מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית אתר וורדפרס

בניית אתר וורדפרס דורשת הבנה של הצרכים של העסק שלכם ושל הקהל שאליו הוא פונה. אתרי וורדפרס משתנים לפי כמות המידע והדפים שהם מכילים. כדי שלא תסתבכו עם כלי הבנייה, אספנו בשבילכם את כל המידע והמחירים של בניית אתר וורדפרס


בניית אתר וורדפרס

נתחיל מזה שאתם יכולים לבנות אתר וורדפרס לבד בעזרת מדריכים שונים שיש ברשת. אבל חשוב שתדעו, שמדובר במערכת לא פשוטה לתפעול, במיוחד אם אתם רוצים לבנות אתר מורכב ומעוצב.

לכן, עדיף לפנות למעצב גרפי שמתמחה בבנייה ועיצוב של אתרי וורדפרס שיבצע איתכם את תהליך האיפיון שלו ויבנה אותו בצורה מיטבית ושיווקית שתאפשר לאתר להגיע לדירוג גבוה בגוגל (כלומר, להופיע גבוה ברשימת התוצאות).

 

תהליך בניית אתר וורדפרס

אחד תהליך בניית האתר יתחיל לרוב במילוי דף אפיון שהמעצב ישלח לכם. מטרת מילוי הפרטים היא לשקף למעצב הגרפי איך אתם מדמיינים את האתר שלכם, לאיזה צרכים הוא ישמש ועוד.

 

הדף יכיל שאלות כמו:

נקודה מה מטרת האתר? תיק עבודות? חנות? חשיפה בלבד?

נקודה מה תרצו שהלקוח יעשה בעקבות הביקור באתר? יצור אתכם קשר? ירכוש שירות ישירות מהאתר? התשובה על שאלה זו תשפיע על מיקום פרטי יצירת הקשר אתכם באתר ועל המבנה שלו.

נקודה מי קהל היעד? מי צפוי להשתמש בשירות שלכם? הורים לילדים? אנשי עסקים? לכל קהל יעד יתאים עיצוב ומבנה אתר אחר.

 

שתיים לאחר מילוי הדף, המעצב הגרפי יערוך אתכם שיחה על מנת לדייק את הכוונות והציפיות שלכם ולדעת על מה לשים יותר דגש באתר.

נקודה לדוגמה, אם מדובר באתר תדמיתי, חשוב שהמעצב יבין מה אתם רוצים לשדר ללקוחות, האם אתם עוסקים בתחום ויזואלי ויש צורך בגלריה והצגה של תיק עבודות או שהנקודה החשובה יותר היא טופס יצירת קשר מפורט.

 

תכנון בניית אתר וורדפרס

 

שלוש אחרי שהבין איך האתר צריך להראות, המעצב ייגש למלאכה ויקים את האתר, יבנה את העמודים השונים והמעבר ביניהם, יעצב ויזין תוכן ולבסוף יעלה אותו לאוויר. המעצב הגרפי לרוב גם יהיה אחראי על הדומיין והאחסון (עליהם נרחיב מיד).

בנוסף, אם כבר יש לכם מיתוג עסקי, המעצב ישתמש בשפה הקיימת והמזוהה עם העסק בבניית אתר וורדפרס.

 

ארבע לאתר וורדפרס יש כמה סוגי הרשאות – מנהל מערכת היא ההרשאה הגבוהה ביותר ולמחזיק בה יש גישה לכל חלקי האתר.

סימן קריאה בסיום עבודת הבנייה, חשוב לוודא שאתם מקבלים מהמעצב את השליטה המלאה על האתר שלכם. כך, תוכלו לתת הרשאות מסוימות למעצב או למי שאת שירותיו תשכרו לצורך התחזוקה השוטפת.

סימן קריאה אם אתם לא מכירים את ממשק הוורדפרס, כדאי שלא תעדכנו או תערכו בעצמכם את האתר כדי שלא תגרמו בטעות לשגיאות באתר ואפילו לקריסתו.

נקודה בהמשך הדרך אם תחליטו ללמוד איך לעבוד עם וורדפרס ותרצו לעדכן תכנים או לפנות למעצב אחר לשדרוג האתר, תוכלו לעשות זאת מבלי להיות תלויים בגישה של המעצב.


יתרונות של אתר וורדפרס

היתרון המרכזי של בניית אתר וודרדפרס הוא האפשרות להתאים אותו לצרכי הלקוח באמצעות קוד ותוספים שונים.

וורדפרס מוגדרת כתוכנה חופשית, כלומר כל אחד יכול להוסיף ולערוך את הקוד שלה. לכן, ניתן להיעזר במתכנת שיבצע שינויים בקוד של האתר או להשתמש בתוספים שנבנו על ידי מתכנתים כדי שהוא יתאים בדיוק לכם.

 

תכנות לא נדבר איתכם בקודים, מה בעצם זה קוד? בקוד הכוונה לתנאים ולכללים הכתובים במחשב, בשפת תכנות, ובאמצעותם המחשב ותכנות שונות פועלות.

כדי לערוך שינויים בקוד תצטרכו להיעזר במתכנת או ללמוד את השפה בעצמכם. מטרת השימוש בקוד היא להתאים את האתר לצרכים שלכם כאשר אין תוסף קיים, שמישהו אחר כבר תכנת, שיכול לספק את הצורך הספציפי שעלה.

סימן קריאה אפשר לבנות אתר וורדפרס בלי לגעת כלל בקוד, לכן המעצב הגרפי לא בהכרח ידע לעשות שינויים כאלה ואז תצטרכו להיעזר גם במתכנת. אך שוב נדגיש שמדובר באפשרות שקיימת אך כלל לא חובה בבניית אתר וורדפרס.

 

קובץ למה הכוונה בתוספים? טוב ששאלתם! אם נחשוב על אתר וורדפרס כמו על סמארטפון, התוספים הם כמו אפליקציות שאתם מתקינים עליו ומאפשרות לכם לבצע פעולות שונות שבלעדיהן לא היו אפשריות.

דוגמאות לסוגי תוספים נפוצים: תוספי קידום ושיווק, טופסי יצירת קשר, מערכת סליקה לתשלום מקוון ומערכת מלאי.

נקודה התוספים בהם המעצב ישתמש תלויים בסוג האתר. לדוגמה, באתר חנות יהיה הכרח להשתמש בתוסף של מערכת סליקה (חיוב אשראי) כדי לאפשר ללקוחות לבצע הזמנות דרכו.

סימן קריאה שימו לב, בדיוק כמו שאת האפליקציות בנייד צריך לעדכן כל פעם שעולה חידוש, כך גם כשמדובר בתוספים של וורדפרס.

 

תשלום בכרטיס אשראי בתוסף סלקה באתר וורדפרס

 


אחסון ודומיין לאתר וורדפרס

כדי שהלקוחות יוכלו להיכנס לאתר, צריכה להיות לו כתובת ייחודית שנקראת דומיין, ומקום אחסון על שרת. בואו נבין מה זה אומר במילים פשוטות:

 

אחסון אחסון - למרות שנראה שאתרים קיימים יש מאין, כל אתר צריך להיות שמור על שרת שמחובר לאינטרנט. בשרת הכוונה למחשב (בד"כ ממוקם במבנה גדול שמכיל הרבה מחשבים ונקרא חוות שרתים) שנמצא בארץ או בחו"ל ועליו שמור האתר וכל מה שהוא מכיל.

המעצב הגרפי לרוב ידאג לעניין האחסון אך תוכלו לעשות זאת גם באופן עצמאי דרך חברות אחסון אתרים. מדובר בחברות שמספקות את השרת (כלומר, המחשב) שבו האתר שמור ואליו מופנים הגולשים כדי לצפות באתר.

 

סימן קריאה החברות נבדלות זו מזו במהירות השרתים, בסוגם ועוד וכדאי לבצע סקר שוק על מנת לבחון איזה חברה היא המתאימה לכם ביותר. תוכלו להתייעץ על כך עם המעצב הגרפי.

 

חוות שרתים לאחסון אתרים

 

זכוכית מגדלת דומיין - דומני כי שאלתם מה זה דומיין? דומיין, או בעברית, שם תחום או מתחם הוא השם הייחודי של האתר שלכם. כמו שאי אפשר לבוא לבקר בבית שלכם בלי לדעת את הכתובת, אי אפשר לבקר באתר שלכם אם אין לו כתובת.

הדומיין הוא המילה שתופיע אחרי ה-WWW, בתחילת שורת החיפוש (כתובת ה-URL), זוהי הכתובת הייחודית של האתר שלכם בעזרתה ניתן לגשת אליו ולגלוש בו.

 

דומיין בשורת חיפוש באתר

סוגי אתרי וורדפרס

ניתן לבנות מגוון רחב של אתרים בוורדפרס המשתנים על פי רמת המורכבות שלהם, כלומר, כמה דפים הם מכילים, האם יש צורך בשימוש בתוספים ומה מידת האחזקה שהם דורשים. הנה סוגי אתרי הוורדפרס הנפוצים:

 

נחיתה דף נחיתה בוורדפרס

דף נחיתה הוא אתר וורדפרס שלא כולל תפריט ומכיל דף אחד בלבד! כלומר אתר בעל מבנה פשוט. כשתנחתו לתוכו, בין אם מהחיפוש בגוגל, מקישור שקיבלתם או אחרי שהקלדתם את כתובת האתר בשורת החיפוש, כל המידע יופיע לפניכם והמקסימום שתצטרכו לעשות הוא לגלול למטה.

נקודה כמו שאמרנו, דף נחיתה מורכב מעמוד אחד בלבד ומחלקים, שיכולים להכיל מידע מגוון. לדוגמה, פרטים אודות העסק, גלריה, טופס יצירת קשר ועוד, וכולם באותו עמוד מופיעים זה מתחת לזה.

נקודה דף נחיתה בוורדפרס יכול להיות אתר פשוט שמכיל סקשן אחד בלבד או להכיל גלילה ארוכה בין החלקים השונים. אך כמו שציינו הוא מכיל דף אחד בלבד לכן לא ניתן להגיע ממנו לדפים אחרים.

 

אתר דף נחיתה בוורדפרס

 

תדמית אתר תדמית בוורפרס

אתר תדמית, כשמו כן הוא, מטרתו להעביר ללקוח פוטנציאלי מי אתם, מה מהות העסק וכל פרט מידע שיהפוך אותו בסופו (ועדיף בתחילתו) של דבר ללקוח.

נקודה אתר תדמית בוורדפרס הוא אתר מורכב יותר מאשר דף נחיתה מפני שהוא כולל תפריט. כלומר, הוא אתר מורכב יותר כי המידע בו פרוס על פני מספר דפים. בין הדפים אפשר לנווט באמצעות התפריט, בניגוד לניווט באמצעות גלילה בדף אחד ארוך.

נקודה אתר תדמית יתאים לכם אם תרצו להציג ללקוחות פוטנציאליים תיק עבודות ממנו יוכלו להתרשם לפני שהם יוצרים אתכם קשר. לדוגמה, אם יש לכם עסק למיתוג אירועים, בטח תרצו שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להתרשם מעבודות קודמות שעשיתם כדי שיבחרו בכם. אתר תדמית הוא פלטפורמה מעולה לצורך כך.

 

אתר תדמית בוורדפרס

 

חנות אתר חנות בוורפרס

אתר חנות בוורדפרס הוא אתר מורכב אף יותר מפני שמעבר לעובדה שהוא בנוי מדפים רבים, הוא גם מכיל תוספי וורדפרס הכרחיים כדי לתפקד, כמו תוסף סליקה לתשלום מקוון.

סימן קריאה שימו לב שאתר כזה דורש תחזוקה שוטפת. כמו שחנות פיזית דורשת עדכון מלאי, שדרוג לציוד בחנות ועוד, גם בחנות אינטרנטית צריך לדאוג שהכל יהיה מעודכן. תחזוקה של אתר כוללת בין היתר עדכון מלאי ועדכוני גרסה לתוספים.

נקודה אתר חנות יתאים לכם אם העסק שלכם מוכר מוצרים או שירותים ותרצו לספק ללקוחות חווית קניה בלי לצאת מהבית וגם בלי שתצטרכו להקים חנות פיזית.

 

אתר חנות וורדפרס

מחיר בניית אתר וורדפרס

מחיר בניית אתר וורדפרס תלוי בסוג האתר ובמורכבות שלו, כלומר, כמה עמודים שונים הוא מכיל ואיזה תוספים הוא מצריך. אתר מורכב יותר דורש זמן עבודה ארוך יותר ולכן המחיר עולה בהתאם.

בנוסף למחיר הבסיס של בניית האתר, קיימות תוספות תשלום עבור הדומיין, אחסון, תחזוקה ושירותים נוספים.

 

מחיר אתר וורדפרס לפי סוג האתר

נחיתה מחיר בניית דף נחיתה בוורדפרס נע בין 1,000-3,500 ₪ המחיר תלוי במורכבות הדף, כלומר כמה חלקים הוא מכיל במורכבות של עיצוב דף הנחיתה.

לדוגמה, דף נחיתה שמכיל חלק אחד בלבד, שלא מצריך אפילו גלילה, יעלה כ-1,000 ₪. לעומת זאת, דף נחיתה שמכיל חלקים רבים כמו טופס יצירת קשר, אודות, גלריה ועוד יגיע לטווח העליון של המחיר ויתקרב ל-3,500 ₪.

 

תדמית מחיר בניית אתר תדמית בוורדפרס נע בין 3,500-5,000 ₪ ותלוי במספר העמודים שהאתר מכיל.

ככל שהאתר יכיל יותר עמודים ותוכן כך המחיר יעלה מפני שעבודת המעצב הופכת למורכבת וארוכה יותר.

 

חנות מחיר בניית אתר חנות בוורדפרס נע בין 5,000-7,500 ₪ וגם כאן תלוי בכמות החומר ומורכבותו, ככל שיהיו יותר מוצרים ואפשרויות סינון בחנות כך המחיר יעלה.

לדוגמה, אם אתם מעוניינים באתר למכירת בגדים שיאפשר גם סינון של המוצרים, הצגה של מידות, הוספה לסל קניות ועוד, המחיר יעלה לעומת אתר שמציג גלריית מוצרים לקנייה בלי אפשרויות סינון וצפייה מורכבות יותר.

 

מחשב נייד לעבודה מחיר בניית אתר וורדפרס בתוספת קוד - בבניית אתר וורדפרס אפשר להיעזר במתכנת לצורך כתיבת קוד. מדובר בשירות שייקר משמעותית את בניית האתר כי הוא מצריך עבודה רבה יותר והתאמה אישית גבוהה יותר של האתר לצרכי הלקוח.

באופציה הזו תבחרו אם אין אפשרות להתאים את האתר לצרכים שלכם באמצעות תוספים קיימים. המחיר מתחיל מ-10,000 ₪ ויכול להגיע גם ל-50,000 ₪ ואף יותר.

לרוב השינויים שתרצו לעשות יהיו התאמות עיצוביות של האתר, מעבר לאפשרויות המוצעות בממשק של וורדפרס ובתוספים הקיימים בשוק. המחיר תלוי בכמות הקוד, מורכבות העבודה וברמת ההתאמה האישית לדרישותיכם.



מחיר שירותים נוספים

זכוכית מגדלת מחיר דומיין - תשלום חודשי עבור כתובת האתר, נע בין 66-180 ₪ לשנה. התשלום מבוצע לרשם דומיינים ותלוי בחברה דרכה בחרתם לרשום אותו ובשם הדומיין, כלומר, מילות המפתח שבו וכמה הן מבוקשות.

 

אחסון מחיר אחסון - המחיר נע בין 15-70 ₪ לחודש ויכול להגיע גם ליותר מזה. הסיבה לטווח הגדול היא העובדה שהמחיר תלוי בגורמים רבים כמו: השרת שעליו האתר מאוחסן, במיקומו, יכולותיו, מערכת הפעלה ועוד.

 

מברג קטן מחיר תחזוקת אתר וורדפרס - קיימות שלוש דרכים לתחזוקת אתר וורדפרס -

נקודה תחזוקה עצמאית של אתר וורדפרס - הדרך הזולה ביותר כי היא לא עולה כסף אבל קחו בחשבון צריך להיות לכם ידע בממשק כדי שלא תגרמו לתקלות ואף לקריסת האתר.

נקודה חברת תחזוקת אתרי וורדפרס - במידה ואתם מעוניינים בתחזוקה קבועה שוטפת שלא דרך המעצב שבנה את האתר, תוכלו לפנות לחברה שעוסקת בתחזוקת אתרים ותדאג לעדכון גרסאות האתר באופן קבוע. ניתן לרכוש שירות כזה בעלות של כ-250 ₪ לחודש.

נקודה בנק שעות לתחזוקת אתר וורדפרס - שירות שרוכשים מהמעצב הגרפי, תשלום על כמות שעות קבועה או חד פעמית לתחזוקת האתר. העבודה לרוב מתומחרת בין 250-350 ₪ לשעת עבודה אליהם הלקוח מרכז את כל בקשותיו מהמעצב.


מעצבים גרפים מומלצים לבניית אתר וורדפרס

עכשיו כשאתם כבר שוחים (או יותר נכון, גולשים) בכל המונחים שקשורים בבניית אתר אינטרנט בוורדפרס, אין צורך לחשוב איפה תאתרו את המעצב הגרפי. בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם רשימת מעצבים גרפיים לבניית אתר וורדפרס עם חוות דעת של לקוחות קודמים. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם אפשר לבנות אתר וורדפרס לבד?

בגדול, כן, אפשר לבנות אתר וורדפרס לבד באמצעות מדריכים שקיימים ברשת. אבל שימו לב שלא מדובר במלאכה פשוטה כי מדובר במערכת מורכבת שלוקח זמן ללמוד ולהכיר. לכן, במיוחד אם תרצו אתר בעל מראה מקצועי ומעוצב, כדאי שתפנו למעצב גרפי שמתמחה בבניית אתר וורדפרס.

מה תהליך בניית אתר וורדפרס?

תהליך בניית אתר וורדפרס מורכב מכמה שלבים:

1. מילוי דף איפיון שהמעצב הגרפי יספק לכם, בו תענו על שאלות שיעזרו לו להבין איך אתם רואים את האתר.

2. שיחה עם המעצב בה הוא יעזור לכם לדייק את הציפיות והצרכים שלכם כדי לדעת על מה לשים דגש בבניית האתר.

3. המעצב ייגש לעבודת בניית אתר וורדפרס לפי מה שסיכמתם.

4. בסיום הקמת אתר וורדפרס המעצב ייתן לכם את ההרשאות הגבוהות ביותר לאתר (הראשות מנהל מערכת) על מנת שתיהיה לכם גישה אליו לצורך תחזוקה, שינויים עתידיים ועדכון האתר.

מה היתרונות של בניית אתר וורדפרס?

היתרון המרכזי בבניית אתר וורדפרס היא העובדה שניתן להתאים אותו לצרכי הלקוח על ידי שינויים בקוד ושימוש בתוספים. וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח, כך שכל אחד (שיודע קוד) יכול לשנות את הקוש שלה ולהתאים אותה ברמה גבוהה לצרכיו.

מה זה תוספים לאתר וורדפרס?

תוספים לאתר וורדפרס, הם כמו אפליקציות לסמארטפון. התוספים מאפשרים להוסיף פונקציות לאתר בלי להתעסק בקוד עצמו (את זה מתכנת אחר כבר עשה והנגיש לכם בצורת תוסף). 

קיימים סוגים שונים של תוספים שמתאימים לסוגי אתרים מגוונים. לדוגמה, תוספי יצירת קשר, סליקה לתשלום באשראי, קידום ושיווק ועוד.

איזה סוגי אתרי וורדפרס קיימים?

קיימים סוגים שונים של אתרי וורדפרס, העיקריים הם:

1. דף נחיתה - אתר פשוט שמכיל דף אחד בלבד ומנווטים בו בעזרת גלילה.

2. אתר תדמית - אתר מורכב יותר מדף נחיתה כי הוא מכיל מספר עמודים בניהם מנווטים בעזרת תפריט. הוא מתאים לצורך הצגת תיק עבודות ללקוחות פוטנציאליים.

3. אתר חנות - אתר מורכב אף יותר מאתר תדמית כי הוא מכיל מספר רב יותר של דפים, מערכת סליקה, מערכת מלאי ותוספים נוספים.

מה מחיר בניית אתר וורדפרס?

מחיר בניית אתר וורדפרס תלוי בסוג ומורכבות האתר (כמה תוכן ודפים הוא מכיל).

מחיר בניית דף נחיתה בוורדפרס נע בין 1,000-3,500 ₪.

מחיר בנית אתר תדמית בוורדפרס נע בין 3,500-5,000 ₪.

מחיר בניית אתר חנות בוורדפרס נע בין 5,000-7,000 ₪.

מחיר בניית אתר וורדפרס בתוספת קוד נע בין 10,000-50,000 ₪.

למחירים אלה מתווספים תוספים שונים:

מחיר דומיין נע בין 66-180 ₪ לשנה.

מחיר אחסון נע בין 15-70 ₪ לחודש.

מחיר בנק שעות (כמות שעות שהמעצב בגרפי יקדיש לעדכון ותחזוקת האתר) נע בין 250-350 ₪ לשעת עבודה.

מחיר תחזוקת אתר וורדפרס באמצעות חברה לתחזוקת אתרים הוא כ-200 ₪ לחודש.  

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק