מוקד מידרג: 1-700-707-233

נזילה מהתקרה

כמו במקרה של חור בשן, הסוד עם נזילה מהתקרה הוא טיפול מוקדם. עיכוב ודחייה עלולים להגדיל את הבעיה - ובעיקר לייקר את התיקון. תופתעו לגלות שהנזילה בכלל לא חייבת להיות באזור הרטוב, ולכן חשוב להזמין מאתר נזילות שימצא את המקור בהקדם. בעמוד הבא נסביר איך מאתרים נזילה מהתקרה, מה התיקון כולל וכמה הוא עולה


נזילה מהתקרה

תמרור הזהרה נתחיל באזהרה: אם הנזילה היא של מים ממש, התחילו בלכבות מכשירי חשמל קרובים ולהרחיק אותם מאזור הרטיבות. תשקלו אם יש גם צורך בהורדת החשמל.

גם אם מדובר בכתם רטיבות בלבד, עם נזילה מהתקרה לא מומלץ לחכות. אם הנזילה הגיעה למצב שכבר רואים מבחוץ, רוב הסיכויים שזה סימן לתהליך ארוך של נזק ורטיבות שעומדים מאחוריה.

 

איתור נזילה מהתקרה

איך מזהים נזילה מהתקרה? סימני רטיבות, התקלפות או שינוי צבע הם סימנים ברורים שמשהו בתקרה לא בסדר, אבל לעתים קרובות הנזילה היא דווקא לא ישירות מעל כתם המים. מים יכולים לעבור לאורך צינורות, חיווטים ורכיבים פנימיים במבנה לפני שהם מופיעים על התקרה. מכאן, פלסטר מקומי לא יספיק, ונצטרך להזמין מאתר נזילות מומחה שישתמש בכלים מיוחדים: מצלמה תרמית, סיב אופטי ובלון גז, שהם כלים שסורקים בצורה מקיפה. כך הוא יאתר את המקור, ולא רק הקצה הסופי.

שימו לב שימו לב: לא כל מאתר נזילות גם מתקן אותן. אם תרצו לתפוס שתי ציפורים במכה, בדקו עם המאתר שהוא יודע לעשות את שני הדברים לפני שתזמינו אותו.

 

התחלה של נזילה מהתקרה

סיבות לנזילה מהתקרה

יש כמה סיבות אפשריות לנזילה בתקרה:

טיפה תקלה או נזק לגג, שמובילים לחדירת מים מתחת לרעפים או לאיטום.

טיפה פגיעה או תקלה באינסטלציה, כמו פיצוץ צינור, סדק או שסתום דולף. הצנרת יכולה להיות צנרת המים או צנרת הביוב.

טיפה חוסר או ליקוי באיטום, הקורים לרוב סביב אמבטיות או מקלחונים.

טיפה סיבה פחות נפוצה היא עיבוי, הקורית באזורים לחים עם הפרשי טמפרטורה כך שהמים באוויר מתעבים (הופכים לנוזל) על הצנרת הקרה, וגורמים עם הזמן לנזילות קטנות. עיבוי עלול לקרות סביב יחידות מיזוג.

נורה 2 טיפ שלנו: תוכלו לזהות מאתר נזילות טוב אם הוא יתחיל בתשאול מקיף - מתי הנזילה התחילה? איפה היא קיימת? סביב שעות המקלחת או לא? כך הוא יוכל להתכוונן למקום המשוער ולדייק באיתור.

 

נזילה מהתקרה בזוית התקרה

שבירת תקרה באיתור נזילה

למרות החשש, ברוב המקרים המוחלט לא פותחים את התקרה, שכן בדיקה פשוטה עם כלים מתאימים יכולה להספיק. אם כן צריך פתיחה, זה בדרך כלל יהיה של הרצפה של השכנים בדירה מעל, שתכלול הרמה של כמה רצפות, תיקון והחזרתן למקום. אז מתי כן יפתחו את התקרה? לעיתים רחוקות, כמו במקרה של תקרת גבס מונמכת או במקרה מורכב אחר.

אם כן יש צורך לפתוח חור בתקרה כדי לגשת לנזילה, מאתר נזילות טוב יכול למזער את הנזק עם בחירה חכמה של מיקום החור ועם חיתוך מדויק. לאחר תיקון הנזילה אפשר לתקן את החור, ולהחזיר את התקרה למצבה המקורי.

נורה 2 טיפ שלנו - לפני הקריאה למאתר נזילות, דברו עם השכנים בקומה למעלה ויידעו אותם על המצב. וודאו שיש לכם הסכמה, כדי שדברים לא יתקעו רק כי השכנים מלמעלה לא בבית.

 

נזליה מהתקרה שגרמה לרטיבות גדולה

זמן איתור נזילה מהתקרה

זמן איתור הנזילה בהתקרה תלוי במספר גורמים, כמו מורכבות הנזילה והיקף הנזק, ולוקח בין שעה לשלוש שעות בממוצע.

תיקון פיצוץ צינור פשוט עשוי להימשך זמן קצר, בעוד שתיקון מורכב יותר עשוי להימשך עד ארבע-חמש שעות. ההערכה לא כוללת איטום נפרד, אלא את הזמן בו הנזילה עצמה מתוקנת. 

 

חלודה ורטיבות בעקבות נזילה מהתקרה

מחיר איתור נזילה מהתקרה

כסף מחיר איתור נזילה פנימית בבית (כולל נזילה מהתקרה) נע בין 800-1,200 ש"ח בממוצע + מע"מ. אם יהיה צורך בצילום כל צנרת הבניין, במקרה בו לא ברור מהיכן מגיעה הנזילה, הצילום עולה כ-1,200 ש"ח בנפרד.

תיקון נזילה זה כבר עניין אחר, מכיוון שהוא תלוי בסוג הצנרת הקיימת, בנגישות ובעוד גורמים, ולכן מושפע מאוד מהשטח עצמו.


איטום נזילה מהתקרה

במקרה של נזילה מהגג, לאחר איתור ותיקון מקור הנזילה חשוב מאוד לאטום את התקרה כדי למנוע נזילות עתידיות. אם לא מדובר באיטום אמבטיה פשוט אלא משהו קצת יותר רציני, מומלץ מאוד להזמין איש איטום - כדי למנוע מעצמכם את כל הסאגה הזו שוב בעוד כמה שנים. כדי להקל עליכם, צירפנו גם רשימת אנשי איטום וגם הסבר מקיף על איטום גגות.


מאתרי נזילות מומלצים לאיתור נזילה מהתקרה

נזקי מים בעקבות נזילה מהתקרה עלולים להביא לצמיחת עובש, לנזקים מבניים, ואפילו להיות סיכון בריאותי של ממש. זה באסה תמיד, וגם לרוב מגיע בטיימינג לא נוח (כי אין באמת שום טיימינג נוח). אבל כדי להקל קצת שבקצת, אספנו רשימת מאתרי נזילות מומלצים שיוכלו לקדם אתכם שלב אחד לקראת סוף הסיפור. צ'ירז לבית יבש!


בעלי מקצוע מתחומים נוספים לטיפול בנזילה מהתקרה


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק