מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף פומרניאן

מה זה חמוד, פרוותי ויעלה לכם את מספר העוקבים באינסטגרם? ניחשתם נכון – פומרניאן. למרות שמדובר בכלב קטן במיוחד, אילוף פומרניאן הוא לא דבר שכדאי להקל בו ראש, מכיוון שבהיעדר חשיפה נכונה וחינוך הוא עלול לפתח רכושנות ואפילו תוקפנות. בטיפ הבא זרקנו לכם יותר מכמה עצמות על אילוף פומרניאן - מה כדאי לעשות ומה לא כשמאלפים פומרניאן (בואו נגיד שלהרים על הידיים – פחות) ומתי כדאי להיעזר במאלף כלבים.

 


פומרניאן – נעים להכיר

הפומרניאן משתייך לגזע השפיץ איתו נמנים גם כלבי סמוייד ושפיץ יפני, ושמו האקזוטי ניתן לו על שם האיזור פומרניה בגרמניה. הפומרניין הוא גזע אהוב במיוחד ואחד הכלבים הכי נפוצים בישראל (במקום הרביעי מיד אחרי השיצו, הרועה הגרמני והפקינז) זה כמובן לא מפתיע – הפומרניאן הוא חמוד בטירוף, קטן ואינטליגנטי במיוחד.

בדרך כלל לא תמצאו כלבי פומרניאן לאימוץ אלא רק למכירה. לצערנו, בגלל הביקוש הגבוה אליהם, בשנים האחרונות קמו הרבה בתי גידול פיראטיים שמבצעים הרבעות בתוך המסגרת המשפחתית שלהם. פומרניאנים שגדלים בבתי גידול כאלה נוטים לסבול ממחלות גנטיות ולהגיע במצב פיזי רעוע. אנחנו תמיד ממליצים לאמץ, אבל גם אם החלטתם לקנות פומרניאן חשוב שתעשו את זה בבית גידול מסודר עם תעודות כדי למנוע בהמשך עוגמת נפש לכלב ולכם.

 

אילוף פומרניאן

אילוף פומרניאן – עשה ואל תעשה

למרות שיש נטייה לחשוב שאילוף כלב קטן לא הכרחי כמו אילוף כלב בינוני או גדול, זה לא מדוייק. הפומרניאן הוא אומנם גזע נבון, נאמן ומלא שמחת חיים, אבל גם בעל נטייה לעקשנות, ובהיעדר חינוך וחשיפה לא מבוקרת, עלולה להתעורר אצלו נטייה לנבחנות, רכושנות ותוקפנות. בנוסף, אם אימצתם גור פומרניאן תצטרכו לאלף אותו לצרכים.

 

 

הנה כמה דברים שמומלץ לעשות כשמאלפים פומרניאן (וגם כאלה שלא):

 

וי תחשפו אותו לעולם: חשיפה של הפומרניאן אל אנשים וכלבים משלב מוקדם תגביר את הביטחון העצמי שלו ותקטין סיכויים לאגרסיביות או תוקפנות. הרבה פעמים בעלים לכלבים קטנים נמנעים מלהפגיש אותם עם כלבים גדולים, אבל האמת היא שהפומרניאן יכול ואפילו ישמח לשחק עם כלבים גדולים. אם המשחק נעשה בצורה מבוקרת וחיובית, זה יכול למנוע ממנו לפתח חששנות ואגרסיביות בהמשך.

וי תנו לו לעבוד: אומנם הפומרניאן הוא לא כלב גדול כמו פיטבול שצריך לפרוק הרבה אנרגיה, אבל זה לא אומר שהוא לא צריך לצאת לטיולים באופן קבוע (מומלץ לפחות 3 פעמים ביום), להתאוורר, ולפגוש חברים חדשים כדי להיות רגוע. חוץ מפריקת אנרגיה פיזית, כדאי לתת לו אתגרים מנטליים כמו חידות אוכל וצעצועי האכלה כמו קונג (צעצועי גומי שאפשר להטמין בו אוכל שווה שהכלב אוהב). הפומרניאן הוא כלב חכם מאוד עם מוטיבציה לעבוד וללמוד טריקים חדשים, אז אל תתפתו להיזרק איתו על הספה ותנו לו להזיע מחייך

 

יציאה לטיול עם פומרניאן

 

איקס אל תקחו לו את הספייס: אתם בטח מכירים את זה, הפומרניאן שלכם כל כך חמוד שדודה שושי חייבת לכווצץ אותו בכל פעם שהיא באה אליכם, והילד ברחוב פשוט מוכרח ללטף אותו. הבעיה היא שזה לא בהכרח מה שהכלב  רוצה. למרות שהוא נראה כמו דובי קטן, הפומרניאן זקוק לכבוד אליו ולמרחב שלו. אם זה לא יקרה, הוא יבין שהדרך היחידה שלו להרחיק היא באמצעים אחרים כמו נהימות או אפילו נשיכות.

הקפידו לגשת לכלב בעדינות, להושיט לו יד, לתת לו לרחרח אתכם ולהחליט אם הוא רוצה להתקרב אליכם או לא. כשמגיעים אורחים הביתה הקפידו להעביר גם את המסר אליהם. אם תרצו תוכלו לבקש מהם להביא לו חטיף על מנת שהכלב ילמד שמשתלם לו להתקרב אליהם.

איקס אל תרימו אותו: חשוב לזכור שהפומרניאן הוא לא צעצוע ואין סיבה להרים אותו על הידיים. אם אתם חייבים להרים את הכלב כדי להכניס אותו לאוטו למשל, הקפידו לשלב את זה עם חוויה נעימה אחרת (ליטוף, חטיף או כל תגמול אחר שהוא אוהב). גם כשרוצים להוריד את הכלב מהספה, חשוב לעשות את זה בצורה חיובית, באמצעות לימוד פקודה "רד" בשילוב חיזוק חיובי כמו חטיף.

 

הורדת פורמניאן מהספה עם חטיף

שיטות לאילוף פומרניאן

אילוף פומרניאן, כמו אילוף כלבים באופן כללי, ניתן לעשות בכמה שיטות:

 

פומרניאןהגישה הקלאסית: גישה שתופסת את הכלב כיצור שחי בלהקה וככזה הוא תמיד ישאף לתפוס את מקומו בראש ההיררכיה. מכיוון שהכלב תופס את המשפחה כלהקה שלו, על הבעלים לבסס את מקומו בראש הפירמידה ולא לתת לכלב להיות הדומיננטי. שיטה זו דוגלת בהצבת גבולות ברורים לכלב, תוך שימוש במידת הצורך בתיקונים (עונשים) שונים.

פומרניאן הגישה החיובית (force free): גישה שתופסת את הכלב כבן משפחה ולכן מנסה להבין את החוויה הרגשית שהוא עובר ואת המקור להתנהגויות שלו. שיטה זו מבוססת על חיזוקים חיוביים (חטיפים, מגע וכ'ו). כשהכלב מבצע פעולות רצויות, והתעלמות כשהוא מבצע התנהגות לא רצויה.

פומרניאןהגישה המשולבת: שיטה שמשלבת בין הגישה הקלאסית לחיובית. לפי הגישה הזאת שיטת העבודה הרצויה מותאמת לכלב ולאופי שלו. במידת האפשר משתמשים בחיזוקים חיוביים ובמידת הצורך, בייחוד כשיש בעיות התנהגות קשות יותר, משתמשים בתיקונים.

 

אילוף פומרניאן

אילוף פומרניאן – לבד או עם מאלף?

אילוף פומרניאן הוא דבר שתוכלו לעשות בעצמכם כמובן ועדיף כמה שיותר מוקדם, כדי לבנות תקשורת נכונה עם הכלב, ולתפוס בעיות התנהגות בשלב ראשוני.

אילוף גורים לצרכים ולימוד פקודות בסיסיות כמו הליכה יפה עם רצועה (פקודת רגלי) הם דברים שתוכלו לעשות גם בעצמכם. לעומת זאת, אם הבחנתם בתופעות כמו תוקפנות, רכושנות, טריטוריאליות או חרדת נטישה – חשוב להיעזר במאלף כלבים בהקדם לפני שהמצב יחריף.

אם אתם מתלבטים אם לאלף את הכלב בבית או בפנסיון, נמליץ לבחור באפשרות הראשונה. אילוף בבית נעשה בשיתוף פעולה עם הבעלים, מה שעוזר לחזק את הקשר בין הכלב לבעלים, וגם מאפשר לכלב ללמוד הרגלים נכונים בסביבה הטבעית שלו. בכל אופן, גם אם תחליטו ללכת על אילוף בפנסיון חשוב שתדעו שזה לא מסתיים כאן, ולאחר מכן תצטרכו לתחזק את העבודה שהמאלף עשה כדי שהאילוף יהיה אפקטיבי.

 


מחיר אילוף פומרניאן

מחיר אילוף פומרניאן לא שונה מאילוף כל כלב אחר ועומד על כ-250-400 ₪ למפגש. בדרך כלל לאילוף לפקודה בסיסית תצטרכו בין 4-9 מפגשים, בהתאם להתקדמות הכלב.


כמה דברים שכדאי לדעת על הפומרניאן

 

 

 

 

 

טביעת רגל של כלב לצערנו, כלבי פומרניאן נוטים למחלה בשם "העור השחור" שגורמת לנשירה מאסיבית של הפרווה ומתאפיינת בהתכהות של העור. במצב כזה, יש לגשת לוטרינר לאבחון ראשוני. מכיוון שמדובר במחלה גנטית קשה להימנע ממנה, אבל לרוב הטיפול יכלול המלצה לעיקור/סירוס הכלב וכן שימוש בתכשירים ייעודיים. 

טביעת רגל של כלב כלבי פומרניאן נוטים לסבול מבעיות בעמוד השדרה ובחוליות. אם אתם מרשים לכלב שלכם לעלות על הספה, חשוב לשים לב שהוא לא קופץ ישירות מהספה אל הרצפה. הקפיצה יכולה לגרום לשברים ואף לסכנת חיים של ממש לכלב. אם אתם בכל זאת רוצים את הפומרניאן לידכם, תוכלו לשים שרפרף או אמצעי הגבהה אחר.

 

סירוק פומרניאן

מאלפי כלבים מומלצים

אין ספק, פומרניאן הוא כלב שובה לב שיכניס לכם אור הביתה ויקסים את כל האורחים בדקה. עם זאת, כשהפומרניאן מתחיל לנבוח בקולי קולות או לנהום כשאנחנו מתקרבים לצלחת שלו - זה כבר פחות מקסים ודורש התייעצות עם בעל מקצוע. כדי לעשות את זה פשוט, אספנו עבורכם רשימה של מאלפי כלבים מומלצים. כולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחים קודמים, כך שלכם נשאר רק להיכנס לרשימה ולבחור מאלף כלבים כלבבכם.

 

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של אילוף פומרניאן?

מחיר אילוף פומרניאן, כמו כל כלב אחר הוא כ-250-400 ₪ למפגש.

 

כלב מושך ברצועה, מה עושים? צירפנו תשובה בוידאו!

 

מה לעשות כשהכלב עולה על הספה? צירפנו תשובה בוידאו!

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק