מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיקום נזקי מים

נזקי מים יכולים לגרום לעובש, לנפיחות וגם לריח מאוד לא טוב – אבל הכל פתיר! פה תוכלו למצוא את השלבים לשיקום נזקי מים, כמה זה יעלה (החל מ-4,000 ש''ח) וגם טיפים לתהליך שיקום נזקי מים מוצלח. שיקום נזקי מים יכול לקחת בין כמה שבועות לכמה חודשים, אז אין ספק שכדאי להגיע לתהליך מוכנים, בלי לעשות נזק – מתחילים

קבלני ייבוש מומלצים לשיקום נזקי מים


שיקום נזקי מים - מה זה?

מים הם השמפניה של הטבע – וכמו שלמדתם במסיבת פורים בתיכון, יותר מדי שמפניה זה כבר לא טוב. אחרי הצפה, פיצוץ או הצטברות מים מתחת לריצוף, יש צורך לשאוב ולייבש את כל המים כדי למנוע ולצמצם נזקים אפשריים, או בקיצור – שיקום נזקי מים. 

אם אתם תוהים מה קורה אם לא מייבשים את כל המים - אז יכול להיווצר עובש, התנפחות של תקרות וקירות ואפילו להגיע למצב של הרס של תשתיות המבנה, מה שפוגע בעמידות והיציבות שלו. 

כדי למנוע הרס מנזקי המים, יש לפעול כמה שיותר מהר לייבוש האזור – אבל גם אם המקום כבר נהרס או נפגע – יש מה לעשות.

 

עובש ורטיבות בקיר כתוצאה מהרס מים

תהליך שיקום נזקי מים

תהליך שיקום נזקי מים ימשך מספר שבועות, והנה השלבים שתעברו עד לבית יבש ונקי מנזקי מים:

אחד בדיקת רטיבות ולחות – אחרי שמקור המים אותר (לפעמים נדרשת התערבות של מאתר נזילות) טכנאי הייבוש יבצע בדיקות רטיבות ולחות. הבדיקות יזהו את המקומות הרטובים וגם כמה הם רטובים – מה שיעזור להתאים מכשור מתאים לייבוש החלל. 

שתיים עצירת נזילה – לפני שמתחילים בתהליך ייבוש ושיקום נזקי מים, יש לוודא שהנזילה בבית כבר לא פעילה כדי למנוע פעילת ייבוש כפולה בהמשך. 

שלוש התקנת יבשן – בשלב הבא איש הייבוש התת רצפתי יתקין יבשן, או כמה, כדי לייבש את החדר או החדרים שזקוקים לכך. 

אם הרטיבות נמצאת מתחת לריצוף, היבשן יותקן  מתחת לרצפה, מה שאומר שתצטרכו לשבור או להסיר כמה מרצפות כדי להגיע למצע שנמצא מתחת לריצוף. אם הרטיבות הכלואה היא בקיר, היבשן יותקן בסמוך לקיר. אם יש צורך לייבש גם קירות וגם תקרה, לרוב יותקן יבשן מיועד לכך, מתחת לריצוף בחדר הפגוע (כן, זה מייבש גם את הקיר ואת התקרה במכשירים מתאימים - פלאי הטכנולוגיה). 

ארבע ביקורת אמצע – היבשן יהיה אצלכם בבית במשך כמה ימים עד כמה שבועות, כתלות ברמת הייבוש הנדרשת. קבלן הייבוש יגיע באמצע התהליך (לרוב בין שבוע ל-10 ימים) לוודא שהיבשן אכן עושה את העבודה ומייבש את החדר, ולבדוק שאין מקור רטיבות פעיל שממשיך להרטיב את המקום. אחרי סיום הייבוש תיפרדו מהיבשן - הקבלן יגיע ויקח את אותו חזרה אליו, ואז יתחיל בתהליך שיקום נזקי מים.

חמש שיקום נזקי מים – על החלק הזה נרחיב בפסקה הבאה.  

 

ייבוש תת רצפתי

שיקום נזקי מים

שיקום נזקי המים יכול להתחיל רק כשהחדר יבש לחלוטין ואין נזילה פעילה:

טיפה שיקום קירות, תקרות ורצפות - בשלב הראשון מטפלים במעטפת של החדר - מגרדים חלקים של קירות נפוחים, מסירים עובש בעזרת חומרים מתאימים ואם יש צורך ממלאים סדקים או פגיעות בקיר או בתקרה. אם יש לכם רצפת פרקט בשלב הזה גם יוחלפו חלקים שניזוקו או התנפחו.

טיפה נוגדי עובש ופטריות - השלב הבא יהיה ליישם בכל החדר חומרים נוגדי עובש ופטריות. צעד זה חשוב במיוחד כי גם אם החלל יבש, הוא רגיש יותר לנזקי מים אחרי הצפה.

טיפה צביעה - אחרי הנחת החומר הקבלן יסיים את שיקום נזקי המים בצביעה של החלל בצבע נוגד עובש (לפחות יממה אחת אחרי שהחומר נגד פטריות התייבש) – מה שאמור לסיים את העבודה והחדר הפגוע יראה כמו חדש! התהליך כולו יקח לפחות יומיים, אבל יכול גם להימשך עד שבוע אם הנזק חמור במיוחד.

 

שיקום קיר בטון

מחיר שיקום נזקי מים

מחיר שיקום נזקי מים מתומחר לפי הפעולות שקבלן הייבוש מבצע – 

מחיר מחיר בדיקת לחות נע בין 1,000-1,800 ש''ח. 

מחיר מחיר התקנת יבשן נע בין 80-200 ש''ח למ''ר.

מחיר מחיר שיקום נזקי מים נע בין 1,000-3,000 ש''ח, כתלות בגודל החלל שניזוק, בדרך כלל בחדרים עד 50 מ׳׳ר, המחיר יהיה אחיד. 

מחיר מחיר הנפקת דו''ח לביטוח נע בין 300-700 ש''ח. 

לסיכום - העלות של שיקום נזקי מים מתחילה מ-4,000 ש''ח ויכולה לטפס לכמה עשרות אלפי ש''ח.


שיקום נזקי מים מול חברות הביטוח

במידה ויש לכם פוליסת ביטוח שמגנה עליכם מפני הצפות ונזילות בבית, תוכלו לטפל בנזקי המים דרך חברת הביטוח. 

כוכבית שימו לב שאתם מוודאים לפני העבודה האם הפוליסה מאפשרת לכם לקבל החזר על עבודה של איש ייבוש תת רצפתי שתבחרו לפי ראות עיניכם, או שתצטרכו להזמין קבלן ייבוש שעובד עם חברת הביטוח. 

כוכבית בכל מקרה כדאי לוודא שקבלן הייבוש מוסמך להנפיק דו''ח לביטוח כדי שתוכלו לקבל החזר.


טיפים לשיקום נזקי מים

שיקום נזקי מים הוא תהליך די ארוך, שיכול לקחת בין כמה שבועות לכמה חודשים, אז כדאי להגיע מוכנים. הנה כמה טיפים ונקודות חשובות לפני שאתם ניגשים לשיקום נזקי מים:

טיפה פינוי רהיטים – בניגוד למצופה, אין צורך לפנות רהיטים מהחדר הרטוב לפני תהליך הייבוש. היבשן יסייע לייבש גם רהיטים, שטיחים או כל מוצר אחר שנרטב. עם זאת, רהיטי עץ שנפגעו אכן כדאי לזרוק – עץ רטוב מושך תולעי עץ (גם אחרי שהעץ כבר יבש). 

טיפה טיפול מהיר – ככל שמים כלואים או גלויים ישבו יותר זמן, הם יפגעו יותר בקירות, ברצפה וברהיטים סביבם. לכן, כדאי לפעול כמה שיותר מהר לייבוש חדר אחרי הצפה (ברמת ה-24 השעות הראשונות לאחר פגיעת המים).

טיפה הסרת ריח טחב – אחד מנזקי המים הנפוצים הם טחב בקירות. לטחב יש ריח לא טוב שדי קשה להיפטר ממנו, גם לאחר ייבוש מוחלט של המקום. לקבלני ייבוש יש מכשירים מיוחדים נגד ריחות עובש וטחב שתוכלו לקבל לשימוש לרוב במחיר מוזל אם אתם גם ככה מבצעים את תהליך הייבוש המלא עם אותו הקבלן.

 

ייבוש קיר רטוב

קבלני ייבוש מומלצים לשיקום נזקי מים

שיקום נזקי מים זו פעולה לא קצרה, כדי שלא ייגרם שום נזק כדאי שאיש הייבוש התת רצפתי ואתם תהיו באותה עמדה. פה תוכלו למצוא קבלני ייבוש מומלצים לשיקום נזקי מים, כל קבלני הייבוש במידרג מדורגים על ידי לקוחות קודמים, כל עסק שציונו יורד מ-9, יורד מהאתר, לאלתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה שיקום נזקי מים?

עלות שיקום נזקי מים מתחילה מ-4,000 ש׳׳ח ויכולה לטפס לכמה עשרות אלפי שקלים, כתלות בגודל החלל וכמות הייבוש והשיקום הנדרשות.

מה כולל שיקום נזקי מים?

בתהליך שיקום נזקי מים תחילה מאתרים את המקור לנזילה ומתקנים אותו, ולאחר מכן מייבשים לגמרי את החלל שנפגע בעזרת מכונות מתאימות. לאחר שהחדר יבש משתמשים בכלים שונים כדי לתקן את ההרס שנגרם וכדי למנוע מנזקי המים לחזור שוב. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק