מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף כלבים תוקפניים

אילוף כלבים תוקפניים משפר את איכות החיים של הכלב ושל הבעלים. מומלץ לעשות את האילוף בליווי מאלף כלבים כשהמחיר נע בין 250-300 ₪ לשעת פגישת אילוף שכוללת קבלת כלים להמשך תרגול עצמאי. רגע לפני שאתם קובעים פגישת אילוף, צירפנו כמה טיפים שתוכלו ליישם לבד, מידע על איך תזהו את ההתנהגות התוקפנית מראש ומחירים של אילוף כלב תוקפני. מוכנים? (הב)אנו את כל הפרטים ממש כאן


סיבות לתוקפנות אצל כלבים

לפני אילוף כלב תוקפן הדבר הראשון שכדאי להבין הוא למה הכלב תוקפני. זה יאפשר לנו להתאים את הפתרון לכלב.

 במצבי איום כלבים נכנסים למצב הישרדותי של הילחם או ברח (fight or flight). במצב כזה הכלב יברח מהאיום אם יש לו אפשרות או יישאר להילחם. אם הכלב לא מזהה נתיב בריחה, הוא מרגיש לכוד ושאין לו אפשרות אחרת מלבד לחימה.

 

סיבות אפשריות לתוקפנות אצל כלב הן:

כף של כלב כאב – הדבר הראשון שחשוב לשלול כשמגיעים להתמודדות עם כלבים תוקפניים הוא שהם לא סובלים מבעיה בריאותית שגורמת לכאב.

תחשבו על עצמכם רגע, קיבלתם מכה וכואב לכם, הייתם רוצים להימנע ממגע בכל מחיר, נכון? בדיוק ככה מרגיש הכלב והוא משתמש באמצעים שיש לו כדי להימנע ממגע. לכן, לפני שפונים לאילוף לכלב תוקפן, כדאי שתפנו לווטרינר לבדיקה כללית ותשתפו אותו בהתנהגות התוקפנית של הכלב.

כף של כלב טריטוריאליות – אם שללתם את עניין הכאב, סיבה נוספת לתוקפנות יכולה להיות כלב טריטוריאלי שמרגיש צורך לשמור על השטח שלו מפני פלישה. במקרה כזה סביר שהכלב תוקפני לאורחים שהוא תופס כפולשים או אפילו אל הבעלים שלו. התוקפנות יכולה להיות מופנית גם כלפי בעלי חיים אחרים אם הם מתקרבים לאוכל או לצעצועים שלו.

כף של כלב פחד – סיבה אחרת לתוקפנות היא פחד. במצב כזה, הכלב רוצה להרחיק את הגורם המפחיד, הוא מרגיש שאין לו איך לצאת מהסיטואציה המאיימת והוא תוקף את האיום.

 


אילוף כלבים תוקפניים

כלב לב שימו לב, הכלב נותן לכם סימנים עוד לפני שהוא מתנהג בתוקפנות! לכן, המפתח לאילוף כלבים תוקפניים הוא בהבנת שפת הגוף של הכלב.

 

זיהוי אותות מצוקה של הכלב

בעזרת הסימנים הבאים תוכלו לזהות את ההתנהגות התוקפנית בזמן ואפילו ללמוד איך למנוע אותה:

אחד עיני עגל – עיניים פקוחות לרווחה כך שניתן לראות את הלבן של העיניים.

שתיים פיהוק וליקוק שפתיים.

שלוש חשיפת שיניים.

ארבע שיעור סומר.

 

רוב הכלבים מציגים סימנים מקדימים לגילוי התוקפנות, בעזרת עבודה עם מאלף כלבים תוכלו ללמוד להכיר את הסימנים של הכלב שלכם וללמוד איך להגיב כדי למנוע את התקיפה.

לדוגמה, כלבים מסוימים מפנים את המבט כלפי הבעלים כשהם חשים באיום מתקרב, הם עושים זאת כמעיין בקשת עזרה מהבעלים. חיזוק של ההתנהגות הזו בעזרת מתן חטיף יכולה לעודד את הכלב למקד את תשומת הלב שלו בכם ולא בגירוי שמופיע ובכך למנוע גילוי תוקפנות.

 


אילוף כלבים תוקפניים עם מאלף

לאחר שלמדתם לזהות איזה סימנים נותן הכלב ובאיזה מצבים, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות בעזרת מאלף כדי למנוע את התוקפנות.

 

מספר 1 שינוי גישה כלפי כלבים אחרים – אם הכלב מרגיש מאוים מכלבים אחרים, המאלף יכול לעזור לכם בעזרת תרגילים שיצרו עבורו חוויה חיובית יותר מכלבים.

לדוגמה, הוא יתן לכלב חטיף כשהם מזהים כלב מתקרב ולפני שהכלב מספיק להגיב אליו בתוקפנות. באופן כללי מתן חטיף ליצירת התניה חיובית אצל הכלב יכולה לשמש גם ללימוד הליכה עם רצועה ועוד.

מספר 2 יצירת מקום לרגיעה - מאלף כלבים יכול לעזור לכם ליצור לכלב מרחב אישי, מבודד ואפילו חדר נפרד בבית בו הוא יכול להרגיש בטוח ולהיות בו כשמגיעים אורחים לבית. כך הכלב ידע שיש לו אפשרות לבחור באופציית "ברח" במצב ההתמודדות עם האיום במקום ב-"הילחם" ולתקוף.

הרגילו את הכלב למרחב הזה בהדרגה ובעזרת מאלף כדי לוודא שהכלב יראה בו מקום מזמין ולא מאיים.

 

אילוף כלב תוקפן

דרכים למניעת תוקפנות שתוכלו לנסות בעצמכם

כדי לאלף כלב תוקפני צריך לזהות את הגירוי או הגורם שמוביל לתקיפה. הנה טריגרים אפשריים והצעות להתמודדות עם התוקפנות של הכלב.

שיטות ההתמודדויות תלויות בשאלה: האם הכלב תוקפני כלפי כלבים אחרים או כלפי אנשים?

 

הכלב תוקפני לכלבים אחרים

אם הכלב תוקפני כלפי כלבים אחרים הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לנסות להימנע מראש ממצבים של מפגש עם כלבים אחרים. לדוגמה, נסו את הפתרונות הבאים:

זמן תזמנו את הטיולים לשעות שקטות כמו מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה.

כלב בטיול  שנו את מסלול הטיול כך שהוא יעבור ברחובות צדדיים בשכונה כדי להקטין את הסיכוי למפגש עם כלבים אחרים.

 

כלב תוקף כלבים אחרים

 

כלב תוקפני לאורחים

מצב נוסף שיכול לגרום לתוקפנות אצל כלבים הוא אורחים שמגיעים הביתה ולתפיסתו – פולשים לשטח שלו. תוקפנות כזו יכולה להיות מופנית גם כלפי הבעלים שלו.

יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לנסות ולהתמודד עם התוקפנות ואף למנוע אותה:

מספר 1 בקשו מהאורחים לחכות בחוץ וצאו לפגוש אותם עם הכלב. במידת הצורך עשו טיול קצר עם האורח. אם אתם רואים שטיול אחד לא מספיק כדאי לנסות לעשות כמה מפגשים מחוץ לבית לפני שאתם מזמינים את האורח לעלות הביתה.

ההיכרות המוקדמת יכולה למנוע את התחושה של הכלב שפולשים לו לטריטוריה וכך למנוע את התוקפנות.

מספר 2 סיבה נוספת לכך שכלב תוקפני כלפי אורחים היא שהאורחים לא מכירים את סימני המצוקה של הכלב ולכן מנסים ללטף אותו או לשחק איתו כשהוא מראה שזה פחות מתאים לו.

כדאי לבקש מהאורחים, בין אם הם מבוגרים או ילדים, לתת לכלב להתקרב בזמן שלו ולא לכפות עליו אינטראקציה וכך להימנע מראש ממצב של מצוקה אפשרית לכלב ותוקפנות מצידו.

 


מחיר אילוף כלבים תוקפניים

מחיר פגישת אילוף כלב תוקפני נע בין 250-300 ₪ לפגישת אילוף של כשעה.

כלב שימו לב, מומלץ לטפל בתוקפנות אצל כלבים בעזרת אילוף כלבים מקצועי ולא לנסות לפתור את בעיית התוקפנות לבד כדי למנוע החמרה של הבעיה.

למאלף יש את הידע והכלים המעשיים שהוא רכש באופן מקצועי וניסיון. בנוסף, הוא יוכל לתת לכם כלים לתרגול עצמאי עם הכלב שיעזרו לכם להמשיך ולעבוד עם הכלב גם אחרי פגישת האילוף.

במקרים מסוימים יספיק מפגש בודד בו תקבלו כלים להתמודדות עם הכלב התוקפני ובמידת הצורך תקבעו פגישות נספות. לעומת זאת, במקרים אחרים המאלף יבחן את המצב ויראה צורך בסדרת מפגשים לאילוף הכלב התוקפני. כדאי להיות מוכנים לכל אחת מהאפשרויות.

 

דוגמאות למחירים של אילוף כלבים תוקפניים

כדי לסבר את האוזן, הנה דוגמאות למחירים ששילמו לקוחות מידרג על אילוף כלב תוקפן:

מחיר מחיר פגישת אילוף אחת לכלבה תוקפנית בת שנתיים מסוג כנעני מעורב - 250 ₪.

מחיר מחיר שלוש פגישות אילוף לכלב תוקפני בן ארבע מסוג פינצ'ר - 700 ₪.

מחיר מחיר ארבע פגישות אילוף לכלב תוקפני בן שנה שנה מסוג רועה בלגי - 1,000 ₪.


מאלפי כלבים מומלצים לאילוף כלבים תוקפניים

עכשיו כשאתם מבינים שכדי להתעלף מכמה שהכלב מאולף כדאי להיעזר במאלף כלבים מקצועי. אספנו עבורכם רשימת מאלפי כלבים המתמחים באילוף כלבים תוקפניים. מאלפי הכלבים מדורגים עם חוות דעת של אלפי לקוחות קודמים שעברו מלהיות כלבים תוקפניים לכלבים רגועים, בקרוב אצלכם!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך אפשר למנוע תוקפנות אצל כלבים?

הדרך הטובה ביותר למנוע תוקפנות אצל כלבים היא באמצעות הכרת שפת הגוף שלהם וזיהוי המצוקה שגורמת להם להתנהג בתוקפנות עוד לפני שהם מספיקים להגיב בתוקפנות.

איך לבצע אילוף כלבים תוקפניים עם מאלף?

מאלף יעזור לכם לזהות את המצבים שגורמים לכלב לתוקפנות ויתן לכם כלים להתמודדות איתם כמו מתן חטיפים לכלב ליצירת חוויה חיובית במפגש עם כלבים ואנשים ויצירת מקום לרגיעה בבית בו הכלב מרגיש בנוח ויכול להרחיק את עצמו ממצבים מלחיצים.

מה לעשות אם כלב תוקפני לכלבים אחרים?

אם הכלב תוקפני לכלבים אחרים כדאי להיעזר במאלף אבל בינתיים אפשר לעזור לכלב על ידי טיול בשעות שקטות בהן יש פחות כלבים בחוץ ושינוי מסלול הטיול כדי לפגוש כמה שפחות כלבים.

מה לעשות אם הכלב תוקפני לאורחים?

אם הכלב תוקפני לאורחים כדאי לערב מאלף בתהליך ההתמודדותץ בנוסף, מומלץ לצאת לפגוש את האורחים מחוץ לבית עם הכלב לפני שהם מגיעים ולבקש מהם לתת לכלב להתקרב אליהם בקצב שלו ולא לכפות עליו מגע או משחק.

מה מחיר אילוף כלבים תוקפניים?

מחיר פגישת אילוף כלב תוקפני נע בין 250-300 ש״ח לשעת פגישת אילוף.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק