עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

גזיבו מעץ

אם זה נראה כמו פרגולה, עשוי מאותם חומרים של פרגולה אבל עומד על 4 רגליים  – זה כנראה גזיבו מעץ. גזיבו מעץ עומד באופן עצמאי ולא נתמך ביסודות הבית, לכן תוכלו להשתמש בו כהצללה לבריכה או כפינת ישיבה פסטורלית במרכז החצר. אולי לא ידעתם, אבל למרות שהוא חלק ממשפחת הפרגולות, הגזיבו דורש קונסטרוקציה עמידה במיוחד מכיוון שהוא לא נשען על קיר חיצוני. אז איך בוחרים גזיבו מעץ, כמה עולה גזיבו מעץ ואיך שומרים על הגזיבו לאורך זמן? כל התשובות כאן.

 

גזיבו מעץ

איך בוחרים גזיבו מעץ?

לפני שניגשים למלאכת בניית הגזיבו, חשוב לשאול את עצמנו כמה שאלות מקדימות שיבטיחו שהוא יענה על הציפיות שלנו:

גזיבו מעץאיפה מתקינים? לפני שמתקינים גזיבו חשוב לבדוק את כיוון הרוח בגינה, מהיכן מגיע אור השמש ובאיזה שעות צריך הצללה. כל הפרמטרים האלה יאפשרו לכם להפיק את המקסימום מהגזיבו שלכם.

למשל, בדירות שפונות לדרום וסופגות הרבה שמש מומלץ לבחור בגזיבו עם רמת הצללה גבוהה. לעומת זאת, בדירות שפונות לצפון ניתן לעשות הצללה ברמה יותר נמוכה. בנוסף, אם אתם מתכננים להתקין את הגזיבו מעל בריכה, כדאי לבחור בגזיבו פתוח עם רמת הצללה גבוהה שיאפשר לכם ליהנות מהשמש החמימה מבלי להפוך לחביתה.

גזיבו מעץ איך זה יראה? כשאומרים את המילה גזיבו לרוב מדמיינים מבנה משושה או מתומן עם גג שפיצי, סטייל יפן. אבל האמת היא שגזיבו מעץ יכול גם להגיע כפרגולה עומדת עם 4 עמודים וגג שטוח, סטייל סוכה. אם תבחרו ללכת על מבנה סולידי עם 4 עמודים לרוב תשלמו פחות.

גזיבו מעץ מה לשים בפנים? ניתן לשדרג את הגזיבו ולהפוך אותו למיני מבנה באמצעות הוספת ספסלי ישיבה פנימיים. בנוסף, אם תמיד חלמתם על גזיבו שישמש אתכם בחורף, תוכלו ללכת על גזיבו סגור שמגיע עם אלמנטים נוספים כמו חלונות או דלתות.

 

גזיבו סגור

חומרים לבניית גזיבו מעץ

גזיבו מעץ סוגי עצים לבניית גזיבו: בדיוק כמו פרגולה סטנדרטית, גם כשמדובר בגזיבו עץ האורן הוא הבחירה המובהקת - מדובר בעץ רך, נוח לעבודה ומחירו זול משמעותית בהשוואה לעצים אחרים. לעצי האורן יש אופני עיבוד שונים – עץ גושני; עץ מלא בעל מראה טבעי ומחוספס שמתאים לגזיבו  קטן, או עץ רב שכבתי; עץ שמורכב ממספר קורות עץ מודבקות ומתאים לגזיבו עם מפתחים גדולים.

גזיבו מעץ רצפת הגזיבו: ניתן להתקין גזיבו על פני ריצוף קיים, בטון ואפילו על אדמה ודשא (רק חשוב כמובן לבצע הכנות מתאימות). מי שחפץ ללכת עד הסוף עם המראה הכפרי יוכל להתקין גזיבו עם רצפת דק

גזיבו מעץ כיסוי גזיבו: לגזיבו נהוג לשדך כיסוי הצללה מבמבוק, סרגלי הצללה או לוחות עץ (לאטה) אותן שמים במרווחים שונים, כדי להשיג את מידת ההצללה הרצויה. למרות שפחות נהוג לשים קירוי לגזיבו (כי הייעוד שלו הוא הצללה) – אם תמיד חלמתם על בילוי חורפי מתחת לגזיבו שלכם תוכלו לבחור בקירוי גשם כמו סנטף או שינגלס (רעפים).

 

גזיבו מעץ עם 4 עמודים והצללה

התקנת גזיבו מעץ

התקנת גזיבו מעץ די דומה להתקנת פרגולה מעץ, אבל מכיוון שהוא נבנה ללא תמיכה בקירות הבית, הוא דורש תשומת לב מיוחדת:

אחד תכנון השלד: בשלב הראשון, יש לתכנן את השלד של הגזיבו ולקחת מידות מדייקות של השטח. עוד לפני שתתפנו לבנות את הגזיבו (או יותר נכון בעל המקצוע) חשוב להתייעץ עם קונסטרוקטור שיאשר את המבנה ויגיש את התוכנית לוועדת התכנון המקומית.

מספר שתיים בניית הגזיבו: בעל המקצוע יתחיל במלאכת בניית הגזיבו ויקבע עמודים לקרקע באמצעות יציקות בטון או תושבות מיוחדות. כמו שאתם כבר זוכרים, גזיבו הוא מבנה שעומד באופן עצמאי ולא נשען על קיר חיצוני כמו הפרגולה. מהסיבה הזאת, יש לדאוג לחיזוק נוסף של העמודים שיבטיח את עמידות הגזיבו בפני רוח, גשם ושאר רוחות השמיים.

השיטה הנפוצה לעשות את זה היא להתקין קורות אלכסוניות בין העמודים שתפקידן לנעול את העמודים ולמנוע נדנוד של הגזיבו. שיטה נוספת היא לבנות את הגזיבו בשיטה של שני עומדים ושני עמודים שוכבים.

שלוש הצללת הגזיבו: לאחר בניית השלד בעל המקצוע ידאג להצללה או קירוי של הגזיבו. כמו שאתם כבר זוכרים, הבחירה בין השניים תלויה רק בכם מחייך

 

בניית גזיבו מעץ

מחיר גזיבו מעץ

מחיר גזיבו מעץ משתנה בהתאם לסוג העץ, החתך שלו ומיקום ההתקנה.

המחיר הממוצע של גזיבו מעץ נע בין 600-700 ₪ למ"ר. המחיר מתייחס לגזיבו בלבד ולא לתוספות כמו הצללה או קירוי:

נקודה הצללה באמצעות במבוק עולה כ-50-100 ₪ למ"ר.

נקודה הצללה באמצעות סרגלי הצללה עולה כ100-150 ₪ למ"ר.

אם החלטתם לחיות על הקצה וללכת על קירוי גזיבו, תוכלו לקרוא עוד על האופציות השונות והמחירים ממש כאן.

 


איך מתחזקים גזיבו מעץ?

הגזיבו מצריך צביעה כל כמה שנים, שתבטיח שמירה על המראה הרענן שלו. פעם בכמה זמן שאלתם? זה תלוי. תחזוקת גזיבו היא קצת כמו תחזוקה של רכב. אם הגזיבו שלכם עובד קשה, כלומר חשוף לשמש הקופחת כל היום, תצטרכו לדאוג לתחזוקה לעיתים קרובות. לעומת זאת, אם הגזיבו שלכם נמצא בצל, תדירות הטיפול בו תהיה נמוכה יותר.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון:

גזיבו טריק שיעזור לכם להבין אם הגזיבו שלכם מצריך צביעה מחדש הוא לטפטף מעט מים על לוחות העץ. אם הטיפה נספגת מיד על העץ, כנראה שהגיע הזמן לצבוע את הגזיבו שלכם.

גזיבו לפני שצובעים את קורות העץ מומלץ לנקות אותן מאבק ולכלוך באמצעות מטלית לחה, כדי להבטיח את יישום הצבע בצורה הטובה ביותר.

גזיבו את הגזיבו ניתן לצבוע באמצעות צבע אטום או חצי שקוף. הצבע החצי שקוף שומר על המראה המקורי של מרקם העץ ואילו הצבע האטום מכסה את מרקם העץ. לרוב משתמשים בצבע חצי שקוף כל שנה ובצבע האטום כל 3-5 שנים. 

גזיבו מומלץ לצבוע את הגזיבו בשתי שכבות לפחות, כדי לדאוג לכיסוי טוב יותר.

גזיבו אם הגזיבו שלכם ידע ימים יפים יותר מומלץ לבצע שיוף של קורות העץ, שטיפה של הקורות עם גרניק (מכונת שטיפה בלחץ מים) ורק לאחר מכן לצבוע את הגזיבו.

 

צביעת גזיבו מעץ

בעלי מקצוע מומלצים לבניית גזיבו מעץ

בניית גזיבו מעץ היא לא דבר שאפשר לעשות על רגל אחת. לפני שמתקינים גזיבו חשוב לקחת בחשבון את השטח, את הציפיות שלכם מהגזיבו וגם לוודא שיש לו קונסטרוקציה עמידה שתשמור עליו יציב לאורך שנים רבות. כאן תוכלו למצוא בעלי מקצוע מומלצים לבניית גזיבו מעץ שיעזרו לכם להגשים את החלום. איך אנחנו יודעים שהם מומלצים? כולם מדורגים מעל ציון 9 לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של גזיבו מעץ?

מחיר ממוצע של גזיבו מעץ נע בין 600-700 ₪ למ"ר. המחיר לא כולל תוספות כמו הצללה או קירוי פרגולה.

 

 

גזיבו מעץ או ברזל? צירפנו תשובה בוידאו!

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק