מוקד מידרג: 1-700-707-233

ליטיגציה מסחרית

ליטיגציה מסחרית עוסקת בכל תביעה שמגיעה לבית משפט בתחום המסחר. אם אתם מחפשים עורך דין לתביעה ייצוגית, הפרת סודיות או סכסוך בין בעלי מניות – הגעתם למקום הנכון. פה תמצאו את כל המידע על עורך דין ליטיגציה מסחרית, איך נראה תהליך תביעה בליטיגציה מסחרית וגם כמה אתם צפויים לשלם, שקט בבית המשפט - מתחילים


ליטיגציה מסחרית

ליטיגציה הוא תחום בעריכת דין שעוסק בטיעון ודיון משפטי. בעצם ליטיגטורים הם עורכי הדין שאתם רואים בסרטים שמציגים טיעונים לשופטת מכובדת עם פטיש. 

בליטיגציה מסחרית מתמקדים בתביעות בנושאים של מסחר וחברות שמגיעות לרוב לבית משפט - כמו סכסוכים בין בעלי מניות, תביעות הפרת סודיות או פטנט ואפילו תביעות ייצוגיות יהיו חלק מתחום הליטיגציה המסחרית.

עורך דין ליטיגטור

מתי צריך ליטיגציה מסחרית

אולי זה נשמע שצריך עורך דין ליטיגציה מסחרית בכל תביעה שקשורה למסחר – כי מתי בעצם לא נגיע לתביעה בבית משפט? אבל זה לא המצב. לדוגמא בסכסוכי זכויות יוצרים או בזמן פירוק חברה, שלרוב לא מגיעים לדיונים בבית משפט, תזדקקו לעורך דין שאינו ליטיגטור. אז מתי עורך דין ליטיגציה מסחרית נכנס לתמונה:

פטיש שופט סכסוכים בין בעלי מניות – באופן מפתיע, או שלא, סכסוכים בין בעלי מניות הוא תחום העיסוק העיקרי של עורכי דין ליטיגציה מסחרית. אם אחד מבעלי המניות מרגיש מקופח או דורש לשנות באופן יסודי את פני החברה ללא הסכמה – הסכסוך יגיע לבית משפט. דעו שאין להקל ראש בתביעה מסוג כזה, כי אם לא תנוהל נכון היא יכולה להוביל גם לפירוק החברה.

פטיש שופט סכסוכים טכנולוגיים – תחת המטרייה של סכסוכים טכנולוגיים יש כמה תחומים – גניבת פטנט, הפרת הסכמי סודיות או תחרות על בעלות של קניין רוחני. שימו לב שאם אתם מבקשים לתבוע או שאתם נתבעים על ידי חברה או אדם במדינה אחרת באחד מהנושאים הללו, תזדקקו לעורך דין שפועל עם אותה המדינה ובקיא בחוקים בה. 

פטיש שופט תביעות ייצוגיות – כדאי לדעת שיש משרדי עורכי דין שהייעוד שלהם הוא תביעות ייצוגיות, ומומלץ לפנות אפילו למשרד שעסק בתביעות בתחום דומה לשלכם באופן ממוקד (לדוגמא תביעות נגד חברות מזון או נגד תאגידים).

פטיש שופט סכסוכים פנים ארגוניים – רוב התביעות הפנים ארגוניות שיגיעו לליטיגציה מסחרית יהיו תביעות של ועדי עובדים. במקרים כאלו ייתכן והסתדרות העובדים תהיה מעורבת בתביעה, ויש לבחור עורך דין שעסק בתחום בעבר.

עורך דין ליטיגציה מסחרית

תהליך התביעה בליטיגציה מסחרית

תהליך תביעה בליטיגציה מסחרית הוא לרוב ארוך ואורך בין שנתיים לעשרות שנים. תהיו מוכנים. עורך דין ליטיגציה מסחרית ילווה אתכם בכל שלבי התהליך, גם לפני ההגעה לבית המשפט. הנה השלבים שתוכלו לצפות להם בדרך:

אחד פנייה לעורך דין ואיסוף מסמכים - זה השלב בו נדרשת המעורבות שלכם באופן שוטף. בין אם אתם נתבעים או שתבעו אתכם, תצטרכו לספק הרבה הוכחות. עורך דין טוב ינחה אתכם בדיוק מה צריך להביא ואיפה כדאי לחפש את המסמכים הנכונים. לרוב הוא יבקש מסמכים של החברה, פרוטוקולים של דיוני בעלי מניות ושיחות או סמסים שיכולים להצביע על בעיה. 

שתיים בניית תיק תביעה – עורך דין ליטיגציה יבנה את תיק התביעה בעצמו עם כל הראיות שסיפקתם והקו שהוא החליט ללכת על פיו כדי שתנצחו בתביעה. בסיום שלב זה גם ישלח מכתב התרעה למי שאתם מבקשים לתבוע.

שלוש הליכי גישור ובוררות – לפני שתגיעו לבית משפט לרוב עורכי הדין של שני הצדדים ינסו לפנות להליך גישור או בוררות (למרות שבוררות הוא הליך נפוץ פחות) כדי לפתור את הסכסוך מחוץ לבית המשפט. אתם יכולים לדרוש לוותר על השלב הזה, אבל דעו שהרבה פעמים בית המשפט מחייב הליך כזה בכל מקרה לפני שהוא מתערב בתיק. 

ארבע התביעה – אם הליך הגישור לא צלח, תגיעו לבית המשפט. תצפו לפחות לשלושה דיונים, אבל תביעה של ליטיגציה מסחרית יכולה לקחת גם עשרות דיונים ולהתפרש על פני שנים. עורך הדין ילווה אתכם עד לתום ההליכים, ממש עד שהכסף בידכם.

גישור מסחרי

פטיש שופט חשוב לזכור שיש התיישנות של 7 שנים על כל תביעה מסחרית, ולכן כדאי שתדאגו לפעול בזמן. 


מחיר עורך דין ליטיגציה מסחרית

לרוב ליטיגטורים יגבו תשלום לפי שלבי התביעה. זאת אומרת שתצטרכו לשלם לאחר בניית התיק, לתהליך הגישור ואז לייצוג בבית המשפט.

מחיר מחיר בניית תיק בבית משפט נע בין 2,000-7,500 ש׳׳ח, בהתאם למורכבות התיק. 

מחיר מחיר תהליך גישור נע בין 4,000-10,000 ש׳׳ח.

מחיר מחיר ייצוג בבית משפט משתנה, והוא יכול גם להיגבות באחוזים מהתשלום בו תזכו במשפט. 

 

שימו לב: המחירים שציינו הם הערכה בלבד של שכר הטרחה ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.

עורך דין

עורכי דין מומלצים לליטיגציה מסחרית

אם אתם כבר הולכים לתביעה של שנים, כדאי לבחור בעורך דין נחוש וכריזמטי. ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים לליטיגציה מסחרית. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, וגם אתם תוכלו לקבוע כמה פטישי בית משפט תתנו להם לאחר שתיעזרו בשירותיהם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה ליטיגציה מסחרית?

ליטיגציה הוא תחום בעריכת דין שעוסק בתורת הדיון והטיעון בבית המשפט. ליטיגמציה מסחרית מתמחה בטיעונים ודיונים בבית משפט בנושאי מסחר - כמו סכסוך בין בעלי מניות, תביעות ייצוגיות ועוד. 

כמה עולה עורך דין ליטיגציה מסחרית?

התשלום הכולל עבור עורך דין ליטיגציה מסחרית מורכב מכמה תשלומים - על פי השלבים והדיונים שעברתם בתביעה. צפו לשלם כמה עשרות אלפי שקלים לעורך דין ליטיגציה מסחרית. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק