עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית מחסן מעץ

בניית מחסן מעץ היא פתרון לא רע למי שמחפש מקום אחסון לכלי העבודה בגינה, המנגל או הציורים של הילד שפחות נעים לזרוק. בניגוד לפתרונות אחרים כמו מחסני פלסטיק או מתכת, מחסן מעץ ניתן לבנות בהתאמה אישית, ולכן הוא מתאים גם לנישות מורכבות או קטנות בחצר. באיזה חומרים משתמשים לבניית מחסן מעץ, כמה זה עולה והאם צריך היתר בנייה לבניית מחסן מעץ (הכל תלוי בגודל המחסן מחייך ) לא נאחסן את המידע אצלנו, כל התשובות למטה

 


בניית מחסן מעץ

יש לא מעט אפשרויות למחסנים שונים בהתאם לתקציב ולהעדפות שלכם: קיטים מוכנים להרכבה עצמית מפלסטיק או מתכת, או בניית מחסן מעץ בהתאמה אישית.

כבר נגיד שבניית מחסן מעץ היא האופציה היקרה ביותר בשל עלויות החומרים וכן בשל מורכבות העבודה. עם זאת, לבניית מחסן מעץ יש כמה יתרונות בולטים:

מחסן עץ לכל גינה: למחסן מעץ יש את המראה האסתטי ביותר מבין שלל האופציות, ולכן הוא משתלב בצורה טבעית בחצר.

מחסן עץ לכל מקום: בניגוד למחסנים מוכנים שמגיעים בגדלים קבועים, מחסן מעץ יכול להגיע בשלל גדלים ובאורך ורוחב משתנה, לכן יתאים גם לנישות קטנות או מורכבות שלא ניתן לשים בהם מחסן מוכן.

מחסן עץ לכל חלום: מחסן מעץ נתפר במיוחד למידותיו של הלקוח ושל החצר, ולכן מאפשר להוציא לפועל כמעט כל וויז'ן – הוספת מדפים או פינות אחסון מיוחדות, חלונות ואפילו צילינדר לדלת.

מחסן עץ לכל מזג אוויר: עוד יתרון של בניית מחסן מעץ הוא בכך שעץ הוא חומר מבודד טבעי ולכן יבטיח שהציוד היקר שלכם ישמר לשנים ארוכות.

 

אחסון חפצים במחסן עץ

בניית מחסן מעץ מא' ועד ת'

החלטתם להיעזר בבעל מקצוע לבניית מחסן מעץ? חשוב שתדעו שבניית מחסן מעץ היא עבודה שיכולה לקחת יום-יומיים– בהנחה שהלכתם על מחסן קטן בתנאי שטח נוחים, ויכולה לקחת גם שבועיים, אם למשל מדובר במחסן גדול עם פיצ'רים רבים כמו מדפים, חלונות או צילינדר לדלת.

בכל אופן חשוב שבעל המקצוע יגיע אליכם עוד לפני העבודה, כדי לבחון את תנאי השטח ולתת לכם הצעת מחיר מפורטת. אלה השלבים של בניית מחסן מעץ

מחסן עץבניית הרצפה: השלב הראשון בתהליך הוא בניית דק שישמש כרצפת המחסן. אם יש לכם רצפת בטון בחצר - הרווח כולו שלכם. במקרה כזה ניתן להשתמש בבטון כגורם מייצב ועליו לבנות את הדק. לעומת זאת, אם יש לכם אדמה יש לבצע תחילה קיבוע של קורות העץ לאדמה באמצעות בטון, להכין יציקת בטון ועליה לבנות את הדק. חשוב להניח יריעת ניילון מבודדת מתחת לדק שתמנע צמיחה של עשבים שוטים שיהרסו את הדק ההורס שלכם.

 

בניית רצפה במחסן עץ

 

מחסן עץ בניית הקירות: אחרי שהתחדשתם ברצפה, בעל המקצוע יעבור לבנות את הקירות של המחסן. תחילה הוא יבנה קונסטרוקציה לקירות (מסגרת) באמצעות לוחות אורן כל 50-60 ס"מ, ולאחר מכן יחפה את הקירות בעץ לבחירתכם.

טיפ שאפשר לבנות עליו! אחד היתרונות בבניית מחסן לפי הזמנה הוא שניתן להתקין את המחסן בצמוד לבית. באופן הזה, המחסן נתמך על קיר הבית שמשמש כקיר רביעי, ומייתר את הצורך בבניית קיר נוסף. אם חשקה נפשכם במחסן תלת-רגלי חשוב לוודא שהחיבורים של המחסן לבית הקיים אטומים לגמרי כדי למנוע כניסה של חרקים או מזיקים. בנוסף, חשוב לבדוק האם המחסן שלכם מצריך היתר בנייה, ולקבל את האישורים המתאימים במידת הצורך (בהמשך נפרט על זה עוד קצת)

מחסן עץ קירוי המחסן: אחרי שהמחסן עומד לראווה נשאר להוסיף לו גג שיהלום אותו. בלי קשר לגג שבחרתם, חשוב לוודא שהמתקין אוטם את הגג שלכם כמו שצריך, כי זה לא כל כך נעים לראות מחסן רטוב מחייך

מחסן עץ צביעת המחסן: קצת לפני שתתפנו להשוויץ במחסן החדש, חשוב לצבוע אותו עם צבע מיוחד כדי להגן עליו לאורך זמן מפני לחות ופגעי נזק האוויר. יש שתי אפשרויות לצביעה: צביעה באמצעות צבע אטום, שאוטם את העץ לחלוטין וצובע אותו בגוון אחיד, או באמצעות צבע על בסיס שמן ששומר באופן מלא או חלקי על צבעו המקורי של העץ לאחר הצביעה.

 

בניית מחסן מעץ

תחזוקת מחסן מעץ

כדי לשמור על מחסן העץ צעיר ויפה לאורך שנים ארוכות, מומלץ לצבוע אותו פעם כל שלוש-ארבע שנים בצבע אטום או בשמן לעץ. את המלאכה תוכלו כמובן לעשות לגמרי בעצמכם. לפני הצביעה מומלץ לנקות את המחסן ולשייף אותו מעט כדי להוריד שאריות צבע או סיבים מהעץ.


האם בניית מחסן מעץ דורשת היתר בנייה?

שאלת השאלות שהתשובה עליה לא חד משמעית. באופן כללי, במסגרת "רפורמת הפרגולות" שבוצעה בשנת 2014, נקבע פטור מהיתר בנייה למחסן שעשוי מחומרים קלים בלבד כמו פלסטיק, מתכת וגם עץ. כמובן שכמו תמיד - צריך להסתכל על האותיות הקטנות. ההיתר מתייחס למחסנים שגודלם לא עולה על 6 מ"ר וגובהם על 2.05 מטר, וכאלה שלא מחוברים לתשתיות מים וחשמל. 

גם אם אתם בטוחים שהמחסן שלכם עומד בתנאים חשוב להסתכל באתר של הרשות המקומית שלכם, מכיוון שלכל רשות מקומית יש הגבלות וסייגים קצת שונים. אופציה נוספת היא להתייעץ עם קונסטרוקטור בנושא.

 

מחסן עץ בחצר

חומרים לבניית מחסן מעץ

העץ המומלץ לבניית מחסן מעץ הוא עץ אורן, ממנו נהוג לבנות גם דקים או פרגולות. עץ האורן מומלץ לשימוש בשל עלותו הנמוכה ביחס לעצים אחרים ונוחות העבודה איתו. עצי אורן מגיעים בציפויים שונים– עץ לוג/חצי לוג (קורות עץ שיוצרות חיפוי מעוגל), עץ גלריה או נוטפדר (משטחי עץ שמשתלבים אחד בשני לכדי משטח אחד בחיבור של זכר-נקבה). לרוב, לחיפוי הפנימי של המחסן נהוג לבחור בעץ גלריה ואילו לחיפוי החיצוני נהוג להשתמש בלוג או חצי לוג.

שימו לב ללא קשר לסוג העץ שבחרתם, חשוב לוודא שהמתקין משתמש בעץ מהוקצע – שעבר החלקה של שטח הפנים, וללא שבבי עץ בולטים שיפצעו אתכם או את המתקין. בנוסף, כדאי לוודא שהעץ מחוטא – כלומר, שהוסיפו לו חומרי הגנה שונים מפני מזיקים ועובש.

 

מחסן מעץ גלריה

קירוי למחסן מעץ

בדומה לקירוי פרגולה או בית עץ, גם למחסן מעץ יש אפשרויות כיסוי שונות. באופן כללי, שתי האופציות הנפוצות והמומלצות הן סנטף (גגון פלסטיק גלי) או חיפוי באמצעות פלטות OSB (פלטות עץ) ומעליהן ציפוי עם יריעות שינגלס (יריעות ביטומניות דמויות רעפים).

שתי האופציות עמידות לאורך זמן ויעניקו לכם איטום מלא מפני שמש וגשם. אם אתם מחפשים להוזיל עלויות, לכו על הסנטף שהיא האופציה הזולה מבין השניים. לעומת זאת, אם אתם מתכננים לבלות לא מעט שעות במחסן, כדאי לבחור בקירוי באמצעות פלטות OSB ושינגלס מכיוון שהן יבטיחו בידוד מלא של המחסן מפני חום או קור.


מחיר בניית מחסן מעץ

קשה להגיד מה המחיר של בניית מחסן מעץ על רגל אחד, מכיוון שטווח המחירים גדול במיוחד ונע בין 4,000-20,000 ₪. המחיר משתנה בהתאם לגדול המחסן, החומרים השונים לחיפוי המחסן וקירוי הגג, וכן תוספות מיוחדות למחסן כמו חלונות או בידוד כפול.

לרוב, בניית מחסן בגודל סטנדרטי 2*2 עם גג סנטף תנוע בין 4,000-6,000 ₪. לעומת זאת, אם תלכו על מחסן של הביוקר– למשל עם רעפי חרס ותוספות נוספות המחיר יכול לקפוץ גם ל-20,000 ₪.

 

כדי לעשות קצת סדר, צירפנו הצעת מחיר לדוגמה:

בניית מחסן מעץ 3*3

נקודה התקנת תשתית עמודים מעץ מהוקצע 10/10

נקודה התקנת תשתית בין עמודים 5/10

נקודה מדפים פנימיים היקפיים בעומק 30 ס"מ

נקודה  חיפוי לוחות לוגים (עץ מעוגל)

נקודה  קירוי גג עם פלטות OSB ויריעות שינגלס

נקודה  צביעת המחסן

סך הכל: 12,870 ₪ כולל מע"מ.

 

מחסן מעץ לאחר בנייה

בעלי מקצוע מומלצים לבניית מחסן מעץ

החלטתם לבנות את מחסן חלומותיכם? כשבוחרים בעל מקצוע לבניית מחסן עץ, חוץ מהיצירתיות חשוב לבחור באחד עם ניסיון שיוכל להמליץ על החומרים המתאימים ביותר שיבטיחו שהמחסן יעמוד איתן לשנים רבות. בדיוק בשביל זה אספנו לכם רשימה של בעלי מקצוע מומלצים לבניית מחסן מעץ. איך אנחנו יודעים שהם מומלצים? כולם מדורגים מעל ציון 9 לפי חוות דעת של לקוחות קודמים, כך שלכם נשאר רק להיכנס ולבחור את האחד שלכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה העלות של בניית מחסן עץ?

טווח המחירים של בניית מחסן עץ גדול למדי ומתחיל מ-4,000-6,000 ₪ כשמדובר במחסן סטנדרטי, כלומר שלא כולל תוספות מיוחדות כמו בידוד כפול או שימוש ברעפי חרס. המחיר יכול להגיע גם ל-15,000-20,000 ₪ במקרה של מחסנים גדולים, או כאלה שכוללים תוספות מיוחדות כמו מדפים, חלונות ועוד. 

 

מה עדיף שינגלס או סנטף? המומחים עונים!

שאלנו 11 בעלי מקצוע מומלצים בתחום עבודות העץ לגינה על איזה קירוי הם ממליצים - שינגלס או סנטף? התשובות של המומחים התחלקו בין הבחירה בשינגלס לבין בעלי מקצוע שאמרו ששניהם טובים באותה המידה. את התשובות המלאות שלהם תוכלו לקרוא בקישור הבא.

האם צריך היתר בנייה למחסן?

תלוי בגודל המחסן. באופן כללי, כל עוד המחסן בנוי מחומרים קלים בלבד (עץ, מתכת או פלסטיק), גודלו לא עולה על שישה מ"ר וגובהו על 2.05 מטרים, וכן הוא לא מחובר לתשתיות חשמל או מים - המחסן לא מצריך היתר בנייה. שימו לב שלרשויות מקומות יש דגשים קצת שונים שנוגעים להיתרי בנייה, כך שמומלץ לוודא באתר של הרשות המקומית או עם קונסטרוקטור. 

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק