מוקד מידרג: 1-700-707-233

חברת ניהול ועד בית - מחירים

מחירים של חברת ניהול ועד בית מתחלקים לשני חלקים – מחיר הניהול (איסוף דמי ועד ותיקונים קטנים) ומחיר האחזקה (בדיקות תקופתיות, שירותי גינון, ניקיון וכו׳). מה המחירים של חברת ניהול ואחזקה, ממה הם מורכבים, טיפים להתנהלות מול חברת הניהול וגם כמה הצעות מחיר לדוגמה, במאמר שלפניכם

חברות ניהול ואחזקת מבנים מומלצות במידרג


חברת ניהול ועד בית - מחירים

סימן קריאה שימו לב - המחירים במאמר לא כוללים מע"מ.

לחברת ניהול ועד בית ישנם שני כובעים שמתומחרים באופן שונה:

מספר 1 ניהול ועד בית – התפקיד כולל את הגבייה החודשית מדיירי הבניין ואחריות על התיקונים קטנים ונקודתיים בו. מחיר ניהול ועד הבית נע בין 80-120 ₪.

מספר 2 אחזקת בית משותף – תפקיד זה כולל את כל השירותים השוטפים של הבניין. לדוגמה, שירותי ניקיון, גינון, ביקורת תקופתית למעלית ולכיבוי אש, שירותי אבטחה ותחזוקת בריכה בבנייני יוקרה ועוד. מחיר אחזקה של בית משותף מורכב מהרבה מאוד גורמים ולכן נגיע אליו ממש תכף.

 

בניין דירות

 

איך זה עובד?

כדי שתבינו יותר טוב את המחירים, נתחיל ביישור קו לגבי מה זה חברת ניהול ועד בית ולגבי אופן גביית התשלום:

חיצים כפולים חברת ניהול ועד בית היא חברה שלוקחת על עצמה את כל התפקידים של יו״ר ועד הבית ובעצם מחליפה את ועד הבית הקלאסי שלרוב ממלא אחד הדיירים.

תקציב בתחילת השנה או לפני תחילת העבודה עם חברת הניהול, מגיע נציג מטעמה כדי לבחון את מצב הבניין ואת השירותים הדרושים לתחזוקה שלו. בהתאם לצפי ההוצאות לשנה הקרובה, חברת הניהול והאחזקה בונה תקציב שנתי שלפיו נקבע המחיר החודשי שישלם כל דייר.

כסף דמי הוועד שמשלם כל דייר מופקדים לחשבון הבנק של ועד הבית. לחשבון זה חברת הניהול והאחזקה מקבלת גישה וכך היא יכול לנהל את כלל התשלומים, כמו תשלום עבור שירותי הניהול שהיא מספקת, תשלום עבור שירותי האחזקה ובכלל זה משכורת לעובדים בבניין כמו עובדי הניקיון, הגינון וכו'.

 

גינה בבניין משותף

מחיר ניהול ועד בית

מחיר ניהול ועד בית נע בין 80-120 ₪ לדייר לחודש וזה בעצם התשלום שמקבלת חברת ניהול ועד בית עבור טיפולה בנושאים הבאים:

אחד גבייה של דמי וועד הבית מהדיירים – חלק מחברות הניהול עובדות עם אפליקציה דרכה נגבים התשלומים.

שתיים תיקונים שגרתיים בבניין – (לא כולל עלות החומרים, אליה נגיע מיד בתקציב להוצאות בלתי צפויות כחלק משירותי האחזקה). לדוגמה, תיקון נורה שנשרפה או החלפת ידית לדלת הכניסה שנשברה.

רוב החברות לניהול ואחזקת מבנים מעסיקות איש תחזוקה שמגיע אחת לשבוע ומסייר בבניין כדי לאתר תקלות ואם זה אפשרי – לתקן אותן באופן מידי. ישנן חברות ניהול ועד בית שעובדות עם אפליקציה שמאפשרת לפתוח דרכה גם פניות שירות לדיווח של הדיירים על תקלות בבניין.

 

החלפת ידית בדלת כניסה לבניין

מחיר אחזקת בית משותף

מחיר אחזקת בית משותף משולם לנותני השירות. חברת הניהול והאחזקה דואגת לתאם את בעלי המקצוע ולשלם להם מהחשבון המשותף שהיא מנהלת עבור ועד הבית. במילים פשוטות, חברת הניהול היא על תקן של מתווך בין דיירי הבניין לבעלי המקצוע שצריכים לתחזוקה שלו. המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין ותלוי בשירותים בהם אתם מעוניינים ובעלות שלהם. בכל מקרה, כמו שציינו קודם, העלות תשולם מחשבון הבנק של ועד הבית.

 

שירותי אחזקת ועד בית נפוצים:

מעלית בדיקה תקופתית למעלית – יש חובה חוקית לבצע בדיקת בטיחות למעלית כל חצי שנה על ידי מהנדס מוסמך, במחיר שנע בין 200-500 ₪ לבדיקה, למעלית.

לכן, מחיר בדיקה תקופתית למעלית יבוא לידי ביטוי בתוספת של 400-1,000 ₪ בשנה לחשבון הכולל של ועד הבית.

 

לובי בבניין דירות

 

גלגלון כיבוי אש ביקורת כיבוי אש בבניין משותף – בדיקת ציוד כיבוי אש בבית משותף נעשית אחת לשנה ומחירה הוא כ-450 ₪ וכולל הוצאת אישור על תקינות ציוד כיבוי האש לעירייה, אם אין צורך בתיקונים. במידה ויש צורך בהחלפות ותיקונים, מחיר ביקורת כיבוי אש בבניין משותף יכול להגיע גם לכמה אלפי שקלים.

 

בדיקת מטפים לביקורת אש בבניין משותף

 

חומרי ניקיון שירותי ניקוין – מחיר ניקוי חד שבועי, קבוע, לבית משותף נע בין 250-1,000 ₪ לחודש. המחיר כולל ניקיון של חדר המדרגות והחללים המשותפים. טווח המחירים רחב מאוד כי המחיר תלוי במספר הקומות במבנה והחללים שדורשים ניקוי.

כוכבית לדוגמה, מחיר ניקוי חדר מדרגות בבניין בן 3 קומות בלי לובי יהיה בקצה התחתון של טווח המחירים ובניין בן 6 קומות שכולל לובי בכניסה ושטח גדול בין הדירות יהיה קרוב יותר לטווח העליון.

 

מדרגות נקיות בבניין משותף

 

עץאחזקת גינה – מחיר אחזקת גינה נע בין 250-400 ₪ לשעת עבודה וכולל רק את עבודת הגנן. תחזוקת גינה מבוצעת בדרך כלל פעמיים בחודש ונמשכת בין שעה לשעה וחצי. לכן, מחיר אחזקת גינה יוסיף לעלות חברת הניהול בין 500-1,200 ₪ לחודש.

אם אתם מעוניינים בעיצוב הגינה בבית המשותף באמצעות שתילה של צמחים חדשים, דישון ועוד, על המחיר הזה יתווסף מחיר החומרים הנוספים.

 

עיצוב גינה בכניסה לבניין משותף

 

נורת התרעה הוצאות בלתי צפויות – הוצאות בלתי צפויות מתחלקות לשניים:

נקודה הוצאות קטנות כמו קניית נורה להחלפה (שמחירה הוא בין כמה שקלים בודדים לכמה עשרות שקלים).

נקודה הוצאות גדולות כמו עבודת איטום גג גדולה (שמחירה הוא כ-7,500 ₪ ותלוי בגודל הגג ובשיטת האיטום).

כדי להתמודד עם ההוצאות הלא צפויות, חברת הניהול והאחזקה תגבה תוספת שנעה בין 8%-14% ממחיר ועד הבית לדמי הוועד לכיסוי הוצאות לא צפויות. התוספת תלויה במספר הדירות בבניין. ככל שיש יותר דירות כך שיעור התוספת יורד.

 

איטום גג בית משותף עם יריעות ביטומניות

כוכבית בנוסף לשירותים האלה קיים מגוון רחב מאוד של שירותים ותדירויותיהם משתנות בהתאם לצרכי הבניין. יש בניינים שיבקשו שירות ניקיון יום יומי, שירותי אבטחה, תחזוקה לבריכת שחיה, חדר כושר וכו'. כמובן שכל שירות נוסף או תדירות גבוהה יותר של שירות יעלו את מחיר חברת הניהול.


טיפים לעבודה עם חברת ניהול ועד בית

כדי שלא תבנו בניינים בלי יסודות, אספנו כמה טיפים שיוודאו שהניהול והאחזקה של הבניין יהיו יציבים:

מספר 1 חשבון בנק – אחת הנקודות החשובות ביותר בעבודה עם חברת ניהול ואחזקת מבנים היא חשבון הבנק. ודאו שכספי הוועד עוברים לחשבון בנק של ועד הבית ולא לחשבון פרטי של חברת האחזקה. כך, יש שליטה על הכספים והסכנה לשימוש לרעה בהם פוחתת.

לבשימו לב, אם כבר קיים חשבון ועד בית תוכלו לתת לחברת ניהול ועד הבית גישה אליו ואין צורך לפתוח חשבון חדש.

מספר 2 ביטוח – חשוב לוודא שלחברת הניהול והאחזקה יש ביטוח צד ג' או ביטוח אחריות מקצועית על שמה ושהיא לא רק רשומה על הביטוח של הבניין המשותף. ביטוחים אלה יוודאו שבמקרה חלילה של נזק לצד שלישי כמו מבקר או עובד בבניין, יהיה כיסוי ביטוחי והביטוח יספוג את העליות ולא הדיירים או חברת הניהול. 

מספר 3 תמחור – מחיר חברת ניהול ועד בית יכול להתחלק בין הדיירים בשני אופנים – חלוקה שווה בשווה בין הדיירים או חלוקה לפי שטח הדירה. בסופו של דבר המחיר הכולל שתשלמו לחברת הניהול והאחזקה יהיה זהה, אבל המחיר שישלם כל דייר יושפע מהבחירה.


דוגמאות להצעות מחיר לחברת ניהול ועד בית

אחרי שהבנו ממה מורכב מחיר חברת ניהול ועד בית, בואו נדבר במספרים, הנה שתי הצעות מחיר לניהול ועד בית לדוגמה:

 

הצעת מחיר לחברת ניהול ועד בית בבניין קטן

פרטי הבניין: בניין בן 4 קומות, 8 דירות, כולל גינה קטנה ומעלית אחת

שירותים

מחיר לבניין לחודש

מחיר לדירה לחודש

תשלום לחברת ניהול ועד בית

960 ₪

120 ₪

ניקיון הבניין

400 ₪

50 ₪

שירותי גינון

500 ₪

62.5 ₪

בדיקה תקופתית למעלית

100 ₪

6.25 ₪

תוספת להוצאות לא צפויות

268 ₪

33.5 ₪

סה"כ לתשלום

2,228 ₪ לחודש לבניין

272.25 ₪ לחודש לדירה

 
 

הצעת מחיר לחברת ניהול ועד בית בבניין בינוני

פרטי הבניין: בניין בן 10 קומות, 60 דירות, כולל גינה בינונית, שתי מעליות ומערכות לכיבוי אש

שירותים

מחיר לבניין לחודש

מחיר לדירה לחודש

ניהול ועד בית

6,000 ₪

100 ₪

ניקיון הבניין

800 ₪

13 ₪

שירותי גינון

700 ₪

12 ₪

בדיקת מערכות כיבוי אש

37.5 ₪

0.5 ₪

בדיקה תקופתית למעלית

100 ₪

2 ₪

תוספת להוצאות לא צפויות

630 ₪

10.5 ₪

סה"כ לתשלום

8,267.5 ₪ לחודש לבניין

138 ₪ לחודש לדירה


חברות ניהול ואחזקת מבנים מומלצות לניהול ועד בית

עכשיו כשאתם יודעים מה המחירים של חברת ניהול ועד בית, הגיע הזמן להוריד את כאב הראש של תפקיד ועד הבית מהכתפיים שלכם ולהעביר אותו הלאה. כדי שתהיו בטוחים שהבניין שלכם עומד על קרקע יציבה, אספנו עבורכם רשימת חברות ניהול ואחזקת מבנים מומלצות לניהול ועד בית. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה חברת ניהול לבניין?

חברת ניהול לבניין עולה בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים. המחיר מורכב מעלות ניהול ועד בית שנעה בין 80-120 ₪ ומעלות אחזקת הבניין שיכולה להגיע גם לכמה מאות שקלים ותלויה בשירותי האחזקה שתרצו ובתדירותם.

איך עובדת חברת ניהול ועד בית?

חברת ניהול ועד בית לוקחת על עצמה את תפקיד ועד הבית שבעבר מילא אחד הדיירים. היא עושה זאת באמצעות אחריות על ניהול הבניין שכולל גביית דמי ועד, תחזוקה שותפת של הבניין ודאגה לשירותי האחזקה שלו.

לאן מופקדים דמי הועד כשיש חברת ניהול ועד בית?

גם כשמשתמשים בשירותיה של חברת ניהול ועד בית, תשלומי הוועד מועברים לחשבון הבנק הייעודי של ועד הבית וחשוב לוודא שזה באמת המצב.

אנשים שהתעניינו בחברת ניהול ועד בית - מחירים התעניינו גם בזה...



אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק