מוקד מידרג: 1-700-707-233

בדיקת לחות

בבוקר לח בשנת תרל''ח זיהיתם רטיבות? אתם כנראה צריכים בדיקת לחות. בדיקת לחות נועדה לבדוק אחוזי רטיבות במקרה של נזילה – והתוצאות של בדיקת לחות יכריעו באיזה מכשירים, אם בכלל, תצטרכו להשתמש כדי לייבש את האזור. בדיקת לחות עולה כ-750 ש''ח, ופה תמצאו את כל המידע שאתם זקוקים לו בנושא


מתי צריך בדיקת לחות

בדיקת לחות היא בדיקה שנועדה לבדוק כמה רטיבות או לחות יש מתחת לריצוף או כלואה בקיר (באחוזים). לרוב, הבדיקה מבוצעת לאחר שמגלים שיש נזילה בבית, אבל יש מצבים נוספים שתדרשו לבדיקת לחות:

טיפה פיצוץ צינור – במקרה של פיצוץ צינור לרוב תישאר רטיבות כלואה מתחת לשכבה העליונה של הריצוף או הקיר– במקרה כזה יש לבצע בדיקת לחות שבודקת את רמת הרטיבות כדי להתאים את סוג הייבוש למקום. 

טיפה הצפה – במקרה של הצפה החלל והריצוף יכולים להיות רטובים הרבה זמן אחרי שהם יראו יבשים. במקרה של הצפה מבצעים בדיקת לחות לוודא איפה יש מקומות שיש צורך לייבש עם יבשן. 

טיפה רטיבות אצל השכנים - במקרה שיש רטיבות אצל השכנים שנגרמת בעקבות מפגע מהבית שלכם, יש לרוב צורך בבדיקת לחות כדי לבדוק איפה יש צורך בייבוש של המקום. 

טיפה התקנת פרקט – המקרה האופטימי בשבילו תדרשו לבדיקת לחות הוא בעת התקנת פרקט. יש חברות פרקט מסויימות שיבקשו בדיקת לחות כדי לוודא שהאזור שמתקינים בו פרקט יבש לגמרי – מה שימנע התרוממות והתנפחות של עץ הפרקט.

 

רטיבות בין הפנלים לריצוף

תהליך בדיקת לחות

בדיקת לחות דורשת מעבדה ניידת כדי לפענח את תוצאות הבדיקה במקום, ככה התהליך נראה:

אחד קידוח – כדי להגיע למצע שמתחת לריצוף או מאחורי הקיר, יש צורך לבצע קידוח. הקידוח יהיה בעובי של 8 מ''מ במקרה של מצע חול וכ-5 ס''מ במקרה של סומסום. 

שתיים דגימה – מהחור שנוצר מהקידוח הקבלן יקח דגימה של המצע בעזרת מכשיר מתאים.

שלוש פענוח – פענוח התוצאה תלוי בקבלן הייבוש שביצע את הבדיקה. ברוב המקרים לקבלן יש מעבדה ניידת שדרכה הוא מפענח את התוצאות בבית הלקוח, אבל לפעמים הוא ידרש לשלוח את הבדיקה למעבדה חיצונית – והתשובה תגיע תוך כמה ימים. 

ארבע תוצאות – התוצאות של בדיקת הלחות יקבעו אם צריך ייבוש תת רצפתי במקום או שמספיק לייבש את הרטיבות ברצפה באמצעות ייבוש עצמאי (לא נייבש אתכם יותר מדי, תמצאו פירוט בפסקה הבאה). 

כוכבית כל בדיקה היא רלוונטית לטווח החדר בו היא נדגמה, אם הנזילה או ההצפה קיימת בכמה חדרים, הקבלן יבצע בדיקת לחות נפרדת בכל חלל. 

 

מד לחות

אחרי בדיקת לחות

מה שיקרה אחרי בדיקת הלחות תלוי בתוצאות של בדיקת הלחות:

טיפה רטיבות נמוכה מ-6 אחוזים – רטיבות נמוכה מ-6 אחוזים במצע חול (או 3 אחוזים במצע סומסום) לא נחשבת כרטיבות שדורשת התערבות חיצונית. במקרה כזה תוכלו לייבש את המקום בעזרת הסרת 3-4 מרצפות באזור הרטוב, ולתת למקום להתייבש במשך כשבועיים. 

טיפה רטיבות גבוהה מ-6 אחוזים – אם בדיקת הלחות מראה שהלחות גבוהה מ-6 אחוזים (או 3 אחוזים במצע סומסום), תידרשו לייבוש תת רצפתי. במקרה כזה יש צורך להתקין יבשן תעשייתי בבית, שישאב את כל המים בחדר במשך כמה שבועות או אפילו חודש (ומעלה). אם לא תייבשו את המקום ביעילות, הנזילה עלולה לחלחל למקומות נוספים בבית ולפגוע בתשתיות.

 

ייבוש תת רצפתי

בדיקת לחות – ביטוח

במקרה שהביטוח שלכם מכסה איתור וייבוש נזילות, תוכלו לבקש החזר מהביטוח על בדיקת הלחות.

כוכבית שימו לב שיש חברות ביטוח שדורשות שבדיקת לחות תתבצע על ידי מכון התקנים בלבד, וודאו זאת לפני התיאום.

כוכבית שימו לב שקבלן הייבוש מוסמך להנפיק דו''ח לביטוח כדי שתוכלו לקבל החזר על העבודה.


מחיר בדיקת לחות

מחיר בדיקת לחות מושפע בעיקר מכמות הנקודות (החדרים) שמבצעים בהם את הבדיקה.

מחיר מחיר בדיקת לחות לעד 4 נקודות עולה 750 ש''ח.

מחיר מחיר כל נקודת בדיקת לחות נוספת ינוע בין 90-150 ש''ח. 

במקרים בהם הבדיקה תישלח לפענוח במעבדה חיצונית, העלות תתייקר בכ-100 ש''ח. 

כוכבית המחירים המצויינים לא כוללים מע''מ.

 

רטיבות בקיר פנימי

קבלני ייבוש מומלצים לבדיקת לחות

בדיקת לחות היא קריטית כדי לטפל ברטיבות או נזילה בצורה נכונה ומיטבית. פה תוכלו למצוא רשימה של אנשי ייבוש מומלצים לביצוע בדיקת לחות. כל הקבלנים מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ואולי הם בודקים לחות, אבל הלקוחות שלהם בודקים איכות.


בעלי מקצוע נוספים לטיפול בממצאי בדיקת לחות


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה בדיקת לחות?

מחיר בדיקת לחות הוא כ-750 ש''ח לבדיקה של עד 4 נקודות. 

מתי צריך בדיקת לחות?

בדיקת לחות נועדה לבחון כמה רטיבות יש במקומות סמויים ועוזרת לקבוע לקבלן הייבוש באיזה מכשירים צריך להתשמש כדי לייבש את האיזור. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק