עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עיצוב מצגות עסקיות

עיצוב מצגות עסקיות תוכלו לעשות בעצמכם או בעזרת מעצב גרפי. תהליך עיצוב מצגות עסקיות כולל אפיון צרכי העסק, קהל היעד ובניית שפה גרפית מתאימה. כאן נציג לכם את כל המידע שתצטרכו על עיצוב מצגות עסקיות שיגרפו מחמאות


עיצוב מצגות עסקיות

תפקיד מצגת עסקית הוא ממש כשמה, לייצג את העסק שלכם. לכן, חשוב שהמצגת תצליח להעביר לצופים בה, בין אם מדובר במשקיע פוטנציאלי או בלקוח חדש, במדויק את מהות העסק והמסר שלשמו התכנסתם.

את המצגת העסקית תוכלו לעצב בעצמכם או לשכור את שירותיו של מעצב גרפי. איך תדעו באיזו אפשרות לבחור?

בעיצוב מצגת עסקית לבד, היתרון המרכזי הוא, כמובן, המחיר. אמנם בניית המצגת תדרוש השקעה של זמן אבל קיימים הרבה כלים חינמיים כמו גוגל סליידס וקנבה בהם תוכלו לעצב מצגות ייצוגיות (בהמשך מצורפים כמה טיפים שיעזרו לכם לעצב מצגת עסקית שתסובב ראשים).

לעומת זאת, אם המצגת צריכה לכלול אלמנטים מסובכים כמו גרפים, חלוקה של השקפים או עיצוב מותאם למותג שלכם כדאי לכם לשקול להשתמש בשירותיו של מעצב גרפי לעיצוב מצגת עסקית שיצליח לארגן את המידע בצורה בהירה ועקבית.

 

מעצבת גרפית עובדת על עיצוב מצגת עסקית

תהליך עיצוב מצגות עסקיות בעזרת מעצב גרפי

תהליך עיצוב מצגת עסקית מורכב מכמה שלבים:

 

אפיון

כל עבודת עיצוב לעסק שלכם מתחילה באותו אופן – אפיון של צרכי העסק על ידי הבנה של מהות העסק, קהל היעד, המסר שרוצים להעביר ועוד. הגדרת כל הפרטים האלה תאפשר למעצב לבנות שפה גרפית לצורך עיצוב מצגת עסקית.

 

לכן, כדאי שתגיעו למעצב הגרפי מוכנים עם תשבות לשאלות הבאות:

צק ליסט מי קהל היעד של המצגת העסקית? כלומר, למי אתם מעבירים את המצגת?

צק ליסט מה מטרת המצגת העסקית? למכור מוצר? להביא משקיעים?

צק ליסט איך המצגת תעבור? תשלחו אותה במייל? תעבירו אותה פנים אל פנים?

 

פגישת אפיון עם מעצב גרפי לפני עיצוב מצגת עסקית

 

עיצוב שפה גרפית

מה זה שפה גרפית? שפה גרפית היא כמו טביעת אצבע ייחודית של העסק שעוזרת לו לבלוט. היא כוללת גופנים, צבעים, תמונות, איורים, צורות ועוד שתורמים לזיהוי העסק. על בסיס השפה העיצובית המעצב הגרפי יעצב את המצגת העסקית.

 

אם כבר עברתם תהליך של מיתוג עסקי בעבר, השפה הגרפית של המצגת העסקית תתבסס על המיתוג העסקי במהלכו כבר אופיינה השפה העיצובית של העסק. על השפה העיצובית הזו, המעצב הגרפי יוסיף בחירות גרפיות ועיצוביות ייחודיות למצגת העסקית.

בשביל שהמעצב יישם את השפה הגרפית שלכם במצגות תצטרכו לתת לו את הגופנים, הלוגואים, ומספרי הצבעים של המיתוג שלכם כדי שהמצגות העסקיות יהיו תואמות למיתוג העסקי.

 

בעזרת בניית השפה הגרפית, המעצב יוכל להתאים את המצגת העסקית למטרה שלה.

כוכבית קטנה אם המצגת העסקית מיועדת למשקיעים עתידיים בעסק שלכם, יש צורך לבצע התאמות בשפה הגרפית הקיימת שפותחה עבור קהל הלקוחות. למשל, אם מדובר באפליקציה שמיועדת לילדים ובמהלך המיתוג העסקי בחרתם להשתמש בצבעים עזים. כשתציגו את העסק למשקיעים פוטנציאלים המעצב הגרפי ישמור על קו נקי יותר ויציג נתונים "יבשים" בדרך מעניינת ופחות את המיתוג בו השתמשתם כדי לפנות לילדים ולהוריהם.

עיצוב שפה גרפית ודוגמאות לשקופיות למצגת עסקית

עיצוב שקופיות למצגת העסקית

לאחר שהמעצב הגרפי פיתח את השפה הגרפית למצגת העסקית, הוא יישם אותה על שקופיות המצגת.

את כל הנתונים והטקסטים שיופיעו במצגת העסקית תתבקשו לשלוח למעצב, לאחר הגייה. כמו כן, שקפו למעצב איך תרצו שהנתונים יופיעו במצגת העסקית (גרף, טבלה, תרשים עוגה ועוד) ועד כמה תרצו שהמעצב יפשט את הנתונים באמצעות אלמנטים גרפיים (אינפוגרפיקה).

 

שימו לב שימו לב שאתם מוודאים שכל הנתונים מדויקים ושהמלל כתוב כראוי כי המעצב רק יטמיע אותם בשקופיות אך לא ישקף לכם אם יש טעויות (מהסיבה הפשוטה שהוא כנראה פחות מבין בתחום בו אתם מתעסקים).

 

מחיר המעצב הגרפי ישלח לכם את המצגת לבדיקה ולפני קבלת החומרים הסופיים, אז תוכלו לשלוח לו בקשות ותיקונים אחרונים.

אם מדובר בתיקונים קטנים הם יהיו כלולים במחיר הראשוני של עיצוב מצגת עסקית אבל אם מדובר בתיקונים נרחבים יגבה מחיר נוסף של כ-150 ₪ (תמחור לפי שעת עבודה של המעצב הגרפי).

 

שקופיות מעוצבות למצגת עסקית

 

קבלת החומרים מהמעצב הגרפי

המעצב הגרפי מעצב את המצגת בעזרת תוכנות מקצועיות כמו פוטושופ (Photoshop) ואילוסטרייטור (Illustrator), תוכנות של חברת אדובי שמיועדות לשימוש מקצועי של מעצבים, צלמים ועוד.

 

אך אל דאגה, את המצגת העסקית הסופית המעצב ישלח לכם באחד מהפורמטים המוכרים למצגות, לפי העדפתכם האישית:

 

מצגת פוורפוינט פוורפוינט (PowerPoint)– תוכנת המצגות של ווינדווס שמחייבת רישיון שימוש לצורך עריכה.

 

מצגת גוגל סליידס גוגל סליידס (Google Slides)– ממשק אינטרנטי של גוגל לבניית מצגות שמאפשר עריכה של המצגת מרחוק מכל מחשב שמחובר לאינטרנט.

 

pdf קובץ PDF – מאפשר צפייה במצגת מכל מקום אך עריכה רק במידה ויש לכם רישיון לשימוש בתוכנה.

 

מצגת עסקית בתור קובץ PDF, גוגל סליידס ופוורפוינט

טיפים לעיצוב מצגות עסקיות לבד

אם החלטתם לנסות לעצב מצגת עסקית לבד, הנה כמה שאלות שיעזרו לכם להשיג מראה של מצגת מקצועית:

 

מספר 1 צבוע מי קהל היעד של המצגת?

גם אם אתם בוחרים לעצב את המצגת לבד, חשוב שתבינו למי המצגת העסקית מיועדת, מה הנושא שלה ואיזה מסר תרצו שהיא תעביר. כך תוכלו להתאים אותה במדויק לצרכים שלכם.

לדוגמה, אם זו מצגת משקיעים תרצו להכניס יותר מידע עסקי בדמות גרפים וטבלאות שישקפו למשקיע למה כדאי להשקיע בכם. לעומת זאת, אם מדובר במצגת שיווקית ללקוח פוטנציאלי, כדאי להתמקד בהצגה ויזואלית של המוצר או אילוסטרציות שלו.

 

מספר 2 צבוע האם אתם שולחים את המצגת במייל או מעבירם אותה פנים אל פנים?

יש הבדל בעיצוב מצגת ששולחים ללקוח לבין כזאת שמלווה במציג. ההבדל הוא בכמות המלל שתוסיפו למצגת.

אם מדובר במצגת שתעבירו, כמות המלל בכל שקופית צריכה להיות קטנה ולא לעלות על 3 משפטים.

 

בעל עסק מעביר מצגת עסקית למשקיעים פוטנציאלים

 

מספר 3 צבוע מי אתם?

אם הגעתם לעצב מצגת עסקית – כנראה שאתם בעלי עסק! לכן, חשוב שתזכרו להוסיף את הלוגו המעוצב שלכם לכל שקופית, במיקום וגודל אחידים. זה יעזור לוודא שהצופים תמיד יודעים במה ובמי מדובר וייצור מראה אחיד שמשדר מקצועיות וגאוות יחידה למצגת העסקית שלכם.

 

מספר 4 צבוע מה הרקע למצגת?

אולי השאלות הקודמות היו יותר ברומו של עולם אבל עכשיו אנחנו מתכוונים ממש לרקע של המצגת.

ברמה העיצובית, כדאי שלמצגת יהיה רקע בצבע אחיד שיוצר כמה שיותר קונטרסט, כלומר הבדל צבעוני בין הרקע למה שנמצא מעליו (כיתוב, איור וכו').

אם אתם בוחרים ברקע בהיר, לדוגמה רקע לבן, האלמנטים עליו צריכים להיות בצבע כהה, כמו כחול או שחור.

שקופית מעוצבת למצגת עסקית עם קונטראסט בין הכיתוב לרקע

מספר 5 מה המסר? להיות 10! תזכרו שאתם רוצים להעביר מסר ברור לצופים בעזרת המצגת העסקית. לכן, תשמרו על מצגת כמה שיותר נקייה וממוקדת, בלי יותר מידי צבעים, הנפשות ומעברים מיוחדים. כשמדובר במצגת עסקית, ובעיצוב בכלל, Less is More.


מחיר עיצוב מצגות עסקיות

מחיר עיצוב מצגת עסקית מתחלק לשני חלקים: בנייה של כל השפה העיצובית ובניית המצגת עצמה.

לדוגמה, בשלב עיצוב השפה הגרפית למצגת עסקית המעצב יתכנן את המראה של שקופיות מסוגים שונים– צבעים, גופנים, תמונות, גרפים, טבלאות, איורים ועוד. בשלב עיצוב המצגת, המעצב ישמש בכלים אלה ובסוגי השקופיות השונים על מנת לבנות את המצגת עצמה.

 

כסף מחיר בניית שפה גרפית למצגת עסקית – מחיר בניית שפה גרפית נע בין 1,000-2,000 ₪.

הטווח רחב כי המחיר תלוי בכמה עבודה המעצב צריך להשקיע בבניית השפה העיצובית למצגת העסקית. ככל שיש לכם יותר תוכן להציג, ככל שהוא מורכב יותר ודורש עיצוב אייקונים וגרפיקה מורכבת, כך המחיר עולה. בנוסף, אם כבר קיימת שפה עיצובית לעסק, המעצב יצטרך להשקיע פחות זמן בעיצוב אלמנטים גרפים חדשים.

 

שימו לב קחו בחשבון שהשקעה בעיצוב מצגת עסקית היא השקעה לטווח ארוך כי השפה העיצובית שהמעצב הגרפי פיתח תוכל לשמש אתכם בעתיד כשתבנו מצגות נוספות ואפילו אם תבחרו לעבור תהליך מיתוג עסקי. אם אהבתם את השפה תוכלו לפנות למעצב גרפי ולהתבסס על הצבעוניות, גופנים ואלמנטים גרפים אחרים שפותחו כאן.

 

שלב בניית השפה הגרפית הוא החשוב ביותר בתהליך עיצוב המצגת כי במהלכו המעצב מכין את היסודות עליהם הוא יבנה את המצגת העסקית ושעליהם יהיה אפשר לבנות מצגות נוספות בעתיד. ככל ששלב זה יהיה יותר ממוקד ויכלול את עיצוב כל האלמנטים שהמעצב צריך לבניית המצגת (איורים, גופנים, צבעוניות וכו'), כך עבודת עיצוב השקופיות תהיה קלה ומהירה יותר.

 

אחרי שלב זה תוכלו לבחור להמשיך לבד ולבנות את השקופיות למצגת העסקית בעצמכם על בסיס השפה שבנה המעצב. אם מדובר במצגת מורכבת או שאתם מעדיפים להפקיד את כל העבודה בידי המעצב הגרפי תוכלו להשאיר גם את השלב הבא בעיצוב המצגת העסקית.

 

כסף עיצוב שקופיות למצגת עסקית – בשלב זה התמחור נעשה פר שקופית. המחיר לעיצוב שקופית למצגת עסקית נע בין 70-350 ₪ לשקופית

טווח המחירים מושפע בעיקר ממורכבות עבודת העיצוב על כל שקופית. לכן, כפי שציינו קודם, אם הושקעה עבודה רבה על בניית השפה גרפית, תמחור עיצוב כל שקופית יהיה זול יותר.


מעצבים גרפים מומלצים לעיצוב מצגות עסקיות

כפי שהבנתם, מצגת עסקית היא לא מוצג במוזיאון ולכן חשוב שהיא תעביר לצופים בה בדיוק את המסר שאתם רוצים ולא תהיה נתונה לפרשנות. כדי להגיע למטרה הזאת, אספנו עבורכם רשימת מעצבים גרפיים שמתמחים בעיצוב מצגות עסקיות שיעזרו לכם להציג ולהעביר את המהות של העסק לכל לקוח, משקיע או עובד.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי אצטרך עיצוב מצגת עסקית?

בדרך כלל תצטרכו עיצוב מצגת עסקית כשתרצו להעביר מסרים שקשורים לעסק שלכם. לדוגמה אם מתוכננת ישיבה עם משקיעים פוטנציאלים, פגישה עם לקוחות, כנס עובדים ועוד. 

מה כולל תהליך עיצוב מצגות עסקיות?

תהליך עיצוב מצגות עסקיות מורכב מכמה שלבים: איפיון צרכי העסק, עיצוב שפה גרפית למצגת עסקית, עיצוב השקופיות למצגת וקבלת המצגת העסקית מהמעצב הגרפי.

אפשר לעצב מצגת עסקית לבד?

כן, אפשר לעצב מצגת עסקית לבד ומדובר באופציה הזולה יותר. אבל, כדאי לקחת בחשבון שאם אתם מעוניינים בהצגה של נתונים מורכבים, איורים, גרפיקות מיוחדות ועוד, תעדיפו לפנות למעצב גרפי שמתמחה בכך.

מה מחיר עיצוב מצגת עסקית?

מחיר עיצוב מצגות עסקיות מתחלק לשני חלקים:

מחיר בניית שפה גרפית למצגת עסקית נע בין 1,000-2,000 ₪.

מחיר עיצוב שקופית למצגת עסקית נע בין 70-350 ₪ לשקופית.

מחיר תיקונים רבים לאחר סיום עיצוב המצגת העסקית הוא כ-150 ₪ לשעת עבודה של מעצב גרפי.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק