מוקד מידרג: 1-700-707-233

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

אם אתם חושדים שיש לכם רטיבות מתחת לריצוף, ואתם צריכים לעגן את זה משפטית כי יש לכם סכסוך עם השכנים או עם המשכיר, הגעתם למקום הנכון. בדיקת רטיבות מתחת לריצוף היא בעצם בדיקת אינדיקציה שנעשית על ידי אנשי ייבוש תת רצפתי ומלווה בדו"ח קביל משפטית. אמנם הרטיבות סמויה מן העין, אבל כל המידע על מה הבדיקה כוללת, מתי כדאי לעשות אותה, כמה היא עולה ועוד טיפים חשובים לבדיקת רטיבות מתחת לריצוף - ממש כאן. 


סימנים לרטיבות מתחת לריצוף

רטיבות מתחת לריצוף יכולה להגיע לכל מקום, בין אם מדובר בריצוף המרפסת, חדר האמבטיה, הסלון או המטבח. בגלל שהרטיבות היא מתחת לריצוף קשה להבחין בה אם לא מחפשים את הסימנים המדויקים. אז מה צריך לחפש?

צינור נוזל  שינוי דרמטי בגוון הרובה (החומר המחבר בין הרצפות). בתוך זה נכנס גם שינוי בגוון הרובה באריחים שבקיר כשמדובר בחדר אמבטיה, או שינוי בצבע של הקיר בקרבה לריצוף. זה קורה כשהמים עולים מהרצפה לקיר, בצורת רטיבות קפילארית

צינור נוזל כתמי רטיבות שקרובים למשיקים – החיבור בין הריצוף לפנלים.

צינור נוזל אבקה לבנה על הרובה - מדובר בתפרחת לבנה שנוצרת בעקבות לחות או מים כלואים תחת הריצוף שמנסים לפרוץ את דרכם החוצה.

צינור נוזל חשבון מים גבוה באופן חריג למרות שאין שינוי באופי צריכת המים שלכם.

ממה בעצם רטיבות נגרמת? לרוב, מדובר בצנרת מים שנמצאת מתחת לריצוף ונסדקה. לפעמים מדובר בתשתית חול עם רמת לחות גבוהה מלכתחילה שיובאה לריצוף הבית, וגורמת להצטברות מים כלואים מתחת לריצוף. בנוסף, בעיות איטום באזור האמבטיה עלולות להוביל לזליגת מים למקומות אחרים בבית. 

 

רטיבות מתחת לריצוף שהתפשטה לקיר

מי בודק רטיבות מתחת לריצוף?

אז יש חשד לרטיבות מתחת לרצפה. עכשיו מי עורך את הבדיקה – אנשי ייבוש תת רצפתי, מאתרי נזילות או בודקי בית

בגדול, שניהם יכולים לערוך את הבדיקה, אבל כרגע נתמקד באנשי ייבוש תת רצפתי. מתי כדאי להיעזר באיתור מקצועי?

אחד אם אתם שוכרים את הדירה ובעל הדירה טוען שלא מדובר ברטיבות או פשוט לא מעוניין לתקן את הנזק. 

שתיים אם השכנים מתחתיכם טוענים שיש להם רטיבות בתקרה, מהרצפה שלכם, ואתם לא בטוחים שזה מגיע מכם. 

מכיוון שאלו מקרים שעלולים להגיע לבית משפט, תידרשו לאיש ייבוש תת רצפתי שמוסמך לערוך בדיקה ולהנפיק דו"ח קביל משפטית. קחו בחשבון שבית המשפט יכול לבקש בדיקה נוספת שתיערך על ידי בודק שהוא ממנה מטעמו, גם אם הבאתם דו"ח קביל משפטית מטעם מאתר נזילות מוסמך. 

 

מצלמה תרמית בבדיקת רטיבות מתחת לריצוף

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - איך זה עובד?

כשאיש הייבוש התת רצפתי יגיע אליכם לבדיקת רטיבות מתחת לריצוף הוא יתחיל בלערוך סקירה כללית. הסקירה הראשונית כוללת חיפוש פשוט עם העיניים אחר סימני רטיבות, כמו שינויי הצבע ברובה עליהם דיברנו בתחילת המאמר.

לאחר שמאתר הנזילות קלט את הסימנים החשודים הוא יחלק את המיקומים בבית בהם סימני הרטיבות נמצאים, בין "אזורים יבשים" ל"אזורים רטובים". האזורים יבשים הם חדרי השינה, הסלון והמטבח, החדרים בהם אין לחות ביום יום. והאזורים הרטובים לעומת זאת הם חדרי אמבטיה ומרפסות שמש, אליהם חודרים מים ולחות באופן קבוע. 

שמש באזורים היבשים, לרוב משתמשים בבדיקה במצלמה התרמית ובמד לחות. הריצוף בבתים בדרך כלל נבנה על תשתית מחול או סומסום (לא לדאוג, זה לא ההוא מהפיתה עם הזעתר קריצה). רמת הלחות המקסימלית בתשתיות הריצוף לפי מכון התקנים הישראלי היא עד 3% בתשתית סומסום ועד 6% בתשתית של חול. לכן, אם מד הלחות מזהה מדדים גבוהים מזה, כנראה שיש לכם רטיבות מתחת לריצוף. אם מצלמה תרמית מזהה נזילה - אז, כמובן שיש רטיבות.

לפני שאתם נכנסים לפאניקה (צריך להרים בלטות בשביל הבדיקה??), נרגיע ונאמר שזה לא קורה כאן. המצלמה התרמית בודקת את הריצוף במרחק סביר כמו גלאי מתכות. בנוסף, דוקרים את הרובה בריצוף בעזרת מד לחות באזורים החשודים לרטיבות. מד הלחות אמנם נמצא במגע עם הבלטות אבל אין צורך להרים אותן בשביל זה. לפי רמת הלחות בדגימת הרובה, מד הלחות יודע לאבחן את רמת הלחות מתחת לריצוף כולו. 

 

מד לחות לבדיקת רטיבות מתחת לריצוף

 

ראש מקלחת ומה עם האזורים הרטובים? כאן יש חילוקי דעות. יש כאלה שיערכו רק סקירה כללית מתוך ההבנה שמדובר באזורים רטובים ממילא, בהם מכשירי המדידה עלולים ליצור טעות בהערכת המצב. מצד שני, יש כאלה שיעדיפו סקירה כללית וגם שימוש באמצעי נוסף לצורך ווידוא החשד לרטיבות. בדרך כלל ייעזרו בחלק היבש של חדר האמבטיה, כמו הריצוף שגובל בין המסדרון לחדר האמבטיה.

שתי השיטות טובות בגדול, אבל תמיד טוב שיש אמצעי בדיקה נוסף שמוודא או מפריך את החשד לרטיבות.

חשבונית ירוקה לאחר סיום הבדיקה, בתום שלושה ימי עסקים ועד שבועיים, איש הייבוש התת רצפתי ימסור לכם דו"ח קביל משפטית. הדו"ח מפרט את ממצאי הבדיקה, האם אכן מדובר ברטיבות מתחת לריצוף, והמלצות להמשך טיפול. כאמור, הדו"ח הזה יוכל לשמש אתכם בבית משפט במידה ונקלעתם לסכסוך עם השכנים או עם משכיר הדירה.


טיפ לשמירה על הריצוף מפני רטיבות

אנחנו לא נסבן אתכם, אין יותר מדי טיפים לשמירה על הריצוף מרטיבות בגלל שלרוב היא נגרמת מצנרת מים סדוקה - משהו שתלוי בקבלן או בשיפוצניק שבנה את תשתית הריצוף בבית. 

רטיבות בין הפנלים לריצוף

חצי הנחמה שנוכל להציע לכם היא המלצה לשימוש ברובה גמישה אנטי בקטריאלית, שמתאימה לכל ריצוף אבל בעיקר לריצוף ואריחים בחדרים הרטובים כמו מרפסת שמש ואמבטיות. הרובה מהסוג הזה תשמור על הריצוף אטום ממים חיצוניים, ככה שלפחות מגע של מים בחלק החיצוני של ריצוף לא יוכל ליצור רטיבות. 


מחיר בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

כסף מחיר ממוצע לבדיקת רטיבות מתחת לריצוף נע בין כ- 1,300-1,900 ₪. 

במידה והיו מספר מוקדים לרטיבות, או שתצטרכו שאיש הייבוש התת רצפתי יגיע לבית המשפט לתת עדות, תצטרכו להוסיף בסביבות 500-1,200 ₪ כולל מע"מ. 


אנשי ייבוש תת רצפתי מומלצים לבדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מקווים שאחרי שקראתם, המידע על בדיקת רטיבות מתחת לריצוף הפך לפשוט יותר. עכשיו, נרצה שגם החיפוש אחר בעל מקצוע יהיה קל יותר, ולכן ריכזנו עבורכם רשימה של אנשי ייבוש תת רצפתי מומלצים לחוות דעת משפטית ובדיקת רטיבות מתחת לריצוף. אחרי הבדיקה, נציג ממידרג ייצור איתכם קשר כדי לקבל חוות דעת וככה נשמור יחד אתכם על הדירוגים מעודכנים באתר. 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה הסכנות ברטיבות מתחת לריצוף?

רטיבות מתחת לריצוף יכולה להתפתח לרטיבות קפילרית שעולה מהרצפה לקיר. רטיבות שכזו עלולה להתפשט ולגרום לטחב ועובש, שמפיצים בקטריות וחיידקים. מעבר לעניין הבריאותי, רטיבות מתחת לריצוף יכולה להרוס את תשתית המבנה. לכן, צריך קודם כל לבדוק שאכן מדובר ברטיבות מתחת לריצוף בעזרת איש ייבוש תת רצפתי, מאתר נזילות או בודק בית, ולאחר מכן לטפל בבעיה בעזרת אינסטלטורים, שיפוצניקים וייבוש תת רצפתי.

מתי לקרוא לבעל מקצוע שיבדוק רטיבות מתחת לריצוף?

איש ייבוש תת רצפתי, מאתר נזילות או בודק בית יעניקו לכם אינדיקציה האם בכלל מדובר ברטיבות מתחת לריצוף. לכן, כדאי לקרוא להם בכל מצב שיש חשד לרטיבות מתחת לריצוף. בנוסף, אם מעורב עניין משפטי כמו סכסוך בין שכנים, סכסוך עם משכיר הדירה או הקבלן, על רקע הרטיבות, כדאי לקרוא לאיש מקצוע מוסמך להנפיק דו"ח קביל לבית המשפט או בודק בית. בכל שאר המקרים של רטיבויות ונזילות ללא סכסוכים משפטיים,  ניתן להזמין גם בעלי מקצוע שאינם מוסמכים להנפיק דו"ח קביל משפטית. 

למה יש רטיבות מתחת לריצוף?

לרוב, מדובר בפיצוץ של צנרת המים מתחת לרצפה. לפעמים תשתית הבית כבר הגיעה עם לחות גבוהה, או שיש בעיות איטום באזור חדר האמבטיה שגרמו לזליגת מים לאזורים אחרים בבית. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק