דין לשון הרע

האם חייב עורך דין לתביעת לשון הרע?

טכנית, אפשר להגיש תביעת לשון הרע לבד. גם כתיבה של כתב התראה יכולה להיות עצמאית, וגם את התביעה אפשר לעשות בבית משפט לתביעות קטנות. עם זאת, זו לא ההמלצה. מה עושה עורך דין לשון הרע שאתם לא יכולים לבד?

כוכבית קטנה ברירת מקרים בהם אי אפשר להגיש תביעה: מקרים כמו תלונה למשטרה, אזכור במהלך פרוטוקול של בית משפט ועוד אחרים לא נחשבים עילה ללשון הרע. 

כוכבית קטנה שימור זכויות תביעה בתוך התהליך: עורך דין לשון הרע מכיר את הניואנסים של החוק ומתמצא בו. הוא יוכל לעזור לכם לנסח כתב התראה שלא יפגע באפשרות שלכם לתבוע בהמשך (אם תרצו), או לנהל את התביעה בצורה שתקטין את האפשרות לביטול התביעה, כמו ניסוחים שיכולים לעזור להגנה של הצד הנתבע. חבל לפספס בגלל טעויות של מתחילים.

כוכבית קטנה תקרת פיצוי גבוהה יותר עם עורך דין: חשוב לדעת שתביעה עצמאית ללא עורך דין לשון הרע יכולה להיות רק תביעה קטנה, כלומר תביעה שמוגשת בבית משפט לתביעות קטנות בלבד. סכום הפיצוי בתביעה כזו מוגבל עד כ-35,000 ש"ח בלבד.

 

בדיקת כדאיות תביעה עם עורך דין לשון הרע

מלבד הדרך הנכונה לתבוע, יש כמה נקודות על כדאיות התהליך ששווה לבדוק עם עורך דין לשון הרע לפני שתתחילו:

כוכבית לא תמיד משתלם לתבוע - היום כשאפשר לומר הכל בכל מקום ובכל פלטפורמה, הרבה יותר קל למצוא עילות ללשון הרע. אבל לא כל פגיעה תחשב מספיקה או מוכחת במשפט, ואם לא תזכו - כל הוצאות המשפט יהיו עליכם. 

כוכבית לא תמיד משתלם לתבוע 2.0 - גם אם כן תזכו בתיק, גובה הפיצוי עלול להיות נמוך מהגובה הכולל של הוצאות המשפט. לכן, לא כדאי לרוץ לתבוע בלי לבדוק היטב את המצב.

נורה 2 טיפ שלנו - גם אם בחרתם לתבוע לבד, מומלץ לגשת לפחות לפגישת ייעוץ עם עורך דין לשון הרע, שייתן לכם הערכה וטיפים לקראת.

 

ואם אני הצד הנתבע, עדיין צרך עורך דין לשון הרע?

האינטרס שלכם הוא להגן על עצמכם בצורה טובה, ועורך דין לשון הרע יידע לתת את הטיפים הנכונים גם מהכיוון הזה. אילו מסמכים יעזרו לכם? אילו הגנות אתם יכולים להפעיל או לנצל, ולא ידעתם עליהן לבד? האם יש דרגות חומרה שונות וחשוב שלא תתויגו על חמורה יותר ממה שהיה באמת? האם שווה לכם להיענות לכתב התראה, או שיש לכם סיכוי לביטול התביעה בבית המשפט?

פנייה מוקדמת לעורך הדין לשון הרע תעזור להיערך ולסגור את הסיפור בצורה הטובה ביותר שאפשר.

 

עורך דין לשון הרע מכין מסמכים למשפט

מחיר עורך דין לשון הרע

גובה שכר הטרחה של עורך דין לשון הרע זה דבר מסובך. חוץ מהטווח השונה של כל עורך דין, אפילו השיטה לא קבועה: בחלק מהתביעות לוקחים אחוזים (כלומר, אחוזים מגובה הפיצוי העתידי), ובחלק מתמחרים בצורה גלובלית לפי כמות הדיונים ומורכבות התיק, ולפעמים אפילו לפי שעות. בכל זאת, ניתן לכם כמה נקודות כלליות, כדי לתת כיוון:

כסף מחיר פגישת ייעוץ עם עורך דין לשון הרע נע בטווח של 1,500 -4,000 ש"ח + מע"מ, אבל חלק מעורכי הדין עשויים גם להציע אותה בחינם.

כסף מחיר כתיבת מכתב התראה על ידי עורך דין לשון הרע נע בטווח של 1,000 -3,000 ש"ח + מע"מ.

כסף מבחינת מחיר ליווי של תיק שלם, ניתן דוגמא סטנדרטית יחסית של פרסום לשון הרע באינטרנט בין שני אנשים. במקרה כזה הכולל מספר פגישות ודיונים, מחיר עורך דין לשון הרע אחד עשוי להיות 35,000 - 50,000 ש"ח, בעוד שמחיר עורך דין לשון הרע אחר יעמוד על 15,000 - 20,000 ש"ח סך הכל.

כוכבית אדומה מה גורם להבדל במחיר בין עורך דין לשון הרע אחד לאחר? כמו כל עורך דין - הוותק, רמת ההתמחות בנושא הספציפי וכמובן המוניטין והמיקום של כל משרד.

חשוב לדעת שהמחירים שמופיעים כאן הם בגדר המלצה בלבד וכל עורך דין יכול לגבות שכר טרחה שונה לפי רצונו.


עורך דין לשון הרע מומלץ

הסברנו, פישטנו ואנחנו מקווים שעשינו לכם קצת סדר בראש. עכשיו הגיע הזמן לחלק המעשי - בלי לחץ, דאגנו גם לזה. צירפנו לכם רשימה של עורכי דין לשון הרע מומלצים, שמנוסים בתביעות דיבה. היכנסו, בררו, תתרשמו מחוות הדעת של הלקוחות הקודמים ותבחרו לכם את זה שהכי מתאים. שיהיה בהצלחה.

 

בית משפט לתביעת לשון הרע

;

שאלות נפוצות לדף זה

מה נחשב ללשון הרע?

לשון הרע היא אמירה פוגעת ושקרית, שמטרתה לבזות, להשפיל ולפגוע בצד השני. כל אמירה כזו שפורסמה ליותר מאדם אחד (כלומר, יותר מהנפגע עצמו בלבד) עשויה להיחשב ללשון הרע. שימו לב שבמקרים שונים אין עילה לתביעה - כמו אמירה במהלך פרוטוקול בית משפט / הגשת תלונה למשטרה). עורך דין לשון הרע יוכל לעזור לכם לוודא זאת לפני הגשת תביעה.

מה ההבדל בין הוצאת דיבה ללשון הרע?

הוצאת דיבה זו אמירה פוגעת ושקרית לחלוטין. לשון הרע זה פרסום של אמירה פוגעת ומבזה, שיש בה מן האמת. שתיהן עלולות לפגוע באותה המידה, ותהליך התביעה בשתיהן זהה.

כמה עולה עורך דין לשון הרע?

שכר הטרחה של עורך דין לשון הרע משתנה מאוד כתלות בתיק - אורך התביעה, כמות הדיונים, הסיכוי לפיצויים וגובה הפיצוי המשוער. גם המוניטין של עורך הדין ללשון הרע משפיע. 

באופן כללי, מחיר פגישת ייעוץ יכול להיות בחינם ועד כ-4,000 ש"ח. 

מחיר כתיבת מכתב התראה נע בין 1,000 - 3,000 ש"ח בממוצע. 

מחיר ליווי לתיק מלא יכול לנוע בין 15,000 ל-50,000 ש"ח, כתלות בכל הגורמים שצוינו. 

*חשוב לדעת שהמחירים שמופיעים כאן הם בגדר המלצה בלבד וכל עורך דין יכול לגבות שכר טרחה שונה לפי רצונו.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק