עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

סיוד גגות

נתחיל מהשורה התחתונה: אם האיטום בגג שלכם הוא לא זפת, אתם לא צריכים סיוד גג, וככל הנראה לא תצטרכו גם הלבנת גג. רגע, אתם בטח אומרים, שמענו שהלבנת גגות חשובה ועוזרת לבידוד תרמי, זה לא נכון? ובכן - זה לפחות לא מדויק: הלבנת גגות אמנם יכולה להוריד את הטמפרטורה בבית במעלה או שתיים, אבל יכולה גם לגרום ללא מעט צרות. אז מי כן צריך סיוד גגות ומתי אתם יכולים לוותר על הלבנת הגג? כל התשובות בהינף אצבע או גלילה של העכבר


איזה גג צריך סיוד?

לפני שנתחיל לפרט, הנה דבר שחשוב שתדעו: סיוד גגות מתאים אך ורק לגגות עם איטום זפת. איטום זפת לגג הוא איטום בעייתי – הוא מתחמם בשמש ועלול להתפוצץ או להתנפח, וכדי להימנע מבעיות כאלו חובה לסייד אותו פעם בשנה בסוף החורף. סיוד גגות עם איטום זפת כל שנה הוא קריטי – הסיד נשטף מהגג עם הגשמים, ואיטום זפת שלא מוגן בסיד יתקלקל ולא יהיה יעיל בחורף הבא.

תמרור הזהרה לעומת זאת, אם על הגג שלכם יש איטום של יריעות ביטומניות, ממש אסור לסייד אותן. סיוד גגות עם יריעות ביטומניות יפגע ביריעה ויזיק לאיטום שלכם, הלבנת גגות עם יריעות ביטומניות תתבצע רק באמצעות חומרים אקריליים או פוליאוריטנים.

 

סיוד גג שטוח

הלבנת גגות עם יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן האיטום הנפוץ והמקובל היום. הן מגיעות עם שכבה אפורה של אגרגט שהוא מעין חצץ דק. השכבה הזאת מספקת את אותו אפקט שנותן סיוד הגג – השכבה האפורה שעל גבי היריעות הביטומניות מגינה עליהן מפני השמש, ולמעשה מייתרת את הלבנת הגג.

גגות מתי בכל זאת תצטרכו הלבנת גג עם יריעות ביטומניות? לאחר כ-7 שנים השכבה שעל גבי היריעות הביטומניות נשחקת, ואפשר לספק להן שכבת הגנה נוספת באמצעות חומרים אקריליים כמו פוליגג או אקריל פז. החומרים האלו מספקים גם שכבת איטום נוספת. הלבנת הגג בחומרים אקריליים מחזיקה כ-3 שנים, ואז צריך לחדש אותה.

 

גג לאחר סיוד

 

חסרונות הלבנת גגות עם יריעות ביטומניות

  יש מספר חסרונות להלבנת גגות עם יריעות ביטומניות: רוב קבלני הגגות ממליצים להחליף יריעות ביטומניות פעם ב-7 עד 15 שנים. המשמעות של זה היא פשוטה, ותישארו איתנו כי יש קצת מתמטיקה: אם הלבנתם את הגג שלכם 7 שנים אחרי האיטום עם היריעות הביטומניות, כשיגיע הזמן לחדש את שכבת ההלבנה האקרילית יעברו גם 10 שנים מרגע התקנת היריעות הביטומניות, וסביר להניח שעדיף כבר להחליף את כל האיטום. המחיר לאיטום מחדש של גג שעשו לו הלבנה עם חומר אקרילי יעלה משמעותית, כי קבלן האיטום יצטרך לפרק את השכבה התחתונה של האיטום לפני שיוכל להתקין חדשה.

 בנוסף, במקרים של תיקונים נקודתיים ביריעות, שכבת החומר האקרילי של הלבנת הגג מקשה על הגישה לאיטום ומפריעה לקבלן האיטום לתקן את הבעיה.

 מתי בכל זאת כדאי להלבין את הגג? אם אתם לא מעוניינים להשקיע באיטום של הגג לאורך שנים, ורוצים לספק פתרון נקודתי, הלבנת גג היא בדיוק מה שאתם צריכים. זה יספק לכם פתרון יעיל וזול יחסית ל-3 השנים הקרובות.

 

סיוד גג מזופת

חלופות לסיוד והלבנת גגות

אם האיטום של הגג שלכם הוא מזפת, אין לכם ברירה ואתם צריכים לסייד אותו פעם בשנה. אם אתם גרים בבניין משותף כדאי לבדוק את זה בחוזה של ועד הבית, רוב הסיכויים שזה אפילו מוזכר שם. אם הגג שלכם הוא לא גג ישן, וכשאנחנו אומרים ישן אנחנו מתכוונים בן יותר מ-20 שנים, רוב הסיכויים שהגג שלכם אטום ביריעות ביטומניות שכמו שהזכרנו לא צריכות סיוד, וגם הלבנה של גגות כאלו היא לא ממש צעד מומלץ. אז מה כן? ישנם כמה פתרונות:

✍️ בידוד קלקר – לוחות קלקר לבידוד, למשל של רונדופאן, מספקים בידוד תרמי יעיל מאוד. מעל בידוד הקלקר מפזרים שכבה של חצץ או של חלוקי נחל. כדאי לקחת בחשבון שהבידוד התרמי שהשיטה מספקת יעיל בהרבה מהלבנת הגג, אבל הוא מפריע בגישה לאיטום הגג ולכן כאשר תצטרכו לתקן את האיטום או להחליף אותו המחיר יעלה משמעותית.

✍️ בידוד בתקרת הגבס – אם אתם גרים בדירה העליונה בבניין וחשים שהיא מתחממת יותר מדי בקיץ, תוכלו להנמיך את תקרת הגבס ולהוסיף שכבת בידוד של צמר סלעים. החיסרון של השיטה הזאת הוא שהיא לא יעילה כמו בידוד הגג בקלקר, והיא כרוכה בהוצאה משמעותית.

✍️ החלפת שכבת האיטום – כן כן, לפעמים הלבנת גגות היא בסך הכל דחיית הקץ. אם השכבה האפורה שעל גבי היריעות נשחקה כבר, כנראה שהגיע הזמן להחליף אותן. אתם אולי תרגישו שאתם משלמים יותר, אבל הפתרון הזה יעיל ל-10 השנים הקרובות, ולא רק ל-3 שנים הקרובות כמו הלבנת גגות.

 

סיוד גג

סיוד והלבנת גגות - מחירים

יש מספר גורמים שמשפיעים על המחיר של סיוד גגות, הלבנת גגות, או איטום מחדש של הגג:

📏 גודל הגג: גגות בגודל של פחות מ-100 מ"ר נחשבים לגגות קטנים, והמחיר לעבודה בהם יתייקר. ככל שהגג יהיה גדול יותר, המחיר למ"ר ירד. בגגות קטנים מ-70 מ"ר מחיר סיוד או הלבנת הגג לא יהיה לפי מ"ר אלא גלובלי.

מנוף נגישות הגג: עבודות איטום או הלבנה בגג שקל לעלות אליו ויש גישה למנוף יעלו משמעותית פחות מגג שנמצא בסביבה אורבנית צפופה ושקשה לעלות אליו.

דוד שמש כמות אלמנטים על הגג: אם על הגג שלכם יש הרבה דודים וקולטי שמש, קבלן האיטום יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לפנות אותם, והמחיר יעלה בהתאם.

 

אז כמה תשלמו בתכלס על סיוד, הלבנת ואיטום גגות?

 

כל המחירים לא כוללים מע"מ.

מחיר מחיר סיוד גג עם איטום זפת נע בין 14-20 ₪ למ"ר. עם זאת, בגגות קטנים המחיר יהיה גלובלי, כך שבדרך כלל לא תשלמו פחות מ-1,000 ₪ על סיוד גגות.

מחיר מחיר הלבנת גג בחומרים אקריליים נע בין 60-70 ₪ למ"ר.

מחיר מחיר איטום מחדש ביריעות ביטומניות בגג גדול נע בין 85-120 ₪ למ"ר, תלוי בגורמים שציינו למעלה.

מחיר מחיר איטום מחדש ביריעות ביטומניות בגג שהעבודה עליו מורכבת מאוד, למשל גג שאין אליו גישה עם מנוף ויש עליו מספר רב של דודים, יכול להגיע גם לטווח מחירים של בין 200-250 ₪ למ"ר.

רוב קבלני האיטום לא יסכימו לתת לכם הצעת מחיר בלי לראות את הגג, ובצדק – חשוב שקבלן האיטום יגיע למקום כדי שיוכל להעריך נכונה את זמן העבודה וכמות החומרים ולתת לכם הצעת מחיר מדויקת.

 

איטום אקרילי לבן בחיבור יריעות ביטומניות

קבלני איטום מומלצים לסיוד גגות

בין אם יש לכם גג מזופת ואתם זקוקים לסיוד גג שנתי ובין אם סתם נעלבתם מהגג שלכם ואתם רוצים להלבין את פניו, כדאי שמי שיבצע את העבודה יהיה קבלן איטום מקצועי ומנוסה. לכן ריכזנו לכם רשימה של קבלני איטום מומלצים לסיוד גגות ולהלבנת גגות, עם המלצות של עשרות לקוחות קודמים. מוזמנים לבחור בקבלן האיטום שייקח אתכם לגג העולם. מומלץ לבדוק עם קבלן האיטום אם אכן מומלץ להלבין את הגג, או שבכלל עדיף להזמין את קבלן האיטום להחלפה של כל היריעות הביטומניות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה סיוד גג?

מחיר סיוד גג מזופת נע בין 14-20 ₪ למ"ר, לא כולל מע"מ. 

מתי מומלץ לבצע סיוד והלבנת גג?

הלבנת גג היא פתרון זמני. לכן אם אתם מחפשים פתרון נקודתי למשך השלוש שנים הקרובות אך לא לאורך זמן, הלבנת גג תספק את המענה לכך.

אנשים שהתעניינו בסיוד גגות התעניינו גם בזה...

קבלן איטום מומלץ
קבלני איטום מומלצים
טיפים בנושא איטום
מרפסת אטומה
איטום מרפסת
איטום ביריעות ביטומניות
איטום גגות בזפת
איטום גגות
יריעות ביטומניות
מה זה יריעות ביטומניות?
רובה על קיר קרמיקה
מה זה רובה?
קבלן איטום מומלץ
מחירי איטום גגות
סיקה
מה זה סיקה?
איטום מרזב במפנים עם שרוול אפוקסי
איטום מרזב מבפנים עם שרוול אפוקסי
איטום גגות בזפת או ביריעות ביטומניות
איטום גגות - השוואת מחירים
טיפול ברטיבות מחלון
רטיבות בקיר
רטיבות בקיר
טיפים בנושא איטום – מוצרי וחומרי איטום
טיפול בעובש בקיר
טיפול בעובש בקיר
איטום משקוף דלת עם קצף פוליאוריטן
מה זה פוליאוריטן?
זיפות גגות
זיפות גגות
מחירי חומרי איטום
איטום גג מרוצף
איטום חלונות
איטום חלונות
איטום רולקה על גג
מה זה רולקה?
קבלן איטום יוצק בטקל על גג שטוח
מה זה בטקל?
רטיבות קפילארית
רטיבות קפילארית
איטום גג
מה זה איטום?
איטום חלונות
מה זה מסטיק אקרילי?
איטום שלילי במרתף באמצעות מריחת חומר איטום
איטום שלילי
תיקון איטום מרתף
איטום מרתף
איטום גג איסכורית
איטום גג איסכורית
איטום נקז במרפסת
ניקוז מרפסת מרוצפת
חידוש רובה במרפסת
חידוש רובה במרפסת
בטקל בגג שטוח
יציקת בטקל
מאגר מים
איטום מאגרי מים
התזת פוליאוריטן מוקצף לבידוד גג
התזת פוליאוריטן מוקצף - מחיר
צבעי יריעות שינגלס
יריעות שינגלס מחיר
איטום גגות בחומר ביטומני
מה זה ביטומן?
רטיבות בתקרה
רטיבות בתקרה
בדיקת הצפה
עובש בקיר חיצוני
עובש בקיר חיצוני
עובש על הקיר
ממה נגרם עובש בקירות?
איטום קורות קשר
איטום קורות קשר
איטום בהזרקה
מה זה איטום בהזרקה?
איטום מרתף בהתזה
מה זה איטום שלילי?
איטום בהתזה
מה זה איטום בהתזה?
יריעות ביטומניות לאיטום גגות
איטום חיובי
יריעות ביטומניות לאיטום גגות
איך אוטמים גג?
איטום מרזב
איטום מרזב
איטום שלילי עם יריעות ביטומניות במרתף
איך לאטום מרתף?
בריכה לפני איטום
איך אוטמים בריכה?
פירוק מרצפות במרפסת
איך אוטמים מרפסת?
רטיבות בקיר
מה עושים כשיש רטיבות בקיר?
רטיבות בתקרה
רטיבות בתקרה מה עושים?
יריעות ביטומניות
תקן איטום גגות
איטום מרפסת
תקן איטום מרפסת
אף מים
מה זה אף מים?
יריעות ביטומניות
תקן יריעות ביטומניות
צווארון איטום
צווארון איטום
איטום תפר התפשטות
איטום תפר התפשטות
רשת אינטרגלס לאיטום
רשת אינטרגלס לאיטום
איטום פיר מעלית
איטום פיר מעלית
יריעות ביטומניות
עובי יריעות ביטומניות
איטום גג
גומי גג זמן ייבוש
זפת קר
זפת קרה זמן ייבוש
יריעות EPDM
משקל יריעות ביטומניות
איטום בהזרקה
איטום בהזרקה
איטום בהתזה
איטום בהתזה
איטום בריכה
איטום בריכה
גג רעפים אטום ביריעות ביטומניות
יריעות ביטומניות לגג רעפים
התקנת יריעות שינגלס
יריעות שינגלס
EPDM
EPDM מה זה?
איטום חדר רטוב
איטום חדר רטוב
איטום מרפסת לפני ריצוף
איטום מרפסת לפני ריצוף
איטום מקלחת לפני ריצוף
איטום מקלחת לפני ריצוף
יציקת בטקל על גג שטוח
עובי בטקל
בטקל בגג שטוח
זמן ייבוש בטקל
בטקל
בטון קל משקל

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק