מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין פירוק חברה

יש כמה מקרים בהם צריך עורך דין פירוק חברה: החל מהליך של פירוק מרצון, דרך הגשת בקשה לפירוק חברה בתור נושה ועד התגוננות מפני תביעה בתור הבעלים של החברה. כל אחד מהמקרים הוא עולם ומלואו, והתהליך מול עורך הדין יראה שונה. בדקנו איך להתנהל בכל אחד מהמקרים, וכמה יעלה לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין פירוק חברה


פירוק חברה מרצון

מרבית האנשים יעזרו בעורך דין פירוק חברה לפירוק חברה מרצון. לא פעם בעלי מניות מחליטים פשוט לפרק את החברה, ולמעשה "להרוג" אותה כך שהיא תפסיק להתקיים כגוף משפטי. התנאי העיקרי לפירוק חברה מרצון הוא שאסור שלחברה יהיו חובות עומדים בעת הסגירה. מכאן, פירוק מרצון הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו שנעשה מול רשם החברות, וברגע שמתגלים חובות שהחברה לא מסוגלת לסגור - הפירוק מפסיק להיות פירוק מרצון ועובר לחסות בית המשפט.

אתם אולי תוהים לעצמכם, למה בכלל לנהל את כל התהליך של פירוק חברה? אם אין לחברה חובות עומדים שיכולים להחזיק נגדה, למה לא פשוט להפסיק את הפעילות שלה, למכור את הנכסים ולהמשיך הלאה? ובכן, ככל שהחברה שלכם עוד רשומה ברשם החברות אתם חייבים בדיווח שנתי ותשלום אגרות, וכל עוד אתם רשומים ברשם החברות תמשיכו לשלם אגרות גם אם החברה לא פעילה. בנוסף, אתם עלולים לצבור קנסות על אי הגשת דוחות שנתיים. לכן, ברגע שהחלטתם שאתם מעוניינים לסגור את החברה כדאי לפנות לעורך דין פירוק חברה בהקדם האפשרי ולהתחיל את התהליך, בשביל לא לאגור חובות מיותרים.

 


בקשה לפירוק חברה

המקרה השני בו יצטרכו עורך דין פירוק חברה היא במקרה שהחברה נסגרת בהוראת בית המשפט, אחרי שנושה (אדם או גוף שהחברה חייבת לו כסף)  הגיש בקשה לפירוק חברה. בדרך כלל בקשה לפירוק חברה תוגש רק אם אותו נושה כבר תבע את החברה על תשלום חוב, ניצח בתביעה, ועדיין לא קיבל את כספו. פירוק החברה יביא לכך שהיא תהיה חייבת למכור את כל נכסיה, וכך אולי תוכל להחזיר לי את חובי.

 כמובן, בית המשפט מורה על פירוק חברה רק כמוצא אחרון, ויש שתי שאלות שצריך לענות עליהן לפני שפונים לפתרון הזה:

אחד האם באמת יש עילה לבחון את פירוק החברה? לפעמים מוגשת בקשה לפירוק חברה על ידי אדם שלא רואה את התמונה המלאה, ובעצם החברה תוכל לעמוד בחובותיה בעתיד הנראה לעין. לפעמים אפילו מגישים את הבקשה בשביל לאיים או להפחיד. כמובן שבית המשפט צריך להיות משוכנע שיש סיבה מאוד טובה לפרק את החברה על כל המשתמע מכך (אובדן תעסוקה של העובדים, הפסקת שירותיה של החברה וכו׳) לפני שהוא נוקט את הצעדים הבאים.

שתיים האם אפשר להבריא את החברה? יכול להיות שהחברה באמת נמצאת כרגע במצב בו היא לא יכולה לשלם את חובותיה, אבל בעזרת ניהול נכון יותר היא תוכל להבריא ולהמשיך בפעילותה. במקרה כזה ממנים ״מפרק״ – אדם שתפקידו להיכנס לחברה, להבין את מצבה ואת הכשלים שגרמו לה להגיע לאיפה שהיא היום, ולנסות לבדוק אם יש דברים שניתן לעשות בשביל לאפשר לחברה לשלם את חובותיה ולהמשיך להתקיים.

על שני הסעיפים האלה עוד נרחיב בהמשך.

 

פירוק חברה מרצון

עורך דין פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו של מילוי טפסים והגשתם לרשם החברות. אם תפנו לעורך דין לטובת פירוק חברה מרצון, הוא ינחה אתכם בדיוק איזה טפסים יש לספק, יאסוף אותם בשבילכם, יעזור לכם למלא אותם ויגיש אותם בשמכם לרשם החברות. מלבד תצהירים מסוימים שזקוקים לחתימה של עורך דין, אפשר טכנית לבצע את התהליך הזה לבד. אבל הוא כל כך סבוך ומורכב, שכל טעות קטנה יכולה להביא לעיכוב של חודשים בפירוק החברה (חודשים בהם עדיין תהיו חייבים בדיווחים ואגרות), ומאוד לא מומלץ לנסות לחסוך על עורך דין פירוק חברה.


עורך דין לבקשה לפירוק חברה

בין אם אתם שוכרים את שירותיו של עורך דין פירוק חברה בתור נושים ובין אם אתם בעלים של חברה שרוצים להתגונן מפני בקשה לפירוק חברה, הדבר הראשון שעורך הדין יעשה עבורכם הוא לעזור לכם להבין – מה הדרך הכי טובה לקבל את מה שאתם רוצים?

אם אתם נושים, יכול מאוד להיות שפירוק החברה ישחק לרעתכם, ולא תראו שקל, ויש דרכים יותר יעילות להשיג את הכסף שלכם בחזרה. אם הגישו נגדכם בקשה לפירוק חברה – האם אתם רוצים אולי לפרק את החברה? ואם לא, אולי תצליחו להגיע להסדר עם הנושים שלכם ולהימנע מהגעה לבית משפט? לנו אין את הכלים המשפטיים להעריך מה הכי ישרת אותנו בטווח הארוך, וזה תפקידו של עורך הדין.

 

תהליך התביעה עצמו

במידה החלטתם להמשיך הלאה, עורך הדין ימשיך לעבוד בשביל לנסות להשיג עבורכם את התוצאה הכי טובה, בין אם זה בעזרת דיונים בבית משפט במידה ואכן הוגשה בקשה, ובין אם בעזרת ניסיונות להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. קחו בחשבון שברגע שמוגשת בקשה לפירוק חברה התהליך עצמו ייקח שנים, והחלפה של עורך דין באמצע התהליך מאוד לא מומלצת. לכן כדאי לעשות בירורים מעמיקים לפני שבוחרים את עורך הדין שילווה אתכם בתהליך.

תמרור הזהרה שימו לב שפירוק חברה הוא התמחות מאוד ספציפית, וממש לא תביעה שכל עורך דין מסחרי לוקח על עצמו. אם אתם זקוקים לעורך דין לפירוק חברה, וודאו שיש לו ניסיון וידע לא רק בפירוק חברות באופן כללי, אלא גם בתיקים שדומים לתיק שלכם.

 


תהליך פירוק חברה מרצון

יש כמה שלבים שחייבים לעבור לפני שרשם החברות מאשר את בקשתם לפירוק חברה:

אחד פגישה ראשונה עם עורך דין פירוק חברה: בפגישה הזאת תסבירו לעורך הדין – מדוע אתם רוצים לפרק את החברה? מה מצבה הנוכחי של החברה? ועוד. בהתאם לתשובות שלכם הוא ינחה אתכם בנוגע לצעדים הבאים שעליכם לקחת.

שתיים פרסום: חובה עליכם לפרסם בכלי תקשורת כלשהו את כוונתכם לפרק את החברה, בשביל לתת הזדמנות לכל מי שאולי יש לו חובות עומדים מולכם לגשת ולתבוע את תשלום החוב. 

שלוש אישור רואה חשבון: כפי שאמרנו, התנאי העיקרי לפירוק החברה מרצון הוא שאין לה חובות עומדים. בשביל להוכיח זאת לבית המשפט צריך אישור מרואה חשבון שיבדוק ויוודא שזה באמת המצב.

ארבע פגישה שניה עם עורך הדין: לפגישה הזו כבר תגיעו עם המסמכים הרלוונטיים (אישור הפרסום והאישור של רואה החשבון), ועורך הדין ימלא יחד אתכם את טופס הבקשה לסגירת חברה אותו יש להגיש לרשם החברות. לאחר מכן ייקח עורך הדין את כל הטפסים והמסמכים, ויגיש את הבקשה בשמכם.

 

בקשה לפירוק חברה

תהליך בקשה לפירוק חברה

גם פה, התהליך מאוד תלוי בפוזיציה שלכם. לדוגמא, אם אתם אחד מהנושים אבל אתם מה שנקרא ״נושה קטן״, כלומר האחוז שלכם מתוך כל מה שהחברה חייבת הוא לא גדול ביחס לנושים אחרים, סביר שבמקרה של פירוק על ידי בית משפט לא יוחזר לכם החוב. לכן, יכול להיות שעדיף לכם לחתור להסכם נושים. 

במקרה וההליך אכן הגיע מצב של בקשה לפירוק חברה, אם אתם הבעלים של החברה, אלה השלבים הכללים של התנהלות המשפט:

אחד תינתן לכם ההזדמנות להוכיח שאתם יכולים לעמוד בחובותיכם או שתוכלו לעמוד בהם בקרוב. יכול להיות שאתם אכן חייבים כסף לנושה שהגיש את הבקשה, אבל בדיוק סגרתם עסקה גדולה שעתידה להתבצע בחודשים הקרובים ותאפשר לכם לסגור את החוב. 

שתיים במידה ואין לכם טיעונים כאלה, בית המשפט יערוך כינוס נכסים – הוא יחשב את הערך של כל נכסי החברה מול כל ההתחייבויות שלה, ויחליט מה הצעד הבא. 

שלוש אם הוא רואה שיש סיכוי סביר שפירוק החברה הוא הדבר הנכון, הצעד הבא יהיה מינוי מפרק.

 

מינוי מפרק חברה

מפרק הוא עורך דין שעבר הכשרה מתאימה, ומואצלות לו סמכויות מטעם בית המשפט לבדוק האם ניתן להציל את החברה. המפרק יבדוק את כל הפתרונות האפשריים לפני שהוא פונה למוצא האחרון בהחלט – פירוק החברה. תהליך הבדיקה יכול לקחת חודשים או שנים. אם בכל זאת החליט המפרק לסגור את החברה, עדיין יש לו עבודה לעשות: תפקידו להכניס כמה שיותר כסף לקופת הפירוק על ידי מכירת הנכסים (הפיזיים והרוחניים) של החברה בשביל להחזיר לכמה שיותר נושים את הכסף שלהם. 

גם במקרה שהמפרק החליט לסגור את החברה יש מקום להיעזר בעורך דין פירוק חברה. יכול להיות שהחלטתו של המפרק לא מקצועית מספיק, ולא לוקחת בחשבון אספקטים שדרושה הבנה יותר עמוקה בתחום העיסוק של החברה בשביל להכיר. במקרה כזה תוכלו להגיש ערעור על החלטת המפרק בבית המשפט.

אם תגישו ערעור, עורך הדין שלכם ינסה לסתור את הטיעונים להחלטו של המפרק. לדוגמא, אם הוא ינסה להציג חברות שהיו בפוזיציה דומה באותו ענף והצליחו לשנות את מצבן.

 

עורך דין מסחרי

מחיר עורך דין פירוק חברה

נקודהפירוק חברה מרצון: המחיר של פירוק חברה מרצון יעמוד על בין 2,500-5,000 ש״ח לא כולל מע"מ, כשריבוי בעלי מניות, נניח, יכול להעלות את הסכום. שימו לב – המחיר הזה תקף לחברה שאין לה שום חובות עומדים. אם במהלך תהליך הפירוק מתגלות תביעות חוב, אלה יתומחרו בנפרד.

נקודהבקשה לפירוק חברה: לא משנה מאיזה כיוון אתם ניגשים לתביעה כזאת (בעלי חברה או נושים), פירוק חברה שלא מרצון הוא תהליך משפטי ארוך ומורכב מאוד, ותביעה כזאת תתחיל בכמה עשרות אלפי שקלים ויכולה בקלות להגיע למאות אלפים.

שימו לב: המחירים שציינו הם הערכה בלבד של שכר הטרחה ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.


המלצות על עורכי דין פירוק חברה

ליווי של עורך דין מנוסה בתיקי פירוק חברה הוא קריטי. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של עורכי דין לפירוק חברה, כולם עם ציון ממוצע של 9 ומעלה מלקוחות קודמים, מלווים בחוות דעת.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק