עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מאמן כושר שיקומי

מאמן כושר שיקומי מתמחה בהחזרה לכושר לאחר פציעות, ניתוחים ומחלות, במטרה לשפר את התפקוד הכללי או להתמקד בבעיה ספציפית. מאמן כושר שיקומי הוא לא פיזיותרפיסט והטיפול לא נועד להחליף שיקום רפואי, אבל בהחלט יכול לעזור בשיפור איכות החיים. למי מתאים אימון שיקומי? מה הוא כולל? וכמה זה עולה? כל התשובות כאן.


איך לבחור מאמן כושר שיקומי

אם אתם מתלבטים איך לבחור מאמן כושר שיקומי, נגלה לכם שכל מאמן כזה חייב לעבור את ההכשרות הבאות: 

וי הכשרה בשיקום פציעות ספורט (ספורט-תרפיסט).

וי השתלמויות יומיות בתחום כושר שיקומי.

וי תעודת מאמן רגילה הכוללת השתתפות בקורסים שיקומיים.

מאמן כושר שיקומי מעריך את מצבו של המתאמן ומתאים לו תכנית אימונים אישית, בהתאם להגבלות והיעדים שלו.

שימו לב חשוב לדעת – מאמן כושר שיקומי אינו פיזיותרפיסט או תזונאי, אלא אם הוא בעל תעודות בתחומים הללו.


מאמן כושר שיקומי - למי זה מתאים

שימו לב אימון כושר שיקומי לא נועד להחליף שיקום רפואי, אלא להוות שלב נוסף בחזרה של המתאמן לשגרה עצמאית ולשיפור איכות החיים שלו. האימון יכול לעסוק בשיפור כללי של התפקוד או להתמקד בבעיה ספציפית או שיקום איבר מסוים.

מאמן כושר שיקומי אמור לסייע בשיפור טווחי תנועה, קואורדינציה ושיווי המשקל, סיבולת לב ריאה, שרירי ליבה ויציבה, שיפור וחיזוק הגמישות העצמות והמפרקים, הקלה על כאב ומניעת התדרדרות של האיבר או הגוף.

בעקבות אילו מצבים כדאי להתאמן עם מאמן כושר שיקומי?

וי פציעות ספורט

וי פריצות דיסק, שברים

וי לאחר ניתוחים

וי תאונות, פציעות

וי קושי נוירולוגי (כולל לאחר אירוע מוחי)

וי מחלות וכאבים כרוניים

וי בעיות יציבה

וי תסמיני גיל שלישי (כאן תוכלו לקרוא עוד על אימון לגיל השלישי)

 

בניית תוכנית אימונים עם מאמן כושר

אימון כושר שיקומי לעומת אימון רגיל

מלבד ההכשרה של מאמן כושר שיקומי, יש עוד כמה הבדלים בין אימון רגיל לאימון שיקומי שכדאי להכיר:

אחד קודם כל בשיחת ההיכרות המאמן יעביר אתכם "תחקיר" קטן כדי להבין מה בדיוק המגבלה והאם הוא יכול לעזור להתמודד איתה. בנוסף הוא ישאל אתכם מהם היעדים שתרצו להשיג מהאימון.

שתיים בכל אימון כושר אבל במיוחד באימון כושר שיקומי, המאמן יבקש מכם לחתום על הצהרת בריאות בטרם האימון הראשון. במקרים מסוימים כמו מתאמנים שעברו אירוע לבבי או נוירולוגי, תצטרכו לדאוג גם לאישור מהרופא המטפל שלכם שאתם מורשים לבצע אימון גופני.

שלוש לאחר מכן יגיע האימון הראשון שהוא מעין אימון "גישוש", בו המאמן השיקומי ייתן לך מגוון תרגילים ויבחן את היכולות והמגבלות הפיזיות שלכם כדי שיוכל לבנות לכם תוכנית אימונים מותאמת אישית.

 

מה עוד מייחד אימון כושר שיקומי?

רשת הקפדה על עלייה הדרגתית מבחינת עצימות האימון.

רשת פיקוח צמוד של המתאמן.

רשת שימוש בעזרים כמו גומיות, פיתה לשיווי משקל, מזרון ועוד.

 

אימון כושר שיקומי

מחיר אימון כושר שיקומי

שקל המחיר שיגבה מאמן כושר אישי עבור אימון באורך 50-60 דקות נע בין 150-250 ₪ - ההבדל במחיר מאמן כושר אישי נקבע בהתאם לניסיון המאמן, לאזור בארץ ולמיקום בו נערך האימון (אימון בבית הלקוח בדר"כ עולה יותר).

שקל במקרים מורכבים מאוד המצריכים היערכות מיוחדת מצד המאמן, האימון יכול לעלות 10-20% יותר.

שקל רוב מאמני הכושר עובדים בשיטה של כרטיסיות, וככל שרוכשים יותר אימונים מראש המחיר פר אימון יורד. לדוגמא, אם אימון בודד יעלה 200 ₪ רכישת כרטיסייה של 10 אימונים תעלה 1,800 ₪, כך שהמחיר לכל אימון יהיה 180 ₪.


מאמני כושר מומלצים לאימון כושר שיקומי

אם אתם סובלים מפציעה, כאב כרוני או מחלה חלילה, יכול מאוד להיות שמאמן כושר שיקומי יוכל לעזור לכם. אבל קודם כל כדאי לוודא שהוא מגיע עם המלצות. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של מאמני כושר שיקומי מומלצים המדורגים על ידי לקוחות קודמים. אחרי כל אימון כושר אנחנו מבקשים מהלקוחות לדרג את חווית השירות, כך שהדירוג תמיד אמין ועדכני.


;

שאלות נפוצות לדף זה

למי מתאים אימון כושר שיקומי?

כדאי להתאמן עם מאמן כושר שיקומי בעקבות פציעות ספורט, פריצות דיסק, שברים, ניתוחים, תאונות, קושי נוירולוגי, מחלות וכאבים כרוניים, בעיות יציבה, תסמיני גיל שלישי ועוד. אימון כושר שיקומי לא מחליף שיקום רפואי, אלא מהווה שלב נוסף בחזרה של המתאמן לשגרה עצמאית ולשיפור איכות החיים שלו. 

כמה עולה מאמן כושר שיקומי?

מחיר מאמן כושר אישי עבור אימון באורך 50-60 דקות נע בין 150-250 ₪. במקרים מסוימים המצריכים היערכויות מוקדמות במצד המאמן האימון יכול לעלות 10-20% יותר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק