מוקד מידרג: 1-700-707-233

תספורת לכלב

תספורת לכלב היא כבר ממזמן לא רק תספורת, אז אם הלכתם לאיבוד בין כל סוגי התספורות, טיפולי הטיפוח ודילול הפרווה - אל דאגה! ריכזנו עבורכם את כל המידע על תספורות, במקום אחד. הב(ה) נתחיל!


סוגי כלבים

ראשית, כדאי להבין איזה טיפול מתאים לכלבכם חשוב לאבחן את סוג פרוותו. בגדול, יש שני סוגי כלבים - כלבים נשירים וכלבים לא נשירים.

כלב כלבים נשירים: כלבים אלו (כשמם) משירים הרבה פרווה ולכן הם לא צריכים להסתפר. לא רק שהם לא צריכים תספורת, היא אפילו יכולה להזיק לפרוותם ולמנוע צמיחה מחודשת. למה? לחלק מהכלבים הנשירים יש שתיים או שלוש שכבות של פרווה, אך שלא תקבלו רושם מוטעה, שכבות אלו לא מחממות אותם יותר אלא להיפך - השכבות מתחלפות ושומרות על וויסות הטמפרטורה בגוף שלהם ואף מגינות עליהם מקרינת השמש ומפגעי מזג האוויר. למרות שהם לא זקוקים לתספורת, כלבים אלו זקוקים לעיתים קרובות לטיפולי טיפוח כמו דילול וסירוק הפרווה כדי למנוע קשרים ולזרז את תחלופת הפרווה. בהמשך המאמר הסבר מפורט על טיפולי הטיפוח הללו.
דוגמאות לכלבים נשירים: לברדור, גולן רטריבר, בורדר גולי, האסקי סיברי, כנעני ורועה גרמני.

כלב כלבים לא נשירים: לכלבים אלו שכבה אחת בלבד של פרווה שצומחת כל הזמן, לכן בדיוק כמו בני אדם - גם הם צריכים תספורת. שימו לב, כלבים לא נשירים מנשירים פרווה כאשר הם גורים. בכך למעשה, הם מחליפים את פרוות הגור שלהם לפרווה של כלב בוגר.
דוגמאות לכלבים לא נשירים: שיצו, פודל, מלטז, יוקשייר טרייר.

לפני ואחרי תספורת לכלב פומרניאן

אז מתי כלב צריך תספורת?

אז מתי כלב צריך תספורת?

אפשר לספר כלב רק מגיל שנה, לאחר שהתחלפה פרוותו הצעירה לפרווה בוגרת. עם זאת, חשוב מאוד לקחת אותו לטיפולי טיפוח מגיל שלושה חודשים, גם כדאי לשמור על פרוותו אבל יותר מהכל כדי להרגיל אותו למספרה כבר מגיל צעיר (במיוחד בגזעים שצריכים להגיע למספרה בתדירות תכופה כמו שיצו).

מומלץ לספר כלב כל כמה חודשים בהתאם לגזע, לקצב צמיחת השיער ולאורך התספורת הרצויה. לדוגמא:

תספורת לכלבכלבים היפואלרגניים כמו שיצו, מלטז ופודל כדאי לספר אחת לחודש עד חודשיים במקסימום.

תספורת לכלב כלבים אחרים כגון מעורבים בלי הרבה פרווה יש לקחת לתספורת אחת לכמה חודשים, ומקסימום אחת לחצי שנה.

תספורת לכלבבמידה והכלב שלכם צריך דילול פרווה התדירות המומלצת היא אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה מקסימום.

אם אתם לא בטוחים, כדאי לעקוב אחרי צמיחת הפרווה ולקחת את הכלב לתספורת לפני שנוצרים קשרים.בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם ספר כלבים שיוכל להתאים את התדירות הנכונה והמדויקת לכלב שלכם.

תספורת לכלב חשוב להקפיד לספר את כלבכם בכל השנה ולא רק בקיץ כשחם. כשלא מספרים כלב השיער שלו צומח, מתלכלך ומייצר קשרים - שיהיה קשה מאוד להתיר אחר כך. הקשרים עלולים להכאיב לכלבכם ואפילו לגרום לו לנמק. חוץ מזה, כלבים נהנים להיות נקיים ומטופחים ולקבל אקסטרה ליטופים וחיבוקים מבעליהם.

תספורת לכלב עם קשרים בפרווה

 


איך קובעים את סגנון התספורת לכלב?

ספרי כלבים מקצועיים יודעים בדיוק איזו תספורת תתאים לכלבכם. התספורת נקבעת לפי סוג הכלב, אורך הפרווה ומצבה וגם בהתחשבות ברצון הבעלים. אל תתפתו לספר את הכלב כמה שיותר קצר - התספורת אמנם תחזיק יותר זמן אבל תספורת קצרה מידי עלולה לפגוע בעור הכלב ובפרוותו, במיוחד בקיץ בשל קרינת השמש.

כלב לב טיפ: אם ברצונכם להכין את כלבכם לתערוכת כלבים כדאי שתדעו שתספורות אלו נעשות לפי כללים ותקנים מסוימים ושלא כל ספר כלבים מתעסק בתספורות כאלו אז כדאי לבדוק מראש.

 

לא רק תספורת לכלב

תספורת לכלב כוללת בדרך כלל גם טיפולי טיפוח נוספים כמו מקלחת, ייבוש הפרווה, גזירת ציפורניים, ניקוי אוזניים, מריטת שיערות מהאוזניים וגם ניקוי בלוטות אנאליות. הטיפולים נעשים רק אם יש צורך בכך, לדוגמא כלב שמטייל הרבה בחוץ יצטרך לגזור ציפורניים לעיתים רחוקות יותר מאשר כלב שנמצא הרבה בבית.

 


טיפוח ודילול פרווה לכלב

דילול פרווה מתאים לכלבים עם פרווה כפולה (ויותר) כמו בורדר קולי, האסקי סיבירי ורועה גרמני. התהליך הוא למעשה הברשה יסודית ומאסיבית לכלב שמוציאה את פרוותו הפנימית שאמורה לנשור. פרווה זו רכה ופלומתית יותר מהפרווה החיצונית של הכלב. התהליך מקל על הכלב, במיוחד בימים חמים, מסדר את פרוותו, מונע קשרים וכמובן מצמצם את הנשירה בבית. הטיפול מחזיק מעמד בין חודש לשלושה ומפחית את הנשירה של הפרווה הפנימית באופן משמעותי.

דילול פרווה להאסקי

טיפ: תבחנו את הפרווה שנושרת לכלב שלכם - אם היא רכה ופלומתית כנראה שדילול פרווה יעזור. לעומת זאת אם הפרווה ישרה וקוצנית אז כנראה שלכלב שלכם אין פרווה כפולה ותהליך של דילול פרווה לא יקל על הנשירה.

פרווה רגילה ופרווה פלומתית

כלב, ידאפשר ואפילו מומלץ להגיע למספרת כלבים עם הכלב שלכם כבר מגיל צעיר להדרכה קצרה והסבר על הטיפול בו.


תספורת לכלב עם בעיות התנהגות

זה לא סוד שהרבה כלבים מפחדים ומנסים להימנע מתספורות או אפילו מהגעה למספרה.
אז איך מתמודדים? קודם כל כדאי לנסות להבין ממה כלב פוחד - מהמקום? מהרעש? מאנשים זרים? אחרי שהבנתם מה מקור הפחד כדאי לנסות:

עצם מידרגית הרגילו את הכלב לרעש מכונת התספורת. תפעילו מכונת תספורת בבית ותרימו את הכלב למקום גבוה כמו שולחן וחקו את תנאי המספרה.

עצם מידרגית הגיעו עם הכלב למספרה לפני ביצוע התספורת בשביל שיכיר ויתרגל למקום, כך הוא לא יחבר את המקום לחוויה שלילית ויהיה רגוע יותר בעת התספורת.

עצם מידרגיתקחו את הכלב למספרת כלבים התנהגותיות שמותאמת לכלבים שקשה להם יותר במספרה.

עצם מידרגית השאירו את הכלב לבד בזמן התספורת. כלבים במצב של לחץ נוטים לחפש את בעליהם, ליילל, להתפרע ולנסות להגיע אליהם ולכן הם נרגעים דווקא כאשר הבעלים לא נמצאים באופק.

עצם מידרגית אם כל זה לא עבד, כדאי להתייעץ עם מאלף כלבים שיוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה.

כלב לב טיפ: לא כל מספרת כלבים יודעת להתמודד בסבלנות עם כלבים בעיתיים. אם אתם יודעים שכלבכם מפחד או לא ממושמע - כדאי ליצור קשר עם המספרה ולשמוע מהם איך הם מתמודדים עם בעיות התנהגות כאלו. היזהרו ממספרות שנוהגות באגרסיביות, לא רק שזה יכול להכאיב להם וליצור פחד גדול יותר מהתספורת, זה גם יכול לעשות להם נזק גופני.

 


תספורת לכלב - אפשר לבד?

האם אפשר לספר כלב לבד? כן, עם מספריים ומכונת תספורת ייעודיים לכלבים ובעדינות ככל האפשר. בכל אופן, אם הכלב שלכם מתפרע ולא רוצה להסתפר אז כדאי שתשאירו את העבודה לבעל מקצוע. אתם לא רוצים להכאיב לו בטעות ולגרום לו לפחד מהתספורת.


אז איך תשמרו על טיפוח הכלב בבית?

חשוב לשמור על טיפוח הכלב גם בבית בין הטיפולים במספרה. אז מה אפשר לעשות?

כלב, בית סירוק סירוק ושוב סירוק: הכי חשוב להקפיד על הברשה וסירוק מינימום פעם בשבוע (כמה שיותר יותר טוב). הקפידו להבריש טוב את כל הפרווה ממש עד העור ולא רק את החלק העליון ולפרום את הקשרים (אם יש) לאט לאט.

כלב, בית ניקוי עיניים: הקפידו לנקות את קורי השינה מהעיניים בעדינות עם צמר גפן ומים.

כלב, בית מקלחת: מומלץ לקלח כלב רק בעת הצורך כשהוא מלוכלך או מריח לא טוב. הקפידו להשתמש בשמפו לכלבים ולייבש את הפרווה טוב. אפשר לייבש את הפרווה עם פן אבל חשוב להקפיד על תזוזה ומרחק גדול מהכלב.

כלב, ביתניקוי אזורים אינטימיים: אחרי טיול בדקו שהאזורים האינטימיים של הכלב נקיים וכך תמנעו מזיהומים. 


תספורת לכלב- כמה זה עולה?

מחיר תספורת לכלב קטן כמו מלטז, יורקשייר ובישון פריזה נע בין 150 ₪ ל- 300 ₪ ומחיר תספורת לכלב גדול כמו פודל,  שנאוצר או קוקר ספניאל נע בין 200 ₪ ל- 400 ₪. 

מחיר טיפול דילול שיער לכלבים נע בין 200 ₪ ל- 400 ₪

טיפול טיפוח שכולל ניקוי עיניים, גזירת ציפורניים וסידור קל של הפרווה יעלה בין 100 ₪ ל- 150 ₪.

טווח המחירים גדול ומושפע ממספר גורמים:

תווית כלב סוג הכלב וסוג התספורת: תספורת במכונת תספורת בלבד תהיה זולה יותר מתספורת המשלבת גם מספריים. לדוגמא, מחיר תספורת לכלב פומרנייאן במכונת תספורת ומספריים נע בין 200 ₪ ל- 250 ₪ ומחיר תספורת פשוטה במכונה נע בין 150 ₪ ל- 200 ₪ לכלב קטן.

תווית כלבמצב הפרווה: אורך הפרווה וכמות הקשרים משפיעים על זמן ומורכבות התספורת ולכן באופן טבעי גם על המחיר. למשל, מחיר תספורת לכלב גדול עם קשרים נע בין 200 ₪  ל- 300 ₪.

תווית כלבאופי הכלב: כלב לא ממושמע מצריך מהספר יותר זמן, סבלנות ומאמץ ולכן גם המחיר יעלה בהתאם. למשל, מחיר תספורת לכלב גדול לא ממושמע עם קשרים יתחיל מ- 250 ₪ ויכול להגיע גם עד 700 ₪ במספרות התנהגותיות.

כלב לביש מספרות כלבים שגובות תשלום עבור תספורת לפי שעה. במקרים כאלו קשה לדעת מחיר מראש, לפחות בפעמים הראשונות ולכן ניתן לבקש מהמספרה לעדכן תוך כדי כמה זמן לדעתם תיקח התספורת.


מספרות כלבים מומלצות לתספורת לכלב

אנחנו יודעים שחשוב לכם למצוא מספרת כלבים טובה, כזאת שתוכלו לסמוך עלייה ולדעת שהכלב שלכם בידיים טובות. בדיוק בגלל זה אספנו בשבילכם חוות דעת והמלצות על מספרות כלבים מלקוחות קודמים. ככה תוכלו לקרוא את מה שלקוחות קודמים חשבו ולבחור את המספרה הכי טובה עבור הכלב שלכם. אחרי שתתחדשו בתספורת או טיפול מפנק לכלב, נתקשר גם אליכם לשמוע איך היה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה תספורת לכלב?

מחיר תספורת לכלב נע בין 150 ₪ ל-300 ₪. המחיר משתנה בהתאם לסוג הכלב, אופי הכלב, אורך הפרווה ומצבה. במקרי התנהגות קשים המחיר יכול להגיע עד ל- 700 ₪.

איך לספר כלב?

נסו לספר את כלבכם בעדינות ככל האפשר, באמצעות מכונת תספורת ייעודית לכלבים. במידה והכלב מתנגד עדיף שתקחו אותו למספרת כלבים מאשר לגרום לו לכאב ופחד.

איך להתמודד עם נשירה של כלב?

ניתן להפחית נשירת פרווה לכלבים באמצעות טיפול לדילול פרווה המתאים לכלבים עם שתי שכבות של פרווה ויותר כמו האסקי סיבירי.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק