מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף שיצו

השיצו הוא גזע הכלבים הכי נפוץ בישראל. וזה ממש לא במקרה, הוא מתוק, חברותי ומשתגע על ליטופים – בקיצור שיצומי. למרות כל המחמאות, חשוב לדאוג לאילוף שיצו מהרגע הראשון שהבאתם אותו הביתה כדי למנוע תופעות כמו רכושנות, אגרסיביות וחששנות. אילוף שיצו הוא לא דבר מאוד מסובך, וכאן תמצאו כמה טיפים איך לעשות זאת נכון. במקרה שתבחרו להיעזר במאלף כלבים, אספנו עבורכם גם מידע על שיטות האילוף השונות ומחירים של אילוף שיצו.

 

כלב שיצו

הכירו את השיצו

השיצו או אם תרצו "שי טסו" הוא כלב שמקורו בסין ופירוש שמו הוא אריה קטן. אבל צריך להודות שהשם הזה לא כל כך מטיב לתאר אותו. השיצו הוא פחות אריה ויותר יצור חמוד, עדין, חובב פינוק וליטופים ומצוין עם בני אדם. וזה גם הייעוד שלו -  אם הרועה הגרמני הוא כלב עבודה והביגל הוא כלב גישוש, השיצו הוא כלב לוויה. כלומר, שיועד לארח חברה לבני אדם ולהנעים את זמנם. זאת גם הסיבה שהוא כלב מושלם לגידול לצד ילדים, שיכולים גם להוציא אותו לטיול בקלות (כמובן כשיהיו גדולים מספיק).

ואם לא החמאנו לו מספיק, אז לשיצו יש שיער ארוך שמשיר מעט מאוד שיער ולכן יהיה מושלם לגידול גם אצל חובבי ניקיון ולמי שסובל מאלרגיות.

 

כלב שיצו

טיפים לאילוף שיצו

אם הבאתם לאחרונה גור שיצו הביתה, בטח תשמחו לשמוע שמדובר בכלב יחסית פשוט לאילוף. הבעיה היחידה היא שבגלל שהשיצו כזה חמוד ומזכיר יותר בובה פרוותית מאשר כלב, אנחנו נוטים לפנק אותו ולהקל הרבה פעמים ראש בחינוך שלו.

 

אז הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם לעשות את זה נכון:

 

שיצו תחשפו אותו מוקדם לעולם

טעות נפוצה שאנשים נוטים לעשות עם שיצו, פומרניאן ושאר הכלבים הקטנים היא להימנע מחשיפה מוקדמת שלהם. הבעיה היא שכלב שלא נחשף לגירויים שונים בחודשים הראשונים לחייו, גדל להיות כלב חסר ביטחון וחששן שיברח לידיים שלכם בשנייה הראשונה שיתקל בכלב גדול ברחוב.

חשוב להפגיש את השיצו עם תרחישים שונים בהם הוא עשוי להיתקל במהלך חייו – כלבים, אנשים, מכוניות, אופניים ועוד. אנחנו מבינים את הרתיעה מלהפגיש כלב במשקל נוצה כמו השיצו עם כלבים גדולים, אבל האמת שזה הכרחי בשביל הסוציאליזציה שלו. אם אתם חוששים, הקפידו לעשות זאת עם כאלה שאתם יודעים שהם חברותיים, כדי לייצר לו חוויה נעימה עם כלבים.

 

כלב שיצו פוגש כלב בטיול

 

שיצו הימנעו מלהרים אותו

אנחנו יודעים שזה מפתה להרים את השיצו שלכם כשאתם עוברים מול כלב גדול או רוצים להרחיק אותו מכל גירוי אחר -  אבל זה לא מומלץ. כשאנחנו מרימים את הכלב אנחנו לוקחים לו את העצמאות ואת היכולת להתמודד לבד עם סיטואציות. מעבר לכך, כשאנחנו עושים את זה אנחנו פולשים למרחב שלו, מה שעלול לגרום לו להשתמש בסימני הרחקה כמו נהימות או גרגור. אם אתם חייבים להרים את הכלב כדי להוריד אותו מהספה או להכניס אותו לאוטו, הקפידו לעשות זאת בצורה חיובית בשילוב חטיף או ליטוף.

 

 

שיצו אל תוותרו על טיולים 

אומנם השיצו הוא לא כלב גדול כמו פיטבול שצריך לפרוק הרבה אנרגיות, אבל זה לא אומר שהוא לא זקוק לשגרת טיולים קבועה כדי שיוכל להתאוורר ולהכיר חברים חדשים. מומלץ להקפיד על שלושה טיולים קצרים ביום. אם אתם רוצים להעסיק אותו כשהוא בבית או כשאתם יוצאים, תוכלו לתת לו קונג (צעצוע האכלה) או חידות אוכל שיעזרו לו לפרוק אנרגיה מנטלית.

 

כלב שיצו מטייל

שיטות לאילוף שיצו

אילוף לצרכים, חשיפה לעולם ולימוד פקודות בסיסיות הם דברים שתוכלו לעשות בעצמכם. לעומת זאת, אם הבחנתם בבעיות כמו רכושנות או אגרסיביות, חשוב להיעזר בבעל מקצוע שיוכל להנחות אתכם בתהליך.

 

מאלפי כלבים עובדים בגישות שונות, אז חשוב שתבדקו שאתם מתחברים לשיטה של המאלף שבחרתם:

 

שיצוהשיטה הקלאסית: לפי הגישה הזאת הכלב הוא יצור שחי בלהקה, וככזה הוא תמיד ישאף לבסס את מקומו כמנהיג הלהקה. מכיוון שהכלב רואה במשפחה האנושית את הלהקה שלו, על הבעלים לתפוס את מקומו כראש הלהקה ולא לתת לכלב להיות הדומיננטי. שיטה זו מבוססת על הצבת גבולות ברורים לכלב, תוך שימושים ב"תיקונים" (עונשים) במידת הצורך.

שיצו השיטה החיובית: מתמקדת בחוויה הרגשית של הכלב, ובמקור להתנהגויות שונות שלו. לפי הגישה הזאת הכלב הוא בן משפחה נוסף, לכן מטרת האילוף היא לא בהכרח ליצור כלב צייתן אלא כלב שטוב לו. כדי להשיג את המטרה הזאת האילוף יתמקד בשינוי רגש כלפי טריגרים באמצעות חיזוקים חיוביים (חטיף, ליטוף, צעצוע)

שיצו השיטה המשולבת: שיטה שרווחת כיום אצל מאלפים רבים ומשלבת בין שתי הגישות, בהתאם לאופי הכלב והצרכים שלו.

 


מחיר אילוף שיצו

מחיר אילוף שיצו נע בין 250-400 ₪ למפגש של שעה-שעה וחצי. מספר הפגישות שתצטרכו עם המאלף תלוי בהתקדמות של הכלב, אך בדרך כלל מספר הפגישות הממוצע נע בין 4-8 מפגשים.

סימן קריאהחלק מהמאלפים יציעו לכם מחיר מוזל בקנייה של כרטיסייה הכוללת מספר מפגשים (5-10). אם אתם מתכננים אילוף ארוך טווח, שווה לכם לשקול את האופציה הזה.

 

אילוף שיצו עם חטיף

כמה דברים שתרצו לדעת על שיצו

אחדשגרת הטיפוח שלו: ממש כמו אילוף, גם שגרת הטיפוח של השיצו היא חלק בלתי נפרד מהטיפול בו.  מכיוון שהוא בעל שיער ארוך ושופע, חשוב להקפיד על סירוק יומיומי שלו, כדי להבטיח שהוא לא יסתבך ויהפוך לראסטות א-לה בוב מארלי. כדאי להרגיל את השיצו כבר מגיל מוקדם לסירוק ותספורת, כדי שהוא יבין שמדובר בחלק רגיל ונורמלי בשגרה שלו, ולא יגרגר עליכם כשתנסו לסרק אותו.

שתייםהרגישויות שלו: לכלבי השיצו יש נטייה לרגישות בעיניים, שמתבטאת הרבה פעמים בהופעת כתמי דמעות בצידי העין. כצעד מונע מומלץ לנקות את האיזור מסביב לעין באופן קבוע ולקצץ את שיער הפרווה מסביב לעין. במקרה של הופעת כתמי דמעות, ניתן להשתמש בתמיסה מיוחדת שוטרינר רושם.

שלושהמרחב שלו: השיצו לא זקוק למרחבים רחבים ותוכלו לגדל אותו בכל חלל, כן כן גם בדירת חדר. בהיותו כלב לוויה השיצו מיועד לגידול בתוך הבית לצד הבעלים ולא בגינה. אבל היי, אם יש לכם גינה הוא תמיד ישמח לרבוץ בה מחייך

 

סירוק שיצו

מאלפי כלבים מומלצים

השיצו הוא כלב לבבי שיכניס הרבה שמחה לבית. עם זאת, כשהשיצו מתחיל לגרגר עלינו כשאנחנו מנסים להוריד אותו מהספה – זה כבר פחות משמח. אם אתם מחפשים מאלפים שיעצו לכם מה לעשות עם השיצו, אספנו עבורכם רשימה של מאלפי כלבים מומלצים. כל המאלפים זכו לחוות דעת מלקוחות קודמים ומדורגים מעל ציון 9, אז נשאר לכם רק להיכנס ולבחור מאלף מהאיזור שלכם. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך לאלף שיצו לצרכים? צירפנו טיפים בוידאו!

 

מה המחיר של אילוף שיצו?

מחיר אילוף שיצו לא שונה ממחיר אילוף כל כלב אחר ונע בין 250-400 ₪ למפגש שאורכו שעה-שעה וחצי.

 

האם שיצו משיר שיער?

בגדול, כל כלב משיר שיער במידה כזאת או אחרת. עם זאת, השיצו משיר מעט שיער ביחס לכלבים אחרים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק