מוקד מידרג: 1-700-707-233

רטיבות ברצפה

רטיבות ברצפה יכולה לקרות בגלל פיצוץ צינור, איטום לא טוב או מנזילה, אבל התוצאה זהה – מים כלואים מתחת לריצוף ופוגעים בכל מה שעובר דרכם. למרבה המזל, רטיבות ברצפה היא פתירה בהחלט - לבד במקרים מסוימים ובשאר בעזרת ייבוש תת רצפתי. לא בוכים על רטיבות ברצפה, הנה כל המידע על ייבוש רטיבות ברצפה בעזרת ייבוש תת רצפתי, כולל המלצות ומחירים של כל התהליך

קבלני ייבוש מומלצים לטיפול ברטיבות ברצפה


רטיבות ברצפה – תסמינים

אם יש לכם שלולית מים ברצפה, אין ספק שתוכלו לזהות את הרטיבות ברצפה די בקלות. אם זה לא המקרה, יש כמה סימנים מקדימים שיכולים להעיד על רטיבות:

נזילה מדוד שמש רטיבות קפילארית – רטיבות קפילארית היא רטיבות ש"מטפסת" במעלה הקיר. אם אתם מזהים שהקיר מעט רטוב בחלק התחתון שלו – זה סימן לרטיבות ברצפה שהגיעה לקיר. 

נזילה מדוד שמש אבקה לבנה ברובה – הופעה של אבקה לבנה או כתמים לבנים ברובה – גם זה סימן לרטיבות ברצפה. הרטיבות גורמת לרובה להישחק ולכן היא מתפוררת ומשאירה אבקה. 

נזילה מדוד שמש רטיבות בפאנלים – אם אתם מזהים כתמים בפאנלים (החלק שמחבר בין הרצפה לקיר) או קילופים באותו אזור – זה מעיד על רטיבות שמקורה ברצפה. 

נזילה מדוד שמש נפיחות – רטיבות גורמת לקיר ולפאנלים סביבה להתנפח – קיר נפוח בחלקו התחתון הוא סימן מובהק לרטיבות ברצפה.

רטיבות ברצפה לרוב נגרמת בגלל איטום לא מספק ברובה, פיצוץ צינור או דליפה ממי שפכים – מה שנקרא, ביש מזל. 

 

רטיבות ברצפה שפוגעת בקיר

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

אם זיהיתם אחד מהסימנים המעידים על רטיבות ברצפה, השלב הבא בתהליך יהיה לבצע בדיקת רטיבות מתחת לריצוף. שימו לב שגם אם אתם יודעים מה מקור הרטיבות, אם תרצו להוכיח לשכנה או לביטוח שהרטיבות אכן קיימת – לא ניתן לוותר על בדיקה זו

בבדיקת רטיבות משתמשים במכשיר שבודק הימצאות של רטיבות או לחות באזור. בעצם, הבדיקה תסייע להבין איפה בדיוק ממוקמים החלקים הרטובים ברצפה. 

 

בדיקת לחות לרטיבות ברצפה

בדיקת לחות היא בדיקת רטיבות מדויקת יותר ומודדת את רמת הלחות – אם מכשיר הרטיבות זיהה מקור רטוב, מכשיר בדיקת הלחות יוכל להגיד לנו כמה אחוזי לחות בדיוק יש. בדיקת לחות לרטיבות ברצפה מתבצעת במעבדה, אחרי שדוגמים את הבדיקה אצלכם בבית. 

אחוזי הלחות משמעותיים בשביל לקבוע את דרך הטיפול ברטיבות, ויקבעו אם אתם צריכים ייבוש תת רצפתי או שתוכלו להסתפק בייבוש עצמאי.

 

מד לחות

טיפול ברטיבות ברצפה

טיפול ברטיבות ברצפה מתחלק לשניים, ותלוי בכמות הלחות שיש ברטיבות ברצפה:

מד דלק לגנרטור לחות נמוכה מ-6 אחוזים – על פי התקן הישראלי, מצע מתחת לריצוף נחשב לרטוב אם הלחות עולה על 6 אחוזים. אם הלחות נמוכה יותר, אין צורך בייבוש מלא של האזור.

במצב כזה תוכלו להסיר 2-3 מרצפות באיזור הפגוע, ולייבש אם המצע תחת הריצוף באופן טבעי – במשך שבוע או שבועיים. 

מד דלק לגנרטור לחות גבוהה מ-6 אחוזים – אם הרטיבות ברצפה גבוהה מ-6 אחוזים – יש צורך בייבוש ממוקד של האיזור הפגוע. במקרה כזה, יש להזמין איש ייבוש תת רצפתי. הוא יתקין יבשן תעשייתי שישאב את הרטיבות ברצפה – עד לייבוש מלא.

היבשן יתחבר אל מצע הקרקע (מתחת לריצוף) ויפעל אצלכם בבית במשך שבועיים עד חמישה שבועות – בהתאם לכמות הלחות, סוג המצע וגודל האזור הרטוב. שימו לב שהתקנת היבשן דורשת פירוק של 2-4 מרצפות, תלוי במיקום הרטיבות. אם המרצפות לא נהרסו, לאחר סיום העבודה הטכנאי יחזיר אותן למקום. 

שימו לב שכל יבשן מסוגל לייבש עד 60 מ''ר סביבו, ולפעמים נדרש יותר מיבשן אחד כדי לטפל ברטיבות ברצפה. 

 

ייבוש תת רצפתי

רטיבות ברצפה – חברות ביטוח

במקרה ויש לכם פוליסת ביטוח שמכסה נזילות והצפות, תוכלו לפעול לטיפול ברטיבות ברצפה מול חברות הביטוח

כוכבית אדומה יש שני סוגי פוליסות ביטוח – האחת שמאפשרת לכם לקבל החזר מהביטוח עבור איתור וייבוש נזילות מול אדם פרטי, ופוליסה שדורשת שתיעזרו באיש מקצוע מטעם הביטוח כדי לבצע את העבודה – שימו לב לבדוק לפני תחילת העבודה מה מגיע לכם בהתאם לפוליסת הביטוח שלכם.

כוכבית אדומה במידה ותוכלו לקבל החזר מחברת הביטוח על טיפול ברטיבות ברצפה, הביטוח יבקש גם דו''ח מסודר על בעיית הרטיבות והפתרון שלה – מאיש הייבוש התת רצפתי. לכן שימו לב שאתם בוחרים באיש מקצוע שמנפיק דוח''ות לביטוח.


רטיבות ברצפה מחיר

תיקון רטיבות ברצפה הוא לא זול, והמחיר שתשלמו תלוי בכמה בדיקות וטיפולים בוצעו:

מחיר מחיר בדיקת רטיבות מתחת לריצוף נע בין 500-900 ש''ח 

מחיר מחיר בדיקת לחות נע בין 1,000-1,400 ש''ח

מחיר מחיר ייבוש תת רצפתי עם יבשן נע בין 80-200 ש''ח למ''ר

מחיר מחיר הנפקת דו''ח לחברת ביטוח נע בין 300-700 ש''ח  

 

לסיכום, מחיר ייבוש רטיבות ברצפה מתחיל מ-3,000 ויכול לטפס לכמה אלפי ש''ח, והנה כמה דוגמאות למחירים ששילמו לקוחות קודמים:

מחיר מחיר התקנת מכונה לייבוש נזילה כתוצאה מפיצוץ צינור עלה 4,700 ש''ח. 

מחיר מחיר ייבוש חול מתחת לריצוף בגודל 40 מ''ר עלה 4,600 ש''ח. 

מחיר מחיר איתור נזילה בחדר אמבטיה וקירות חיצוניים התקנת יבשן לשאיבת מים מחדר אמבטיה ותיקון איטום גג וקירות עלה 11,500 ש''ח.

 

ייבוש תת רצפתי בעזרת יבשן

איך מונעים רטיבות ברצפה

אחרי שהכל מטופל ויבש, הגיע הזמן להבין איך מונעים רטיבות ברצפה להבא – הנה כמה טיפים שיבטיחו שהיבשן ואתם לא תמשיכו לדייט שני (למרות שיש מצבים בהם הנזילה בלתי נמנעת, כמו פיצוץ צינור):

כוכבית אדומה טיפול שוטף ברובה – המרצפות ברצפה נוטות להתרופף עם הזמן, והאטימות של הרובה נפגעת. ברגע שהמרצפות לא אטומות, מים ולכלוך יכנסו ויגרמו ללחות ורטיבות – לכן מומלץ לבדוק ולתקן את הרובה כל 3-4 שנים.

כוכבית אדומה אוורור – בארץ חמה כמו ישראל, חלון פתוח כמה שעות יכול לייבש בצורה מספקת כל חדר לח, ולמנוע ממנו להגיע להיות רטוב. הקפידו לאוורר חדרים (חדרים רטובים במיוחד, אבל כל חדר) לפחות כמה שעות בכל יום.

כוכבית אדומה איטום – נזילות ורטיבות יכולות לחדור מבחוץ, בין אם זה מהשכנים ובין אם זה מנזקי מזג האוויר, איטום נכון וטוב של הגג והפתחים בבית ימנע בעיות לחות ורטיבות.


אנשי ייבוש תת רצפתי מומלצים לטיפול ברטיבות ברצפה

רטיבות ברצפה יכולה להרוס קירות, מרצפות וגם קשרי שכנות טובים – אז מזל שריכזנו לכם רשימה של אנשי ייבוש תת רצפתי מומלצים לטיפול ברטיבות ברצפה, שימנעו את הסכסוכים. כל אנשי הייבוש התת רצפתי באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ומי שהדירוג שלו קרוב לרצפה (או מתחת ל-9), יורד אוטומטית מהאתר.

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה טיפול ברטיבות ברצפה?

מחיר ייבוש רטיבות ברצפה מתחיל מ3,000 ש׳׳ח ויכול לטפס עד לכמה עשרות אלפי שקלים - תלוי בעיקר בגודל החלל וכמות הזמן שהמכשיר צריך לייבש את החלל. 

איך מטפלים ברטיבות ברצפה?

התשובה לשאלה תלויה בכמות הרטיבות שיש ברצפה. במקרים מסויימים תוכלו להסתפק בייבוש עצמאי של המקום - אבל תוכלו לדעת במדויק אחרי ביצוע בדיקת לחות. במידה ואחוזי הלחות הם מעל 6% במצע חול ומעל 3% במצע סומסום תיאלצו לבצע ייבוש תת רצפתי בעזרת מכונות מתאימות.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק