מוקד מידרג: 1-700-707-233

קודן לשער כולל התקנה

קודן לשער כולל התקנה אולי נשמע תמים, אבל כולל בתוכו קבלת הרבה החלטות חשובות: האם הקודן חשמלי או אלקטרומגנטי? ביומטרי או לא? זרם חליפין או זרם ישיר? ואיך בכלל יודעים מה תקן המכשיר והחיווט? יצאנו לבדוק על קודן לשער כולל התקנה. סיכמנו כאן טיפים חשובים, פירוט מחירים והמלצות


קודן לשער כולל התקנה

בואו נתחיל עם לעשות סדר. קודן לשער הוא המכשיר הקטן שעליו מוצגים המספרים, והוא מעביר את פקודת הפתיחה למנעול החשמלי. המנעול פותח את השער בעזרת ספק הכוח של הקודן (והשער, אם השער חשמלי גם הוא). קודן לשער יכול להיות אחד משניים:

סימן אבטחה קודן מכני - קודן פשוט מאוד, בו מספיק ש-4 ספרות הקוד יהיו לחוצות כדי לפתוח אותו. שימו לב - לא משנה סדר הלחיצה, העיקר שארבעת המקשים יהיו בפנים. מכיוון שקל מאוד לראות מה הם המקשים השחוקים יותר, פשוט מאוד לפרוץ אותו.

סימן אבטחה קודן חשמלי - מתחלק להרבה מאוד סוגים ואפשרויות, אבל בגדול הוא מבוסס על הפעלה חשמלית ויש צורך בסדר ספרות מסוים כדי לפתוח אותו. מהסיבה הזו, הוא בטוח יותר, ויהיה נפוץ יותר מקודן מכני. 

תמרור הזהרה לפני שנתחיל לפרט איך בוחרים קודן לשער כולל התקנה, מומלץ לחשוב על השאלה - מה השימוש של הקודן?

כוכבית קטנה האם הוא לשער לבית פרטי? אם כן, שווה לשקול הוספת מערכת אינטרקום שתאפשר לכם לתקשר עם אורחים שיגיעו או עם השליחים של אמזון (חשוב!), להבין שהם בשער ולפתוח להם מתוך הבית.

כוכבית קטנה האם הוא לשער משרד? במקרה כזה, כל עובד יכול להיכנס עם סיסמא, ואין צורך במשהו נוסף.

 

קודן לשער חשמלי

בחירת קודן לשער כולל התקנה

תמרור הזהרה חשוב מאוד! קודן לשער שווה קודן שעומד בחוץ. ולא תאמינו כמה השפעה יש לזה בעולם הקודנים… חשוב לבקש את כל האפשרויות המתאימות לתנאי חוץ במעמד ההתקנה, כדי לא לגלות כעבור שנתיים שהגשם גמר עליו והקודן הלך לעולמו.

 

קודן חשמלי VS קודן אלקטרומגנטי

לקודנים יש שני מנגנונים אפשריים: קודן חשמלי רגיל, וקודן שמתאים לשער אלקטרומגנטי. השער החשמלי הרגיל מקבל זרם חשמל מהקודן ונפתח, ואילו בשער אלקטרומגנטי הקודן עוצר את זרם החשמל הקבוע וכך השער נפתח.

שני הקודנים מתאימים לתנאי חוץ, אבל מקרי החירום שלהם הפוכים:

מנעול אם בחרתם בקודן חשמלי - ודאו שיש לכם מפתח ידני למקרים של הפסקות חשמל, בה הקודן לא יפעל.

מנעול אם בחרתם בקודן אלקטרומגנטי - תהיו מודעים לכך שבזמן הפסקת חשמל השער נפתח אוטומטית, ונשאר פתוח עד שיתחדש החשמל.

 

קודן AC מול קודן DC

חוץ מלהקת הרוק המפורסמת (ידעתם? או שחידשנו?), AC/DC הן גם שתי אופציות לזרם חשמל - זרם ישיר או זרם חילופין. קודן לשער AC פועל על זרם רציף של חשמל (תשמעו זזזזזזז כשהשער נפתח), בעוד קודן DC נותן פולסים (תשמעו קליק כשהשער נפתח).

בשער חיצוני עדיף קודן שעובד על AC. תנאי הקרקע החיצוניים, השמש והגשם גורמים לקרקע ולשער לזוז קצת עם הזמן. התוצאה - קשה יותר לשחרר את הלשונית, פולס חשמל אחד לא תמיד יספיק והשער עלול להיתקע. זרם מתמיד ירטיט את השער, ויעזור ללשונית להחליק החוצה ביתר קלות.

 

אינטרקום עם קודן

 

קודן לשער מוגן מים

כשאתם מזמינים קודן לשער כולל התקנה, ודאו עם הטכנאי מראש שהוא מציע לכם קודם עמיד למים. מה זאת אומרת? מעגלי האלקטרוניקה הפנימיים ואלו שבאחורי הקודן לא חשופים, אלא מצופים חיפוי של זפת מיוחדת. כך המים לא חודרים לחלק הרגיש של הקודן והוא נשאר נקי מקורוזיה. גם החוטים החשמליים צריכים להיות ארוזים טוב טוב.

שאלה איך תוכלו לדעת מה נחשב לעמיד במים בלי לפתוח את המכשיר? בקשו לראות שהקודן לשער עומד בתקן IP67 או 65.

 

חיווט מתאים לצנרת חיצונית

אם אין לכם נקודת חשמל צמודה לשער, תצטרכו להעביר כבלים מהנקודה הקרובה. אם הכבלים האלו עוברים בתוך צינורות מיוחדים - אין חשיבות לסוג החיווט שתבחרו. אבל אם הכבלים חשופים לאוויר, חשוב להקפיד על חיווט מוגן (כמו חיווט מסוג NYY) שמתאים לתנאי גשם ושמש.

 

מקשים VS ביומטרי

לא מומלץ להתקין קודן לשער חיצוני מסוג ביומטרי שנפתח בטביעת אצבע. במקרים של גשם ואצבעות רטובות הקודן עלול לא לזהות אתכם, וזה לא כל כך נעים לראות שער סגור…

נורה 2 טיפ שלנו - שווה לשקול קודן עם ספרות מאירות. אור קטן מגרש הרבה מן החושך באמצע הלילה.

 

קודן לשער

קודן לשער - תהליך התקנה

 לאחר הבנת הצרכים, הצעות המחיר ובחירת המערכת המתאימה טכנאי הקודנים יגיע אליכם ויתחיל בהתקנה.

מספר 1במקרה שכבר יש לכם תשתית, ותרצו רק להחליף קודן, מדובר בעבודה של דקות ספורות עד שעה.

מספר 2 במקרה וזה הקודן הראשון שלכם אבל השער חשמלי צמוד לנקודת חשמל, חיבור קודן לשער כולל ההתקנה יקחו פחות או יותר אותו משך זמן.

מספר 3 במידה ואין לכם נקודת חשמל קרובה ותשתית להתקנת קודן, הטכנאי יצטרך לחתוך את המשקוף להתקנת הקודן החשמלי, ולדאוג לחיווט מנקודת החשמל ועד לשער. משך ההתקנה תלוי במרחק של נקודת החשמל, אבל לרוב יארך מספר שעות.

כוכבית במידה ומעולם לא התקנתם קודן בעבר, חשוב להחליף את ידית הכניסה של השער לידית קבועה, שלא יכולה לסובב את הלשונית. ידית היציאה תישאר רגילה.

 

קודן לשער אחרי התקנה

מחיר קודן לשער כולל התקנה

מחיר קודן לשער כולל התקנה תלוי בתוספים שתבחרו, בחברת הייצור, ובאיכות המכשיר.

 

כסף מחיר קודן לשער מקצועי, מוגן מים, ממותג מוכר - 900 ש"ח בממוצע, כולל מע"מ וכולל התקנה.

כסף מחיר מנעול חשמלי - 500 ש"ח בממוצע, כולל מע"מ והתקנה.

כסף מחיר לחצן יציאה אלקטרומגנטי - 100 ש"ח בממוצע.

כסף מחיר ספק כוח (שנאי) - 150 ש"ח בממוצע, כולל מע"מ והתקנה.

כסף מחיר הוספת אפליקציה לשליטה מרחוק במערכת (אם יש אינטרקום) - 500 ש"ח בממוצע.

כסף מחיר הוספת חיווט לקודן לשער מנקודת חשמל -  200-600 ש"ח בממוצע, כתלות במרחק.

 

שקלבגדול, סט קודן לשער כולל התקנה, חיווט ואינטרקום, שמתאים לתנאי חוץ, יעלה בסביבות 3,400-3,800 בממוצע כולל מע"מ.


טכנאי קודנים ואינטרקום מומלצים

נתנו כאן מידע על גבול ההצפה, והגיע הזמן שניתן לטכנאי להסביר את השאר 😊 צרפנו בשבילכם רשימה של טכנאים מומלצים להתקנת קודן לשער. לכל אחד מהם חוות דעת מלקוחות קודמים, ודירוג שמבוסס עליהן בלבד. ממליצים לכם לדפדף, לקרוא ולבחור מי שנראה לכם הכי מדויק בשבילכם. בהצלחה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק