מוקד מידרג: 1-700-707-233

מיתוג עסקי

מטרת המיתוג העסקי היא להעביר את המהות של העסק שלכם לקהל הלקוחות בצורה ויזואלית. עכשיו, כשהגיע הזמן להרים את העט, לחדש את הלוגו, לבנות אתר, תמצאו כאן אפשרויות ומחירים של מיתוג עסקי


מיתוג עסקי

כל עסק צריך מיתוג עסקי, מהעסק הקטן והחדש ועד התאגיד הגדול ביותר. אם תחשבו על כל חברה גדולה שאתם מכירם, תשימו לב שיש לה לוגו, צבעוניות, גופנים ועוד אלמנטים גרפיים ייחודיים שמזכירים לכם בכל פעם באיזה חברה מדובר.

מיתוג העסק הוא כמו תעודת זהות ויזואלית. כל מרכיבי המיתוג מעבירים ללקוח מי הוא העסק, איזה שירות הוא נותן ולמי השירות מיועד.

 

מה כולל מיתוג עסקי

המטרה של מיתוג עסקי היא לתת קו עיצובי אחיד לעסק שלכם. כלומר, להתאים לעסק צבעים, גופנים, שפה צורנית ועוד– או במילים אחרות, לבנות לו שפה עיצובית. כך,הלקוח יזהה מיד שמדובר בכם ברגע שהוא רואה מודעה ממותגת בפייסבוק, לדוגמה, או את כרטיס הביקור שלכם על שולחן בקפה השכונתי.

מיתוג עסקי יכול לכלול עיצוב של פריטים רבים או כמה בודדים, בהתאם למה שאתם בוחרים ולפי המלצת המעצב. הוא יכול לכלול יישום של השפה העיצובית שפותחה על כרטיס ביקור, חתימה במייל, אתר אינטרנט, פוסטים לרשתות החברתיות, מדבקה לרכב ועוד ועוד.

תמרור הזהרה הרשימה לא נגמרת והבחירה מה למתג תלויה בסוג העסק ובקהל היעד. לדוגמה, אם מדובר במיתוג מספרה תצטרכו ליישם את המיתוג על שלט למקום, פוסטים לרשתות החברתיות, אבל לא תהיו חייבים לבנות אתר אינטרנט. לעומת זאת, אם מדובר בחברת אדריכלות שצריכה להציג הדמיות ולפנות ללקוחות עסקיים, השקעה עיקרית תהיה בבניית אתר וניירת משרדית.

 

שלט ממותג למספרה ואתר ממותג לחברת אדריכלות

 

עיצוב לוגו

אלמנט עיצובי שחשוב שיכלל בתהליך המיתוג העסקי שלכם הוא עיצוב לוגו. לוגו הוא מרכיב עיקרי בזהות של העסק, תפקידו למצמצם את מהות החברה לאלמנט גרפי מזוהה וזכיר. הלוגו יופיע על כל פריט שימותג בתהליך המיתוג העסקי ולכן חשוב להשקיע בעיצובו.

תמרור הזהרה בעיצוב הלוגו כדאי להתחשב בשימושים שתרצו לעשות בו. לדוגמה, אם אתם מתכננים להדפיס אותו בקטן על פתקים ממותגים, כדאי שלא יהיו בו פרטים קטנים ושהאלמנטים יהיו מרווחים. כך, אין סכנה שבהדפסה הלוגו יהיה לא ברור. הרי זה בדיוק התפקיד שלו – להיות קריא, ברור ולתמצת את מהות העסק.

 

סקיצות של עיצוב לוגו

פגישה ראשונית למיתוג עסקי

תהליך מיתוג עסקי מתחיל מפגישה ראשונית עם המעצב. הפגישה היא תיאום ציפיות לקראת המשך התהליך. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לפגישה:

רעיון הביאו רעיונות משלכם

הקמתם את העסק בשתי ידיים אז בטוח שיש לכם רעיון או שניים לגבי המראה שלו והמסרים שהוא יעביר לקהל הלקוחות. אם תגיעו עם כיוונים, למעצב יהיה יותר קל להבין את הציפיות שלכם ולדייק את העיצוב לטעמכם.

חשוב לזכור שפניתם למעצב הגרפי כדי שהעיצוב יהיה כמה שיותר מדויק, ייחודי ומושך לכן כדאי לא להינעל מראש על הרעיון שלכם אלא לתת למעצב חופש יצירתי כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

 

עין הראו למעצב מיתוג קודם

אם לא מדובר בעסק חדש וכבר יש לכם עיצוב מזוהה, כזה שבניתם עם מעצב בעבר או שהכנתם בעצמכם, כדאי להביא את כל החומרים לפגישה. הפרטים האלה יוכלו לעזור למעצב לדעת איך העסק מזוהה לקראת תהליך המיתוג מחדש.

 

תהליך מיתוג עסקי

 

אנשים חישבו מי קהל היעד

המיתוג של העסק מיועד למשוך את הלקוחות שהוא פונה אליהם, לכן, הבנה של מי קהל היעד חשובה מאוד להמשך התהליך. זיהוי נכון של קהל הלקוחות יוביל את בחירת הצבעים, גופנים, צורות ועוד בהם יעשה שימוש בעיצוב.

לדוגמה, אם ניקח לדוגמה עסק לעיצוב שמלות כלה, לרוב הצבעים שיבחרו יהיה בהירים ועדינים, פונטים עגולים וזורמים. בתוך הענף, אם תרצו לייחד את העסק כבוטיק יוקרתי לשמלות כלה,הצבעוניות תהיה אחידה והמיתוג יהיה ונקי מאלמנטים קישוטיים. לעומת זאת, עסק שרוצה להדגיש שהוא בר השגה, יבחר במראה צבעוני יותר ונגיש.

 

לוגו לסלון כלות

 

משקפי שמש בדקו מי המתחרים

אם אתם בוחרים להקים עסק בתחום בו יש הרבה עסקים, חלק ממטרת המיתוג העסקי היא להבדיל ולהבליט אתכם מהמתחרים. לכן, כדאי שתבחנו איך המתחרים בחרו למתג את העסק, האם המיתוג הצליח, איפה באה לידי ביטוי הייחודיות שלכם בענף ואיך תוכלו להתבלט על פניהם.

 

פגישת מיתוג עסקי

תהליך המיתוג עסקי

לאחר שהגעתם להבנות עם המעצב הגרפי על מה המיתוג העסקי יכלול, מתחיל תהליך העיצוב שכולל כמה שלבים. מהשלב הזה, רוב התקשורת עם המעצב תהיה במיילים ולא בפגישות פנים אל פנים.

יד עם עט הכנת סקיצות

בעקבות השיחה הראשונית, המעצב יבצע סקיצה ראשונית למיתוג. במידה ואתם עסק חדש ואין לכם בכלל כיוון למראה שאליו אתם שואפים, המעצב ישלח לכם מספר כיוונים, כלומר סקיצות, מהן תוכלו לבחור אחת בה הוא יתמקד. הכמות הנפוצה היא בין 2 ל-3 סקיצות.

לא מדובר במספר סקיצות לכל פורמט בו בסופו של דבר יישום העיצוב אלא בסקיצות כלליות יותר שיכילו רעיונות ללוגו, צבעוניות, פונטים ועוד אלמנטים שיעזרו למעצב לדעת לאן תרצו להתקדם.

תמרור הזהרה במידה וכבר יש לכם כיוון, חלק מהמעצבים הגרפיים ישלחו לכם סקיצה אחת ויתקדמו לבאה רק אם לא תהיו מרוצים. גם במקרה כזה, עבור מספר סקיצות שקבעתם מראש, גם כאן מדובר בבין 2-3 סקיצות, לא תגבה תוספת תשלום. אך עבור סקיצות נוספות, רוב המעצבים הגרפים, יגבו תוספת תשלום, במידה ותהיו מעוניינים לקבל כאלה. התוספת היא של כ-150 ₪ עבור כל שעת עבודה נוספת על הסקיצות.

 

תיקון תיקונים

לאחר שתבחרו את הסקיצה שהיא הכי לטעמכם המעצב יפתח אותה וישלח לאישור. בשלב זה כדאי לעבור על כל התוצרים ולשלוח חזרה למעצב לתיקונים. גם על מספר התיקונים האפשריים במסגרת המחיר תסגרו מול המעצב לפני תחילת העבודה. במידה ותרצו תיקונים נוספים מעבר לכך, תגבה תוספת תשלום.

 

סקיצות ותיקונים למיתוג עסקי

אחרי המיתוג עסקי

לאחר סיום תהליך העיצוב המעצב יעביר לכם מסמך שכולל את השפה הגרפית שפותחה עבור העסק. כלומר, המסמך יכלול את כל המידע שיעזור לכם לשמור על השפה העיצובית האחידה שהמעצב בנה בתהליך המיתוג העסקי, גם בהמשך.

לדוגמה, אם כיום אין לכם אתר אינטרנט אבל בעוד כמה שנים תרצו אחד כזה, יהיה לכם את כל המידע כדי ליישם את המיתוג העסקי הקיים גם בו. כלומר, הצבעוניות, גופנים, לוגו, צורות, ועוד.

תמרור הזהרה שימו לב, אחרי שהשקעתם כסף וזמן בתהליך המיתוג העסקי, כדאי שלא תוותרו על יישום קפדני של השפה הגרפית בכל פלטפורמה או פורמט שקשור לעסק שלכם, בין אם מדובר במודעת פרסום שתופיע בפני מאות אנשים, מצגת עסקית למשקיעים או בניוזלטר שאתם שולחים רק למספר לקוחות מצומצם. זה משדר ללקוחות שאתם עסק רציני ואמין ולא תרצו שתמותגו אחרת.

 

הקבצים שתקבלו יהיו לרוב:

pdf  קובץ PDF עם הלוגו כקובץ וקטורי (קובץ שמאפשר להתאים את הלוגו לכל גודל שתבחרו בלי לפגוע באיכות שלו).

נקודה מספרי הצבעים המדויקים בהם העסק השתמש למיתוג – כל צבע מורכב משלושת צבעי היסוד שמיוצגים על ידי האותיות RGB, לכל צבע יש מספר שמייצג כמה מכל צבע הוא מכיל. את המידע הזה יעביר לכם המעצב.

jpg הלוגו בקובץ jpg עם רקע לבן – בקובץ הזה תוכלו להשתמש בכל מקום בו הלוגו אמור להופיע על רקע לבן כמו בהדפסה על נייר, לדוגמה.

png  הלוגו בקובץ png עם רקע שקוף – בכל מקרה בו תצטרכו לשים את הלוגו על רקע שאינו לבן תוכלו להשתמש בקובץ זה, לדוגמה בפוסט עם רקע צבעוני בפייסבוק.

 

מיתוג עסקי כולל

מחיר מיתוג עסקי

לרוב תהליך מיתוג עסקי מתומחר בחבילות לפי האלמנטים הגרפיים שתרצו שהוא יכלול. תוכלו גם לבחור להתמקד באלמנטים ספציפים כמו לוגו או אתר בלבד.

תמרור הזהרה שימו לב, כאשר מדובר בחבילה, מחיר כל פריט בנפרד יהיה נמוך יותר מאשר אם תרכשו אותו שלא כחלק מהחבילה.

 

מידרג מחיר לוגו

מחיר עיצוב לוגו לעסק נע בין 500-2,000 ₪. הטווח רחב מפני שהוא תלוי במורכבות הלוגו ובמספר הסקיצות והתיקונים עליהם סיכמתם עם המעצב.לוגו מורכב יותר, כלומר כזה שמכיל צרות מורכבות או גופנים מיוחדים ודורש דיוק רב בפרטים הקטנים, יצריך זמן עבודה ארוך יותר ולכן המחיר יעלה בהתאם, ויגיע לטווח הגבוה של 2,000 ₪.

 

מחשב נייד לעבודה מחיר כרטיס ביקור

עלות עיצוב כרטיס ביקור נעה בין 250-500 ₪ ונובעת מעיצוב צד אחד של הכרטיס או שני צדדיו.

 

גופן מחירי פונטים

מדובר בנושא מורכב שנוגע בזכויות יוצרים. כשאתם פונים למעצב מקצועי יש לו רישיונות לשימוש בפונטים שברשותו. אם הוא השתמש בפונט מסוים ותרצו גם אתם להשתמש בו על מנת לשמור על שפה ויזואלית אחידה, תצטרכו גם אתם לרכוש רישיון שימוש בו. תוכלו לפנות בקשר לכך למעצב שיפנה אתכם למקום ממנו הוא רכש את הפונט.

עלות רישיון לפונט תלוי באופן השימוש בו, על כמה מחשבים אפשר להתקין אותו ועוד והמחיר יכול לנוע בין 350 ₪ למשקל בודד להגיע ל-3,000 ₪ ויותר אם אתם מעניינים ברכישת משפחת פונטים שלמה, בכמה משקלים ולשימושים מגוונים.

תמרור הזהרה כשאתם רוכשים רישיון שימוש בפונט, שימו לב שהוא מתאים לאופן השימוש שתעשו בו – אם הוא מותר לשימוש בפרסומות, באתרי אינטרנט (בהתאם לכמות הגולשים הצפויה) ועוד, על מנת לא לעבור על תנאי השימוש ולהיות חשופים לתביעות.

 

פירמוט מחשב נייד מחירי בניית אתר אינטרנט

מחיר בניית ועיצוב אתר וורדפרס נע בין 5,500-6,000 ₪. המחיר עשוי לעלות אם תרצו אתר מורכב יותר, כזה שמכיל תכנים רבים, היררכיה מורכבת ועוד. המחיר יכול להגיע גם ל-10,000 ₪, לדוגמה אם מדובר בחנות אינטרנטית.

תמרור הזהרה קחו בחשבון שאתר אינטרנט מצריך תשלום חודשי שוטף עבור אחסון וכתובת האתר. כלומר, הכתובת שמופיעה בשורת החיפוש כשנמצאים באתר והשרת בו כל קבצי האתר מאוחסנים על מנת שהגולשים יוכלו להגיע אליו. המחיר נע בין 25-100 ₪ בחודש, ותלוי בגודל האתר.

 

חתימה על חוזה  מחיר סקיצות ותיקונים נוספים

במידה ותהיו מעוניינים בסקיצות ותיקונים נוספים מעבר לכמות עליה סגרתם עם הגרפיקאי בשיחה הראשונית, התמחור עבור השירות הנוסף ייעשה לרוב לפי שעה. המחיר לשעת עבודה הוא כ-150 ₪.

 

מחירי חבילות מיתוג עסקי

מחיר מחיר מיתוג עסקי הכולל עיצוב לוגו וכרטיס ביקור – 700-900 ₪.

מחיר מחיר מיתוג עסקי הכולל עיצוב לוגו, כרטיס ביקור, מדבקות ונייר מכתבים לחברה – 1,300 ₪.

מחיר מחיר מיתוג עסקי הכולל עיצוב לוגו, ניירת משרדית, כרטיס ביקור, קאבר לפייסבוק וחותמת למייל – 2,000 ₪.

מחיר מחיר מיתוג עסקי הכולל בניית אתר, עיצוב לוגו וכרטיס ביקור – 6,000 ₪.


מעצבים גרפים מומלצים למיתוג עסקי

אם הגיע הזמן למיתוג עסקי לעסק החדש שהקמתם או התאמה של העיצוב הישן למאה הנוכחית, כדאי שתפנו למעצב גרפי כדי להתחיל בתהליך מיתוג עסקי. איפה תמצאו מעצב גרפי שתסמכו עליו שיממש את החזון שלכם? אל תתעצבו, תעצבו! ריכזנו בשבילכם רשימת מעצבים גרפיים מומלצים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. בהצלחה!


מידרג היא מיתוג להצלחה - כאן מצטרפים


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא תהליך בו מעצב גרפי יוצר שפה גרפית אחידה לעסק שלכם, כלומר, מחליט על צבעוניות, גופנים, לוגו, צורניות ועוד. המטרה היא להעביר ללקוח את מהות העסק באמצעים ויזואליים כך שהוא יהיה מזוהה.

מה כולל תהליך מיתוג עסקי?

תהליך מיתוג עסקי כולל כמה שלבים: פגישה ראשונית, עבודת העיצוב והסיום.

מיתוג עסקי מתחיל בפגישה ראשונית במהלכה תראו למעצב את הרעיונות שלכם, תבחנו מי קהל היעד, מי המתחרים ותקבעו כמה סקיצות ותיקונים של המעצב כלולי במחיר. בעקבות הפגישה המעצב יישם את הפרטים שדיברתם עליהם וישלח לכם סקיצות לאישור. המעצב יתקדם עם הסקיצה שתבחרו ויערוך תיקונים. בסיום התהליך המעצב ישלח לכם את כל התוצרים - קבצי הלוגו, צבעוניות וכל הדברים שתצטרכו כדי ליישם את העיצוב על כל דבר גם בהמשך.

כמה סקיצות כלולות במחיר מיתוג עסקי?

לרוב, במחיר מיתוג עסקי כלולות בין 2-3 סקיצות. עבור כל סקיצה נוספת יגבה תשלום פר שעת עבודה של כ-150 ₪.

מה מחיר מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי מתומחר לרוב בחבילות לפי מה שתרצו למתג. מחיר חבילה נע בין 700-6,000 ₪ ואף יותר, תלוי במרכיבי החבילה.

החבילות מורכבות מהפריטים הבאים:

לוגו - המחיר נע בין 500-2,000 ₪.

כרטיס ביקור - המחיר הוא בין  250-500 ₪.

אתר אינטרנט - המחיר הממוצע נע בין 5,500-6,000 .

סקיצות ותיקונים - במידה ותהיו מעוניינים בסקיצות ותיקונים נוספים מעבר למכסה שנקבעה מראש, המחיר עבור השירות יהיה פר שעת עבודה, כ-150 .

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק